wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

@Wenser
Ja inderdaad, vorig jaar maart begonnen en we zijn er met frisse moed aan begonnen, nooit verwacht dat het zolang zou duren natuurlijk. Het begon inderdaad allemaal heel romantisch. Ook ik ben steeds meer onzeker aan het worden, gaat het allemaal wel lukken? Zal ik ooit nog moeder worden? Dat soort dingen spelen heel erg door mijn hoofd en daarom ben ik blij dat we eindelijk naar de gyn mogen!   Ik zal toch moeten afwachten hoe het allemaal gaat maandag want inderdaad, bij iedere gynaecoloog zal het anders gaan ben ik bang...

@Sassie
Wat is een samenlevingstest eigenlijk? Ik lees er meer over maar weet helemaal niet wat ik me daar bij voor moet stellen eigenlijk. In ieder geval heel veel sterkte 2 juni met de kijkoperatie en ik hoop dat het dan allemaal snel zal gaan... Mijn man heeft nog geen zaad in moeten leveren bij het ziekenhuis of bij de huisarts, dat zal dan maandag wel gebeuren denk ik?

@Amber07
Dank je wel! Gezellig is het misschien niet altijd, maar ben blij dat ik jullie gevonden heb, want dan kan ik in ieder geval mijn verhaal kwijt. Zo kan iedereen toch een beetje steun bij elkaar vinden. Onze mannen zitten ook niet altijd op dit soort praat te wachten denk ik.... Dus ook aan het wachten voor een kijkoperatie, heb je ook een verkleving dan? Hoe komt zo'n verkleving tot stand eigenlijk?

@Polleke
Ik snap dat je niet steeds op iedereen kan reageren, er zijn hier ook zoveel dames :) En kan echt begrijpen dat je het echt even gehad hebt. Dus de baarmoederfoto gehad, was dat na de intake de eerstvolgende stap of zit daar tussenin ook weer heel veel onderzoeken. Want dan weet ik even dat ik er eventueel naar kan vragen als ik maandag mijn intake heb gehad.

Volgens mij heb ik zo iedereen wel een beetje beantwoord... verder gaat het goed met mij, de zenuwen zijn nu al aan het komen, misschien een beetje vroeg maar toch, ik vind het allemaal maar spannend! Donderdag moet ik ongesteld worden, dus dat is ook afwachten.. hoop natuurlijk dat ik het niet word, maar denk het wel, aangezien ik vanmiddag een test heb gedaan en die was negatief....

hey yvonne,

fijn dat je eindelijk mag, dan wordt het wachten iets makkelijker omdat je weet dat er wat aan gedaan wordt. Ik merk zelf dat ik het soms wat makkelijker loslaat, hoewel door al dat geklus valt dat niet altijd mee haha..

ik vond het eerste gesprek ook spannend, ben toen alleen geweest! bij ons namen ze toen wat vragenlijstjes door, die we thuis hadden ingevuld. vervolgens kort gesprek met gynaecoloog en een nieuwe afspraak, toen inwendige echo gehad, pcos geconstateerd en bloed laten prikken. uit die onderzoeken kwam niets gek, ook manlief getest en was goed. Nu als laatste een baarmoederfoto gehad en die was ook goed, dus nu denk ik zelf dat ik clomid ga krijgen, omdat we het hier al eerder over gehad hebben! daar ben ik dan heeel blij mee, omdat zo de kans op een ei groter wordt...

kortom t is allemaal spannend, vooral de uitslagen van elke test! ik wens je dus alle geluk en hopelijk zijn ook jullie snel zwanger, tot die tijd kletsen we hier bij..

groetjes

Hi allemaal,

Ik was al drie keer een bericht aan het typen, maar iedere keer kwam er iemand binnen en moest ik weer afsluiten. Ik houd het dus kort.

Yvonne: over de samenlevingstest staat veel info op internet, klik bijvoorbeeld op:  fertimagazine  (en als t niet werkt google dan even op samenlevingstest).

Verder zal de gyn jou een voorstel doen voor allerlei onderzoeken, dus je hoeft je zelf niet druk te maken over wat je wanneer doet. Zij hebben meestal een standaard riedeltje dat ze aflopen (kan per ziekenhuis een beetje verschillen, maar niet veel). en ze leggen eerst het hele traject uit en daarna per onderzoek ook nog eens, tenminste bij mij wel.

