wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

Heerlijk dat werkontwijkende gedrag....  
Heb ik altijd als ik thuis werk, weet niet wat dat is.
Maar deze hoort er nu natuurlijk ook bij (als het lukt...)

x Lynn

Goeiemorgen lieve meiden, op deze stralende dag!

Gister was een leuke en productieve dag, de kast op de babykamer staat in elkaar, alleen de planken en roedes moeten er nog in. Helemaal top dus! Mijn mannetje is tot 23.00 bezig geweest met in elkaar zetten en toen mocht hij van mij niet meer (eigenlijk al om 22.00 niet) zou het zelf ook niet leuk vinden als de buren zo laat nog aan het boren waren, is bij ons behoorlijk goed te horen. Vandaag is hij weer aan het schilderen bij mijn oom en tante en ik krijg vanmiddag een van mijn beste vriendinnen op bezoek (mijn getuige bij ons huwelijk) dus heb er helemaal zin in. Het leuke is dat haar zus volgende week zaterdag is uitgerekend dus we hebben zeker iets om over te kletsen, niet dat wij dat nou nodig hebben maar toch...

@Vieguh, wat heb je uiteindelijk gegeten gisteravond? Ben wel benieuwd hoor in welke eet-sleur je terecht bent gekomen en zou je er met liefde uithalen!

@Twijfeltje, leuk zeg dat je vriendin hoogzwanger is! Hoop dat alles goed mag gaan. Kun je straks lekker kraamcadeautjes voor haar shoppen, zoooo leuk dat kleine grut! Geniet van al die baby's om je heen en duim voor je dat je je snel bij je vriendinnen achter de kinderwagen mag voegen.

@Lynn, snap het wel hoor dat je ingetogen blij bent, ben ik zelf ook echt geweest totdat ik met 12 weken een echo had waarbij het hartje klopte en de groei goed was. De krampen zijn ongeveer een week voor mijn NOD begonnen en hebben tot zeker een week erna aangehouden, niet constant, maar af en toe aanwezig. Omdat alles zo nieuw is blijf je maar denken is het wel goed... schijnt dat je baarmoeder gewoon heel hard aan het werk is. Ook nu heb ik af en toe nog wel eens een steek of gek gevoel. Als je echt veel last krijgt gewoon even (telefonisch spreekuur oid) naar je huisarts bellen, je even laten geruststellen. Ze nemen je echt wel serieus, je bent ZWANGER!

Wij hebben dat boekje: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt echt al een paar jaar liggen omdat ik in die tijd ook de andere boeken van Kluun gekocht heb: Er komt een vrouw bij de dokter en De Weduwnaar (echte tranentrekkers, zeker als je zwanger bent) Maar het zwangerboekje is inderdaad lachen! Heb tegenwoordig ook die van Claudia de Breij: Krijg nou tieten, ook leuk maar stuk grover in taalgebruik, ben daar zelf iets minder fan van.

Kan me voorstellen dat je nu met een nog veel bijzonderder gevoel terugdenkt aan jullie vakantie in het midden Oosten. Zo heerlijk, nog even jullie geheimpje. Zelf had ik daar moeite mee omdat wij regelmatig de vraag naar ons hoofd kregen of we wel kinderen wilden... we weren immers al ruim 2 jaar getrouwd? Hoezo niet subtiel... maar goed dan wil je des te meer laten weten dat je zwanger bent en ik kan heel goed geheimen bewaren voor anderen, maar voor mezelf, pfffff. Uiteindelijk hebben wij het met 7 wk verteld tegen mijn ouders en met 8 wk tegen schoonouders, broers/zussen en ooms/tantes. De rest hebben we mee gewacht tot 12 weken. Was voor mij wel zo'n opluchting dat ik het kon delen en achteraf maar goed ook want bij een week of 9 begon bij mij de misselijkheid het niet kunnen ruiken van luchtjes en mijn verminderde eetlust. Dus ja, als je dan voor de hele ploeg aan boord kookt hihi.

Probeer ingetogen te genieten en pas goed op jezelf meid, luister gewoon naar wat je lichaam aangeeft. Zeker in die eerste paar weken kun je behoorlijk vermoeid zijn, je lichaam is hard aan het werk. Neem je rust!

Succes met werken vandaag!

