Goeiemorgen lieve meiden, op deze stralende dag!
Gister was een leuke en productieve dag, de kast op de babykamer staat in elkaar, alleen de planken en roedes moeten er nog in. Helemaal top dus! Mijn mannetje is tot 23.00 bezig geweest met in elkaar zetten en toen mocht hij van mij niet meer (eigenlijk al om 22.00 niet) zou het zelf ook niet leuk vinden als de buren zo laat nog aan het boren waren, is bij ons behoorlijk goed te horen. Vandaag is hij weer aan het schilderen bij mijn oom en tante en ik krijg vanmiddag een van mijn beste vriendinnen op bezoek (mijn getuige bij ons huwelijk) dus heb er helemaal zin in. Het leuke is dat haar zus volgende week zaterdag is uitgerekend dus we hebben zeker iets om over te kletsen, niet dat wij dat nou nodig hebben maar toch...
@Vieguh, wat heb je uiteindelijk gegeten gisteravond? Ben wel benieuwd hoor in welke eet-sleur je terecht bent gekomen en zou je er met liefde uithalen!
@Twijfeltje, leuk zeg dat je vriendin hoogzwanger is! Hoop dat alles goed mag gaan. Kun je straks lekker kraamcadeautjes voor haar shoppen, zoooo leuk dat kleine grut! Geniet van al die baby's om je heen en duim voor je dat je je snel bij je vriendinnen achter de kinderwagen mag voegen.
@Lynn, snap het wel hoor dat je ingetogen blij bent, ben ik zelf ook echt geweest totdat ik met 12 weken een echo had waarbij het hartje klopte en de groei goed was. De krampen zijn ongeveer een week voor mijn NOD begonnen en hebben tot zeker een week erna aangehouden, niet constant, maar af en toe aanwezig. Omdat alles zo nieuw is blijf je maar denken is het wel goed... schijnt dat je baarmoeder gewoon heel hard aan het werk is. Ook nu heb ik af en toe nog wel eens een steek of gek gevoel. Als je echt veel last krijgt gewoon even (telefonisch spreekuur oid) naar je huisarts bellen, je even laten geruststellen. Ze nemen je echt wel serieus, je bent ZWANGER!
Wij hebben dat boekje: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt echt al een paar jaar liggen omdat ik in die tijd ook de andere boeken van Kluun gekocht heb: Er komt een vrouw bij de dokter en De Weduwnaar (echte tranentrekkers, zeker als je zwanger bent) Maar het zwangerboekje is inderdaad lachen! Heb tegenwoordig ook die van Claudia de Breij: Krijg nou tieten, ook leuk maar stuk grover in taalgebruik, ben daar zelf iets minder fan van.
Kan me voorstellen dat je nu met een nog veel bijzonderder gevoel terugdenkt aan jullie vakantie in het midden Oosten. Zo heerlijk, nog even jullie geheimpje. Zelf had ik daar moeite mee omdat wij regelmatig de vraag naar ons hoofd kregen of we wel kinderen wilden... we weren immers al ruim 2 jaar getrouwd? Hoezo niet subtiel... maar goed dan wil je des te meer laten weten dat je zwanger bent en ik kan heel goed geheimen bewaren voor anderen, maar voor mezelf, pfffff. Uiteindelijk hebben wij het met 7 wk verteld tegen mijn ouders en met 8 wk tegen schoonouders, broers/zussen en ooms/tantes. De rest hebben we mee gewacht tot 12 weken. Was voor mij wel zo'n opluchting dat ik het kon delen en achteraf maar goed ook want bij een week of 9 begon bij mij de misselijkheid het niet kunnen ruiken van luchtjes en mijn verminderde eetlust. Dus ja, als je dan voor de hele ploeg aan boord kookt hihi.
Probeer ingetogen te genieten en pas goed op jezelf meid, luister gewoon naar wat je lichaam aangeeft. Zeker in die eerste paar weken kun je behoorlijk vermoeid zijn, je lichaam is hard aan het werk. Neem je rust!
Succes met werken vandaag!
