wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

Hallo lieve meiden!!

Eindelijk weer eens een berichtje van mij..
Heb het echt super druk gehad deze week, tuin is zover af alleen nog betegelen en dan kunnen we ook weer heerlijk buiten zitten.. Moest ook veel werken...
Heb me ouders deze week weer van het vliegveld gehaald en we hebben ook meteen verteld dat we zwanger zijn.. ze waren echt dolgelukkig.. Mijn schoonouders weten het nu ook want mijn man kon niet zijn mond houden haha, ook zij vonden het helemaal geweldig!!

Heb het allemaal wat bijgelezen maar er is weer zoveel getypt ;)...

@ belgies... Met mijn zwangerschap gaat het echt super, heb niet veel last van kwaaltjes alleen merk nu wel dat ik snel moe ben en begin wat pijnlijkere borsten te krijgen.. Maar heb er gelukkig niet zoveel last van!
Wat vervelend dat je nog steeds moeite met je stoelgang hebt, het hoort er wel eenmaal bij maar kan me echt voorstellen dat het heel vervelend is... En die krampen zijn normaal, ik had hier in het begin ook veel last van en heb het toen aan de verloskundige gevraagd.. Je banden zijn flink aan het oprekken en daarom voel je een stekende en branderig gevoel, dit kan je je hele zwangerschap last van hebben maar het hoef niet!

@svtje... Nog een keer bedankt voor je hele leuke kaart via de mail :D.. Vondt het echt suer lief!!

@ Marijke... jij hebt al heel wat gekocht hé ;)... Zal ik misschien ook wel hebben, is zo leuk om baby spulletjes te gaan uitzoeken!!

@miepie.. Ik las dat je een MEISJE krijgt, super!!!! Gelukkig was alles goed, nu kan je lekker genieten op een extra roze wolk...

Sorry als ik mensen vergeten ben want er was weer veel gekletst..
Helaas moet ik de afspraak op 15 juli gaan verzetten, mijn vriend die krijgt geen vrij dus ik hoop dat ik die week wel nog terrecht kan...Wil dat mijn vriend er wel bij is, we krijgen dan ook eerste echo...
@ iedereen... Een heel fijn weekend!!

Liefs Loeske

Goedemorgen allemaal,

Loeske
Fijn dat het zo goed met je gaat, en dus ook weinig last van kwaaltjes? Lekker hoor, als je sommige meiden hoort.
Ik mag ook niet klagen, op mijn darmen heb ik vrijwel nergens last van.

Sv'tje
Ik heb de intake ook als heel leuk ervaren en kon met al mn vragen terrecht,  waardoor ik me weer  extra gerustgesteld voel.
Mijn bloeddruk was goed en toen moest ik gaan liggen en ging ze mn buik voelen en ze dacht al mn baarmoeder een beetje te voelen.
Toen kwam ze met het apparaatje waarmee je het hartje kan luisteren (weet even niet meer hoe deze heet). Ze zei van te voren dat ik niet moest schrikken als ik niets zou horen.
Dat had ze beter niet kunnen doen, want je hoorde inderdaad niks, ze kon hem niet vinden, en mensen die mij kennen weten dat ik me dan toch ongerust maak. Misschien is dit volkomen onterecht, maar dat zal ik woensdag weten, duurt dan toch weer extra lang. Ook als is het nog maar een paar dagen.
Iemand hier ervaring mee?
Volgens de echo van vorige week ben ik vandaag precies 9 weken ipv 10.
Maar dit weten we woensdag zeker.

Sukkie
Op de vragen die ik had heb ik een geruststellend antwoordt gekregen, dus daar ben ik blij om. Verder toch weer ongerust (een beetje) omdat het hartje niet te horen was. Zal toch nog even tot woensdag moeten wachten...

Line
Ze gaan wat ik begrepen heb een echo maken en dan de juiste duur van de zwangerschap bepalen. Maar ga zeker vragen of ze het hartje ook kunnen laten horen, lijkt me gewoon zo gaaf.