Zal de tabel even voor je updaten:

naam
leeftijd
ronde
kindje
laatst verwachte ongi

chanti_85
24
1
1
19 maart

sanne88
27
3
1
31 mei

nod's juni

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

roselien
38
2
3
   3 juni

roos170
21
1
1
  8 juni
10 juni

dora the explorer
30
3
2
   8 juni

loeske
23
4
1
  9 juni

schuerke
27
4
1
10 juni
 4 juni

elleste
30
2
1
10 juni

sukkie_85
23
4
1
12 juni
  8 juni

twijfeltje1984
25
4
1
12 juni
 17 juni

rianne_82
26
3
1
14 juni

isa83
26
1
1
14 juni

vieguh
27
1
1
17 juni
 18 juni

lyn79
30
4
1
20 juni

midanie
26
3
1
22 juni

poohh
24
4
1
24 juni

friezinnetje25
25
0 (pil)
1
25 juni

kwisjuh
29
4
1
27 juni

nod's juli

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

line1975
33
3
1
  1 juli

schuerke
27
5
1
  3 juli

dora the explorer
30
4
2
  6 juli

sukkie_85
23
5
1
  9 juli

roos170
21
2
1
   9 juli

elleste
30
3
1
14 juli

vieguh
27
2
1
17 juli

twijfeltje1984
25
5
1
23 juli

zwangeren

naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum

_mie_pie
ja het word een meisje

hoera een meisje

04-11-2009

j-t  
ja,maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
27-11-2009

senorita
weet ik nog niet
als ik het weet, weten jullie het ook
02-12-2009

schippersvrouwtje
ja, maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
10-12-2009

marijke_en_richard
jaaaaa denk niet dat ik het af kan wachten
ja hoor
03-01-2010

shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010

stefanie/baby23

05-01-2010

kidsvos
ja
denk het wel
11-01-2010

anne/belgies

ja,maar wil het zelf niet weten
nee, weet het zelf ook niet
18-01-2010

loeske        
Jaaa
jaaaa
16-02-2010

lyn79
nee in eerste instantie niet
als wij het weten, dan jullie ook
27-02-2010

afspraken bij verloskundige

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie

j-t

senorita

schippersvrouwtje
24-06-09
controle verloskundige 14.00

marijke_en_richard
06-07-09
14-07-09
2de afspraak verloskundige
2de echo (hartecho)

shar25
26-06-09
2de echo

baby23 stephanie

kidsvos
06-06-09
2de afspraak verloskundige

anne/belgies
19-06-09
24-06-09
intake
termijnecho

loeske
15-07-09
1ste afspraak  verloskundige 9.00u
termijnecho

lyn79

wat word het?

naam
eigen idee
meisje
jongen

miepie
eerst dacht ik een meisje en nu
begin ik te twijfelen, dus ik
weet het niet

x
x

jt

xx
x

senorita

xx
x

schippersvrouwtje
een meisje!!!
x

x

marijke_en_richard
een jongen!!!
x

x

shar_25

xx
x

baby23

xx
x

kidsvos
nu denk ik een jongen, maar
twijfel nog iets

x

anne/belgies
nog geen idee
x

loeske
nog geen idee
xx
x

lyn79
een jongen
x
Zo, weer helemaal bijgewerkt. Ben benieuwd wanneer je je eerste afspraak hebt, maar dat zal nog wel eventjes duren als alles goed mag gaan.

@Isa & Rianne, meiden jullie houden ons in spanning! Weten jullie al iets?

@Midanie, je had gister NOD? Al tekenen, kwaaltjes, klachtjes? Hopelijk geen ongi meis! DuimDuimDuim!

@Poohh, tomorrow is the day! Spannend hoor meid, duim voor je!

@Friezinnetje ook voor jou schiet het al op! Hoe voel je je? Duim voor je hoor!

@Kwisjuh, alles gezellig in Duitsland? Wel erg druk zeker? Ook voor jou staat je NOD voor de deur, merk je al iets? Je hebt een test bij je he? Hou ons op de hoogte als je em nodig hebt en resultaat weet (en  het  lukt natuurlijk om contact op te nemen waar je bent?) We wachten in spanning af!

Zal eens gaan bedenken wat het vanavond wordt met eten, ga ons bed verschonen en verder laat ik de boel de boel maar even totdat de kast klaar is en het kamertje weer ingeruimd kan worden, alles staat in de woonkamer namelijk: commode, ledikantje, verhuisdozen met boeken pffff. Ach ja voor het goede doel he!

