wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

hallo! Ik ben net (2 weekjes) gestopt met de pil en jullie?? Vinden jullie het ook zo spannend?? Moet nu mijn eerste menstruatie afwachten, ben al een tijdje aan het foliumzuur, maar buiten dat op de een of andere manier ook zooo moe! Hoe gaat het met jullie, holang zijn jullie al bezig enz?? nog tips?

Hello meiden,

@Lyn:
GEFELICITEERD!! wat een super nieuws! En inderdaad zo droogjes tussen de regels door verteld hahaha. Ik hoop dat je kwaaltjes mee zullen vallen en dat je volop van dit wonder kan genieten!

@Anne:
Nog een paar daagies meid en dan lekker je echo. Lijkt me spannend maar zo mooi!
Laat even weten hoe het geweest is.
:
@Zebraatje:
Welkom op het forum. Je kunt hier lekker ouwe hoeren over van alles en nog wat wat je bezig houdt. Dingen over het zwanger worden maar ook heel andere dingen.
Spannend dat je net begonnen bent. Ik ben zelf in mei gestopt na 11 jaar pil en zit nu ongi op de bank. Blij dat het gelijk weer op ganggekomen is. Straks de 2e ronde in voor een eerste kindje.
Hoe lang iedereen bezig is kun je zien in het lijstje. Die  wordt regelmatig over gecopieerd naar de pagina waarin we zitten. Kijk er lekker op en zet jezelf er uiteraard even bij!!
Succes met alles.

@Sv'tje:
Ja soory als het misschien moederend overkwam maar bedoel het goed hoor. Lekker rustig aan inderdaad.Hie was de spaghetti? Weer net zo lekker als eerst?
Mijn ongi is alweer bijna weg en het viel me alles me. Was ooit namelijk begonnen aand e pil vanwege de erge pijn die ik had, dus was wel ff bang nu ik weer gestopt was. Denk dat we morgen weer aan de klus kunnen...... leuk leuk leuk hihi.

@alle NODérs:
Weten jullie al wat?
Houdt ons op de hoogte!! Duim duim duim....

Vandaag lekker vaderdag gevierd. Lekker in de tuin gezetn bij mijn ouders altijd leuk. Ook wel dubbel voor manlief want die heeft helaas geen vader meer. Altijd weer lastige dagen. ookal is al lang geleden, toch wordt je op dit soort dagen er  altijd weer mee geconfronteerd.

De pups zijn echt super leuk aan het worden. In elkaars oren bijten en elkaars staart hahaha. Zoo leuk!! Morgen spike onder het mes na ja zal vast wel goed gaan.

Ongi bijna weg dus vol kracht vooruit voor ronde 2!!

Wil nog ff 1 ding aan jullie kwijt. Ook al kennen we elkaar helemaal niet ik vind het super om zo met elkaar om te gaan!! Het lijkt wel of er vriendinnen bij zijn gekomen. Klinkt misschien heel teatraal maar ben gewoon heel blij dat we zo open met elkaar kunnen zijn en zo met elkaar mee leven. Doet me echt goed. Bij mijn eigen vriendinnen hoef ik  met  kinderwens verhalen  niet mee aan te komen dus meiden JULLIE ZIJN TOP!!

Fijne avond   Allemaal
Liefs Ilse

Hee dames

Hier ben ik een keer weer lees wel elke dag mee maar had geen zin om te reageren.
Had niet echt mijn week.
Auto voor keuring 800 euro lichter  iemand bij de wasmachine maakte lawaai ook weer 100 euro pfff word je niet echt vrolijk van.
Woensdag is mijn nod ben benieuwd gister op bed zijsteek recht net links nu weer over gek heeft iemand daar oook last van gehad.
Heb met ovulatie testen geen positieve gehad :-(
Maandag tot met donderdag niet  geklusd hadden echt geen zin door die pech week pffff
Daar voor en weekend wel netjes geklusd.

@Svtje leuk dat marijke en jij weer een date hadden en weer gezellig was.
Dus je kinderwagen was goed  leuk he om daar achter aan te gaan.

@marijke leuk dat je alles krijgt wat lief.
Mooi  mee genomen natuurlijk.
Is allemaal al zo duur.
svtje en jij hadden weer een geslaagde date las ik mooi zo.

@lyn79 Dus je bent er weer van een geweldige vakantie heerlijk en ook nog zwanger gefeliciteerd.

Iedereen klusse of lekker geniet van jullie zwangerschap.
Sorry voor iedereen waar ik niet op reageer hou het niet allemaal meer bij.
Hou jullie op de hoogte van mijn nod denk dat ik ong ga worden.
Had woensdag zoiets van hoop dat ik ong word had het helemaal gehad had er geen zin meer in pff.
Hopelijk waren het de hormonen die zijn werk deden :)

Liefs poohh

hoi hoi, bedankt voor het warme welkom op de forum, hoe zet  ik mezelf op t lijstje en waar?? laatste keer dat ik ongi was was van 6 juni t/m 13 juni.  Heb nu trouwens steeds krampjes links en midden in mijn onderbuik. En erg moe, maar heb vd week ook een drukke week gehad en wortelkanaalbehandeling dus vermoeidheid kan ook daarvan komen. Zijn er nog meer meiden die  van die krampjes kregen nadat ze  gestopt zijn met de  pil?? Hoop dat mijn menstruatie direct op gang komt, maarja you never know huh?? We  zullen zien... ik hou jullie op de hoogte.
fijne avond nog...liefs

Hallo,

@pooh.. daar kan je inderdaad goed flauw van zijn. Ik denk soms ook wel eens dat je bij de neus wordt genomen. Tenslotte weet je er als leek toch weinig van, dus ze kunnen je van alles vertellen en je kan niks anders dan hen te geloven....