Fijne dag allemaal!

Liefs Anne

Hey Anne,

Meis, geen zorgen maken hoor, de verloskundige was bij mij thuis met 11 weken en 6 dagen en heeft het hartje niet geluisterd omdat dat voordat je 12 weken bent uitwendig bijna niet te horen is.Met de echo van 10 weken 6 dagen (inwendig) kon de dokter het me wel laten horen, maar dat kwam omdat het inwendig was. Dus niet ongerust zijn, is gewoon nog te vroeg. Ik ga de 24ste voor het eerst hartje luisteren, ben dan 15 wk en 6 dagen zwanger als het goed is ga ik het dan uitwendig pas voor het eerst horen. Pas goed op jezelf!!! Nog 4 nachtjes slapen en dan heb je echo!

@Loeske, heel graag gedaan hoor meid! Vind het altijd zo leuk om e-cardjes te sturen en dan zeker degene met zulk blij nieuws erop! Fijn dat je je zo goed voelt, geniet ervan, kan zomaar omslaan. Kan natuurlijk ook dat de misselijkheid je bespaard blijft. Take care!

@Line, gezellig dat je even komt kletsen, wachten duurt lang he! In ieder geval nu even een relaxed weekendje, geniet er lekker van meid!

Ik ben even aan het bijkomen van gister, verlovingsfeestje was errug leuk, maar best weer laat geworden en merk toch echt dat ik wat rustiger aan moet doen... op het moment zelf voel ik het niet maar de volgende ochtend.... dus dat ga ik ook maar even doen. Gisteravond zilveren draadjes voor mijn ogen in bed... iemand ervaring mee? Nog niet eerder gehad hoor, maar mijn moeder dacht misschien aan bloeddruk? Ik hou het in ieder geval even in de gaten. Vandaag gaan we gezellig bij vrienden een hapje eten en op visite, maar zal voor mezelf eens even een eindtijd vaststellen.

Geniet van het weekend meiden!

Dikke kus Svtje

Sorry Loeske,

Ging er met jouw banner van door was al bang dat het een keertje ging gebeuren, hij lijkt ook zo op die van mij, heb alleen kleurtjes gekeken en geen tekst hihi.

Bij deze mijn eigen bannertje weer:

Dacht moet ineens wel erg lang weer hihi, dit klopt beter!

Kus Svtje

Hoi meides,

@Sukkie:
Meid GEFELICITEERD!! Nu lekker relaxen en dan partytime!!
Hoop voor je dat je nu ook snel een job mag vinden. Ik duim voor je en ook voor deze ronde klussen!

@Line:
Groot gelijk heb je! Lekker op de bank met alles om je heen wat jij wilt. Filmpie die JIJ leuk vind, chips die JIJ lekker vind en neimand die loopt te zeuren als je lang aan het forummen bent hihi. Ik kan het ook niet altijd erg vinden als mijn man een avond op pad gaat! Ik las dat je weeer in het wachtbankje zit dussssss ik zal voor je duimen meid! Teveel rooie poppetjes gezien in de lijst deze maand.

@Belgies:
Ik begrijp dat je het toch spannend vind maar heb al meer gelezen en gehoort dat het helemaal niet vreemd is als je het hartje nog niet hoort. Hoop voor je dat je hem snel te horen krijgt en dat je dan weer gerust bent.

@ Loeske:
Heerlijk zeg dat je amper kwaaltjes hebt!! Lijkt me ideaal! Ben zelf echt bang voor overgeven dus hoop dat ik net zo'n zwangerschap als jij mag krijgen (als het lukt hihi)

@ Sv'tje:
Wel een beetje voor jezelf zorgen he meid?!
Lekker rustigies aan doen enzo en niet te veel feesten hihi.
Nee hoor lekker doen wat je wilt maar ik bedoel het goed in ieder geval.

