wie ook in de week van 22-27 juni 2009 uitgeteld

@Pien: lekker bankgehangen vanmiddag?

Vandaag wezen winkelen met mn zus en moeder. Ben nu best wel gesloopt. Ik heb bij de prenatal een positiebroek gekocht, krijg nu namelijk 1 broek al niet meer dicht haha.  Kon dat 2 wkn geleden nog wel! (toen zat hij precies goed).  En heb met andere broeken vooral 's avonds dat ze niet lekker zitten helemaal niet als ik zit. Mijn moeder kon met 8 wkn zwangerschap al haar broeken niet meer aan en ik ben nu 6 wkn en 3 dgn... Dus denk dat ik mijn moeder op ga volgen haha!!

Hoe gaat het verder met jullie?

Liefs Eva

Het is hier gezellig druk geweest de afgelopen dagen, leuk!!!

Handig ook, het lijstje! Ik heb nog geen data voor de VK en de echo helaas. Maar dat volgt snel.

Sinds vandaag heb ik voor het eerst het gevoel dat ik zwanger ben: moe, misselijk en opstandig (hormonen haha). Ik kan m'n broeken nog wel aan, maar krijg wel al een buikje. En dat bij 6 weken! Hebben jullie dat ook? Het is bij mij wel de 3e, dat scheelt. Bij de eerste begon je pas na een week of 16 wat te zien.

Groetjes en nog een fijn weekend!

Zo, ik ben weer terug van mijn weekendje Limburg. Nou, in het begin van de zwangerschap zo'n weekendje boeken doe ik dus ook nooit meer. Niet echt gezellig als je continu misselijk bent. En dan hadden we nog een luxe diner erbij ook. Allemaal dingen waar ik echt totaal geen zin in had! Heb maar alleen een paar broodjes bij het diner gegeten en mijn man heeft mijn boord ook maar leeggegeten. Vond hij niet erg. Af en toe heb ik wel ergens trek in, zoals gistermiddag moest ik gewoon kipnuggets met patat bij de mcdonalds.....Maar het zijn dus altijd hele specifieke dingen waar ik zin in heb en van de rest wordt ik alleen maar naar. Ik heb nu ook iets raars, alleen de gedachte aan thee moet ik al bijna van overgeven. Bizar toch?
Ik krijg nu trouwens ook een beetje last van verstopte darmen. Ben ik altijd al erg gevoelig voor. Ik heb altijd blokjes van Ortis in huis voor als ik er last van heb. Maar daar zit een heel klein beetje senna in en ik heb gelezen dat je dat niet mag als je zwanger bent. Kan me eignelijk niet voorstellen dat het echt kwaad kan. ik gebruik het maar af en toe en de hoeveelheid senna is heel weinig. Voor de rest bestaat zo'n blokje uit gedroogde vruchten. Maar ja, ik weet het niet zeker, dus neem het toch maar niet. Nu heb ik wel van die zakjes met vezels, maar dat werkt niet zo goed. Het is dus allemaal niet echt bevordelijk voor hoe ik me voel. Ben vandaag dan ook best chagerijnig en heb echt helemaal nergens zin in!!
Zo even lekker van me af geschreven, ik moest echt even klagen hoor!
Hoe is het verder met iedereen? Begint de misselijkheid bij jullie al te komen?
liefs Maryse

Hey Maryse,
Balen dat je niet zo van je weekendje weg hebt kunnen genieten!
Hier begint de misselijkheid ook te komen, al 4 ochtenden op rij tot een uurtje of 12.
Wel lastig op t werk met al die nare luchtjes, kon er altijd goed mee omgaan maar gisteren moest ik echt ff weglopen bij iemand...
En al dat plassen, ben serieus aan het overwegen gewoon niets meer te drinken!
haha, maar verder gaat het prima, we genieten vol op van het plannen maken.

hier al anderhalve kilo aangekomen, hmmm... Meer mensen al angekomen, of juist afgevallen?
X Siem

leuk hoor, zo'n banner. Ik zie het weleens en ik dacht: dat wil ik ook! Ik heb 'm ook op mijn bureaublad geplaatst, kan ik elke dag precies zien hoelang ik zwanger ben (en hoelang ik nog moet )

Hello girls,

Zei ik vorige week dat ik me nog zo lekker voelde? Nou dat is nu echt voorbij. Argh. Ben nog misselijker dan tijdens mijn eerste zwangerschap, geloof ik. Sinds vrijdag. 's Nachts, 's ochtends en 's middags. 's Avonds gaat het nog het beste. Maar zelfs als ik me redelijk voel, blijf ik erg wee van binnen.
Ik heb ook het gevoel dat mijn bloeddruk zo ongeveer nul is, zo flauw ben ik. Kent iemand van jullie dat gevoel ook?

Ik heb mijn iets grotere maat spijkerbroeken maar weer voor de dag gehaald. Overdag pas ik mijn normale kleren prima, maar tegen de avond zit alles te strak. Ik denk ook wel dat ik snel een buikje ga krijgen.

Nu ik me zo slecht voel, raak ik behoorlijk in de stress over mijn werk. Ik ben eigen baas, leuk, maar heb zeker tot januari een onwijs drukke planning waar ik niet echt van af kan wijken. Help, denk ik dan. Hoe moet dat allemaal?

En ik heb 1 (vooralsnog kinderloze) vriendin die alleen maar kan uitwijden hoe vreselijk goed haar andere zwangere vriendinnen zich voelen, en hoeveel energie ze hebben en hoe leuk ze zijn. Voel ik me een bleke, suffe, ongezellige muts bij, grrrrr.

Zo, dat was mijn gezeur even voor vandaag, nu houd ik er meteen mee op hoor.

@Ryanne: ik sport ook, hardlopen. Tot voor kort 4 of 5 keer per week maar nu ik zo misselijk ben kan ik me amper bewegen, dus elke keer dat ik nog zal gaan, is meegenomen.

Nou meiden ik hoop dat alles goed gaat met jullie!!!

Liefs,
Jolien

He Jolien,
ik heb zo ongeveer hetzelfde als jij. 's avonds gaat het ook het beste met de misselijkheid, maar ook dan is het er nog steeds. Vandaag was de misselijkheid zowaar nog erger. Ik heb zelfs een sprintje naar de wc moeten maken . Nu heb ik bij de DA gembercapsules gehaald. Ik heb een uurtje geleden er 2 ingenomen en het zakt toch wel wat. Gelukkig maar, want als je echt continu het gevoel hebt dat je moet spugen, da's helemaal vreselijk. En dan schijnt de misselijkheid rond 8/9 weken op het hoogtepunt te liggen, omdat dan je HCG het hoogste is. Nou dat belooft wat.
Wat die bloeddruk betreft, ik had de eerste 3 weken dat gevoel. Ik was continu draaierig, dat is nu wel gezakt. Als je dat gevoel hebt, is het 't beste om iets zouts te nemen, zoals een soepje ofzo. Maar ja da's meestal het laatste waar je zin in hebt als je misselijk bent. Alhoewel ik net zelf soep heb gemaakt, en dat smaakt wel.
Dat lijkt me trouwens helemaal zwaar, een eigen bedrijf en je dan zo beroerd voelen. Ik kan het op mijn werk makkelijk wat rustiger aan doen en als het echt erg wordt een dagje thuisblijven, maar da's bij jou gewoon niet mogelijk.

Pfff, zondag vieren we mijn verjaardag. Daar heb ik dus helemaal geen zin in!! En ik wil de familie nog helemaal niet inlichten, maar dat wordt lekker moeilijk.

liefs Maryse

Terug
Bovenaan