Wie is er nog meer nog maar net bezig om zwanger te worden

Ha Marijke,

Nou, op deze manier heb ik het nog nooit bekeken.
Vind het wel ontzettend lief van je
Zal eens kijken aan wie ik denk als ik vanavond de kaarsjes aansteek. Grote kans dat ik aan jou moet denken

Ik geloof dat er God de hemel en de aarde heeft geschapen. In plaats van kaarsjes, bid ik tot mijn God. Ik bid vaak voor de mensen die graag een kindje willen, maar bij wie  zwanger worden  moeilijk gaat of misschien wel helemaal niet gaat. Dat is mijn manier.  

liefs j-t

Heey jt,
ik zit eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje. Mijn vriend is ook zelfstandige (in de bouw) en we horen om ons heen dat bij veel bouwbedrijven ontslagen vallen en dat veel zelfstandigen zonder werk komen te zitten. Hoewel hij tot de zomervakantie nog wel vol zit  heeft een aannemer waar hij veel voor werkt wel gezegd dat hij een iets lager uurtarief zal moeten gaan rekenen. Gelukkig is het nog steeds goed winstgevend, maar je weet nooit hoe het verder gaat lopen natuurlijk. Die onzekerheid maakt het wel moeilijker om de beslissing te nemen. Ik heb zelf ook nog geen werk en de hypotheek moet wel worden betaald. Ook wil je je kindje graag een mooie start geven. Toch denk ik dat als je genoeg liefde kan geven een kind echt wel gelukkig wordt met wat 2e hands spulletjes, een gedeelde kamer met broer of zus en vakanties in NL ipv het buitenland. (Tenzij het financieel echt veel té slecht ervoor staat natuurlijk). Nou hoop dat jullie er een beetje uitkomen. Wij gaan er iig nog wel gewoon voor!
Jt werk jij ook? zo ja wat voor werk doe je dan?

goedemiddag dames,

net fris uit bed ( hahahaha nachtdienst gehad ).
kaarsjes branden is per definitie niet alleen voor de mensen die gestorven zijn.
wij branden kaarsjes voor de mensen die zowel gestorven zijn als zowel voor de mensen die iets belangrijks in hun leven staat te gebeuren. ( examens,huwelijk,geboorte en zoals nu voor de mensen die bezig zijn voor een kindje.) en natuurlijk ook voor de gezelligheid en warmte.
oftewel wij wensen de mensen iets goeds toe daarom heb je de term een kaarsje aansteken.
dit is mij zo geleerd vanuit het katholiek zijn. ( ben geen zwaar katholiek en dit is zo'n beetje het enige wat ik ervan mee heb gekregen). hahahaha
even een vraagje sluit hierbij wel aan. als het straks eenmaal zover is laten jullie jullie kleine wondertje dopen?

groetjes sharon

Hai Sharon
Wat de kaarsje betreft, die brand ik alleen voor de gezelligheid.
Ik ben zonder geloof opgevoed. Mijn vaders ouders waren gereformeerd en mijn moeders ouders katholiek. Ze hebben bij mij en mijn twee broertjes in de opvoeding niets van het geloof doorgevoerd. Logischerwijs dus ook geen doop voor ons toekomstige kindje...

hahahahahah chanti kaarsjes zijn dan wel ook errug gezellig ik heb er zelf mijn huis vol van staan. ook puur voor de gezelligheid, maar de laatste tijd denk ik welaan de mensen die bezig zijn voor hun kindje als ik ze aansteek. ik denk maar zo dan hebben ze nu even 2 doelen die kaarsjes.
ik laat mijn kleine wel dopen maar ik laat hem/haar wel vrij in zijn of haar geloof. ik laat hem iof haar dan zelf ook kiezen wel of geen communie. nogmaals ik ben geen zwaar katholiek ik ga oook niet wekelijks, maandelijks naar de kerk.én iedereen vind ik wat zij en hij het beste vind voor het kind, jebent tenslotte ouder en een ouder doet het op de manier zoals zij   dat het beste oor het kind vind en dat maakt je een goede ouder. en niet het geloof.

daar heb je helemaal gelijk in sharon! Ik zal trouwens  mijn kinderen ook vrijlaten in het kiezen van eventueel een geloof, alhoewel ik niet zo verwacht dat ze opeens katholiek ofzo zullen worden....maarja je weet het nooit.  dat geldt trouwens niet alleen voor geloof hoor, ook ander zaken zoals sporten e.d.  als mijn zoon op ballet wil mag ie dat natuurlijk ook! Nouja dat is  verder wel  erg op de zaken vooruit lopen hè! Eerst maar eens zwanger worden...haha

Nou fijne avond voor de rest, ik ga naar de verjaardag van m'n schoonmoeder!    

chanti fijne avond een gefeliciteerd met je schoonmoeder.
mij zullen jullie de komende dagen ook weinig tot niet zien.
tja er moet gefeest gaan worden want het is carnaval
'meiden succes komende dagen en tot snel maar weer

Tjémig, even een paar dagen niet op de site geweest wegens druk en we zijn al weer honderden berichten verder! Voor ons wordt het dit weeken klussen. Ook als is het pas onze eerste ronde, ik heb toch maar een set ovulatietesten gekocht. Voelde wel een beetje vreemd, ik moest gisteren volgens de gebruiksaanwijzing testen (dag 10 van mijn cyclus) en eigelijk wist ik wel dat hij negatief MOEST zijn (eisprong nl. verwacht a.s. zondag). Maar toch teleurgesteld toen hij negatief was - heb een beetje een zwangerschapstest associatie geloof ik...

Afijn, dit weekend voor ons geen carnaval (wonen daarvoor net te noordelijk denk ik) maar gewoon thuis aan de slag  en het beste er van hopen.

Fijn weekend allemaal!

Chris

Terug
Bovenaan