@NODérs:
Weten jullie al iets?

Fijne aaf allemaal.

Liefs Ilse

Hey lieve meiden,

Daar ben ik weer hoor na vier weken genieten in het verre oosten. We hebben echt een superreis gemaakt. Alles zat mee en was top geregeld. Wel erg warm en vochtig daar natuurlijk, elke dag 35 graden, maar ook dat went. En aan de kust met een windje was het natuurlijk sowieso genieten.
Heb veel aan jullie gedacht hoor! Ik wist dat er begin van de maand een aantal NOD's waren omdat het me opviel dat die op of rond mijn verjaardag waren (ja ik ben inmiddels dus ook jarig geweest en heb de prachtige leeftijd van 30 bereikt...). Internet heb je daar overal maar het is zo traag...... Een pagina openen duurde echt 10 minuten en als ik dan door wilde naar de volgende kreeg ik weer één of andere foutmelding. Laat staan dat inloggen mogelijk was. Gistermiddag dus weer teruggekomen en nu weer helelmaal bijgelezen. Ja het is wat vroeg maar dat krijg je als je 's avonds om 9 uur gaat slapen, iets wat wel nodig was na een kleine 50 uur op te zijn.

En wat een nieuwe meiden allemaal, gezellig hoor, welkom!!!

Loeske, gefeliciteerd meid. Heb het eind van forum deel 3 niet meer gelezen dus ik weet niet precies of je het nou verwacht had (je had wel wat kwaaltjes toch?), maar helemaal super! Nu lekker genieten maar dat komt bij jou wel goed volgens mij.

Sukkie, jij ook gefeliciteerd, dan wel met wat anders, maar zeker zo'n belangrijke stap hoor. Maak er maar een mooi feestje van! Al iets gehoord van de sollicitatie? Sluitingsdatum was afgelopen woensdag toch? Of heb ik misschien iets gemist?

Svtje, lief dat je zelfs aan me denkt als ik er een paar weken tussenuit ben, doet me goed. En super om te lezen dat het eten allemaal een stuk beter gaat, maarja je bent nu natuurlijk ook al een heel aardig eind op weg.

Miepie, niet zover als jij natuurlijk, want jij bent en blijft  onze eerste zwangere! 20 weken al weer, gaaf om te weten dat het een meisje wordt, gefeliciteerd. Weet niet meer zo goed of je dat ook verwachtte, dacht het wel toch?

Marijke, wat heb jij al een hoop spullen zeg, niet normaal. Je bent er in ieder geval helemaal klaar voor. Kan me trouwens goed voorstellen dat het  bijzonder moeilijk is om al die spulletjes te laten liggen als je voorbij loopt. Uiteindelijk is de voorpret gewoon superleuk en daar moet je lekker van genieten. Leuk om te lezen dat Svtje en jij met de mannen weer lekker gegeten hebben. Hoop ook voor jou dat je snel weer van eten kan genieten ;-)

Chanti, superfijn om weer even van je te horen. Ik ben blij dat de dokter je serieus neemt en je weer wat vooruit kan kijken. Een vriendin van mij werd dat pas nadat ze 8 maanden(!!!) niet ongi was geweest. Overigens is haar cyclus na een hormoonbehandeling goed op gang gekomen waarna ze na 6 maanden zwanger was. Ik ga heel hard voor je duimen dat het bij jou ook een kwestie is van 'even op gang helpen'. Sterkte meis!

Rianne, en en en, al nieuws?

Superleuk om te lezen dat het zo goed gaat met alle zwangeren. Bijna iedereen is de 10 weken alweer gepasseerd, moet een lekker gevoel geven!

