wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Welkom bambam, fijn dat je je ervaringen met ons wilt gaan delen. Is altijd fijn om met lotgenoten te praten en ook je ei kwijt te kunnen mocht dat nodig zijn.

Hier ben ik vandaag ong geworden, kan neit beschrijven wat ik nu voel maar dat zal ik niet eens proberen hier op te schrijven, dat is niet goed voor jullie ogen, hahhaha, Dus toch naar dat onderzoek, ik bel mrogen naar gyn voor een afspraak te maken voor die baarmoederfoto.

ik houd jullie op de hoogte.

Gr Amber07

hallo meiden! ik lees dat er al een paar zijn die de baarmoederfoto al hebben gehad en dat het wel mee viel pfff gelukkig dan ben ik weer een beetje minder zenuwachtig! hebben ze bij jullie ook de eileiders doorgespoeld? ik moet morgen weer ff naar de gyn ze zijn weer mijn cyclus aan het volgen maar ik denk dat ik vandaag mijn ei heb!! maar helaas is mijn man niet thuis die zit tot zterdag in het buitenland voor zijn werk  ze hebben afgeloopen maandag bij mij ook bloed afgenomen en wordt opgestuurd naar rotterdam zo kunen zij zien waneer ik ong in de overgang kom! die uitslag krijgen wij pas over 2 weken deze bloed proef doen zij omdat ik al vanaf mijn 9 jaar ong ben en een hele korte cyclus heb  en zouw kunen dat ik dan met mijn 40 of 45 jaar al in de overgang ben ahhhhh!!! ik hoop het niet!! heeft iemand deze bloed proef ook al gehad? ff nog een vraagje kan je meestal snel terecht voor de baarmoederfoto? moet je dan ook net ongi zijn ben ff in de war? groetjes xxxjes springkikkertje

Naam                              

Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
24 april

Amber07
30
15
26april
als ong wordt bellen   voor onderz

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Bambam        
36
16
4 mei
11 mei

Wenser
30
15
6 mei
29 April bloedprikken

Isolde        
27
14

17 mei
24 april
 Saskia                             29                     heelveel       9 mei?                     29 april

hoi

heb em ook even bijgewerkt.
@amber, wat balen dat je ong geworden bent. het blijft iedere keer weer zo'n teleurstelling. ik merk dat ik toch altijd weer hoop heb...
@sassie, een vriendin van mij heeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. hierdoor heeft ze nog maar 1 eileider en ze is toch per ongeluk zwanger geraakt. dus alle kansen zijn er nog.

groetjes isolde

Hi meiden,

@ Amber: balen dat je weer de pineut bent. Heel veel sterkte de komende dagen (bij mij duurt de teleurstelling meestal wel een paar dagen) en probeer je hoofd omhoog te houden. De baarmoederfoto gaat je misschien wel vruchtbaarder maken als je misschien kleine verklevingen had, dus houd dat in je hoofd ook al moet je eerst door de zure appel heen. Ik leef met je mee, heeeeeel veel sterke!

@springkikkertje: ik wist niet dat een snelle cyclus invloed had op de overgang. Nu je het zegt snap ik het wel. Ik vroeg me alleen af: tussen 40 en 45 is toch op zich redelijk normaal om in de overgang te komen? Ik heb er gelukkig  geen verstand van . Ik moet al die bloedonderzoeken nog. Volgende week de eerste, maar die heeft meer te maken met de tweede helft van mijn cyclus, dus ik denk progestron oid.

Gisteren kwamen mijn ouders op bezoek en al de hele dag had ik mij voorbereid om het ze te vertellen. Vlak voordat ze kwamen had ik nog een heel gesprek met mijn man wat ik ze dan wel en niet wilde vertellen en of dat dan wel het juiste moment was. Dus ik begon weer te twijfelen of ik het moest vertellen. En toen wilde hij het ineens wel omdat hij dacht dat het mij zou helpen om met de stress om te gaan.

Daarna kwam mijn zusje met haar vriend binnen waaien, dus toen was de kans ook nog eens verkeken. Al met al dus veel spanning om niks en ik weer nu niet meer of ik het wel of niet ga vertellen. Als we volgende week op vakantie gaan, gaan we met de hele familie. En ik word ongesteld tijdens die vakantie als het 'goed' is. En ik wil niet zoveel wijn drinken tot die tijd, misschien een glaasje maar meer niet (daarvan had de gyn gezegd dat dat niet erg was). Dat valt wel op denk ik. He, gezeik allemaal . Nou ja ik heb nog een paar dagen om te bedenken of ik het wil zeggen, tegen wie en  wanneer. Vorig jaar waren we ook op vakantie met mijn ouders en probeerde ik ook al zwanger te worden. Maar toen was het net in de goede week en kon ik wel gewoon roseetjes drinken.

Gedoe he; zwanger willen worden. Ik had dat nooit verwacht toen ik er aan begon.

xxx
Wenser

Hoi Hoi,

Bambam ik hoop voor je dat de zaaduitslagen de volgende keer beter zijn, of dat ze 11 mei een goed behandelplan voor je hebben.
Dat zou wel erg fijn zijn natuurlijk.

En Amber ik denk dat jij je gevoel niet eens hoeft neer te zetten en dat wij allemaal precies snappen wat jij voelt zonder woorden.
Volgende week krijg jij als het goed is je baarmoederfoto en laten we hopen dat daarna de problemen verholpen zijn.
Kop op meid!!!

