wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Even snel een kleine update over mijn eerste bezoek gisteren.
Het was een hele aardige vrouwelijke gynaecoloog. Ze heeft het gebruikelijke riedeltje vragen gesteld. De temperatuurlijsten geloofde ze wel, ze heeft er even een blik op geworpen en zei dat het wel waarschijnlijk is dat ik ovuleer, maar ik hoefde het verder niet meer bij te houden, want dat geeft toch maar stress.

Daarna heb ik inderdaad ook gelijk een inwendige echo gehad, er is een uitstrijkje gedaan (moest toch, ik ben 30 geworden) en ze heeft nog even gekeken. Dat was allemaal goed; goede eileiders, geen cystes etc. Volgende week dinsdag moet ik terug komen voor een tweede echo, dan wordt er gelijk een samenlevingstest gedaan. Dus maandag avond hebben mijn man en ik een date ...

Daarnaast moet ik op dag 1,2 of 3 van mijn menstrustie bloed laten prikken. Helaas kwam ik er achter dat ik dan precies op vakantie ben, dus ik moet nog even bellen of dat invloed heeft op het traject dat we nu zijn gestart. Als alle andere onderzoeken zijn gedaan wordt er een baarmoederfoto gemaakt (idd met contrastvloeistof). Mogelijk loopt dat dus een maand vertraging op omdat ik de bloedonderzoeken niet met mijn volgende menstruatie kan doen. Balen. Maar ik heb het er met mijn man over gehad en die vakantie is zo belangrijk om even te ontspannen, dat dat dan maar de consequentie moet zijn.

Daarna vroeg ze nog of we vragen hadden. Ik heb gevraagd hoe zij mijn zwangerschapskansen inschatte. Ze zei dat 90% binnen twee jaar zwanger is en dat het waarschijnlijk gewoon een kwestie van tijd is. Als de ondederzoeken zijn gedaan en er komt niks uit, moeten we het dus gewoon weer zelf gaan proberen, wat ik al verwachtte. Maar zei zij wel dat het gewoon nog prima uit jezelf kan gebeuren ook al is het na ronde 15 pas... Dus daar hopen we dan maar op.

Nu ga ik het aan mijn baas vertellen zometeen. Ik vind het heel erg, maar met die onderzoeken die ook nog eens midden op de dag vallen, kan het niet anders. Ik ben nooit zoveel vrij en heb ook allerlei afspraken dus zal zo nu en dan toch dingen moeten afzeggen of een deel vd. dag thuiswerken.

De rest van de dag heb ik een beetje verdwaasd rondgelopen met allerlei vragen die ik daar niet had, maar nu ineens wel op kwamen. Die schrijf ik maar op voor volgende week dinsdag. s Avonds hebben mijn man en ik een goed gesprek gehad. Hij zei dat het toch echt begint met vertrouwen en dat hij merkt aan mij dat ik dat heb laten varen. Ik moet echt proberen om weer een beetje te genieten van alle andere leuke dingen en vertrouwen houden dat het ooit wel gaat lukken. Ook al is dat dan niet gelijk de volgende maand, die maand erna of daarna...Hij heeft gelijk. Gelukkig heb ik veel steun aan hem en ik ga echt mijn beste beentje voor zetten. Ik wil ook niet dat het tussen ons in gaat staan.

Dus met opgeheven hoofd de wereld (en mijn baas) tegemoet....

gr.
Wenser

Hoi Wenser,

Wel fijn dat het toch wel allemaal is meegevallen, en dat ze de kans toch groot inschat, dat is zeker erg fijn. Stelt je denk ik ook wel wat gerust.

En dat van dat vertrouwen dat snp ik echt helemaal op een gegeven moment heb je de moed echt opgegeven en denk je dat het toch neit meer lukt en dat het niet voor jou is weggelegd. MAar goed dat je het nu inziet dankzij je man, is erg fijn dat hij zo meeleeft met je.
Allemaal wel spannend hoor, en je meot zeker op vakantie gaan, lekker ontspannen en wie weet gebeurd het daar, je zal zeker niet de eerste zijn.

Spreek je snel weer.

En heel veel succes vandaag bij je baas, kanp dat je het verteld, maar ja als je zoveel wegmoet, anders komen er toch alleen maar vragen van wie wat en hoe.

Succes

Gr Amber07

Hoi hoi,

Zo wat is er veel getypd afgelopen weekend, ik red het dan ook weer even niet om op iedereen te reageren. Ik heb weer eens een redelijk drukke dag of week eigenlijk.

Maar wenser ik herken het gevoel hoor ik kon het ook laten varen na de eerste keer dat ik bij gyn was geweest.
En ga idd maar wel lekker genieten van je vakantie, die ene maand langer wachten kan er ook wel bij.

