wie ook in de week van 22-27 juni 2009 uitgeteld

Hallo allemaal,

Hier weer eens een berichtje.
Gaat helemaal prima, weinig klachten. Groei goed en voel me ook goed.
De baby laat flink van zich horen/voelen, lig af en toe gewoon de halve nacht wakker van zijn/haar capriolen in mijn buik! Maar wel heerlijk om te voelen, erg gerust stellend.
Ook flink inkopen aan het doen, geslaagd voor het kamertje, kinderwagen enz.
Onze verbouwing in huis zit er over een maandje wel op en kan niet wachten om dan het kamertje   (eindelijk) in te richten!
Ook werken gaat nog prima en de pufclub is erg gezellig!
Hoe gaat het bij jullie allemaal?
X Siem

Hallo allemaal,
morgen alweer 26 weken zwanger, nu lijkt het ineens veel harder te gaan. Nou ik kan niet wachten hoor, ben zo nieuwsgierig naar die kleine! Hij is lekker druk, ik krijg af en toe een flinke beuk, maar wordt er nu alleen maar blij van.
Met mijn eigen lichaam gaat het jammer genoeg minder. Door de rug/ bekkenklachten ben ik toch behoorlijk beperkt in mijn doen en laten. Ik werk nu halve dagen thuis en halve dagen op kantoor, dat kan gelukkig, want op kantoor is zitten echt geen pretje. En ja, in huis kan ik ook vrij weinig doen. Mijn man moet dus de babykamer alleen opknappen.
We hebben inmiddels een kinderwagen, de Joolz. Ik vind hem helemaal geweldig! Verder zijn we nog niet veel aan kopen toe gekomen. Zelfs met kleertjes had ik me nog aardig ingehouden. Alhoewel ik net een paar leuke pakjes op internet heb besteld. Maar ja, bestel ik het in mt 56, ik hoop niet dat we een reuzebaby krijgen anders kan hij deze leuke kleertjes nooit aan! Ik vind het gewoon heel moeilijk met die maten hoor. Mijn neefje was met 2 weken uit 56 gegroeid, maar ik hoor ook van andere ouders die een normale 7 ponder hadden gebaard, waarbij de baby wel 2 maanden maat 56 aankon. Nou ja we zien wel. En anders is het pech! En wat natuurlijk een 'probleem' is van in de zomer bevallen, het kan warm en het kan koud zijn. Je bent gewoon verplicht om veel kleertjes aan te schaffen, haha! Nou ik vind het geweldig hoor die kleertjes. Kan me er nog niks bij voorstellen dat onze kleine zoon dat straks draagt.
groetjes Maryse

Hoi Allemaal!

Het is lang geleden, maar ja.

Hier alles goed. De meiden groeien goed.... Zo goed, dat het bij mij pijn doet. Ik heb het idee dat mijn baarmoeder nu net onder mijn ribben omhoog aan het groeien is, niet fijn. Soms weet ik niet of ik nou moet zitten, liggen, staan.... Tja, we moeten er wat voor over hebben he?
Afgelopen zondag hebben we het kamertje opgehaald en ergens anders een extra bedje. Ziet er leuk uit! Gisteren rolgordijnen gekocht, gordijntjes besteld en hemeltjes gekocht. Misschien nog een tip: bij de leenbakker hebben ze best veel keus uit hemeltjes en niet duur. Ze zijn wel van klamboe stof, maar bij de babywinkels zijn ze zo duur.....

Ook de kinderwagen is besteld. Kleertjes zijn al aardig aanwezig. Van de week alles gewassen, nu nog strijken en dan de kast in!

Wij willen proberen het toch redelijk op tijd allemaal geregeld te hebben, want met 2... Ze kunnen zo maar een stukje eerder komen!

Nou, ik hoop dat met iedereen alles goed gaat!

Liefs
Ryanne

26 weken en 2 dagen!

Hee meiden,

Mijn naam is Priscilla  en ben zwanger van mijn tweede kindje.
30-6-2009 uitgerekent. Ik woon in Delft.
Mijn zoon is alweer 6 jaar, dus ik vond het wel tijd voor een tweede.
Gelukkig was ik vrij snel zwanger, dat weet je ook niet van te voren.

Ik ben al 15 kilo aangekomen en alles gaat verder prima met de baby.
Het wordt een jongen, dus daar zijn we hartstikke blij mee.
Voordat ik die 20 weken echo had, heb ik al wat meisjeskleding gekocht.
Ik was er van overtuigt, dat het een meisje werd. Hele rare gewaarwording,
het zal wel door de hormonen komen.
Het belangrijkste is de gezondheid van de baby en niet het geslacht.
Wie herkent dit?

Het kamertje is bijna af, mijn man is gelukkig erg handig en heeft zelf de commode gemaakt. Het bedje hebben we in een babyzaak gekocht en die wordt geschilderd in dezelfde kleur als de commode.

