wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

zo eindelijk de tijd om even een berichtje neer te zetten over mijn eerste bezoek aan de gyn vrijdag.
nou hij heeft me best wel overrompeld......
eerst een paar vragen van een gyn in opleiding en vervolgens naar de arts maar die arts ging wel heel rap aan de slag
hij herhaalde even de vragenen zei nu doen we even 2 keer een kweek even een inwendige echo en bloedprikken en u meneer bij u gaan we het zaad even testen....
slik slik als je je voorbereid hebt op een gesprek overvalt dit je echt.
en manlief wilde eerst al niet naar de gyn maar ik zei het is eerst een gesprekje en dan legt hij uit hoe het een beetje verder gaat. nou we waren te overdonderd om vragen te stellen.
het is uiteindelijk allemaal bij mij gedaan en manlief de volgende keer die   moest het echt even op zich in laten werken en op 4 mei mag ik weer terug en hebben we de meeste uitslagen.
wel zei de gyn ik zie op het eerste gezicht geen problemen om zwanger te worden dus misschien lukt het alsnog vanzelf.
mannetje zei thuis gelijk nou wie weet ben je nu zwanger en hoeven we niet meer terug haha hij vind het maar beetje gek dat checken van het zaad.
nou een hele bijzondere eerste afspraak voor ons dus.
zijn er meer meiden die zoveel gelijk bij de eerste afspraak al hadden??

in ieder geval hele fijne paasdagen....

hallo meiden ik ben springkikkertje en wij zijn al bijna 2 jaar bezig ik las toevallig deze topic! ik ben ook al een tijdje bezig via de gyn mijn eerste af was 5 maart met mijn vriend wij dachten ook eerst een gesprek te hebben maar nee ik kreeg meteen ook een inw onderzoek en bij mijn vriend hebben ze zijn ballen gechekt dat was ook ff slikken maar ja het is voor het goeie doel haha ik vondt zel het inw ond ook pijnlijk en ik was voor de 1ste keer in bijna 2 jaar al 12 dagen overtijd! maar helaasss niks te zien.heb nu al 4 inw onderzoeken gehad ondat ze mijn ciklus gingen volgen en heb een samenlevingstest gehad en 2 keer is er al bloed geprikt 15 april moeten wij weer naar de gyn ik denk dat wij dan alle uitslaagen krijgen(hoop ik) oh ja mijn vriend moest ook ff een potje inleveren en dat bleek goed te zijn gelukkig!!  ik wens iedereen veel succes met alle onderzoeken!   tot de volgende keer groetjes xxxjes springkikkertje

hallo meiden,

tot twee keer toe heel verhaal getik, en.....in één keer weg, balen zeg..
@triesje
je hebt helemaal gelijk het is dmv vloeistof kijken of de eileiders open zijn! kan pijnlijk zijn toch? best spannend dus...pcos had er al veel over gelezen omdat je er rekening mee houdt, maar nog moeilijk te beseffen dat ik het nu ook heb!

die kijkoperatie heeft ie het wel over gehad maar dat is weer een stapje verder!! hoe is het verders met jou? jij bent nu onderhand onze ervaringsdeskundige ! fijn dat je advies kan geven.

@amber, las dat jij ook eventueel ook dat onderzoek krijgt! hopelijk ben je toch zwanger!!

@lorfidal

jeetje die gynaecoloog is ook rap! bij ons was het alleen een gesprek en wat bloed prikken. m'n mannetje mocht het goedje wat later inleveren!! er komt veel op je af he?
nu dus wachten op de uitslagen, best ff spannend vond ik!

@springkikkertje (ofzo zoiets haha) kan ff niet meer teruglezen.
jeetje meid 2 jaar, hoe komt het zover? ik bedoel wij zijn nu met 8 maanden doorverwezen. in ieder geval fijn dat je gezellig komt meekletsen..

nou nu ff lkker genieten van de paasdagen...

xx

Hoi Meiden,

Ik zit helaas in het zelfde schuitje als jullie. Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil omdat mijn man en ik graag een kindje willen. Maar helaas tot op heden nog niet zwanger en dat is niet zo heel gek ben ook nog niet ongi geweest al die tijd. Ik ben vorig jaar nov/dec naar de gyn geweest en zij heeft mij provera voorgeschreven om mijn ongi op te wekken en inderdaad dat lukte ook. Maar sinds die tijd weer niet ongi geworden. Ik moest van de gyn het nog een half jaar aankijken. En als ik dan nog niet uit me zelf ongi was geworden moest ik terug komen dat zou dus beteken dat ik weer een augustus terug mag komen. Mijn man en ik willen niet zo lang wachten. We gaan dus in mei weer aan de bel trekken. Dus ik kijk het nog even aan maar heb de hoop een beetje opgegeven dat ik uit me zelf ongi word.