Bij mij zijn de duivels vrijdagavond toch gearriveerd, maar ik had het natuurlijk al verwacht.
NU heb ik vanmorgen de gyn gebeld voor een afspraak voor een HSG onderzoek, dit moet tussen de 7e en 11e dag, ze bellen mijn vandaag nog terug over wanneer ik terecht kan. Ik was al helemaal in de stress omdat ik dus alleen wist dat ik bij mijn menstruatie bellen moest was de vorige keer helemaal vergeten te vragen wannneer dat onderzoek in de cycles plaats zou vinden.
Maar aan de andere kant had ik ook wel zoiets van nou ja een maandje later kan ook wel.
Het heeft mij in ieder geval niet het hele weekend bezig gehouden gelukkig.
Wij hebben wel hele gesprekken gehad met ons 2en over het zwanger worden.
Ook hebben we het balletje adoptie op gegooid, daar was ik mij al een beetje in aan het verdiepen geweest.
Maar dat is ook zo'n lang traject dat ik dat vanaf zou zien.
We hebben een zoon van 4 rond lopen en we blijven gewoon hopen op een hummeltje van ons zelf erbij in de toekomst.
De tijd begint alleen te dringen haha ik wilde voor mijn 30ste klaar zijn alles achter de rug, en dat duurt nu nog maar een jaar hahahaha.
Morgen ga ik lekker genieten van mijn 29ste verjaardag, lekker glaasje wijn erbij en niemand die mijn wat doet.
Vanmorgen dus lekker aan het opruimen geweest, vanavond even met een sopje door de kamer en stofzuigen en dweilen.
Gisteren al verjaardagskado uitgezocht wat ik vanmanlief en zoon krijgen ga, of eigenlijk al gekregen heb haha.
Ik heb een nieuwe helm en scooter jas, ik heb namelijk ipv een 2e auto een scootertje. En ik had nog een hele oude lelijke afstandse helm en nu een mooie roze met zwarte en witte friemels. Gelijk een mooie jas met protectie erin en dan kan ik nu mooi veilig op pad hahaha.

Nou ik mag maandag naar het ziekenhuis voor de HSG ze belden net dat ik om half 2 terecht kan. Zal vanmiddag mijn moeder even bellen of zij even mee kan naar het ziekenhuis.

NOu ik ga weer afsluiten even een was op hangen en een niewe was in de maschine doen en dan heel even aan het werk.

Liefs Saskia

Hoi Sassie

Jeetje adoptie dat is nogal wat, maar als je het zo graag wilt en het er samen overeens bent.
Heb je wel al een keer aan gyn gevraagd wat je kansen zijn om zwanger te worden? Jij hebt toch nooit tenminste ik meen dat ik dat nergens heb gelezen, ivf of iui gehad? Of willen jullie dat niet?

Ik wens je vanuit het zonnige brabant ene hele fijne verjaardag toe morgen en gniet ervan. En 29 jeetje ik ben al 30. Hahaha. Geniet ervan.

Gr Amber07

Hoi Sassie,

Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet er idd. lekker van.
Adoptie is oinderdaad ene langdurig en heftig prces. Mijn zusje is blijvend kinderloos doordat zij chemo's heeft gehad en zij zijn het adoptieproces wel ingestapt. Het is bizar wat ze allemaal willen weten, want je allemaal moet doen en hebben om in aanmerking te komen, hoe lang je op de wachtlijst komt  en dan heb je nog veel kans op een kindje van boven de 4 jaar met een kleine handicap en doordat ze al ouder zijn vaak ook veel aanpassingsmoeilijkheden. Tenminste dat is wat zij vertelde, maar omdat ze ziek is geweest valt ze al voor veel categorieen buiten de doelgroep.
Nederland is één van de landen die wienig betaalt voor adoptie waardoor er niet veel kindern hierheen komen en vaak kinderen met een kleine afiwjking. Nu hoeft dat natuurlijk helemaal niet erg te zijn, maar ze zijn dus vaak ook al ouder. En je kunt zelf niet bijbetlaen ofzo, dat zou ook kinderhandel zijn dan. Je bnet overigens wel veel geld kwijt, maar dit komt niet ten gunste van het kindertehuis oid. Dit is bijvoorbeeld je cursus, inschirjfkosten, administratie, reis- en verblijfkosten als je daar heen moet.. Dat kan al gauw oplopen tot 10 a 15.000 euro (!).

En dan te bedenken dat soms mensen zwanger worden en het niet willen/kunnen of niet voorzichtig zijn.