Werkse vandaag meiden en/of geniet van het zonnetje!

Dikke knuffel Svtje

Hey Lynn,

Wat een mooie stralende banner!!! Lekker fleurig!

Heb ook een tijdje thuisgewerkt en vond het ideaal en heerlijk, werkte veel harder dan op kantoor, bij mij kwam dat waarschijnlijk omdat ik op kantoor steeds de telefoon moest oppakken en thuis niet. Hoop dat je je aandacht erbij kan houden en anders typ je af en toe toch lekker een berichtje kleine pauze mag best af en toe!

Liefs Svtje

Hey, hier weer even een kort berichtje van mij. Ten eerste Lyn gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan! Ik heb afgelopen zondag een test gedaan die negatief was maar dat was dan ook nog voor mijn NOD. Ik heb op het moment nergens last van dus weet niet goed wat ik ervan moet denken, vorige week had ik wel steeds krampen en zere tepels maar nu niks meer. Het vreemde wat ik wel heb waargenomen is dat mijn baarmoedermond nog steeds heel hoog ligt en van wat ik heb gelezen dan hoort deze omlaag te komen als je ongi moet worden. Vorige maand lag deze ook inderdaad lager dan nu. Ik wacht het deze week maar gewoon af en anders test ik zaterdag weer.  

xxx Midanie

Hallo Lieve Meiden!!!

Als eerste Lyn GEFELICITEERD!!!! Geniet van je zwangerschap... Je hield het wel spannend in je verhaaltje zeg...

Gister heb ik een nieuwe afspraak bij de verloskundige moeten maken want mijn man krijgt 15 juli geen vrij, wil hem toch heel graag erbij hebben want dan krijgen we ook onze eerste echo.. Moet nu alleen 1 week langer wachten..
Zal de lijst nog wel aanpassen want moet nu 22 juli om 9.00u!!!

Zal dan ook uitgebreid wat typen want moet zo werken :S..

Liefs Loeske

Hoi lieve meiden,

Wat is het heerlijk buiten zeg!!
Zometeen lekker eerder naar huis en dan lekker in de achtertuin zitten.

@Sv'tje:
Ik moest wel even lachen om je opmerking.. "met liefde uit de kooksleur halen" hahahaha.
We hebben lekker burito's gegeten. Niet iets nieuws voor ons maar zeker alweer een tijd geleden. Vaak heb ik namelijk geen zin om in de keuken te staan als ik uit mn werk kom. Ben niet zo'n kookheldin.
Maar ik ga zeker eens op die site kijken die je schreef. Lijkt me leuk!!
Vanavond gewoon weer eens stampot andijvie.... heerlijk hahaha.

@Twijfeltje:
Ja het valt me inderdaad mee hoe snel het weer voorbij is. Balen voor je dat je een tsunami hebt gehad hahaha. Wordt je niet vrolijk van pfffff.
Met de pups gaat het goed. Ze zijn lekker aan het spelen en mogen vanaf nu al ongeveer aan de vast voer. Beetje pap met wat gemalen brokken..... en dat stinkt!!
Wat betreft je spiraaltje oid.... ja, nu is elke vrouw anders maar ik heb echt baggerervaring met spiraaltje.
Ik heb vorig jaar een mirena laten plaatsen. Dit deed echt heeeeeeeel erg pijn. Ik ben helemaal niet een  kleinzerig iemand maar het leek net of ze dwars door mn baarmoeder heen prikten.
Vervolgens verschrikkelijk afstoot verschijnselen gehad en zelf zo erg dat ik echt niet meer kon staan of zitten of liggen. Koorts erbij enz enz.
Naar de huisartsenpost geweest en die heeft vol verbazing gereageerd, hoe stom het wel niet was om een vrouw, die nog geen kinderen heeft gehad, een mirena te geven!!
Je baarmoedermond zit nog potdicht voor dit soort dingen dus vandaar ook die helse pijn bij het plaatsen.
Gelukkig heeft hij hem er snel uitgehaald en het was meteen een opluchting joh!!
Natuurlijk kan dit bij iedereen anders zijn maar mij zie je niet meer met zo'n wandel ding in mn buik.
kan je niet iets van een nuvaring gebruiken? Heb er geen ervaring mee maar misschien is dat wat?

