wie ook in de week van 22-27 juni 2009 uitgeteld

Goedemorgen!

Lang geleden dat ik geschreven heb. Sorry! Ik lees wel mee,  maar had niet zo heel veel te melden... tja.
Met mij gaat alles nog steeds goed. Weinig last van kwaaltjes. Beetje last van mijn borsten, beetje moe  en ik moet op tijd eten, maar als dat alles is....
Jammer dat sommige van jullie er wel zo veel last van hebben, sterkte!

Komende dinsdag heb ik weer een echo. Dan ben ik als het goed is 9 weken en 6 dagen. Ze gaan dan kijken hoe ver ik daadwerkelijk ben. Ik ben benieuwd. Ook dan bloedprikken enzo. daar zie ik wel een beetje tegen op. De laatste keer dat ik bloed heb laten prikken ben ik flauwgevallen... tja. Zal wel goed komen.

Vraagje: Gaan jullie de combinatietest laten doen? Om te kijken voor het downsyndroom? Wij waarschijnlijk niet. Het kost 132 euro en als er niks is dan krijg je het niet vergoed en dan kunnen we dat geld beter aan andere dingen besteden. Wat doen jullie?
En ik zat hier net een forum te lezen over het wel of niet doen van de 20 weken echo... Die ga ik zoieso laten doen.. jullie?

Nou, ik wens jullie een fijne dag vandaag, zo volleyballen en dan werken, helaas.

Liefs
Ryanne

Hey Ryanne.

Wij hebben er voor gekozen om geen combinatietest te doen. Ten eerste omdat wij niet binnen de "risicogroep" vallen en daarnaast is het kindje bij ons erg welkom ook al heeft het het Downsyndroom.
WIj gaan wel voor de 20-weken echo.  Nog een keertje naar de kleine kijken  
En stel dat er iets gevonden word (even heel erg afkloppen) dan kunnen de artsen er op tijd bij zijn na de bevalling.

Leuk hoor, dinsdag weer de echo!!! Wij hebben zelf donderdag weer een echo. Er word dan gelijk gekeken hoe ver ik precies ben, omdat ik volgens de vorige echo 6 dgn verder was dan de berekeningen (met eerste dag laatste menstruatie...). Dus ik ben donderdag 10 wkn en 1 dag óf 11 wkn...

Veel plezier dinsdag!

@Crumel: welkom! Is dat even een meevaller dan dat je verder was dan je dacht! Wat leuk dat je buikje al groeit! Die van mij ook al en dit is onze eerste haha!

@Maryse: jeetje, dat is niet niks!!! Ik hoop voor je dat je je snel weer beter gaat voelen!

Hallo,

ik zie dat er nog niemand op 23 juni 2009 is uitgerekend.
Ik ben nu 10 weken zwanger en ben op 23 juni 2009 uitgerekend.
En dit wordt ons eerste kindje.
Vorige week vrijdag mijn eerste echo gehad, en alles is goed.
En we hebben het hartje ook gehoord.
Dit is voor ons een hele geruststelling omdat ik hiervoor een miskraam had gehad, bij een zwangerschap van   9   weken.
Ik had toen een leeg vruchtzakje.
Bepaalde broeken passen mij al niet eens meer.
Ik kan niet wachten dat je mijn buik begint te zien.
En wat een lekker idee dat wij ( juni zwangeren ) straks de hele zomer vrij zijn.

Welkom hoor, 23 juni hebben we inderdaad er nog niet tussen staan haha

@Rietjeh morgen veel plezier met de echo!   Ik moet nog wachten tot 4 dec. helaas...