Polleke: al schrijf je niet veel mee, het is gewoon leuk om af en toe wat van je te horen. We duimen met je mee voor deze ronde en anders hoop ik dat de Clomid snel aanslaat. Wordt er tenminste 'wat' gedaan, zoals je ook al zei. Ik zit idd al over ronde 15 heen. Tot ronde 9 kon ik er een stuk beter mee om gaan dan nu, het wordt echt steeds zwaarder helaas.

Ik vind het ook heel fijn om af en toe even lekker van gedachten te wisselen met jullie. Idd wil je niet altijd vriendinnen en je man er mee lastig vallen en hier zit iedereen in het zelfde schuitje.

Nog even een vraag aan degenen die de HSG hebben gehad: kun je dezelfde dag nog werken? Of de volgende dag?

gr.
Wenser

(ronde 16, nog 8 dagen tot NOD...)

@wenser

ik had daarna vrij weinig last ik heb hem 2 keer achter elkaar gehad, ik kon gewoon daarna alles doen, alleen bloedverlies, maar ja leek net ongi toen.Ik had savonds een beetje nou ja eignelijk neit noemenswaardig, buikpijn. Maar voor de rest nergens last van,maar ik weet niet hoe het bij jou uit zal pakken. Dat moet je toch zelf ervaren liever neit natuurlijk dat je gewoon dan zwanger bent.

Succes

Gr Amber07 ronde16 morgen nod, maar ik verwacht er neits van en denk meer aan mn kijkoperatie.

Oja
@yvonne
Ik heb 2 keer dat hsg gehad, maar ze durven nog niets definitiefs te zeggen, ik had tijden die hsg een invalgyn en die zei dat het niet meer vanzelf kon het zwanger worden en mijn eigen gyn wilde eerst kijken met kijkoperatie of het wel echt helamaal dichtzat.
En waar die eventuele verklevingen vandaan komen dat weet niemand, hen waarschijnlijk ontsteking gehad tenminste zo legde zij het uit, maar we wachten wel af.

Succes

Hi Amber,

Nou dat klinkt op zich goed, dan hoef ik niet zo lang vrij te nemen. Was je 1 dag 'ongi' door de HSG? En heb je die ronde dan nog wel kans eigenlijk?

Ik las net dat jou pc-vriendinnetje zwanger is. Ik denk dat dat best een beetje moeilijk voor je is. Weer eentje die zwanger is, en jullie zijn best close. Veel sterkte en hopelijk zal het  ons ook nog gebeuren. Morgen je NOD, ga je tesen? Hou ons op de hoogte.

groetjes,

Wenser

@wenser
Ja klopt ze is zwanger, is beetje   lastig nu, ben natuurljk heel blij voor dr, maar had het natuurlijk zelf graag willen zijn,Dus het is effe kl*te dat ik dit vandaag te horen kreeg een dag als het goed is voor mn nod. Maar dat wil niet zeggen da tik neit blij voor dr ben want dat ben ik wel,  fijn dat je aan me denkt.

Ik had het volgens mij maar 1 dagje was best veel bloed bij mij echt dat helderrode, en jawel je hebt nog kans die ronde want ik kreeg dat onderzoek op dag 8 ik weet niet op welke dag van de cyclus jij je onderzoek krijgt?

Gr Amber07

@ wenser,

ik kon na het onderzoek ook gewoon weer mijn ding doen! wel had ik de dagen erna een wat gevoelige baarmoeder, maar geen pijn ofzo! ik vond het echt meevallen, maar was dan ook redelijk relaxed!! wanneer heb je het onderzoek? ik snap goed dat jij het nu echt goed beu bent, 15 rondes is niet niks. ik zit nog maar in ronde 10!

@amber, hopelijk is de kijkoperatie niet nodig meid, zal voor je duimen!! heb je nog niet getest stiekem? is wel eng he??

De tijd gaat op zich best snel doordat ik veel andere bezigheden heb! grappige is wel dat ik vorig jaar dacht nu allang zwanger te zijn! zit nu in m'n klusperiode, op goed geluk zeg maar haha!! vrijdag weer terug naar ziekenhuis...afspraak 4!!

tot later

xx

@polleke
Weet je ik durf niet eens te testen, en misschien test ik veel te vroeg en zie je niet,   ik ga ervanuit volgens de 28dgn regel dat morgen mn nod is maar als ik ga tellen vanuit het helderrode bloed dan is het de vrijdag, dus we zien het wel, het is gewoon erg spannend, ik ben bang als ik test dat ie negatief is en dat ik dan weer een teleurstelling te verwerken heb ik denk da tik het minder erg vind als ik gewoon ongi wordt. beetje lastig uit te leggen.

Gr Amber07

Terug
Bovenaan