wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

Goeiemorgen lieve meiden,

Mijn eerste wasje zit al in de wasmachine en hoop er nog een paar te gaan draaien vandaag. Vanmiddag gaan we waarschijnlijk richting Ikea voor de schuifkast voor in de babykamer. Het ledikantje en de commode hebben allebei nog even een extra likje verf nodig, maar samen met de kast in elkaar zetten zou het kamertje daarna eigenlijk al af zijn.... beetje vroeg, maar goed.

De box (1 van de 2 staat in de schuur), het wiegje staat op onze slaapkamer (wegens gebrek aan bergruimte) en de wandelwagen staat te pronken in de woonkamer (voor alsnog) Dus eigenlijk hebben wij thuis ondertussen net zo'n babydump verzameld als Marijke Bepaalde dingen op marktplaats kun je nou eenmaal niet laten liggen.

@Zebraatje, van harte welkom op dit forum! Het is hier eigenlijk altijd wel gezellig en meestal ook druk met reacties. Als je vragen hebt of gewoon lekker je verhaal kwijtkunt lekker schrijven dus! Wat Vieguh al aangaf was dat in het schema het aantal rondes vermeld staan van iedereen die probeert om een kindje te krijgen. Zelf mocht ik na 2 jaar aan de pil geweest te zijn in ronde 6 positief testen en ben inmiddels alweer 15 weken en 4 daagjes zwanger. In ieder geval prima dat je al een tijdje aan het foliumzuur bent, ben daar zelf ook vrij snel na het stoppen van de pil mee begonnen. Het moe zijn kan ook een klacht zijn van het ontpillen, je zult aan je lichaam merken dat stoppen met de pil ook van allerlei klachtjes mee kan brengen, die helaas ook lijken op de zwangerschapssymtomen. Succes met klussen meid!

@Vieguh, nee hoor meis, helemaal niet erg, vind het lief van je dat je zo bezorgd bent en bemoederd worden is wat mij betreft op deze manier prima! Probeer inderdaad maar wat rustiger aan te doen want merk gewoon dat ik mezelf pest als ik te druk doe. Weet je wat het is... ik denk de hele tijd ben nog maar 15 weken wat denkt iedereen wel niet als ik nu al zo bejaard ga doen.... heb het idee dat ik me nog heel fit moet voelen ofzo... weet nu inmiddels wel dat het dus niet altijd zo is en ga daar maar eens even rekening mee houden. Marijke zou nu tegen me zeggen dat ik me er niks van mag aantrekken wat iedereen vindt en gelijk heeft ze! Is altijd een moeilijke dag dan voor je vriend, kan ik me heel goed voorstellen. Heerlijk dat jullie elkaar hebben!!! Ik sluit me trouwens voor 100% bij je aan wat betreft de gezelligheid, openheid, vertrouwelijkheid en saamhorigheid van dit forum!!! Beter kun je het volgens mij niet treffen.

@Poohh, balen meis dat je week zo tegenviel. Pfff je hebt er een behoorlijk bedrag tegenaan moeten gooien, niks aan. Kan me voorstellen dat je dan ook niet echt in de mood bent om te klussen. Wie weet joh... ik ken van die meiden (noem Jt en Senorita) die ook niet al te hard geklust hadden (terwijl ik me suf kluste hihi) en toch zwanger zijn geraakt, je weet het nooit! Heel spannend, naderend NOD... lekker afleiding zoeken. Wat die steken betreft, had het zelf even heel heftig op de dag van mijn eisprong (volgens predictor) maar goed, is bij iedereen weer anders helaas. Kop op meis!!!

@Elleste, als je een positieve test in handen hebt, hoef je in pricipe nog niet zo heel veel te doen. Had toevallig voor die tijd een gesprek met de dokter en die had zo iets als je voor de tiende week (dus met week of 8 a 9) contact opneemt is het goed. Nu had ik zelf ligt bloedverlies met 6 wk dus heb ik eerder gebeld en mocht komen voor inwendige echo. Normaal gesproken, als alles goed gaat hoef je dus pas bij 8 wk ong te bellen (althans bij ons). Het eerste bezoekje aan de verloskundige breng je meestal rond een week of 10 hoor ik hier van de meeste meiden op het forum voorbijkomen. Ben zelf iets later geweest, maar komt omdat ik eerst alleen via dokter zou gaan. Kreeg een brief met mijn medische achtergrond mee van de dokter voor de verloskundige, maar volgens mij kun je ook direct contact leggen met de verloskundige. Meestal is de eerste afspraak bij verloskundige  een intake gesprek, waarin je hele medische geschiedenis en je gewoonten (evt roken, drinken etc.) worden besproken. Ook krijg je veel handige tips en informatie. Voor de kraamzorg moet je je met een week of 12 aanmelden handig om dit even via je verzekering na te vragen (welke kraamzorg vergoed wordt en bij welke instanties). Hoop dat je er zo een beetje uitkunt en er zijn vast meiden bij wie het anders gegaan is of die mij nog even kunnen aanvullen.

