@ alle nieuwe schrijfsters: Leuk dat jullie meeschrijven. Des te meer ervaringen, tips, steun en (hopelijk) positieve berichtjes in dit topic!
@Gerda: Wat jammer dat de seks niet zo wil lukken. Mannen en vrouwen beleven het sowieso op een hele andere manier. Vrouwen voelen de druk van het zwanger 'moeten' raken. Hun lichaam moet het doen en een uitblijvende zwangerschap wordt al snel gelinkt aan het falen van de vrouw (en ik denk ook wel dat veel vrouwen dat zo voelen).
Daar tegenover staat natuurlijk ten eerste dat de man ook voldoende gezonde zaadjes moet hebben. Gevoelsmatig denk ik dat het voor mannen ook zeker een prestatiedruk is die vaak meespeelt. Ze moeten sowieso klaarkomen om een goede kans te maken en daarnaast ook nog eens goede zaadjes produceren. En óók nog eens frequent klussen!
Ik denk dat het door vrouwen vaak vergeten wordt dat het voor mannen ook een hele opgave is, ondanks dat zij een klein (maar essentieel) aandeel moeten leveren.
Misschien is het ook wel zo dat jouw man een beetje koud watervrees heeft. Geen zin in het intensief proberen en ermee bezig zijn en zich daarom er wat van afzet. Soort zelfbescherming. Ik zou zeggen, probeer er eens over te praten. De vrijpartij net zo houden als eerst lijkt me sowieso moeilijk, omdat je toch een extra idee in je achterhoofd hebt wat je moeilijk kan uitschakelen. Maar dat moet juist een drive zijn om plezier te maken. Vraag hem eens wat hem tegenstaat of waar hij evt. bang voor is?! Dat kan een hoop ophelderen.
Om er nog heel even op door te gaan: Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik niet vertel wanneer mn ei ongeveer is. Nu is hij niet zo gevoelig voor prestaties leveren, maar hij heeft aangegeven er niet teveel mee bezig te willen zijn. Goed dat ik dat weet, want dan hou ik wat vaker mn mond. Anders zou het hem zeker weten tegen gaan staan en houd hij de boot af. Dat zou jammer zijn, toch?!
@ Linda: je vraagt naar bruine afsheiding rond je ei. Ik heb geen idee wat dit betekent! Het is oud bloed. Je baarmoeder is natuurlijk de hele tijd in de weer (zeker rond de ovulatie) en misschien hoort het nog bij het ontpillen? Ik zou me er nog niet zo druk om maken en wachten tot je wellicht ongi wordt.
Ik herken je twijfels en angst wel een beetje over of het allemaal goed zit vanbinnen! Ik heb dat ook heel erg, maar je moet jezelf wel down-to-earth houden. Hormonen kunnen een hoop met je doen en je moet dat zeker de tijd geven als je net van de pil bent. Probeer geduld te hebben! Is ook makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet t.
Nou, binnenkort een heleboel NOD'tjes. Ben zeer benieuwd hoor en vast en zeker heeeeel jaloers als er iemand zwanger is
Liefs
x