wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

Hallo! Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen: Ik ben 29, mijn vriend 28 en we proberen zwanger te worden van ons eerste kindje. Heb ongeveer 6 weken geleden mijn spiraaltje laten verwijderen..en het is allemaal maar erg spannend vind ik :)
We zitten dus in de eerste ronde...en ik ben nu 4 dagen overtijd! Heb verder niet echt klachten (alleen een beetje misselijk, eerst alleen 's avonds maar vandaag eigenlijk al de hele dag) en erg moe. Kan ook stress zijn natuurlijk hahaha..
Ik heb nog geen test gedaan omdat ik er eigenlijk vanuit ga dat die negatief is...even nog het weekend afwachten en dan zullen we toch maar eens testen :)

Hee dames

Even snel een berichtje van mij ga zo even naar de tt nacht in assen zegt jullie vast niks.
Mijn ong heeft donderdag doorgezet heb wel meer last er van last van de rug soms kramp in de buik pfff.
Normaal nooit ergens last van weet nu wat mensen bedoelen.
Mijn nieuwe  nod datum is 22 juli.
Zit er aan te denken om nieuwe ovulatie testen te halen van ehh weet niet hoe heet 7 voor 30 euro wel duur had mijn collega ook en positieve test en dan de 1e urine nemen na de ochtend urine.
Zei had op werk gedaan leek me zo lastig maar dat moet dan maar hi.

Liefs poohhh

@ poohh, veel plezier in de TT-nacht. Natuurlijk weet ik wat dat is. De nacht voor de TT. Assens grootste evenement!
Ik vind die ovulatietesten die je noemt wel erg duur. Je kan ze bij sensitest een stuk goedkoper krijgen.

Ben ook een paar dagen geleden begonnen met ovulatietesten. Ik weet dat het pas de 3e ronde is, maar ik wil gewoon meer duidelijkheid krijgen over mijn cyclus. En elke kans benutten die ik krijg. Ik lees hier op het forum wel vaker dat men er nog niet aan wil beginnen omdat ze nog maar net bezig zijn. Ik vraag me dan af, waarom niet?! Ik vind het echt superhandig..

Weet iemand trouwens hoe je het schermpje van de smileys weer weg kan krijgen, wanneer je een bericht aan het typen bent? Als ik een smiley wil gebruiken, krijg ik het schermpje daarna niet meer weg. Of is dat een slimme manier om het veelvuldig gebruik van smileys tegen te gaan?

Groetjes Elleste

Hallo allemaal!
Daar ben ik ook weer eens :)
Gisteren mijn diploma gekregen, nou een echte juf joehoeeee
Krijgen vandaag een nieuwe kast, echt leuk. Voor in de woonkamer dus
dat zal meteen een nieuw idee geven, kan niet wachten tot hij geleverd wordt!

@midani, jammer van je ongi! 37 dagen poehpoeh... ik heb ook laat mijn ei maar precies weet ik het niet. Raad je aan om gewoon extra lang te klussen, kan toch geen kwaad :D

@Sv; je wordt TANTE, leuk hoor! Had je niets gemerkt? Super. nu kunnen de kindjes samen spelen als ze groter zijn, en jij kan nu je zwangerschapsdingen een beetje delen.

Niet zoveel te vertellen vandaag, de klusdagen zijn zo goed als om nu begint het grote wachten weer hihi. Verder wachten we ook erop dat de kleine van een vriendin van ons zich aan dient. Ze is zo ongeveer uitgerekend dus kan ieder moment gebeuren!

Groetjes en een fijne relaxte zaterdag,
Sukkie

Goeiemorgen lieve meiden!

Ben nog helemaal brak, ging express vroeg naar bed gister, rond 22.00 omdat ik zooooo moe was. Mijn buurmeisje had echt besloten dat de muziek tot een minstens een uur of 00.00 keihard aanging. Slapen zat er tot die tijd dus echt niet in. Lagen we net lekker te slapen kwamen ze met een clubje rond 03.00 thuis en besloten karaoke te gaan doen tot 04.30.... Hoe irritant kun je zijn!!! Daarna gelukkig wel weer in slaap gevallen maar toch... dat doe je toch niet!