@Lynn, ga proberen rustiger aan te doen, dank voor je bezorgdheid. Heerlijk zeg dat je gewoon op vakantie zwanger geraakt bent, helemaal ontspannen en in een prachtige omgeving! Kan niet beter volgens mij. Hoop dat je laatste dagje vrij ook vol zon mag zijn vandaag. Het vooruitzicht voor deze week is in ieder geval goed. Geniet er lekker van, het zwanger zijn!!!

@Sukkie,duim nog steeds heel hard dat je op sollicitatie mag komen meid! Gun het je zo!!! Veel klusplezier in ieder geval ondertussen! Fijn dat je er zo relaxed onder bent.

@Rianne & Isa, meiden weten jullie al iets? Hoop dat jullie niet ongi geworden zijn, hou ons op de hoogte, dan kunnen we de lijst up to date houden.

@Midanie  & Poohh, spannend hoor,DuimDuimDuim!!!

@Friezinnetje & Kwisjuh, ook bij jullie komt het al aardig dichtbij, al kwaaltjes? DuimDuimDuim!!!

Mijn spaghetti gister was weer niet te versmaden... Heerlijk dus!!! Vanavond aan de veldsla met fetakaas (mag hoor  )  en peer , jammie, nu al zin in!!! Dus gaat de goede kant op met mijn eetlust, nu de weegschaal nog een beetje in het gareel houden. Tot nu ong 0,5 kilo erbij, maar dat scheelt ook per dag weer dus vind het tot nu toe prima gaan. Bijna 16 weken dus mag ondertussen ook wel beetje gaan groeien.

Werkse allemaal en voor degenen die een dagje vrij zijn geniet er van!

Dikke knuffel Svtje

hey hoi allemaal
ik heb misschien niet alles terug gelezen hoor.
dus als ik iets vergeet ligt het daar aan.
wij zijn zaterdag weer van vakantie terug gekomen.
heerlijke vakantie gehad.
mooie natuur omgeving heuvels bijna bergen riviertjes en veel bos.
dus hebben dan ook veel gewandeld.
en aan het zwemmen en naar een speelhal voor kids geweest.
dus hebben wel een leuke vakantie gehad.

de nieuw kommers op het forum welkom hier!
lynn van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
miepie leuk hoor om te weten wat het wordt. een meisje geloof dat je zelf dat ook had gedacht.
ik heb heel veel twijfels over of het nu een jongetje of meisje is.
we zullen het wel zien denk ik op de echo met 20 weken dat duurt nog wel even.
of dat we een pret echo ook laten maken. dat lijkt me een keer leuk om zo iets te zien.
ik kan al niet wachten tot het 6 juli is dan gaan we als alles goed is het hartje horen heb daar echt zin in. dan heb ik zo iets kan dan misschien wel wat spulletjes kopen. nu nog even niet ookal kriebelt het al wel
marijke heeft al wat spullen las ik en svtje, leuk he die lieve baby dingen!
ik kan me ogen er niet van af houden haha.
zullen de andere zwangere ook wel hebben!
groetjes van mij

Hey Kidsvos,

Super dat je zo genoten hebt van je vakantie. Het is daar ook wel erg mooi natuurlijk! Lekker tot rust gekomen? Je kindjes het ook helemaal leuk gehad zeker, vooral in de speelhal natuurlijk?

Leuk he, al dat kleine grut, jij hebt waarschijnlijk nog wel een en ander liggen en het grappige is dat je al een jongen en een meisje hebt dus van allebei nog wel iets waarschijnlijk? Ben ook erg benieuwd wat het bij ons gaat worden, maar zal echt nog tot dec moeten wachten en als er een ding is waar ik niet zo goed in ben is het je raad het al wachten...pfff. Maar goed, anders praat ik mijn mond toch maar voorbij waarschijnlijk.

Heerlijk hoor, 6 juli hartje luisteren, mag zelf woensdag, vind het wel erg spannend hoor! Hoop dat alles goed is en we het hartje kunnen horen.

Succes met weer in het gewone ritme komen na je vakantie, geniet van het weer, heb me laten vertellen dat het van de week een hele mooie week wordt.

Liefs Svtje

Hoi Allemaal,

De zomer komt eraan!!!! Daar word ik altijd zo vrolijk van!! Heerlijk!!

@Kidsvos:
Fijn dat je een lekkere vakantie achter de rug hebt. Alles goed verder met je?

@ Sukkie:
Wanneer kan je wat horen betreft je sollicitatie?
Hoop echt voor je dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek.
Voor de rest veel plezier met klussen.

