wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Naam                              
Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
dag 12 nwe cyclus

Amber07

30

16

20mei?

27mei narcotiseur
?5juni kijkoperatie

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Bambam        
36
16
4 mei, ZWANGER!!
11 mei

Wenser

30

16

29 mei(?)

bij ongi bloedprikken en
bellen voor HSG

Isolde        

Saskia

dikkiedik

27

29

35

14

heel veel

14

17 mei

9mei

24 mei
17juni

29april

18mei

Laatste keer een poging om m recht te krijgen!

Heb trouwens volgens de gyn gisteren mijn eisprong gehad en nu de hele tijd kramp in de rechterkant van mijn (onder)buik. Lijkt wel of mijn baarmoeder ook lager lag vanmorgen met vrijen, was erg onprettig. Heeft één van jullie dit ook wel eens gehad?

gr
Wenser

quote: wenser reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-05-2009 13:23:41'));

Naam                              
Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
dag 12 nwe cyclus

Amber07

30

16

20mei?

27mei narcotiseur
?5juni kijkoperatie

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Bambam        
36
16
4 mei, ZWANGER!!
11 mei

Wenser

30

16

29 mei(?)

bij ongi bloedprikken en
bellen voor HSG

Isolde        

Saskia

dikkiedik

27

29

35

14

heel veel

14

17 mei

9mei

24 mei
17juni

29april

18mei
Zo staat hij toch echt recht op dit schermpje maar sluit je deze dan verspringt hij, maar ja maakt niet uit.

@wenser
Dat heb ik ook hoor, dan doet het tijdens het klussen wat zeerder, net of hij er niet ver in kan gaan en ergens tegenaan zit, maar is bij mij weer snel weg dan. Maar dan voel je wel goed je ei,toch??

Voor mij zijn de laatste wachtdgn ingegaan weet dat ik nergens op hoef te rekenen, maar blijft toch spannend. heb nu nog nergens last van.

Gr Amber07

Hallo meiden,

Ook  wij zijn  nu al 16 maanden bezig en we hebben eindelijk een brief gekregen voor de gyn! Maandag 25 mei hebben we de eerste afspraak en ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik moet verwachten. De zenuwen zijn dus nu al aanwezig... Ik heb aan de HA gevraagd wat ik kan verwachten maar daar kon zij geen antwoord op geven omdat iedere gyn het weer anders doet blijkbaar...

Ik ben trouwens bijna 27 en sinds juni vorig jaar getrouwd.

Ik hoop dat jullie mij wat adviezen en tips kunnen geven wat ik volgende week kan verwachten.

Hoe gaat het verder met jullie allemaal?

Groetjes Yvonne

Hi Yvonne,

Jij bent net zo lang als ik bezig, maart vorig jaar begonnen denk ik? Balen he, dat lange wachten en iedere maand die teleurstelling. Wat is begonnen als een romantische spanning buigt bij mij langzaam om in onzekerheid en verdriet. Hoe zit jij erin?
Goed dat je naar de gyn 'mag' dan wordt er in ieder geval wat gedaan! Dat vond ik wel een opluchting.

Volgens mij werkt het niet bij elke gynaecoloog helemaal precies het zelfde, maar in principe beginnen ze met een totale screening. Of ze gelijk de eerste afspraak al beginnen weet ik niet, bij mij wel. Mijn man had al zaadjes ingeleverd bij het ziekenhuis voor onderzoek. Dat is meestal één van de eerste stappen. Bij mij deden ze de eerste keer al gelijk een inwendige echo. Dan gaan ze met een soort staafje naar binnen en kijken ze of je baarmoeder en eileiders er goed uit zien en of ze een rijpend eitje zien. Dat doet geen zeer hoor. Daarna zullen ze dit afhankelijk van je dag in de cyclus je nog een (paar)   keer terug laten komen om te zien of er een eitje rijpt.

Je moet 1 x bloedprikken aan het begin van je cyclus en 1 x een week na de eisprong. Dan meten ze bepaalde hormonen. Eventueel krijg je een samenlevingstest. Dan moet je de avond vooraf gemeenschap hebben en kijken ze of de zaadjes levend door de baarmoeder mond komen. En dan kijken ze ook hoeveel 'slijm' je aanmaakt. Verder hebben ze bij mij een uitstrijkje gedaan, maar ik weet niet of dat standaard is.

Later kun je nog een HSG krijgen: een baarmoederfoto waarbij ze je eileiders doorspuiten met contrastvloeistof. Dan kunnen ze kijken of alle doorgangen open zijn. Als er dan niks gevonden wordt, wordt je vaak naar huis gestuurd om het zelf nog te proberen. Als ze wel iets vinden proberen ze dat op te lossen. Tenminste, zo gaat het bij ons ziekenhuis en ik heb hier van andere meiden soortgelijke testen voorbij zien komen.

Ik zit nu in afwachting van mijn ongi (nog anderhalve week ) en moet dan een afspraak maken voor de HSG en nog 1 x prikken. Dan heb ik de onderzoeken gehad. Tot nu toe hebben ze nog niks gevonden maar we hebben pas aan het eidne een totaal evaluatie.

Veel sterkte de komende periode.