Genoeg gezeurd.... krijg straks gezellig een vriendinnetje op bezoek die lekker mee komt lunchen en waar ik eens lekker mee ga bijkletsen. Mannetje gaat vast beetje aan de slag met plankjes voor babykamer dus komt helemaal goed vandaag.

@Vieguh, ach kan gebeuren he dat je iets over het hoofd ziet. Er wordt hier ook zoveel geschreven. Voelde me zelf na de pil ook echt wel anders, krampje hier, steekje daar... hoort er echt bij. Ook het moe zijn had ik, volgens mij moet je lichaam gewoon ff die troep kwijt! Hoop dat je je snel wat fitter voelt. Succes met klussen!

@Chanti, wat een verhaal bij de dok zeg, moest er wel een beetje om lachen hoor. Had hij je dossier niet gewoon voor je liggen met je leeftijd? Ach ja, je wordt gelukkig serieus genomen en mag over 1 a 2 maanden weer contact opnemen. Weet dat wachten echt niet leuk is, maar ook wel fijn dat ze je niet zomaar vol pillen stoppen he. Hoop voor je dat je ongi zich gauw laat zien en het liefst via de natuurlijke weg!!!Duim voor je hoor!!!

@Mimmie, van harte welkom hier bij het allergezelligste topic van het zwanger worden forum! Wordt hier erg veel gekletst en advies en tips gaan hier over en weer. Natuurlijk kletsen we ook gewoon over de dagelijkse dingen om een klein beetje afleiding te vinden in het af en toe toch wel erg veel bezig zijn met zwanger raken. Klets lekker mee! Als je je gegevens even doorgeeft dan zetten we je in onze tabel?

@Poohh, haha ken de TT wel maar de TT nacht wist ik nog niet zoveel van. Leuk hoor, hoop dat je het gezellig hebt gehad. Even afleiding van alles. Heel erg jammer dat je ongi heeft doorgezet meis, had het je zo gegund. Maar snel weer op naar de volgende ronde, hopen op een vruchtbare julimaand voor jou! Zal het schema even veranderen voor je. Zou inderdaad proberen om goedkopere ovulatietesten te bemachtigen, vind 30 euro voor 7 testen behoorlijk veel.

@Elleste, als jij je prettig voelt bij de ovulatietesten moet je het inderdaad gewoon lekker doen. Ik had zelf zoiets begin ermee als het na 6 mnd nog niet gelukt is en precies ronde 6 dus nooit mee begonnen. Het probleem van je smileys ken ik eerlijk gezegd niet, dus kan ik je   helaas niet mee helpen. Succes met klussen in ieder geval, kom maar op met die smiley!

naam
leeftijd
ronde
kindje
laatst verwachte ongi

chanti_85
24
1
1
19 maart

sanne88
27
3
1
31 mei

nod's juni

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

roselien
38
2
3
   3 juni

roos170
21
1
1
  8 juni
10 juni

dora the explorer
30
3
2
   8 juni

loeske
23
4
1
  9 juni

schuerke
27
4
1
10 juni
 4 juni

elleste
30
2
1
10 juni

sukkie_85
23
4
1
12 juni
  8 juni

twijfeltje1984
25
4
1
12 juni
 17 juni

rianne_82
26
3
1
14 juni

isa83
26
1
1
14 juni

vieguh
27
1
1
17 juni
 18 juni

lyn79
30
4
1
20 juni

midanie
26
3
1
22 juni
26 juni

poohh
24
4
1
24 juni
25 juni

friezinnetje25
25
0 (pil)
1
25 juni

kwisjuh
29
4
1
27 juni

nod's juli

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

line1975
33
3
1
  1 juli

schuerke
27
5
1
  3 juli

zebraatje168
27
1
1
  4 juli

dora the explorer
30
4
2
  6 juli

sukkie_85
23
5
1
  9 juli

roos170
21
2
1
   9 juli

elleste
30
3
1
14 juli

vieguh
27
2
1
17 juli

poohh
24
5
1
22 juli

twijfeltje1984
25
5
1
23 juli

nod's augustus

/

midanie
26
4
1
2 augustus

zwangeren

naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum

_mie_pie
ja het word een meisje

hoera een meisje

04-11-2009

j-t  
ja,maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
27-11-2009

senorita
weet ik nog niet
als ik het weet, weten jullie het ook
02-12-2009

schippersvrouwtje
ja, maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
10-12-2009