En het is inderdaad maar goed dat er veel nieuwe meiden bijkomen want inmiddels waren er bijna net zoveel zwanger als niet zwanger ;-)  
jullie zorgen weer voor een mooie balans. Hoewel deze maand voor mijn gevoel niet zo vruchtbaar is als de vorige, of is dat slechts mijn gevoel.... Gelukkig kan ik daar verandering in brengen: want ik ben zwanger!
Terwijl ik dit typ, lach ik wat in mezelf, want onwerkelijk is het wel. Ik ben vrijdag of gister niet ongi geworden en de test vanochtend  laat een licht maar toch wel duidelijk 2e streepje zien. Deze maand had ik weer zo'n 6 dagen voor NOD een hele dag behoorlijk ongi-kramp, dacht dus het zal wel weer niet en heb vorige week dan ook lekker wat wijntjes en biertjes gedronken . Ook vrijdag wat kramp dus dacht het zal zo wel komen. Voor de zekerheid 's ochtends, omdat ik de hele dag onderweg was en de hygiene daar niet overal top was, zelfs maar even een tampon gebruikt. En ook nu heb ik naast wat kramp in mijn darmen ook echt wel wat ongi-last hoor. Geen heftige pijn maar wel van die zeurderige kramp. Hoop dus maar dat het allemaal goed blijft gaan, maar ben in ieder geval heel erg blij dat  alles werkt!!! Iets waar ik, overigens geheel zonder aanleiding, wel eens wat onzeker over was.

Voor alle wachtenden, ik duim heel hard dat jullie binnenkort ook zo'n fijn berichtje kunnen typen als ik.

En als ik iets vergeten ben sorry! Het was ook best veel lezen als je een paar weken weg bent geweest, kletsen kunnen we wel!

Liefs Lynn.

Lynn
GEFELICITEERD MEID, wat gaaf voor je!!!
Waar zo'n vakantie al niet goed voor is he?!
Ik zat je berichtje te lezen en dan staat er opeens: ik ben zwanger!!!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, zou mij ook wel wat lijken zo'n reis.
Die heb je nog mooi even kunnen maken.
Heb je verder naast je darmen en het ongi-gevoel nergens last van?
Dat ongi-gevoel had ik in het begin ook heel erg en heeft wel een paar weken geduurd, het nam wel af na een kleine twee weken. Heb er zelfs twee keer voor de huisarts gebeld.
Verder gaat het bij mij ook goed, aankomende woensdag de termijnecho, heb er zo'n zin in, maar vind het ook wel vreselijk spannend!
Ik heb anderhalve week terug al een echo gehad, omdat ik bloed verloor en heb ons kleintje dus al gezien. Het kloppende hartje deed de tranen in mn ogen komen, wat was dat mooi!
Maar dat ga jij ook vast en zeker meemaken!
Heel veel succes met je zwangerschap en als je vragen hebt, stel je ze maar...

Liefs Anne

Lieve, lieve Lynn,

Wat een prachtig nieuws! Je bent ZWANGER en dat staat inderdaad zoals Anne het al beschreef gewoon even halverwege in je verhaaltje. Moest echt 3 x lezen voordat ik em echt pakte geloof ik. Wat ben ik blij voor je meis! Geniet er lekker van, die krampjes horen er echt bij, had ze zelf ook al vanaf een week voor mijn NOD. De vakantie en ontspanning heeft je dus echt goed gedaan!!! Verwekt in het Midden Oosten, als ik me niet vergis hihi. Hoop dat je niet al te veel last krijgt van kwaaltjes, maarre wij zijn er om te luisteren, advies te geven (voor zover we dat kunnen) en lekker te kletsen. Nog van harte met je verjaardag! Zal je gegevens even wijzigen in de tabel!!! You make my day girl!