Springkikkertje ik heb idd een baarmoederfoto gehad met contrastvleoistof en die wordt idd door je eileiders gepoten. Het is mij echt 300% meegevallen.
Die baar moederfoto maken ze tussen de 7e en 11e dag.
Je   krijgt in principe ook gelijk uitlag. Alleen stopte bij mij aan het eind van de eileider de vloeistof met doorstromen en moest ik een half uur later een nieuwe foto maken  (zonder toeters en bellen) en daar krijg ik woensdag de uitslag van.

Isolde ik weet idd dat de kansen met 1 eileider ook goed zijn om zwanger te worden dat geeft wel een redelijke geruststelling maar wij zijn in middels ruim 3 jaar bezig, dus vandaar dat ik graag wil weten wat de mogelijkheden en verwachtingen kunnen zijn met eventueel 1 eileider.

Wenser wat vervelend dat je je ouders het nog niet vertellen kon aan de andere kant, ondanks dat het voor je zus ook lastig is om kinderen te krijgen is het misschien wel fijn om open kaart te spelen.
Samen even een potje janken kan ook erg fijn zijn misschien.
En ja lastig dat je net op je vakantie in de periode zit idd.
Maar ik zou lekker een wijntje drinken hoor, een eventueel kindje leeft dan nog niet van je mee.
Ik moet wel zeggen dat ik er de meeste maanden ook zeker wel rekening mee houd hoor dat ik na mijn eisprong niet een wijntje drink of filet ed eet.
Maar ik heb ook maanden dat ik alles de hele cycles door doe en eet en drink.

Hier zitten wij dus in de klusweek, maar gisteavond ff bedankt voor het klussen.
Ik voelde het als verplichting en mijn man ook dus gister maar ff overgeslagen dus vanavond maar ff wat moeite doen om een gezellig sfeertje te creeeren.
Manlief mooet vanavond wel weg maar denk dat ik het dan boven maar ff gezellig ga maken en hem daar hopelijk niet slapend op wacht hahaha.
Morgenavond hebben we een verjaardag en gaan op de fiets dus dan drinken we alletwee een borreltje en dan komt de mood zo.
Nou verder weinig te melden aan deze kant op dit moment, eigenlijk moet ik fanatiek in huis an het werk maar kan de moed nog niet bij elkaar rapen zo maar eens even kijken of ik toch nog wat doen ga al is het voor het oog van het nederlandse volk zeg ik dan maar.

Liefs Saskia

he meiden bedank voor de reacties ik ben vandaag ook weer bij de gyn gew ff weer cyclus chekken ik moet volgende week weer ff bloed prikken voor de progesteron kijken of het nu wel goed is.had ook ff gevraagd over dat onderzoek (baarmoederfoto) en hij zei ook dat kan je vanaf dag 6 of 7 laten doen als je net gestopt bent met vloeien pff gelukkig ff een reactie voor wenser dacht ik(sorry haha) normaal gesproken kom je vanaf je 55+ in de overgang dacht ik hahaha ik weet het ook niet zekker  meiden weer heel veel succes met alles en tot snel groetjes xxxjes springkikkertje  

Hi meiden,

Vind het wel leuk op dit forum. Kijk er elke dag wel een paar keer op, terwijl ik eigenlijk helemaal niet van forums ed. dacht te houden.

@Springkikkertje, loop jij ongeveer gelijk met mij? Ik moet volgende week woensdag weer bloed prikken voor mijn progesteron. En verwacht mijn NOD (bij een cyclus van rond de 27 dagen)   op woensdag 6 mei. En jij?

@Sassie: is je verleidingstruc nog gelukt ? Ik doe dat ook inderdaad: even een momentje er van maken. Anders voelt het helemaal als een verplichting.   Normaal om de dag dat vind ik op zich goed te doen. Soms moet ik me er wel toe zetten, maar daarna gaat het dan wel weer vanzelf.

Maar tijdens mijn laatste bezoek aan de gyn zou mijn ei binnen 1 a 2 dagen springen. En de samenlevingstest van die avond ervoor was niet zo goed, dus die zaadjes hadden niet zoveel kans. Ze zei dus dat ik de komende dagen mijn kans had. En dat het niet erg was om elke dag te vrijen rond de eisprong (als het maar niet meerdere keren per dag was ivm de zaadopbouw). Dus vandaar maar geprobeerd, maar dat was wel een beetje een verplichting de laatste dag... Nu maar afwachten of dat geholpen heeft.

@ Amber; hoe is het nu met jou?

Nou ik hoop op een lekker zonnig weekend maar hoorde andere berichten geloof ik. Ik heb een BBQ zondag, dus ik hoop gewoon droog weer! Werkse nog even voor degenen die de vrijdag nog vol moeten maken en voor de anderen: misschien vandaag nog even genieten van het zonnetje?

Doei!
Wenser

Goedenmorgen,

Ik wilde ff laten weten dat ik aankomende week weinig hier te vinden ben.
Daan heeft nu vakantie en we gaan morgen naar de camping en daar blijven we een week.
Tussendoor kom ik nog wel ff thuis voor ziekenhuis bezoek en werk maar weet niet of ik dan de tijd heb om ff hier te komen kijken.
Dus als jullie mij gaan missen weten jullie dat ik weg ben haha.
Nou ik ga nu even mijn hyves nog snel checken.
Daan wordt zo opgehaald door mijn moeder en ik moet om half 11 werken.
Dus ik zou zeggen tot later allemaal.

Liefs Saskia

p.s. het wordt voor mij wel moeilijk hoor een week zonder jullie haha.

Terug
Bovenaan