wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

@triesje

ik hoop dat het goed uitpakt voor je en dat je zwanger raakt tijdens je ei, klus ze, hahah.
Wel goed dat je het zelf hebt aangevoeld, had je trouwens maar 1 inw echo gehad?
Ik ben reuzebenieuwd.
Jij hebt dat onderzoek al gehad met die contrastvloeistof, heb je toen ook pijn stillers gehad, zoals iemand dat hier beschreef, sorry weet effe neit meer precies wie dat was.

Succes iedereen met klussen en anderen al met de wachtdagen. Ik zit volgens mij al op het wachtbankje en als het goed is is mijn nod rond de 25e.

Dus allemaal wel weer spannend.

Gr Amber07

@Amber:
Ik had ergens gelezen dat als je afscheiding waterig en doorzichtig wordt dat je dan je eisprong eraan komt en dat je dan dus vruchtbaar bent. Het lichaam zorgt er dan voor dat het slijm makkelijk doorgankelijk is voor het zaad. Dus vandaar dat ik dacht van ik doe een ovulatietest en waarrempel nog positief ook.
Ik heb laatst een inwendige echo gehad omdat de gyn weer een plan aan het maken is om weer te beginnen met hormoon injecties. Dan meten ze o.a. ook je slijmvlies op en bekijken je eierstokken. Dus ja ik hoop het zo dat het toch nog spontaan lukt.....

Ik heb inderdaad het HSG onderzoek al gehad en vond het echt een verschrikking. Sorry ik wil je niet bang maken. Maar zo was mijn ervaring. Ik kreeg wel pijnstilling, maar het onderzoek werd te laat gedaan omdat ze me waren vergeten, dus de pijnstilling was al weer aardig uitgewerkt. Maar ik raad je dus aan om zeker van te voren goede pijnstilling te slikken en niet alleen naar het onderzoek te gaan.
Je kunt na het onderzoek namelijk erg duizelig worden of zelfs flauw vallen, zoals ik. Dus om dan zelf bijvoorbeeld te gaan auto rijden is niet zo veilig en verstandig.

Succes verder met het wachten tot de 25e, ik hoop op goed nieuws.

Liefs

hey meiden,

allereerst sassie van harte gefeliciteerd!

nou de berichten stapelen zich echt op ja, wel heel fijn dat iedereen toch volhoudt met onze drukke leventjes, maar het is zo fijn om ff lekker van je af schrijven en jullie begrijpen het zo goed...

dat HSG onderzoek is bij veel mensen aan de orde lees ik, ook ik mag er aan geloven! even ongie afwachten (liever niet natuurlijk) en dan bellen voor afspraak...brrrrr..

amber wanneer heb jij dat onderzoek?

Krijg je pijnstiling voorgeschreven? of mag je het met je eigen ibuprofen doen??

triesje, hopelijk wordt dit jouw maand, fijn dat je in ieder geval een eisprong hebt nu!

meiden, trusten en tot morgen...

xx

@polleke

Ik heb nog geen afspraak, moet net als jij afwachten, maar hoop da thet niet nodig is, want zie er erg tegenop om dat onderzoek te ondergaan. Ik heb geen pijnstillers gekregen tot nu toe, maar er staat nog steeds niets vast, dus dat hoor ik wel als ik ong wordt, wat ik niet hoop natuurlijk.

Mijn nod is als het goed is volgende week zaterdag, dus zit in mn wachtdagen. Erg spannend weer.

Heb nu wat de griep te pakken, zelfs gisteren met dat mooie weer, zat ik in de tuin met boekje en bikini aan en een zakdoek bij de hand erg komisch. Snotter snotter.

Gr Amber

Hoi hoi,

Zo nog even genieten van het mooie weer heerlijk met dit weer jarig zijn hihi.
Overdag lekker weinig visite dus hoef niet te rennen en te vliegen en vanavond is mijn man van de bediening.
Ik heb alles al lekker klaar huis aan kant hapjes kant en klaar dus wat ik nog meer haha.