naam
leeftijd
ronde
kindje
laatst verwachte ongi

chanti_85
24
1
1
19 maart

sanne88
27
3
1
31 mei

nod's juni

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

roselien
38
2
3
   3 juni

roos170
21
1
1
  8 juni
10 juni

dora the explorer
30
3
2
   8 juni

loeske
23
4
1
  9 juni

schuerke
27
4
1
10 juni
 4 juni

elleste
30
2
1
10 juni

sukkie_85
23
4
1
12 juni
  8 juni

twijfeltje1984
25
4
1
12 juni
 17 juni

rianne_82
26
3
1
14 juni

isa83
26
1
1
14 juni

vieguh
27
1
1
17 juni
 18 juni

lyn79
30
4
1
20 juni

midanie
26
3
1
22 juni

poohh
24
4
1
24 juni

friezinnetje25
25
0 (pil)
1
25 juni

kwisjuh
29
4
1
27 juni

nod's juli

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

line1975
33
3
1
  1 juli

schuerke
27
5
1
  3 juli

dora the explorer
30
4
2
  6 juli

sukkie_85
23
5
1
  9 juli

roos170
21
2
1
   9 juli

elleste
30
3
1
14 juli

vieguh
27
2
1
17 juli

twijfeltje1984
25
5
1
23 juli

zwangeren

naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum

_mie_pie
ja het word een meisje

hoera een meisje

04-11-2009

j-t  
ja,maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
27-11-2009

senorita
weet ik nog niet
als ik het weet, weten jullie het ook
02-12-2009

schippersvrouwtje
ja, maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
10-12-2009

marijke_en_richard
jaaaaa denk niet dat ik het af kan wachten
ja hoor
03-01-2010

shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010

stefanie/baby23

05-01-2010

kidsvos
ja
denk het wel
11-01-2010

anne/belgies

ja,maar wil het zelf niet weten
nee, weet het zelf ook niet
18-01-2010

loeske        
Jaaa
jaaaa
16-02-2010

lyn79

afspraken bij verloskundige

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie

j-t

senorita

schippersvrouwtje
24-06-09
controle verloskundige 14.00

marijke_en_richard
06-07-09
14-07-09
2de afspraak verloskundige
2de echo (hartecho)

shar25
26-06-09
2de echo

baby23 stephanie

kidsvos
06-06-09
2de afspraak verloskundige

anne/belgies
19-06-09
24-06-09
intake
termijnecho

loeske
15-07-09
1ste afspraak  verloskundige 9.00u
termijnecho

lyn79

wat word het?

naam
eigen idee
meisje
jongen

miepie
eerst dacht ik een meisje en nu
begin ik te twijfelen, dus ik
weet het niet

x
x

jt

xx
x

senorita

xx
x

schippersvrouwtje
een meisje!!!
x

x

marijke_en_richard
een jongen!!!
x

x

shar_25

xx
x

baby23

xx
x

kidsvos
nu denk ik een jongen, maar
twijfel nog iets

x

anne/belgies
nog geen idee
x

loeske
nog geen idee
xx
x

lyn79

x

Zo, even je leeftijd aangepast en je in elk rijtje voor de zwangeren gezet! Heerlijk, weer een smiley en mama in de dop erbij!!! Nu de rest nog, kom op meiden!!! Duim voor jullie!!!

@Vieguh, moet inderdaad wat beter op mezelf passen en moet er wel bij vermelden dat als ik feestjes heb ik gewoon rustig op stoel of bank zit hoor, loop niet te swingen. Gister gezellig bij vrienden hapje gegeten en rond 9 uur richting huis gegaan, was zooooo moe, lag lekker rond half 11 op mijn bedje. Vandaag een rustig dagje, vaderdag, bij mijn ouders eten. Mijn mannetje en ik gaan dezelfde spaghetti maken als ik van de week aan boord ook gemaakt had, dus niet te ingewikkeld maar wel errug lekker. Valt je ongi een beetje mee? Of heb je er veel last van?

@Anne, nog maar 3 nachtjes slapen meis!!! Heb jij er ook zo'n zin in??? Ben wel een beetje zenuwachtig hoor, maar das gezonde spanning denk ik.

Een fijne zondag allemaal, veel liefs Svtje

Terug
Bovenaan