Wij gaan ook geen combinatietest doen. Daar hebben we meerdere redenen voor, zoals de leeftijd (vallen niet in de risicogroep), komt niet in de familie voor, het is een kans (en geeft dus geen zekerheid) en vooral: ik zou niet weten wat we zouden doen als we een verhoogde kans hebben op een kindje met het down syndroom...

joehoe, ik heb gisteren een echo gehad!! De kleine was lekker aan het spartelen en er was een goede hartslag te zien. Ben helemaal blij. De foto die we hebben is ook best duidelijk, je ziet tenminste echt dat het een kind is, het is niet alleen maar een vlek, haha. Volgens de echo was ik 2 dagen langer zwanger, maar de vk zei dat we de datum voorlopig gewoon op 26 juni laten staan.
De combinatietest, ja daar zijn we nog niet helemaal uit. Eerst wilden we het echt wel en nu twijfelen we (vooral ik eigenlijk). Het is idd maar een kansberekening. Als er een verhoogde kans uitkomt, ga je je helemaal zorgen maken en vervolgonderzoeken doen, terwijl het misschien helemaal niks is. En de 20 weken echo, daar kan van alles op worden gezien, die is dus veel uitgebreider. Ok, de nekplooi kan niet meer worden gemeten, maar wel eventuele ander afwijkingen die met een chromosomale afwijking te maken kunnen hebben. Maargoed, ik moet me er nog even in verdiepen.
Ik ben nog steeds thuis. Vandaag moest ik heek vroeg op, want onze nieuwe keuken wordt gemonteerd! We zitten al 2 weken in de rotzooi, en nu dus de nieuwe keuken. Alles komt bij ons lekker tegelijk......Maargoed, vroeg opstaan is helemaal funest voor mijn lijf. Dan moet ik nog meer overgeven! Morgen dus weer lekker lang in bed blijven liggen.
groetjes Maryse

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik naar de vk geweest. Volgende week, op 3 dec krijg ik mijn eerste echo, hoera! Daar heb ik heel veel zin in.

Het was een lang gesprek, bij mij ook vooral over de vorige zwangerschap en dat alles eigenlijk heel goed ging en nu ook wel (afgezien van de misselijkheid, maar gelukkig heb ik steeds een paar goede dagen).

Wat ik wel moeilijk vind is het volgende: tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik 5 verschillende verloskundigen gezien die allemaal even lief en fijn waren. Echter: tijdens mijn bevalling kwam er eentje, A,  die ik nog niet eerder gezien had en mijn hemel, zij was helemaaaaaal niet leuk en aardig. Ik mocht haar totaal niet en zij mij volgens mij ook niet. Je vraagt je af hoe dat allemaal opvalt tijdens zoiets als een bevalling, maar dat kan. Ze heeft me eerst 20 uur thuis laten aanmodderen met veel te 'slappe' weeen, en eindelijk 'mocht' ik naar het ziekenhuis voor een infuus en een ruggeprik (zalig). De dag na de bevalling kwam ze langs en zei doodleuk: van jou had ik wel meer verwacht hoor.

Je snapt dat ik geen zin heb om haar ooit nog te zien. Het is in de vk-praktijk heel goed mogelijk om alle afspraken bij anderen te doen en ik heb ook aangegeven dat ik dat graag wil. Maar de vk vandaag vroeg me of ik er toch niet over na wil denken om het met A uit te praten, voor het geval dat zij het weer is die straks eind juni weer naast mijn bed staat. Ik heb er geen zin in, moet ik zeggen.

Wat zouden jullie doen?

Liefs,
Jolien

He meiden,

Hoe is het?
Nou, vandaag weer een echo gehad!! Alles was helemaal super. Ik ben nu 9 wkn en 6 dagen en volgends de meting was het 10 weken en 1 dag, dus heeft ze het maar gewoon laten staan.
Maar alles was goed, de hartactie, de beweging, de ligging. Toen de vk net met het echoapparaat op mijn buik zat zwaaide de beeb net even met een armpje heen en weer! Net alsof het gedag zei!!

Jolien: Ik zou gewoon je gevoel volgen. Het is jou lichaam, jou kind en jij moet je er prettig bij voelen, anders wordt het niks.

Nou, ik ga nog even gezellig doen, ben nu bij mijn schoonouders.

Liefs
Ryanne

Terug
Bovenaan