wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hi allemaal,

Ik ben net bij de gyn geweest voor een tweede samenlevingstest. Deze keer was de uitslag GOED! Ben wel blij. Ook dat we niet meer hoeven, want ik merkte dat het gisteren meer moeite kosten om verplicht te vrijen omdat ik vandaag weer zo n test had. Ik had ook een andere gyn en dat was wel minder: het was een man en hij was heel erg ruw met de instrumenten. Maargoed, de uitslag was belangrijker natuurlijk. Als ik weer ongi wordt bloedprikken en een afspraak voor een HSG (eindelijk).  
Vrijdag heb ik mijn eisprong, en dan wachten....  Moet zeggen dat ik geeneens zin heb om voor vrijdag nog gericht te vrijen. Maar wie  weet gebeurt het wel vanzelf in een romantische bui. Vandaag even niet  iig, ben er even zat van.  

Amber; moed houden he! Hoe moeilijk het ook is. Wel fijn dat je nu even 'rust' hebt en je weer kan genieten van elkaar. Is ook belangrijk, en ik merk ook dat dat steeds moeilijker wordt.

Springkikkertje; ik weet niet wat voor gevolgen dat heeft. Kan het ook zijn dat je geen ei had, of had de gyn die wel gezien? Ik weet het even niet meer, hoe het bij jou ook al weer zat. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Sassie: spannend allemaal, ben benieuwd hoe de kijkoperatie gaat. Gelukkig dat je wel om jezelf denkt, ik had het verkeerd begrepen ;-)

Bambam en Triesje, hoe is het met jullie? Al kwaaltjes? Ben nog steeds erg benieuwd naar jullie zwangerschapsmoment; wisten jullie het al of kwam het als een verrassing? En is er deze cyclus iets anders geweest dna normaal? Het was bij jullie beiden zonder 'hulp' toch?

gr.
Wenser

Naam                              
Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
dag 12 nwe cyclus

Amber07
30
16
20mei?
?5juni kijkoperatie

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Bambam        
36
16
4 mei, ZWANGER!!
11 mei

Wenser
30
16
29 mei(?)
bij ongi bloedprikken en
bellen voor HSG

Isolde        

Saskia

27

29

14

heel veel

17 mei

9mei
24 april

29april

Oh, ik vergeet Isolde helemaal, terwijl gisteren voor jou ook belangrijk was; wat hebben ze gezegd aan de telefoon?

Op andere fora heb ik ook wel eens verhalen gezien van mannen die geen cellen hadden. Daar waren ook behandelingsmogelijkheden of vruchtbaarheidsingrepen  voor  las ik. Hopelijk geeft het telefoongesprek je wel weer moed.
Heel veel sterkte meid.

gr.
Wenser

@ Wenser wat fijn dat de samenlevingstest nu wel goed was een heerlijk gevoel geeft dat of niet?

Ik neem me zelf wel goed in acht hoor straks rond de operatie, ik heb mijn bazin al ingelicht dat er 2 weken herstel voorstaat. Maar dat ik eventueel als de hechtingen eruit zijn en ik mij verder goed voel wel de spits mee kan gan draaien en dan gewoon kassa draaien. Wat ik ga dus de eerste weken echt geen dingen tillen.
Ik wil absoluut geen risico's lopen.

Liefs Saskia

Staat er voor zon kijkoperatie 2 weken? Ik had het gevraagd aan de gyn en het enige wat zij zei tegen mij was dat je wel eens pijn in je schouder kon hebben, waarvan weet ik niet, maar is er iemand die al ooit een kijkoperatie heeft ondergaan? Ik laat de 5e dat doen en de 13e gaan wij op vakantie en zoals jullie weten doe je de week voordat je weggaat heel veel dingen, ik weet niet hoe het zal gaan lopen, hoop dat het meevalt.