marijke_en_richard
jaaaaa denk niet dat ik het af kan wachten
ja hoor
03-01-2010

shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010

stefanie/baby23

05-01-2010

kidsvos
ja
denk het wel
11-01-2010

anne/belgies

ja,maar wil het zelf niet weten
nee, weet het zelf ook niet
21-01-2010

loeske        
Jaaa
jaaaa
16-02-2010

lyn79
nee in eerste instantie niet
als wij het weten, dan jullie ook
27-02-2010

afspraken bij verloskundige

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie

j-t

senorita

schippersvrouwtje

21-07-09
22-07-09
20 weken echo 12.30
controle verloskundige 13.15

marijke_en_richard
06-07-09
14-07-09
2de afspraak verloskundige
2de echo (hartecho)

shar25
30-06-09
controle verloskundige

baby23 stephanie

kidsvos
07-06-09
2de afspraak verloskundige

anne/belgies
17-07-09
controle verloskundige 15.00

loeske
22-07-09
1ste afspraak  verloskundige 9.00u
termijnecho

lyn79

wat word het?

naam
eigen idee
meisje
jongen

miepie
eerst dacht ik een meisje en nu
begin ik te twijfelen, dus ik
weet het niet

x
x

jt

xx
x

senorita

xx
x

schippersvrouwtje
een meisje!!!
x

xx

marijke_en_richard
een jongen!!!
xx

x

shar_25

xx
xx

baby23

xxx
x

kidsvos
nu denk ik een jongen, maar
twijfel nog iets

x

anne/belgies
nog geen idee
x
x

loeske
nog geen idee
xxx
x

lyn79
een jongen
x

@Allemaal, ga me maar eens douchen voordat ik zometeen nog niet aangekleed ben als mijn visite komt.

Geniet van jullie weekend, denk aan jullie allemaal!

Dikke kus Svtje

Goedemorgen lieve meiden,

Het is weer weekend!!!

Balen Svtje van die 'leuke' buren. Daar kan je je echt zo aan irriteren. Heb er zelf nu gelukkig geen last meer van omdat onze slaapkamer helemaal vrij van buren ligt. Wij wonen op de 1e en 2e   verdieping terwijl alles om ons heen lager is en maar één verdieping heeft. Onze 2e verdieping is dus vrij van buren. Daarentegen woon ik redelijk aan de rand van het centrum van de stad wat op donderdag, vrijdag of zaterdag wel eens wat dronken jongeren langs ons huis brengt. Ook dat is irritant maar dat duurt meestal niet zo lang.
Nog gefeliciteerd met het examen van je man en het feit dat je weer tante wordt. Leuk hoor om zo samen op te gaan in je zwangerschap.

Echt heel jammer Midanie en Poohh dat jullie ongies hebben doorgezet. Hoop dat het snel voorbij is en je weer vrolijk door kunt naar de volgende ronde. Voordeel is dat je wellicht wat biertjes hebt kunnen drinken bij de nacht van de TT ;-)
Ik zie ook trouwens totaal niet in waarom je zou wachten met ovulatietesten, los van dat die dingen best duur zijn en je ze niet direct nodig hebt. Ik heb ze zelf de eerste twee maanden na het stoppen met de Nuvaring gebruikt. Puur om te kijken of alles werkt, heb ik een eisprong en zo ja hoe lang daarna volgt de ongie. Die duidelijkheid heb ik gekregen en daarna ben ik gestopt omdat het wel iets geforceerd kan werken op het klussen, en dat leek me niet nodig omdat we nog niet zo lang bezig waren. Zelf heb ik die van Matcare gebruikt (te bestellen via internet), iets goedkoper en werkten uitstekend. Ik had trouwens net voor mijn vakantie nieuwe besteld om ze na de zomer eventueel nog eens een maandje te gebruiken. Zoals het er nu naar uitziet heb ik die voorlopig niet nodig ;-)

Elleste, ben het dus helemaal met je eens dat je die testen lekker moet gebruiken, ookal is het puur om een beetje vertrouwen en inzicht in je lichaam te krijgen. Wat zou het toch makkelijk zijn als we soms naar binnen konden kijken.

