Wie ook IUI ?

Dag meiden,

wat spannend allemaal zeg!
Wij gaan nu beginnen met de 1e IUI behandeling, ik moet dinsdag heen voor de 1e follikelmeting. Ben benieuwd!
Ik hoef niet te spuiten, ze willen het eerst in m'n gewone cyclus proberen.
Bij mij is het waarschijnlijk ook anders als bij jullie... Wij gaan namelijk IUI doen met donorzaad. Na diverse onderzoeken en een TESEoperatie zijn ze erachter dat er bij mijn man 0,0 zaadcellen aanwezig zijn. We hebben dit na veel huilen en praten proberen achter ons te laten en gaan nu dus verder met donorzaad. Het voordeel hier van is is dat het superzaad is, het heeft veel kwalificatierondes moeten door staan dus... En bij mij ziet het er ook allemaal prima uit, dus best spannend allemaal!
Ik ben benieuwd wat je gaat voelen na de tijd en vooral ook hoe je je voelt.
Ik wou graag mee kletsen met jullie, alle steun is welkom en ik zal m'n best doen om jullie ook mentaal te ondersteunen....

Groetjes Sandra

Hi Sandra!

Jeee, wat spannend zeg allemaal! Ik hoop voor je dat er dinsdag al een mega-ei zit, hihi! De vooruitzichten zijn iig goed met dat superzaad, dus laten we hopen dat het gelijk de 1e ronde raak is voor jullie! Ik ga duimen voor je a.s dinsdag.... Laat je ons weten hoe het gegaan is?

Liefs, Nicole

Dag meiden,

Vandaag bij de gyn geweest voor een follikelmeting. De eiblaasjes waren nu 10,3mm, dus nog veel te klein. Ik moet vrijdag weer komen.
Misschien moeten we dan wel op vaderdag voor de inseminatie heen... Dat zou bijzonder zijn of niet soms? Maar deze cyclus zijn er wel meer bijzondere dingen dus misschien zijn het wel voor tekens.....????

Groetjes Sandra

Hey Meiden,

Ik lees een aantal van jullie staat vlak voor de IUI en Nicole en ik zitten in spanning af te wachten of het wel/niet is gelukt.
Ik probeer heel erg nuchter te blijven en echt uit te gaan van een nee, maar ooo wat is dat moeilijk zeg deze keer. Het komt echt door de goeie hoop die we hadden toen we hoorde van het hoge zaadaantal. Ik weet dat als ik donderdag weer hoor dat het een nee is ik tranen met tuiten zal gaan huilen. Ik heb zo'n zin om ook eindelijk eens het leuke nieuws te gaan rond vertellen en te gaan shoppen.

De buikpijn klachten blijven maar aanwezig: ik heb ze al vanaf vrijdag en mn. als ik 's avonds ik bed lig zijn ze het hevigst. Het kunnen natuurlijk mijn darmen zijn of een naderende nod, vaker heb ik al een week vooraf klachten, maar toch op de een of andere manier zijn ze anders dan anders.
Zucht...wat een lichaam je o zo voor de gek houden en steeds weer iedere cyclus iets nieuws.
Ik heb totaal geen last van mijn borsten en ook geen vermoeidheid....tja wel een beetje maar das niet gek met dit warme weer.
Heb wel al een week mega slechte zin en ben snel aangebrand ( arme man van mij ) maar ook dat heb ik wel vaker gehad een week voor mijn nod.

Ik wordt heen en weer geslingerd tussen mijn gevoel dat stiekem juicht en heel erg hoopt en mijn verstand die dit alles weer afbreekt door heel nuchter te blijven ente zeggen: je houdt jezelf voor de gek, je weet dat het niet is gelukt, maar toch iets in me zegt...........
Wat zou het een super cadeau zijn voor vaderdag en tevens de verjaardag van mijn man, maar ja we hebben het niet in de hand.

Waaaaaaaaaaaawwwwwww........ben bijna gek. Pffffffffffff wat duurt het onwijs lang deze keer. Was het maar donderdagmiddag.......

Ik ga snel over op iets anders; ff afschakelen.
Hoe is het met jullie oranjekoorts ? Gisteren 3-0 tegen de wk.....super he.....
Buiten hoorde in de mensen juichen: erg gezellig.
Vrijdag lekker voor de buis kijken en manlief gaat dan snackjes halen...mmmmm...

Groetjes aan jullie allemaal en onwijs veel succes !!

Liefs, Sylvia

Hoi allemaal,

Spannend zeg al dat wachten en wachten, als je het weer wel gelijk melden he!Ik hoop het zo voor jullie dat het deze keer raak is!!!

Maar Sandra doen ze op zondag ook een IUI behandeling dan in het ziekenhuis??