@Lyn79:
Lekker he zo'n geheimpje alleen voor jou en je vent!!
Volgens mij weet ik niet hoe snel ik het bekend wil maken aan iedereen.
De pups zijn nu 3 weken oud en over 6 a 7 weken gaat het teefje weg. Echt zielig maar ja net wat je zegt we kunnen ze niet allemaal houden helaas. Het reutje houden we wel zelf. Hij heet Sjef hahaha.

@Midanie:
Spannend hoor meis, en ja een negatieve test hoeft nog niets te zeggen. Hoop voor je dat je ongi weg blijft.

Nu misschien een hele rare vraag maar kan jeal een eisprong hebben op je laatste dag van je ongi??
Heb de laatste dagen helemaal geen ongikrampen gehad behalve vandaag ineens rechtsonderin.Ben toch echt maar net sinds vandaag van me ongesteldheid af?!
Ga nu gewoon om de dag klussen en zie wel waar het schip strand.

Aan alle klussers:
Have fun!!
Aan alle ongiers:
snel van die klere duivels af!!
Alle wachters:
Duim duim duim!!
Alle zwangeren:
Hoop dat de klachten meevallen en dat alles goed mag blijven gaan.
Liefs Ilse

Ben ik weer! Al met al best wel productief geweest vandaag, dus het mag wel weer even.

Svtje, ik moet gewoon proberen te genieten en niet zo zeuren dat is mijn conclusie. Ik heb krampen maar die zijn nou ook weer niet zo extreem. Vertrouwen in je lichaam hebben en als het niet goed gaat zal dat z'n reden hebben. Makkelijker gezegd dan gedaan maar ga het gewoon proberen. Gezellig je vriendin op bezoek. Ik heb dat nooit. Zowel ik als al mijn vriendinnen werken altijd maar, doordeweeks op bezoek zit er niet in. Wellicht dat dit in de toekomst ook gaat veranderen, lijkt me supergezellig. Zeker   nu natuurlijk, want iedereen neemt wel een kleinigheidje voor je mee;-)  Succes morgen bij de verloskundige. En en superthanks voor het updaten van het schema, je weet  dat ik daar niet zo goed in ben.

Loeske, jammer dat je afspraak (met echo!) nu een weekje later is. Maarja zo'n bijzonder moment moet je wel samen meemaken, het lijkt me heel speciaal.

Ilse, goeie naam voor een reutje ;-) Volgens mij is zo'n snelle eisprong niet heel waarschijnlijk. Misschien nog wat naweeen van de ongi? Lekker doorklussen is natuurlijk altijd een goed advies ;-)

Twijfeltje, wat betreft dat spiraaltje klopt wat Ilse schrijft. Voor dames die nog geen kinderen hebben gehad is het een hel, en hoort het niet geadviseerd te worden. Maar misschien als jij straks een kleine hebt gehad is het wel een alternatief. Even afhankelijk hoe snel je eventueel een tweede zou willen. Sommige dames willen dat al heel snel en dan is een spiraaltje de moeite niet. Zelf heb ik de Nuvaring gebruikt, waar ik heel positief over ben. Mijn libido was beter dan bij de pil, maar het is toch anders dan wanneer je helemaal geen hormonen gebruikt ;-)

Midanie, ik duim heel hard dat jij binnenkort ook zo'n mooi nieuws hebt. Ik heb weinig verstand van een baarmoedermond en dat soort zaken maar ken zeker mensen die pas na 4 dagen na NOD positief testte, dus houd hoop!

Liefs Lynn

hoi meiden! wat een heerlijk weer vandaag he?? Kan ik echt van genieten!! Kom  ik thuis staat mijn mannetje ook nog eens heerlijk voor me te koken :) wat een bofkont ben ik toch...  

Zou iemand mij willen helpen me ook op de  lijst te zetten? heb het gister zelf geprobeerd, maar  ging niet helemaal zoals ik t wilde. Kopieren ging prima alleen kon  ik de lijst niet plaatsen. ben niet helemaal computer vreemd, maar kreeg t niet voor elkaar, mmm....

Verder lekker door aan het gaan met mijn dagelijks leventje, alleen moet ik eerlijk bekennen dat je toch alles wat je voelt 3x overdenkt wat t kan zijn. Ik blijf nog eventjes ontpillen denk ik.  Maar hou jullie op de hoogte!! Geniet van het weer en tot snel, liefs zebraatje  

Terug
Bovenaan