Wie kiest er ook voor flesvoeding?

Ja die horrorverhalen ken ik (ook van mijn EIGEN familie) het zijn vaak fabeltjes die erger worden gemaakt met de tijd. Ik was daardoor ook doodsbang en koos automatisch voor FV hierdoor. Het is jammer dat door die horrorverhalen en onjuiste of gebrek aan info word gekozen voor FV, als je dan toch een keuze maakt moet ie gebaseerd zijn op de juiste feiten, ervaringen e.d. MAAR dan nog kan het ook een gevoel zijn en heel vaak zie je het nog veranderen bij de geboorte bv.

Het gevoel achter wat je ook kiest moet goed zijn anders kan je iets niet met de volle 100% doen of het nu FV of BV is, het is alleen jammer (en ik denk ook dat KT dit voor een groot deel bedoeld) dat mensen (en ik zie helaas vaak jonge mensen) met de verkeerde feiten / verhalen een beslissing nemen.

het klinkt heel cru maar als je een auto koopt of whatever verdiep je jezelf ook erin, lees je van alles e.d. en DAN neem je pas een beslissing, met de keuze BV of FV word er vaak teveel geluisterd naar horrorverhalen en dat is zonde. Ik vind als je alles hebt opgezocht en je weet alles erover te vertellen en DAN beslist je er toch niet goed bij te voelen beter, dan kan ik daar meer respect voor hebben als dat je bang bent en je beslissing niet op de juiste feiten heb berust. En soms is het gewoon een gevoel en als je dat na al die feiten en ervaringen nog steeds hebt is dat OKAY! je MOET geen BV geven het is een keuze maar baseer deze wel op de juiste gegevens e.d.

Ik kreeg van mijn zusje het verwijt dat ik egoistisch zou zijn door BV te geven omdat dan IK alleen de voedingen zou kunnen doen, het gebeurd dus aan beide kanten (de verwijten)

Wat ik als een groot voordeel zie van FV is dat je het bijv. kan delen met je partner (vind hij ook enorm leuk!) dat is iets wat ik mis bij BV. Je kan het toch delen (de band maar ook als je moe bent of het effe niet ziet zitten)

Daarentegen is het nadeel weer van FV dat je alle flesjes hebt / klaar moet maken, schoon moet maken, BV is meteen gereed voor aktie  maar heeft ook veel nadelen voor de vrouw zoals lekkages, meer gebonden aan huis als je alles nog niet echt onder de knie hebt.

Qua gemak zitten er dus overal nadelen en voordelen aan.

Qua voedingswaarde blijft FV een vervanging van het echt werk maar als je hierdoor lekker in je vel zit en je partner vind het ook leuk om mee te helpen is dat toch keigaaf?

quote: mommy75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 17:26:10'));

De overeenkomst tussen FV en BV is de V van voeding. Het is het belangrijkste dat het kind voeding krijgt, toch.

DAT vind ik de beste uitspraak ever! echt humor, brengt meteen een smile op mijn gezicht!

Trouwens vreselijk dat getrek aan je borsten door de verpleging e.d. hoor mommy75! Dat zouden ze ook bij mij niet moeten doen en dat terwijl ik echt geen complex of iets dergelijks bij mij is er geen schaamte te bekennen (ik loop ook altijd topless op strand e.d.) maar DAT zou ik ook niet pikken en kan je keuze behoorlijk beinvloeden!

Ik ben ook helemaal niet van plan om een negatieve discussie te gaan zitten voortzetten hier, ik ben pro bv en niet anti kv.

Ik vind alleen de manier waarop hierover gediscusieerd wordt helemaal nergens op slaan.
De ene heeft het over gepier en gepoer aan de borsten tijdens het voeden.  (of naargelang welke woorden er gebruikt werden) De ander zet daar tegenover het gepier en gepoer tijdens bevalling en/of keizersnede. Toch in een redelijk context dacht ik zo.
Dat ik het dan even banaal uit zijn verband trek, sorry daarvoor, maar ik vond Angela écht te ver gaan tegen KT..
Jij mag dat dan "recht gezet" hebben naar jou idee, die indruk kreeg ik in KT haar stukje absoluut niet.