@Zebraatje:
Je kan inderdaad klachten hebben van het ontpillen. Ik had vooral last van hoofdpijn krampen en moeheid. Als je dan gaat zoeken dan kunnen het ongi klachten zijn, zwangerschaps verschijnselen of ontpillen zijn. Al met al wordt je niets wijzer en heeft het allemaal met hormonen te maken.
Hoop voor je dat je snel ongi mag worden zodat je dan echt kan gaan beginnen met tellen. Nu weet je niet wanneer je overtijd bent en das best vervelend.

@Poohh:
Soooo das inderdaad een smak geld wat je weg hebt moeten brengen zeg!!
Balen altijd he je kan er zoveel andere leuke dingen voor doen. Hopenlijk blijft het nu even rustig.

@Sv'tje:
Jij hebt dus ook al lekkere uitzet voor je kindje! Geweldig!! Als het bij mij ooit zover mag zijn dan zou ik ook niet lang kunnen wachten denk ik hoor!
Liever alles op tijd klaar dan dat je met laatste lootjes nog een inrichting in orde moet maken.

Vanochtens Spike bij de dierenarts gebracht. Ik janken natuurlijk hahahah maar heb net telefoontje gehad dat alles perfect is gegaan en dat ie alweer knikkebollent en wankel op zn pootjes bijgekomen is hahaha. Ik zie die kneus al staan met zn kromme ruggetje!
Pak van me hart iig.

Vanaaf weer aan de klus hihihi. Tis raar om misschien te zeggen maar mijn zin is wel toegenomen nu ik gestopt ben met de pil hoor he pffff....
Wil het zo leuk mogelijk houden en wil niet dat het een verplicht nummer word. Straks gaat het nog tegen staan en dan kan je denk ik helemaal lang wachten hahaha.

Wat eet iedereen vanaaf?? Geen idee wat ik koken moet zit een beetje in een sleur betreft eten hahahah. Altijd komt het op hetzelfde neer....
Kom op met de ideeen.

Tot horens maar weer en een fijne dag.
Liefs Ilse

Hey Vieguh,

Fijn dat alles met je hond goed gegaan is, kan me voorstellen dat je in de zenuwen zat. Nu mag em lekker verwennen!

Wat die zin betreft na stoppen met de pil... weet er alles van, je libido kan ook erg omlaag gaan he door de pil. Geniet ervan dat je zin in klussen hebt in ieder geval, anders wordt het inderdaad allemaal zo'n verplichting.

Lekker eten is inderdaad belangrijk en in een sleur zitten zou helemaal niet hoeven joh! Nu ik zwanger ben niet hoor, maar voor die tijd aten we gerust 2 weken lang elke dag iets anders. Probeer ook altijd heel veel uit van tv (Smaken verschillen, wie is de chef, Ready Steady Cook). Check ook vaak www.smulweb.nl even daar heb je echt van allerlei recepten, van heel makkelijk tot heel ingewikkeld, waar je zelf vervolgens ook weer lekker op kan varieeren, mijn spaghetti bolognese kwam daar bv ook vandaan. Nou veel plezier met iets lekkers uitzoeken. Weet natuurlijk niet precies waar je van houdt, maar laat maar weten als je een lekker recept nodig hebt van een of ander, heb een heel assortiment in mijn computer.

Liefs Svtje

Ha meiden!

Even weer eens een berichtje van mij. Ik heb natuurlijk wel trouw meegelezen hoor.

Alle nieuwkomers, welkom! Leuk dat jullie gezellig meekletsen. Deze topic is echt het gezelligste van allemaal (maar dat is mijn mening)

Lynn, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Dat is nog eens lekker terugkomen van vakantie. Wel een leuk idee dat als je weer werkt dat je met een geheimpje teruggekomen bent. Lijkt me erg leuk maar ook moeilijk om een 'geheim' te hebben voor je collega's. Zijn er al mensen die het weten?

Vieguh, ben je nu al weer klaar met ongi zijn dan??? Dat doe je ook vlot! Ik zit er helaas nog middenin. Eerst was het een paar druppels, daarna krijg ik de volle mep. Een soort tsunami haha. Maar wel fijn voor je als het alweer klaar is. Fijn om te horen dat alles goed is gegaan met je hondje. Stiekem zijn wij hondenbezitters al een beetje ouders, je maakt je toch zorgen. Gaat verder alles goed met de pups? Mijn lage libido is de reden dat wij een jaar geleden zijn gestopt met de pil. Ik weet dus ook waar je het  over hebt. Ik vind het fijn om te lezen dat ik dus blijkbaar niet de enige ben die hier last van heeft. Ik wil dus ook niet meer aan de pil. Als er een kindje komt wil ik daarna een spiraaltje o.i.d. Dus als er meiden zijn met tips en ervaringen met andere middelen dan de pil, dan hoor ik dat graag. We hebben nu een veel beter seksleven en dat zouden we graag zo willen houden.

