Wie is ook in haar 6e week zwangerschap???

quote: Emma28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-11-2007 17:23:22'));

Hoi allemaal

Gerda, ik las dat er bij jou gedacht is aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hoe hebben ze dit uitgesloten?
Ik loop nu ook bij de gynaecoloog i.v.m. e.v.t. buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik heb namelijk tot 4 keer toe hevige buikpijn gehad en bijna flauwgevallen. De klachten zijn er echter niet continue en er is geen bloedverlies. De arts vindt het echter zorgelijk.
Helaas zit ik nu dus in mega-onzekerheid betreft mijn zwangerschap. Ik wil zo graag blij zijn maar voel ook angst en verdriet.
Wie weet meer hierover?

groetjes van een verdrietige Emma

hallo Emma,

er is eigenlijk nog niks uitgesloten moet ik eerlijk zeggen. Ik heb niet de symptomen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Volgens een arts op de huisartsenpost ga je binnen een paar uur erg achteruit en dat heb ik niet. Maar nu gebied me de eerlijkheid ook weer te zeggen dat ik laatst heb gelezen dat je niet altijd alle symptomen hoeft te hebben. Ik wil je niet ongerust maken want ik kan me heel erg goed voorstellen dat jij nu heel erg verdrietig bent omdat je niet weet waar je aan toe bent (net zoals ik). Ik raad je aan om naar je dokter te gaan en eisen dat ze een inwendige echo doen. Je betaald jaarlijks genoeg daarvoor en het gaat tenslotte ook om je gezondheid meid! Het kan namelijk levensgevaarlijk zijn. En ik vind het raar dat de gynaecoloog bij jou nog geen echo heeft gedaan. Als ik jou was zou ik morgen nog naar de dokter gaan en laat die zijn werk maar eens goed doen en laat hem/haar jou naar het ziekenhuis sturen voor een echo. Ik ga morgen ook naar de dokter toe want ik loop ook steeds met erge buikpijn maar gelukkig niet zo erg als bij jou dat ik flauwval.

Morgen gewoon bellen hoor!

Laat je het weten hoe het verder gaat?

Groetjes Gerda

hoi gerda,

Heb een inwendige echo gehad. Omdat de zwangerschap pril is, is nog niet veel te zien behalve een vruchtzakje in de baarmoeder. Afwachten nu of er ontwikkeling is.
De rest zag in principe goed uit. Maar ze kunnen nog niet vaststellen of het vruchtje wel op z'n plek zit. Volgende week weer een echo en hopelijk dan meer nieuws.
Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt.
Heel veel sterkte! We houden elkaar op de hoogte.

liefs, emma

Hoi Gerda,

Ik heb op 21 november mijn eerste  gesprek met de verloskundige en een dag later een echo. Ik ben dan 9 1/2 week zwanger.  Had het ook later verwacht, maar ben  er wel blij mee. Ben al aan het aftellen, ben wel toe  aan een beetje zekerheid...

Liefs,
Jazz  

Zo, op naar de 7de week. Gisteren de 6 weken gered. Nog even naar mijn schoonouders geweest en een heel lief schattig slabbertje gekregen hihihi. Zit de 2 weken en 1 dag af te tellen dat ik naar de verloskundige mag. Kan nog niet geloven dat ik zwanger ben maar misschien wil ik dat ook nog wel niet. Krijg iedere keer te horen dat ik niet zo negatief moet doen omdat ik zo bang ben dat ik een miskraam kan krijgen. Kan pas echt genieten als ik de 14 weken ongeveer heb gehaald. Dan schreeuw ik het wel van de daken . Ow ja, nog even over mijn buikpijnen. Het blijkt dat het gewoon mijn banden zijn. Zo lang ik lig is er niet veel aan de hand, totdat ik ga zitten of iets dergelijks.

Wie heeft dat trouwens ook, dat je nu al andere eetbehoeftes hebt? Ik ben echt gek op snoep en alle andere lekkere dingen! Maar het lijkt wel of die behoefte wat minder is geworden. Maar goed ook, want ik ben al veels te zwaar (ruim 120 kilo). En ben sneller vol trouwens....

Dag zwangeren,

Wat klinkt het gek he om te zeggen 'ik ben zwanger!'? Heb het nog niet aan heel veel mensen verteld, een paar goede vriendinnen weten het. Jullie?
Emma, wat ontzettend naar dat je zo in onzekerheid zit! Ik kan me voorstellen dat je echt zit af te tellen tot de volgende echo. Sterkte! Ook voor .... die in het zelfde schuitje zit (ben even je naam kwijt).
Leuk dat er zo veel op 29 juni uitgerekend zijn, ik heb het ook ingevuld op internet. We zitten nu dus al in de zevende week! Ik vind het ook erg spannend allemaal en kan niet wachten op eerste echo. Wanneer die is, weet ik nog niet. Wel ga ik 13 november voor het eerst naar de verloskundige. Ben ook nog niet echt misselijk geweest.

Groetjes!

Hoi Hoi,

Ik ben vandaag 6 weken en 5 dagen zwanger. Afgelopen dagen heb ik erg veel last gekregen links onderin mijn buik/eierstok. Ik heb op internet gezocht en kwam daar informatie tegen over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ben gisteren en vandaag naar de huisarts geweest en hij denkt aan een blaasontsteking. Zelf ben ik behoorlijk ongerust. Heb vandaag meteen de verloskundige gebeld en gelukkig kan ik daar donderdag terecht.

Heeft er nog iemand meer last gekregen van een blaasontsteking? Volgens mijn huisarts kwam dat erg vaak voor tijdens de zwangerschap.

Groetjes

hallo,

ik ben ook zwanger en ben uitgerekend op 26 juni. Ik heb wel bloedverlies gehad op reis in spanje. heeft dit te maken met het vliegen? ik kan pas vrijdag naar de gynecoloog. Ik ben super nerveus. Kan je een miskraam gehad hebben zonder erge pijn?

greetz wen

proficiat allemaal en veel succes

Hallo dames,

Ik ben 6 weken en 5 dagen zwanger.
Momenteel tel ik alle dagen af tot aan de echo en duim me helemaal suf.
Na twee slechte berichten vandaag van bekenden hoop ik heel erg dat alles goed blijft gaan. Ben hier wel een beetje bang van geworden.
Volgende week naar de verloskundige (13 nov.) en twee weken later mijn eerste echo (27 nov.) dat duurt dus nog wel even.

Veel succes met wachten allemaal!

Liefs Bloem 25

Terug
Bovenaan