Mijn zusje hoopt nog op een eiceldonatie vna mij, maar met mijn subfertiliteit weet ik niet of dat er ooit van gaat komen. Ik ben al wel 30 namelijk en wij willen eht leifst oo 2 kindertjes zelf.

x
Wenser

Hey Meiden,

Alvast bedankt voor de felicitaties.

Wenser ik had idd al verdiept in de prijzen aantal kindjes wat deze kant op komt enz enz. En de eisen idd nou het allemaal niet niets idd.

Amber het was van mijn kant meer de nieuwschierigheid naar zeg maar.
De gyn verwacht niet heel veel problemen wat betreft het zwanger worden aangezien ik van Daan in 2 maanden zwanger was toe   der tijd.
Maar nu na ruim 3 jaar bezig zijn geweest en dan sinds kort met de hulp van de gyn erbij gaat er wel van alles door je hoofd heen, en begin alle mogelijkheden op te houden.
Maar adoptie staat voor mij door alle rompslomp niet op mijn lijst vooral omdat de kans idd aanwezig is dat we een al ouder kindje zouden krijgen en dat is iets wat ik niet zou willen dat kost van alle kanten zoveel aanpassingen.
Eerder toen Daan er nog niet was stond ik er geheel voor open maar inmiddels minder na het inlezen van diverse info sites, en een aantal verhalen van mensen die geadopteerd hebben.

Maar we gaan maandag eerst weer heen voor het HSG onderzoek en hopen dat die gunstig is toch?

Liefs Saskia

hallo meiden! ff een update! ben net bij de gyn geweest en mijn progesteron hormoon was te laag! en mijn cyclus was maar 24 dagen dat vond hij ook te kort ik moet vrijdag weer naar de gyn en dan gaan ze weer   mijn cyclus volgen! dat wordt weer ff doorbijten  en aan het begin van mijn volgende cyclus moet ik een baarmoeder foto laten maken en dan gaan ze mijn eierstokken doorspoellen heb meteen al tabletjes gehad die ik dan moet slikken 1 uur voor de behandeling,de gyn zegt dat het wel een pijnlike ingreep ff   dit zijn pijnstillers die ik heb gehad pfffff ik zie er wel tegenop maar ja het moet maar.verder zou de kans kunnen bestaan dat ik hormoonen moet gaan spuiten of zo om mijn cyclus wat langer te maken! . aan alle meiden weer heel veel succes met alles en tot snel! en ook de groetje uit het zonnige brabant!!! gr springkikkertje

Hey hallo allemaal,

Wat een berichten ondertussen alweer, wat gaat dat allemaal snel zeg.
Ik ga dan ook maar niet op iedereen reageren want dan weet ik niet waar ik moet beginnen.
Iedereen een fijn pasen gehad,het was lekker weer zeg! Daar knap je weer wat van op.

@Sassie van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heel veel succes met het onderzoek voor aanstaande maandag. Ik raad je aan om van te voren goede pijnstilling in te nemen.

Verder iedereen succes met alle onderzoeken die eraan gaan komen, want volgens mij krijgt iedereen zo'n beetje hier onderzoeken. Hopelijk leid het allemaal tot iets moois!

Mijn NOD staat op 20 april maar ik ben er bijna van overtuigt dat het later gaat worden. Ik kreeg namelijk 2 dagen geleden ineens veel waterige afscheiding ( sorry klinkt niet zo lekker maar ja), dus ik gokte er toch maar op om een ovulatietest te doen. Wat blijkt eergister een duidelijke tweede streep, gister nog iets duidelijker en vandaag een veel donkerder streep dan de controle streep. Dus mn eitje komt eraan. We zijn al twee dagen aan het klussen.. Bij de laatste echo heeft   de gyn namelijk gezegd dat mijn slijmvlies er goed uit zag, precies de dikte wat het moet zijn.
Dus het heeft nu de goede mogelijkheid om zich goed in te kunnen nestelen als het eitje en het zaadje elkaar vinden.
Mijn eisprong is dus wel 11 dagen later, maar ja dat maakt me niet uit, er is in ieder geval een eisprong. Ik probeer toch niet al te veel te hopen dat het gaat lukken, maar stiekem doe ik dat toch wel. Ik wil eigenlijk niet aan het idee denken dat ik toch misschien weer zwanger kan worden zonder al die medicijnen, omdat ik dan zo bang ben dat het dan zo'n enorme terleurstelling gaat worden en dat ik dan weer in een dip raak. Maar goed moest het ff kwijt. Nu er maar vanuit gaan dat mijn NOD nu pas over twee weken is. Dat worden weer spannende dagen!!!!

Nou nogmaals iedereen heel veel succes weer!!!

Liefs

Terug
Bovenaan