Ik deel KT haar mening in het feit dat het goed is dat het alternatief KV bestaat en dat het ook als alternatief gebruikt moet worden. Ik vind dat men te gemakkelijk denkt over KV.. Ik vind ook dat sommige moeders te gemakkelijk voor zichzelf en het gemak kiezen. En geloof me, ik weet dat BV geven niet altijd even gemakkelijk is. Ik voed nu voor de derde keer en voor de derde maal zit ik op 18 maanden. De oudste twee zijn toen gestopt, nu de derde gaat nog lekker door.

Ik heb onsteking na ontsteking gehad met de tweede, ken kloven té goed en ook spruw heeft meerdere malen mijn straatje gepasseerd. Ik heb een flinke buikoperatie gehad 5 maanden na de bevalling en weet dus ook hoe het is om een kind van 5 kilo te voeden met een wond. Tóch ben ik er van overtuigd dat de gezondheid van mijn kind boven alles gaat.

Maar goed, ik heb met plezier gevoed, het past bij mij, ik weet niet hoe het is om te voeden terwijl ik er niets aan vind. Ik kan me daar dan ook geen voorstelling bij maken.

Net wat ik eerder zei, ik vind het zelf voeden een logisch gevolg op het krijgen van een kind, de melk wordt niet voor niets aangemaakt. Ik vind het dus ook geen keuze voor mijzelf, maar voor mijn kind.

quote: Annet reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 17:52:31'));

Dat ik het dan even banaal uit zijn verband trek, sorry daarvoor, maar ik vond Angela écht te ver gaan tegen KT..
Jij mag dat dan "recht gezet" hebben naar jou idee, die indruk kreeg ik in KT haar stukje absoluut niet.

Misschien is het ook een stukje leeftijd, ik niet vervelend doen maar Angela is nog vrij jong en reageert anders op een situatie dan mensen die wat ouder zijn (die relativeren meer en proberen te denken voordat ze wat typen)

Wat ik vooral merk is het soort taalgebruik wat hier word getypt ik vind dat iemand zijn mening mag geven (en zelfs een pittige is niet erg) maar de manier waarop misschien wel, en dat is soms net een stukje volwassenheid wat ontbreekt en dat zit hem soms een beetje in de jaren, is niet erg, soms moet je ook iets met een korrel zout nemen omdat iemand wat jonger is en zichzelf nog niet goed kan uiten op een normale, respectvolle manier.

Groetjes een bemoeial

haha..ja misschien ligt het aan mijn leeftijd..
Ik heb ook nooit lopen roepen hier dat ik respectvol bezig was eigenlijk...ik heb geen respect voor de dingen die ik hier heb gelezen over mijn reactie...

Ik ben nog steeds van mening dat het ging om wie er fv ging geven. de topic heette niet: geef je mening hier over fv en bv.. en als ik het me nog goed herriner heeft degene die de topic heeft geopend duidelijk gezegd: ik zit niet op kritiek van fanatieke borstvoeders te wachten...

en ja, ik ben 21 (bijna 22 hoooooor..zoals kleine kinderen dat zouden roepen)
maar nee, ik denk toch echt niet dat mijn reactie aan mijn leeftijd te wijten is.. ik weet niet over welk taalgebruik we het hebben eigenlijk... Bemoeial en zeikwijf? dat hoor ik mijn oma ook nog zeggen..misschien kunnen we het wijten aan dat ik een rotterdamse ben??