Zal de tabel even voor je updaten:
naam
leeftijd
ronde
kindje
laatst verwachte ongi
chanti_85
24
1
1
19 maart
sanne88
27
3
1
31 mei
nod's juni
naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/
roselien
38
2
3
3 juni
roos170
21
1
1
8 juni
10 juni
dora the explorer
30
3
2
8 juni
loeske
23
4
1
9 juni
schuerke
27
4
1
10 juni
4 juni
elleste
30
2
1
10 juni
sukkie_85
23
4
1
12 juni
8 juni
twijfeltje1984
25
4
1
12 juni
17 juni
rianne_82
26
3
1
14 juni
isa83
26
1
1
14 juni
vieguh
27
1
1
17 juni
18 juni
lyn79
30
4
1
20 juni
midanie
26
3
1
22 juni
poohh
24
4
1
24 juni
friezinnetje25
25
0 (pil)
1
25 juni
kwisjuh
29
4
1
27 juni
nod's juli
naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/
line1975
33
3
1
1 juli
schuerke
27
5
1
3 juli
dora the explorer
30
4
2
6 juli
sukkie_85
23
5
1
9 juli
roos170
21
2
1
9 juli
elleste
30
3
1
14 juli
vieguh
27
2
1
17 juli
twijfeltje1984
25
5
1
23 juli
zwangeren
naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum
_mie_pie
ja het word een meisje
hoera een meisje
04-11-2009
j-t
ja,maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
27-11-2009
senorita
weet ik nog niet
als ik het weet, weten jullie het ook
02-12-2009
schippersvrouwtje
ja, maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
10-12-2009
marijke_en_richard
jaaaaa denk niet dat ik het af kan wachten
ja hoor
03-01-2010
shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010
stefanie/baby23
05-01-2010
kidsvos
ja
denk het wel
11-01-2010
anne/belgies
ja,maar wil het zelf niet weten
nee, weet het zelf ook niet
18-01-2010
loeske
Jaaa
jaaaa
16-02-2010
lyn79
nee in eerste instantie niet
als wij het weten, dan jullie ook
27-02-2010
afspraken bij verloskundige
naam
datum
waarvoor?
_mie_pie
j-t
senorita
schippersvrouwtje
24-06-09
controle verloskundige 14.00
marijke_en_richard
06-07-09
14-07-09
2de afspraak verloskundige
2de echo (hartecho)
shar25
26-06-09
2de echo
baby23 stephanie
kidsvos
06-06-09
2de afspraak verloskundige
anne/belgies
19-06-09
24-06-09
intake
termijnecho
loeske
15-07-09
1ste afspraak verloskundige 9.00u
termijnecho
lyn79
wat word het?
naam
eigen idee
meisje
jongen
miepie
eerst dacht ik een meisje en nu
begin ik te twijfelen, dus ik
weet het niet
x
x
jt
xx
x
senorita
xx
x
schippersvrouwtje
een meisje!!!
x
x
marijke_en_richard
een jongen!!!
x
x
shar_25
xx
x
baby23
xx
x
kidsvos
nu denk ik een jongen, maar
twijfel nog iets
x
anne/belgies
nog geen idee
x
loeske
nog geen idee
xx
x
lyn79
een jongen
x
Zo, weer helemaal bijgewerkt. Ben benieuwd wanneer je je eerste afspraak hebt, maar dat zal nog wel eventjes duren als alles goed mag gaan.
@Isa & Rianne, meiden jullie houden ons in spanning! Weten jullie al iets?
@Midanie, je had gister NOD? Al tekenen, kwaaltjes, klachtjes? Hopelijk geen ongi meis! DuimDuimDuim!
@Poohh, tomorrow is the day! Spannend hoor meid, duim voor je!
@Friezinnetje ook voor jou schiet het al op! Hoe voel je je? Duim voor je hoor!
@Kwisjuh, alles gezellig in Duitsland? Wel erg druk zeker? Ook voor jou staat je NOD voor de deur, merk je al iets? Je hebt een test bij je he? Hou ons op de hoogte als je em nodig hebt en resultaat weet (en het lukt natuurlijk om contact op te nemen waar je bent?) We wachten in spanning af!
Zal eens gaan bedenken wat het vanavond wordt met eten, ga ons bed verschonen en verder laat ik de boel de boel maar even totdat de kast klaar is en het kamertje weer ingeruimd kan worden, alles staat in de woonkamer namelijk: commode, ledikantje, verhuisdozen met boeken pffff. Ach ja voor het goede doel he!
Werkse vandaag meiden en/of geniet van het zonnetje!
Dikke knuffel Svtje