Groetjes Priscilla

quote: seven9 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-03-2009 11:16:45'));

Ik heb de 20 weken echo gehad en die was gelukkig helemaal goed.
verder een rottijd achter de rug want mijn vriend heeft het uitgemaakt en is meteen in een andere relatie gedoken.
Morgen ga ik op vakantie en daar ben ik wel heel erg aan toe, even wat afstand en zon!
Ik ben nu 24 weken.
Mijn woning zou in mei gerenoveerd worden, maar thank god gaan ze het doen als ik op vakantie ben!
Zodat ik in mei rustig de laatste maand in kan gaan, zonder mijn huis overhoop te hoeven halen.

Hoe gaat het nu met je?
Klote, vooral nu..ben zelf 26 weken zwanger.
Doe rustig aan, want stress is niet goed voor je baby.
Laat het nog ff weten.
Groetjes Priscilla

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Genieten jullie van het mooie weer? Ik wel, maar ik ga wel vocht vasthouden van de warmte; dikke handen en voeten dus (heb mijn trouwring zelfs afgedaan). Van de vk moet ik vooral veel ijsjes eten, lekker! Ik maak ze zelf van vruchtensap met water, anders vliegen de kilo's er nog harder aan

Met mij en de baby gaat het volgens mij allemaal prima. Ik vind dit, net als bij mijn eerste kindje, het leukste deel van de zwangerschap. Alleen heb ik af en toe (ook nu) ontzettend veel last van mijn maag omdat de baby er tegenaan drukt. Zitten jullie baby's ook zo hoog?

Omdat ons huis te koop staat en er vandaag mensen kwamen kijken, hebben we met de paasdagen de kinderkamertjes opgeknapt; onze zoon kreeg een andere kamer en de baby komt straks op zijn oude kamertje. Het ziet er zo leuk uit allemaal; wel gek om de wieg alweer te zien staan. Ik moet zeggen: ik kan niet wachten tot de baby daarin ligt te draaien en trappelen in plaats van in mijn buik -toch wel zwaar zo, vinden jullie niet?

Nou, hoop alles ok met iedereen!

Groet,
Jolien

Hoi Jolien,
nou ik had idd vorige week enorm dikke enkels! En ook mijn vingers beginnen op te zwellen. Maar ja, ik heb toch liever dit lekkere weer hoor! Wat ik veel erger vind is dat ik mijn hooikoorts pilletjes nu niet mag nemen. Jeetje, wat loop ik te snotteren zeg. En zo'n verstopte neus, echt niet leuk meer. Als het zo erg is gebruik ik toch echt wel een pufje neusspray hoor. Wel de kindervariant, maar anders kan ik gewoon helemaal niet slapen. En in de bijsluiter staat dat je het mag gebruiken in de zwangerschap. Maar toch, ik vind het nooit zo fijn om medicijnen te gebruiken nu. Alhoewel ik me niet zo goed kan voorstellen dat er uberhaupt iets naar de baby gaat van neusspray. Het is al zo weinig en dan spuit je het ook nog eens heel lokaal in je neus. Het zal dus allemaal wel meevallen.
Nog 4 weekjes werken en dan ben ik lekker vrij!! Heerlijk hoor, het is nu ook echt aftellen. Ik ben behoorlijk moe en helaas worden mijn bekken-/ rugklachten er niet beter op. Sinds dit weekend zelfs slechter. Ik heb zelfs problemen met liggen. Nou ja, ik moet het heel rustig aan doen en ik werk iedere dag een halve dag thuis (en een halve dag op kantoor). Maar de zwangerschap ben ik verder nog niet zat hoor. Ik blijf het leuk vinden om de baby te voelen en het lijkt me best raar als je dat straks ineens niet meer hebt. Maar ik kijk ook wel heel erg uit naar de baby, ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet en ik wil hem zo graag al die leuke kleertjes aandoen die ik heb gekocht, .
Toch wel jammer he dat er zo weinig wordt geschreven op dit forum.
Jolien, weet je eigenlijk of je een jongen of een meisje krijgt? En heb je al een dochter of een zoon? Vind je het toch anders, de tweede zwangerschap?

Nou tot later maar weer, even nog genieten van de zon hoor!

groetjes Maryse

hallo meiden

ik heb ook last van dat ik vocht vast hou heb enorme enkels en ja een dagje werken is dan ook niet bevordelijk ze worden dan alleen maar dikker

verder heb ik nergens last van en geniet van het zwanger zijn het schopt flink en ik heb ik kan niet wachten tot het komt nu nog 10 weekjes en dan is het zover net als bij de rest

ikben nog wel aan het werk maar heb het goed vooruitzicht dat ik nog maar 7 daagjes hoef te werken in 3 week dus lekker rustig aan

hoe is het met de rest van de meiden??
ja marijse het is jammer dat er niet meer geschreven wordt ik zelf schrijf ook niet veel maar ja wat moet je telkens schrijven als je geen nieuws hebt en als alles goed gaat
verder ik kijk wel heel erg vaak of ewr al iemand weer wat geschreven heeft.
nou meiden kom op schrijf   de laatste loodjes en we zijn mama!!!

groetjes pien

Terug
Bovenaan