Gr Amber07

@ Amber mijn gyn vertelde dat er 2 weken herstel voor staat na de operatie, en de folder die ik gister mee gekregen heb staat in een week rustig aan doen en na een week dat je de draar weer op kunt pakken zeg maar.
Ik heb de folder zo niet bij de hand maar zal het nog wel ff nakijken vanavond.
Ik moet zo eerst naar de garage om de auto weer te halen hij moest vandaag voor de herkeuring, grrr bellen ze net precies dat hij niet klaar komt vandaag mooi kut dus.
Nou ja morgen rond de middag zou hij klaar zijn. Ik hoop het dan maar want ben de auto morgen middag wel nodig.
Ga dus toch ff folder er bij pakken haha.

Lichamelijke inspanning: de eerste dagen doet u het wat rustig aan na ongeveer een week kunt u uw normale werkzaamheden weer hervatten.

Vloeien: U kunt vaginaal bloedverlies hebben daarna mogelijk nog wat afscheiding, na 1 tot 2 weken is dit over.

Hechtingen: De eventuele hechtingenuit de wondjes worden door de huisarts na ongeveer een week verwijderd, u maakt daarvoor zelf een afspraak bij uw huisarts. Als u pleisters of stripjes heeft mag u deze na 1 week verwijderen.

Controle bij gynaecoloog: Ongeveer 2 weken na de opratie komt u voor controle bij de gynaecoloog op de polikliniek. Hiervoor krijgt u een afspraak mee naar huis.

Zo even het blaadje overgetypt haha.

Liefs Saskia

Hallo meiden, sorry dat ik even inbreek. Maar ik ben Linda 3 jaar geleden PCO vastgesteld en vijandig baarmoederslijmvlies. Heb nu 3 IUI's achter de rug en heb gisteren de kijkoperatie gehad.
Zag dat hier een paar meiden aan het wachten zijn voor een kijkoperatie. Mijn ervaring is op zich meegevallen. Heb vandaag wel last van mijn schouders en middenrif, dit komt door het koolzuurgas wat ze in je buik laten lopen om alles beter te zien. Dit is met pijnstillers goed te hebben.
Alleen last van een  flinke opgezette buik en van de hechting in mijn navel. Lopen gaat wat langzamer i.v.m. gevoelige buik.
Verder is het reuze meegevallen en je krijgt meteen de uitslag. Bij mij was alles in orde, niets gevonden waarom ik niet zwanger wordt.
Idereen succes verder met zwanger worden. Ik zit op als zwanger langer duurt onder topic Start IUI, als jullie iets meer van mij willen weten.
Groetjes Linda

Hoi iedereen,

Bedankt voor de felicitaties, erg lief.

Wenser,
Over de zwangerschapssymptomen, deze had ik eigenlijk niet. Omdat ik altijd een paar dagen voor mijn NOD last krijg van steekjes in mijn borsten dacht ik dat het weer niet raak zou zijn. Dit blijkt dus ook een symptoom te zijn...
Verder ook beetje rommelende buik, dat had ik ook vaak voor NOD.
Dus eigenlijk kon ik aan niets merken dat ik dit keer wel zwanger was.

Ik wil iedereen heel veel geluk wensen met zwanger worden, ik ben het bewijs dat het na lang proberen 9ruim 1,5 jaar) nog steeds kan!

Groetjes,
Bam

hoi allemaal

ik heb gisteren gebeld met de gynaecoloog maar tot nu toe niet veel wijzer. ze vertelde dat ze ons dossier al klaar had liggen om ons te bellen voor het maken van een afspraak. ze vond het ook wat kort door de bocht vrijdag en wil ook zeker mijn man de gelegenheid geven om vragen te stellen. we hebben nu aanstaande vrijdag een afspraak staan om 11.40 uur. ze heeft dan alle tijd voor ons. waarschijnlijk krijgen we geen antwoorden over of we zwanger kunnen raken maar wel meer duidelijkheid over alle opties.
wat ik zo nu gelezen heb is dat het er om hangt of mijn man sperma aanmaakt. als hij dat doet dan zijn er mogelijkheden en zo niet, dan houdt het op. ik ga vrijdag in ieder geval vragen hoe snel we dat gaan weten. daar hangt nu alles op.
ik wil iedereen veel sterkte wensen de komende tijd met alles wat er gaat gebeuren. ik merk dat ik nu even wat minder met anderen bezig ben maar probeer wel dagelijks het forum te lezen.

groetjes isolde

Terug
Bovenaan