Chanti, goed weer van je te horen en fijn dat je serieus wordt genomen. Hoop voor je dat er snel actie komt. Het liefst natuurlijk doordat je lichaam het zelf weer gaat doen en anders met een beetje hulp van hormonen. Ik duim hard voor je meis, sterkte.

Sukkie, gefeliciteerd meid met je diploma, nu je feestje nog toch! Ahhh je bent weer in de wachtperiode beland, voor de meesten van ons niet de leukste periode. Zelf vond ik het eigenlijk altijd wel leuk spannend, zeker omdat we nog niet superlang bezig waren. Dat is denk ik anders als je het jaar al gepasseerd bent, dan zullen die weken steeds onzekerder worden. Ik duim in ieder geval weer heel hard voor je.

Anne, super dat je echo helemaal goed was, geeft toch een beetje meer vertrouwen en zekerheid. Nu lekker genieten hè!

Voor degenen die ik vergeten ben sorry, werk niet met twee schermen en kan niet alles onthouden, en dat terwijl ik nog geen vergeetachtige of warrige verschijnselen heb.....

Liefs Lynn.

@ svtje, zo zeg dat is vervelend! Wij wonen in een soort woonwijk alle huizen lekker dicht op elkaar dus ik begrijp het probleem helemaal!
Gelukkig hebben we nu dubbelglas en is het iets minder, maar met 2! feestjes aan de achterkant (waar wij slapen) hebben we ook onze portie gehad.
Niet erg nadenkend dan van jouw buren, dat ze zoveel geluid maken.

@lynn, tsja ja die wachtweken, nu is het idd nog niet zo spannend. Dat komt misschien nog wel. Ik denk zeker tegen de nod aan ;)
Vorige ronde had ik nog geen tijd om zenuwen te hebben, toen brak t al door op dag 29!!!
Hoe gaat het met je? Nog geen zwangerschapskwaaltjes? Hou je t nog geheim voor je omgeving?

@poohh, vind dat best duur die 30 euro maar aan de andere kant is het wel voor een goed doel. Is nog geen 5 euro per test.. dus als je het zo bekijkt ;)

Even om in te haken op de discussie over wel of niet al vroeg beginnen met ovutesten. Wij hebben deze in ronde 3 gebruikt om te kijken of we de eisprong goed inschatten. Dat bleek dus niet zo te zijn, we zitten rond dag 18 en niet rond dag 14 dus dat is wel een belangrijk verschil!
Nu gebruiken we ze niet meer omdat wij ons dan nogal verplicht voelen te klussen op die dagen, kan zijn dat we ze misschien na ronde 6 weer gaan gebruiken maar zover komt het hopelijk niet!

Ben nog steeds aan t wachten op die kast, de oude al afgebroken, de badkamer etc gepoetst maar nu mag die komen!

Gaat nog iemand iets leuks doen dit weekend? Wij hebben nogal wat feestjes maar ga denk ik straks nergens heen. Zo moe moe moe! Hadden alle kleuters van 5-6 jaar een nacht te logeren op school, weinig slaap gehad dus ik moet weer bijtanken. Komt misschien ook nog van de stress van t afstuderen, breekt me een beetje op nu.
Maar eventje rustiger aan gaan doen hihi.

Groetjes Sukkie!!!!

Hee dames

Vind ze ook erg duur de ovulatie testen 7 voor 30 euro.
Heb van sensites er  12 gebruikt en geeen een positief rond dag 16 wel lichtestreep gehad maar dat mag je niet als positief rekenen.
Vandaar dat ik dacht laat ik eens dure proberen.
Maar kan natuurlijk ook nog weer diegene proberen en dan de 1e urine pakken na de ochtend urine in plaats van om 8 uur s avonds.
TT nacht was gezellig rond 2 uur weer thuis.
Even 4 uurtjes geweest ergens in gezeten op kermis pffff dat ging toch hard in rond.

Liefs poohh

Terug
Bovenaan