Sukkie, ik hoop dat je mag komen voor een gesprek. Het is nu spannend want als het goed is kun je nu elk moment iets horen. Heb je nu vakantie? Of heb je nog ander werk?

Ik vind het ook echt fijn om alles hier kwijt te kunnen. Ik kijk er elke dag naar uit om na het eten even op het forum te zitten. En meestal kijk ik voordat ik naar bed ga ook nog wel een keertje. Helemaal verslaafd! Ik heb een vriendin die hoogzwanger is. Ik heb haar verteld dat we zwanger proberen te worden. Ze vond het erg leuk. Toch is het forum anoniemer en durf ik meer te vertellen. Dus kan helemaal mijn ei kwijt hier. Een andere vriendin van me is net bevallen. Het kindje (5wk) begint nu te lachen. Echt super schattig!

Nu maar hopen dat we deze  dagen en volgende maand wat  meer smileys mogen krijgen op het forum!

Meiden, ik denk aan jullie!

Liefs

Thanks  Sukkie, ik bescherm mezelf nogal graag en daarom ben ik nog niet heel uitbundig blij, je moet het toch altijd maar even afwachten. Om het een beetje te vieren heb ik gister wel een dagboekje voor mezelf (welke nog ingepakt op tafel ligt.....) en het boekje Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun voor mijn vriend gekocht. Hij heeft er erg om gelachen, sommige stukjes zijn echt hilarisch. Ik duim nog steeds heel hard dat je op gesprek mag hè!

Ilse, goed te lezen dat de operatie van je hondje goed is gegaan. Houd je nou trouwens één van de pups zelf en de ander verkoop je? Lijkt me lastig hoor om straks afstand te doen van zo'n kleine wurm, maar ja als je alles houdt wordt het ook zo'n drukte.

Twijfeltje, jij ook dank voor je felicitatie. We hebben het nog niemand verteld en doen dat voorlopig ook niet. Zowel mijn vriend als ik worden erg gezien als carrieretypes, we zijn erg druk, vrijwel nooit thuis en vandaar dat onze omgeving ook absoluut niet verwacht dat wij hier mee bezig zijn. Ook omdat mijn schoonouders voor de eerste keer opa en oma zullen worden wil ik ze het ook echt pas vertellen als er iets meer zekerheid is. Op mijn werk denk ik dat ze minder verbaasd zullen zijn. Maar aangezien de drukke vakantie eraan komt en de helft toch weg is kan ik mooi wachten tot iedereen weer terug is. Tenzij ik natuurlijk heel ziek word, dan moet ik het wel eerder aan hen vertellen. Verder heb ik ook geen vriendinnen die op dit moment met kinderen bezig zijn, die zien me aankomen....;-) Kortom voorlopig blijft het ons geheimpje, en dat vind ik ook eigenlijk niet zo moeilijk.

Svtje, jij hebt inderdaad ook al je hele uitzet bij elkaar gespaard, leuk hoor! Al die voorpret is toch wel heel leuk! Ik hoop dat ik ook snel een beetje kan genieten. Ik heb behoorlijk veel zeurderige buikkramp en geheel zorgeloos laat dat me niet. Ondanks dat Anne en jij aangeven dat dit er helemaal bij hoort, zorgt het er wel voor dat je er constant bewust van bent dat het fout kan gaan. Hoe lang heeft die ongi-kramp bij jou geduurd? Ook zo'n twee weken zoals Anne aangaf?

Ik duim heel hard voor alle meiden die nog wachten en wens de klussers weer veel plezier.

Het werk gaat vandaag weer beginnen :-(
Stiekem nog een beetje dromen en nagenieten van de vakantie. Zeker nu voelt deze heel bijzonder.

Geniet van het mooie weer meiden,

liefs Lynn

O en Svtje voor het schema:

Wanneer ben je uitgerekend

Laatste menstruatie:  
20 mei 2009

Cyclusduur:  
31

Je bent uitgerekend op:  
27 februari 2010

Je bent nu:  
34 dagen zwanger

En je hebt nog:  
249 dagen te gaan

Dit is de:  
5e week
Ik heb nog geen afspraak staan met de verloskundige en denk niet dat mijn vriend en ik er voor kiezen om te willen weten wat het wordt. Mochten we van gedachte veranderen (en dat kan hoor!) dan weten jullie het natuurlijk ook! Zelf denk ik trouwens dat het een jongetje is.

Anne en Svtje, veel succes en plezier morgen bij de verloskundige hè. Genieten hoor!

x Lynn.

Terug
Bovenaan