@ Isolde: hoe is het met jullie? Ben je het weekend een beetje doorgekomen? Ik las op het topic 'geen zaadcellen' dat anderen goede ervaringen hadden in Duitsland. Gaan jullie nog stappen ondernemen voor een second opinion? Als je niet wilt antwoorden, begrijp ik dat wel hoor! Neem je tijd om de klap te verwerken!

@ De rest; goed weekend gehad meiden? We zitten allemaal in onze laatste anderhalve week toch? Duimen voor elkaar maar weer . Las op een ander forum dat Hopje zwanger is, zij kwam hier vorige maand vragen naar onze ervaringen omdat zij misschien ook naar de gyn wilde. Na een jaar toch uit zichzelf zwanger, dus het kán wel.

xxx
wenser

Goedenmorgen,

Isolde wat een ontzettend kloten nieuws zeg.
Ik wil jou en je man ontzettend veel sterkte wensen met de verwerking hiervan.

Yvonne bij mij hebben ze ook het eerste gesprek een inwendige echo gedaan en ook ik heb bleodgeprikt op de eertse afspraak.
De samenlevingstest heb ik niet gehad, maar wel al een baarmoederfoto.
Hierop hebbben ze een verkleving ondekt en hiiervoor krijg ik 2 juni een kijkopratie en gaan ze tegelijkertijd de verkleving verwijderen.

Wij hebben wel een aardig weekend gehad hoor.
Zaterdag hebben wij een voortent gehaald voor de caravan en we hebben er nu al gemak van we hebben hem gelijk opgezet.
Verder heb ik het hele weekend gewerkt ble.
Ik zit niet op het wachtbankje in afwachting van, ik heb net mijn ongie weer achter de rug. Nou ja deze maand niet gericht klussen aangezien ik toch rond mijn ei geholpen word. Wel lekker dat we nu niet meer verplicht hoeffen te klussen.
De romantiek laait gelijk weer op.
Ook ik heb rond mijn ei het idee dat mijn baarmoedre heel laag ligt en dat het pijnlijk is tijdens het vrijen.

Zo ik ga weer eens even wat doen in huis ik moet mijn vaatwasser ff uitelkaar hebben volgens mij is ie een beetje verstopt en ik heb nog 5 wassen liggen die weg gewerkt moete worden, met andere woorden werk aan de winkel.

Liefs Saskia

@yvonne
Welkom hier, is wel gezellig als je zoiets gezellig kunt noemen dan dat je je bij ons topic hebt gevoegd.
Ik ben inmiddels aan het wachten voor kijkoperatie, maar misschien je weet maar nooit hoeft het niet, heb als het goed is as woensdag mn nod.

Bij mij zag het er als volgt uit
1e cyclus bij gyn inw echos gehad ivm eisprong zoeken en groei ei volgen en zaad van mn man ingeleverd.
2e cyclus baarmoederfoto laten maken
eventueel 3e cyclus kijkoperatie

Maar iedere gyn doet het natuurlijk op zn eigen manier en kan wat wisselen met volgorde, zo hebben wij helemaal geen samenlevingstest gehad.

@wenser
succes met wachten de komende anderhalve week

@sassie
Fijn dat je lekker weekend hebt gehad en je voortent bevalt,gaan jullie ook ooit met caravan naar buitenland of alleen ned?

Hier een lekker weekend gehad, nog 3,5week en dan naar frankrijk kijk er wel naar uit, ene kant fijn dat ik vantevoren die eventuele kijkoperatie krijg andere kant wat minder ivm hechtingen daar maak ik me wat zorgen over, doe ik het gewoon wat rustiger aan laat ik mn man meer doen, kan ook geen kwaad he.

hoe is het met de rest?? Susses voor degene die in de wachttijd zitten.

Gr Amber07

Hey Amber wij hebben een vaste plek met een stacaravan, dus wij blijven met ons caravannetje op dezelfde plek.
Mijn man is niet zo van het buitenland.
Wij gaan wel in de zomervakantie met mooi weer nog een paar dagen naar de kust met de bungalowtent.
Wij zitten dus eigenlijk alle weekenden en vakanties op de camping wel erg lekker want niets hoeft en alles mag dus echt tot rust komen.
We zitten ook pal aan het bos dus heerlijk met het hondje elke dag de bossen in.

Yvonne mijn man heeft trouwens ook vooraf een zaadtest gehad dat wasa ik vergeten te vermelden.

Liefs Saskia

hey meiden,

ben ff niet zo actief geweest de afgelopen tijd, maar lees geregeld mee hoor!! soms ben ik er gewoon ff klaar mee...en ga ik een tijdje plezier maken zonder er te veel over na te denken..

ik lees dat bijna iedereen wel onderzoeken heeft gehad of nog moet krijgen! Ik heb ook inmiddels de baarmoederfoto gehad, vond het wel spannend maar viel me alles mee. Gelukkig was het resultaat goed! Nu mag ik vrijdag weer terug en denk ik zelf dat ik clomid ga krijgen, omdat er voor de rest niets te zien is...ik hoop het eigenlijk wel want dit schiet voor geen meter op...Hoewel ik niet mag klagen want ik lees van heel veel meiden dat ze al 15 maanden bezig zijn. Ons "geluk" is geweest dat ik geen ongie had waardoor ik eerder ben doorgestuurd...

tot snel maar weer

liefs

Terug
Bovenaan