Dat klinkt net zo onwaarschijnlijk want ik denk toch echt niet dat een 21 jarige die al samen woont en een fulltime baan heeft als consulente op een uitzendbureau (waar ze dag in dag uit met mensen en dus communicatie te maken heeft) onvolwassener is dan iemand van 25 bijvoorbeeld..dit zit gewoon in mijn karakter om zo fel te reageren.. zijn we nu klaar met afzeiken van an? of zullen we een nieuwe topic openen? "Zeik hier Angelaatje af"

quote: angelaatje85 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 18:15:10'));

haha..ja misschien ligt het aan mijn leeftijd..
Ik heb ook nooit lopen roepen hier dat ik respectvol bezig was eigenlijk...ik heb geen respect voor de dingen die ik hier heb gelezen over mijn reactie...

Ik ben nog steeds van mening dat het ging om wie er fv ging geven. de topic heette niet: geef je mening hier over fv en bv.. en als ik het me nog goed herriner heeft degene die de topic heeft geopend duidelijk gezegd: ik zit niet op kritiek van fanatieke borstvoeders te wachten...

en ja, ik ben 21 (bijna 22 hoooooor..zoals kleine kinderen dat zouden roepen)
maar nee, ik denk toch echt niet dat mijn reactie aan mijn leeftijd te wijten is.. ik weet niet over welk taalgebruik we het hebben eigenlijk... Bemoeial en zeikwijf? dat hoor ik mijn oma ook nog zeggen..misschien kunnen we het wijten aan dat ik een rotterdamse ben??

Dat klinkt net zo onwaarschijnlijk want ik denk toch echt niet dat een 21 jarige die al samen woont en een fulltime baan heeft als consulente op een uitzendbureau (waar ze dag in dag uit met mensen en dus communicatie te maken heeft) onvolwassener is dan iemand van 25 bijvoorbeeld..dit zit gewoon in mijn karakter om zo fel te reageren.. zijn we nu klaar met afzeiken van an? of zullen we een nieuwe topic openen? "Zeik hier Angelaatje af"

hee niets tegen rotterdammers he :p ik ben zelf daar geboren (even een geintjuh tussendoor)

Samenwonen en je baan heeft niet veel te maken met je volwassenheid qua reacties, die felheid die ik bij jou zie zag ik bij mezelf op jouw leeftijd ook nog maar is later omgezet in soms even inhouden en genuanceerder reageren. Soms willen hormonen op een forum zoals deze ook wel meespelen
Ik woonde op mijn 18e al samen en werkte fulltime als office manager maar dat maakte me zeker nog niet volwassen (god ik zeg geeneens dat ik het nu ben THANK GOD niet) maar soms reageer je anders op een bepaalde leeftijd dan je over een paar jaar zal doen (ik ga geeneens zoveel energie erin steken wat heeft iemand nu aan een geirriteerde Isabel dan zou ik eerder mijn pc uitzetten en lekker mijn ding gaan doen ipv zo'n reactie geven, of zoals mijn moeder zou zeggen als je niets verstandigs heb te zeggen houd dan uw mondje dicht)

hoi hoi,

erg vervelend dat er weer niet een normale discussie gevoerd kan worden.
we zijn hier toch om elkaar te helpen, ondersteunen en samen te genieten.
ik zou zeggen ga lekker ergens anders gefrustreerd zitten doen.
als je iets tegen fv hebt lees je deze topic toch lekker niet.

groetjes kwinty.

weet nog niet of ik fv of bv ga geven.

ik bedoelde ermee te zeggen dat het best wel een teken van zelfstandigheid en volwassenheid is..ik hoef geen veer in mijn reet (ik bedoel billetjes..sorry voor het grove taalgebruik) maar ik vond mijn reactie niet echt kinderachtig noch volwassen..

maar ik sluit mij volledig aan (nu wel) bij KT...verspilde energie hier..
Ik ben ook niet kwaad ofzo op pony hoor..maar leeftijd had hier echt even niets mee te maken..

Ik ga nu ff koken..prettige avond nog iedereen en hopelijk tot ziens in een was gemoedelijker topic..

an

Terug
Bovenaan