Ik heb vrijdag mijn 1e echo voor IUI nr 2.en ben zo benieuwd he, want ben eigenlijk best bang dat het in het weekend valt, en volgens mij doen ze in het weekend niks, maar dat weet ik niet zeker.Maar dat zal ik vrijdag dan wel horen.

Nou allemaal veel succes en ik duim voor jullie.

Groetjes Trieske

Hoi Trieske

Ik weet niet anders als dat ze de behandeling ook in het weekend doen als het nodig is.
Anders zou je een maand over moeten slaan, dat is toch onzin??
Je maakt me nu wel aan het twijfelen maar volgens mij is er elk weekend een arts die dienst heeft dus die de behandeling dan doet. Ook de follikelmeting kan in het weekend als het noodzaak is.
Even afwachten dus...!

Groetjes Sandra

Hier is vanmorgen een dikke tranenstroom op gang gekomen. We hadden het gesprek in het ziekenhuis over hoe verder vanaf IUI4.
Omdat het helaas niet is gelukt ( we gaan er van uit dat morgen de uitslag weer negatief zal zijn: heb nu echt mega buikpijn/ongi achtig en verder geen tekenen die wijzen op een zwangerschap ) de eerste 3 keer gaan we vanaf de 4de keer over op stimulatie van de eierstokken middels Fostiho-hormoon vanaf dag 3. De arts heeft me uitgelegd dat ik in een soort van overgang ga komen met de daarbijbehorende klachten: dus opvliegers mn 's nachts en een minder leuk humeur.
Ik kon wel meteen janken toen ik het hoordee en thuis heb ik samen met mijn man gehuild. Ik zie er onwijs tegen op: niet de opvliegers maar mijn humeur.
Zijn er hier meiden die ook dit hormoon hebben gebruikt ? Ik ben erg benieuwd naar hun ervaringen.
We hebben ook gevraagd hoe IVF in zijn werk gaat. Gelukkig is er geen wachtlijst, maar omdat het hele voortraject lang duurt is pas 5-6 maanden na het IVF gesprek de eerste terugplaatsing mogelijk. Dat wisten we niet en dat hakte er ook behoorlijk in. Dat betekend dat als het de komende 3 keer niet gaat lukken we daarna een half jaar stil staan.
We proberen positief te blijven en er van uit te gaan dat het de komende 3 keer ergens moet gaan lukken. Ons is immers een tweeling voorspeld en die kans is nu erg groot.....dus kom maar op !
Maar toch doet het ook heel erg veel pijn allemaal. Het is soms o zo oneerlijk verdeeld. Op de afdeling troffen we ook nog erg bekende mensen tegen die een kindje hebben van een jaar en waarschijnlijk weer zwanger zijn. We gunnen het hun heel erg maar het doet ongelofelijk zeer.
En toen we waren aan het wachten op onze afspraak kwam er een heel gelukkig stel naar buiten die net zwanger waren en de eerste echo hadden gehad en zeiden aan de balie: het is nog zo onwerkelijk. Toen al had ik tranen in mijn ogen.
Tja, het valt niet allemaal. Het is best een emotioneel gebeuren dat kan iemand die dit niet meemaakt zich niet voorstellen.
Op het moment heb ik het ff moeilijk allemaal, maar ja de traantjes die vandaag vloeien heb ik dan maar weer gehad, dan zal het morgen wel meevallen als ik weer een nee hoor. Ik stel me er nu maar op in evenals de volgende stap met meer hormonen.
Liefs, Sylvia

ps. Sandra & Trieske: veel succes eind deze week ! Betreft de IUI: das in ieder ziekenhuis weer anders. Bij ons wordt er wel op zaterdag IUI gedaan maar niet op zondag. Valt de beste datum op een zondag dan kijken ze of het zaterdag of maandag wordt.

Sylvia,

Ik voel erg met je mee. Ik weet helaas hoe het voelt als IUI steeds niet lukt..

Een paar jaar geleden zijn wij begonnen met IUI met donorzaad. Na diverse onderzoeken en 12 (!) IUI behandelingen (ook gewoon op zondagen als het zo uitkwam), mochten wij voor IVF gaan. Vooraf heb ik altijd geroepen dat ik geen IVF wilde, maar toen het zover was, ben ik er volledig voor gegaan.

En ja, we moesten een paar maanden wachten (weer wat bloedtesten enzo), maar toen was onze 1e IVF poging direct raak en wel van een tweeling.

Ondertussen is de tweeling 16 maanden en zijn we aan een nieuw IVF traject begonnen. De spanning is weer helemaal terug.

Ik wens iedereen op het forum heel veel sterkte. En als jullie vragen hebben, ik heb (helaas) ervaring genoeg.

groetjes,
Martine

Terug
Bovenaan