Ik zat trouwens de lijst door te nemen en het is wel leuk dat vanaf november het een ware babyfestijn gaat worden. Leuk om te zien.

Aan de zwangere dames (of de dames die al een kindje hebben): hoe gaat alles in zijn werk als je eenmal zwanger bent. Moet je dan de huisarts bellen en vertelt die dan wat je allemaal moet doen? (Ik denk dan aan afspraken met vk etc, etc).

Groetjes Elleste

Dank voor jullie lieve reacties!

@ Anne, ik zal zeker bij jullie aankloppen met al mijn vragen en twijfels, jullie zijn mij toch voorgegaan en hebben een hoop meer wijsheid dan ik!
Wat betreft de klachten valt het wel mee. Ik had op vakantie al best last van een opgezwollen buik en rommelende darmen. Dacht eigenlijk dat het door alle rijst (lekker verstoppend) en het pittige eten kwam. Heb er nooit bij stil gestaan dat het wat anders kon zijn. Die darmen rommelen nu nog steeds een beetje maar niet extreem hoor. Het enige waardoor ik het had kunnen vermoeden is de lage rugpijn. In principe natuurlijk gewoon een ongi-klacht maar één die ik nooit heb. Ja en natuurlijk mijn borsten, dat is bij elke ongi het geval maar nu is het weer zo extreem als de eerste maand nadat ik met de nuvaring was gestopt, Die dingen doen de hele dag zo'n pijn. Maar that's it dus mij hoor je niet klagen. Ach het is allemaal nog zo pril, als het goed gaat moet het ergste nog komen, we wachten af....

@ Svtje, ja ja verwekt in het verre oosten, zeg maar Azie. Best grappig want normaal ben ik niet zo met zwanger worden bezig omdat ik zoveel uren maak met werk. Nu was ik natuurlijk meer ontspannen maar er tegelijk zo mee bezig, werd helemaal gek van mezelf af en toe.
Pas jij inderdaad wel een beetje goed op jezelf! Want dat zilver zien wat ik eerder las kan naast je bloeddruk ook 'gewoon' te maken hebben met extreme oververmoeidheid. Rustig aan hè!

@ Ilse, lief dat je ons en het forum zo waardeert. Ik sluit me helemaal bij je aan hoor. De dingen waar ik met jullie over praat hoef ik bij mijn vriendinnen echt niet aan te komen. Het is fijn dat jullie er zijn en het voelt inderdaad heel vertrouwd!

@ Pooh, ik ga heel hard voor je duimen! Elke maand bij mij is anders geweest, dan weer met steken, dan zonder, er valt niets over te zeggen. Ook deze maand had ik totaal geen verwachting en dan is het ineens toch zover. Afwachten dus maar weer, nooit het leukste voor de meeste van ons, sterkte!

@ Zebraatje, welkom meid, klets lekker mee.

Fijne dag allemaal! Ik geniet van mijn laatste vrije dagje, hopelijk met veel zon!

Liefs Lynn.

@ Lyn; zo zeg GEFELICITEERD, dat komt even met goed nieuws uit het verre oosten!
Hadden we even nodig op dit forum, een zwangere. Je hebt wel gelijk dat je nuchter eronder blijft, maar het is toch wel heel wat. En dat in de 4e ronde, is netjes hoor!

@Pooh, steken had ik de afgelopen dag (rond mijn ei denk ik). Bij mij is het rond de nod iedere keer weer anders en ook nog geen positieve test gehad dus kan je helaas niet helpen.

@zebraatje, je kunt de lijst kopieren/plakken in je reactie bericht en er dan een kolom bijvoegen. Je kunt ook je leeftijd doorgeven (kindjes heb je nog niet he) en dan zet ik of iemand anders je erin. Als je van 6 juni af ongi was dan is dit je 1e ronde?

1e dag laatste menstruatie:

6 juni 2009

Gemiddelde duur cyclus:

28 dagen

Vruchtbaarste dag:

19 juni 2009

Datum van eisprong (ovulatie):
20 juni 2009

Dit is ongeveer 2 weken voor jouw volgende verwachte menstruatie.
Meer informatie over het tijdstip van jouw eisprong staat in de babyotheek.
Je kan hier ook een cycluskaart downloaden om jouw temperatuur bij te houden.

Innesteldag:

25 juni 2009

Bloedtest mogelijk vanaf:

30 juni 2009

Thuistest mogelijk vanaf:

2 juli 2009

Niet ongidag (Red Devil Day):
4 juli 2009
Dit kun je zelf ook vinden op babybrabbel.org.
Zo hoop dat je hier even mee vooruit kunt!

@iedereen, bedankt voor jullie felicitaties! Ben nog aan het afwachten of ik op soll. gesprek mag.Nog steeds in klusweek maar wel heel relaxed nou.

Groetjes!!!

goeiemorgen dames,

@ sukkie85: bedankt voor de uitleg! Dit is idd onze eerste ronde, ik ben 27 jaar.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik weer ongi wordt. Ben nl n aantal  jaar geleden gestopt met de pil en toen duurde het een half jaar voordat ik weer ongesteld werd. Nu maar hopen op meer geluk dus.
Tegen die tijd is de tabel ideaal!!
En in de tussentijd is het lezen en de voorpret hier op dit forum al leuk!
Fijne dag allemaal, liefs

Terug
Bovenaan