Volgens mij moet idd bijna iedereen het hsg onderzoek onderzoek ondergaan.
Ik ben maandag aan de beurt en laat het maar op mij af komen, ik ga van het allerergste uit dan kan het alleem maar meevallen.
Ik heb geen pijn stilling voorgeschreven van te voren, wel heb ik vandaag een folder gekregen waar het in het kort allemaal in staat.
Ik neem gewoon een uurtje van te voren ff een ibuprofen in.
Heb mijn man al gezegd dat in het meest gunstige geval volgende week een gunstige klus week gaat worden, omdat als er lichte verklevingen zijn deze door het contrastv;oeistof verrdwijnen kunnen.
Dus mijn man grapte al dat hij elke dag eieren eten zou haha.

Enne Amber een leuke combi hoor in je bikini in de zon met je snotterdoekjes bij de hand haha.

Nou dames ik laat het hier weer even bij en doe lekker nog even de ogen dicht in het zonnetje...

Liefs Saskia

jeetje ff ego bericht hoor maar weer een bekende zwanger
heel erg gegunt maar o zo pijnlijk
zit ook nog steeds met gyn in mijn hoofd wat ging dat snel en ookde manier waarop hij inwendige echo deed
eerst baarmoeder dan eierstok 1 en als laatste heeeel snel eierstok 2 alsof hij misschien iets zag wat ik niet mocht zien. beetje gek
toen snel naar wachtkamer waar manlief zat die vervolgens thuis zei ik heb het gevoel dat je zwanger ben heeel vreemd......

He meiden,

ik ken jullie niet maar zat de laatste artikelen te lezen over de HSG die jullie gaan krijgen.

Ik heb twee weken geleden een hysteroscopie gehad, dan openen ze met staafjes je baarmoeder en gaan met een camera de boel van binnen verkennen. Dit geeft ongikrampen. Ik heb nacht van tevoren 2 naproxen ingenomen en uur voor onderzoek ook. Hierdoor viel het mij heeeeel erg mee. Bij jullie doen ze bijna hetzelfde maar wat het onderzoek bij jullie pijnlijker maakt is dat ze vloeistof in de baarmoeder spuiten waardoor alles opzet....zou vragen of je naproxen mag, is een goeie pijnstilling tegen baarmoederkrampen. Ik heb het ook gekregen voor als ik ongi ben...

Vraag of je partner mee mag....mocht bij mij wel, ik heb heel rustig liggen puffen (net als bij bevalling) op die manier kun je je onderbuik heeel goed ontspannen en hij heeft opgelet wat er gebeurde en te zien was op het beeldscherm en wat er werd verteld. Ging echt super. Manlief was helemaal trots op me, zo goed heb ik het gedaan zei hij..

Jullie willen vast weten wat er bij mij mis was..ik had direct na de baarmoedermond 2 verklevingen zitten als gevolg van een curretage in juli...tja als de poorten op slot zitten...dus deze verklevingen zijn meteen doorgeknipt....dus we moeten nu weer opnieuw proberen...

Meiden sterkte met de onderzoeken!

gr Yosha

@sassie
ik wist neit dat er met zon onderzoek eventuele verklevingen weggingen, maar ja laat het maar over me heen komen net als wat jij doet als het zover komt natuurlijk, ik heb een beetje hoop nog. En fijne verjaardag gehad????
Succes iig maandag.

@lorfiedal
Hert is helemaal vreemd als ze daarbinnen zitten te vroeten als ik het zo goed schrijf. En dan ook nog eens zo bij de 1e afspraak. Ik snap je goed.
En jakkes weer iem zwanger, je meot wel hoop houden en vertrouwen hebben he, dat jij ook nog ene keer zwanger bent.

@yosha
fijn dat je het zo beschreef, dan weten we waar we aan toe zijn en wat we meoten verwachten, sassie heeft het al eens gehad e n die had het niet prettig ervaren. Maar mijn man gaat iig mee, en van die pijnstillers dat is wel fijn om te weten.

Succes iedereen met klussen of op eht wachtbankje

Gr Amber07

Terug
Bovenaan