De laatste keer dat ik bij de gyn was heb ik meerdere onderzoeken gehad en bloed onderzoek en alles zag er "goed" uit. Ze dacht eerst aan PCO maar dat had ik niet zei ze. Maar nu vraag ik me af of ik het misschien toch zou kunnen hebben.
Vind het wel fijn dat er nu z'n topic is, kunnen we met elkaar onze verhalen vertellen.
Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven.

Liefs Hoopvol

hey hoopvol,

ik ken jou nog van andere topics! helaas zijn jullie nog niet veel verder gekomen, balen zeg! inmiddels zijn wij wel verder geholpen...ook wij zijn sinds augustus gestopt en alleen maar rare cyclussen gehad. Nu blijkt dus dat ik pcos heb! dat vermoeden had ik al een hele tijd!!

als ik je verhaal zo lees snap ik niet dat ze er niets aan doen! hoe kun je het nou een halfjaar aankijken als je helemaal niet ongie wordt?? snap best dat zij de deskundigen zijn, maar zo schiet je niets op! als ik jou was zou ik het er niet bij laten zitten! kun je niet voor een "second opinion' terrecht in een ander ziekenhuis? misschien dat ze jaar wel willen helpen!! op je strepen straan zou ik zeggen, maar wie ben ik haha..

ik ben echt blij dat de HA me serieus heeft genomen en doorgestuurd heeft, ook al was het na pas 8 maanden! daarbij wordt ik dit jaar ook al 30, dus voor je het weet ben ik misschien zo een paar jaar verder..

nou meid veel geluk en succes, hoop dat je snel ander nieuws hebt

xx

NOD

Naam                              
Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
20 april

Amber07
30
15
26april
17april bloedprikken

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Wenser
30
15
4 mei
14 april

Hallo allemaal,

Ik heb de afspraak gemaakt, 20 april is dag 11 dus ben benieuwd hoe alles er dan uitziet.

@ Hoopvol, welkom hier. Ik heb dus ook net provera gehad en net ongi daarvan geworden. Wat vervelend dat je een half jaar moest wachten! Begin mei meteen bellen voor een afspraak.

xx Shanna

@Wenser
Succes bij de gyn, ben benieuwd. We lezen het wel.

en voor de anderen ik laat later een berichtje voor iedereen achter.

Gr Amber07

Hoi allemaal,

De laatste uurtjes tikken weg en mijn hart tikt steeds harder... zometeen is het zo ver. Ik had mij alleen gericht op een gesrpek maar nu ik jullie verhalen lees, zal er misschien gelijk wel meer worden gedaan. Geukkig gaan wemet zijn tweeen en is mijn mannetje al gestest, dus voor hem geen verrassingen en ik bereid mij nu overal op voor. Dit zijn touwens mijn eerste ervaringen met een ziekenhuis...

Gelukkig heb ik een heerlijk weekend gehad ondanks mijn ongi: de tuin is prachtig geworden met een palm en Yucca's etc. We moeten nog de helft aanplanten, maar planten zijn best duur dus dat komt nog wel een keer. Ik was van het weekend zo niet met zwanger worden bezig dat ik zelfs ben vergeten te temperaturen, nou dat is mij nog nooit gebeurd.

Ik zit nu trouwens op dag 6 en mijn ongi is net een beetje weg. Ben benieuwd of ik gelijk onderzoeken krijg, want misschien is het nog niet helemaal 'schoon' en dat vind ik een vervelend idee. Maar ja, alles voor het goede doel.

Leuk, 2 nieuwe forum'gezichten': welkom hier. Ik vind het ook superfijn om alles met elkaar te delen hier. Om je heen lijkt alles zo voorspoedig te gaan en dan kun je je gevoelens slecht delen. En ook vind ik het ook moeilijk om zomaar een gesprek te openen met 'wij kunnen geen kindje krijgen'. En daarom hoor je de negatieve verhalen dan ook bijna niet, volgens mij hpuden veel stellen het voor zich.

Nou ik moet nog heel even werken, dan naar huis en even mentaal voorbereiden. Om 3 uur ben ik aan de beurt. Ik laat jullie (morgen?)   weten hoe het is gegaan.
groet,
Wenser

Terug
Bovenaan