Wie ook IUI ?

Hey hey

Jeetje wat Kl*TE zeg voor je Sylvia!
geen leuk nieuws, maar probeer moed te houden hoor!het is niet makkelijk, het is echt gewoon KL*TE.
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ja dat ik erg met je mee voel.
Elke keer weer die onzekerheid, niks is zeker, dat is het ergste,maar ja weet je je moet door!Ik hoop echt dat voor jullie snel eens een keer goed nieuws komt!

Groetjes van Trieske

Ooooh!!! Nou had ik een heel lang bericht voor jullie gemaakt en ik wil het plaatsen en nu is alles weg!!!! Balen!!!

Ik zal vanavond even kijken of ik nog effe tijd heb, moet nu eten maken!

Groetjes Sandra

Oh ja, ik wordt helemaal gek van die reclame op deze site!!!! Elke keer weer die EK reclame!!

Hoi meiden,

ik doe een nieuwe poging.....

Sylvia, vandaag zul je het zeker weten? Spannende dag, ik hoop toch voor je dat je lichaam je gister een beetje voor de gek heeft gehouden....!!!! En zo niet, dan mag je daar best verdrietig om zijn! Wij moeten zelf nog beginnen met de 1e IUI maar ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het is om steeds weer die teleurstelling te hebben! Ik wens je veel sterkte meid!

Nicole, bedankt voor je berichtje, het is nog even afwachten, ik moet morgen weer heen voor een follikelmeting......
Jij zit nu ook in spanning of het gelukt is deze maand toch? Wanneer is je nod dag?
Ik duim voor je!!

Martine, wat fijn voor jullie dat het gelukt is om zwanger te worden via donorzaad  van een tweeling!! Wij beginnen nu met onze 1e IUI met donorzaad. Welk ziekenhuis zijn jullie in behandeling? Wij hebben echt een periode nodig gehad om soort van verlies te verwerken dat het nooit zal gebeuren dat er een kindje van ons tweeen zal komen, best moeilijk. Vooral als iedereen om je heen het wel lukt. Hoe gaan jullie er mee om? Weet bij jullie de omgeving er ook van? Vrienden en familie? Sorry dat ik zoveel vragen heb maar ik kom niet zoveel 'lotgenoten' tegen. Vind het fijn om erover te kunnen praten. Ik hoop dat het bij ons lukken gaat met IUI, het heeft bij jou allemaal wel heel lang geduurd!  Ik wens je veel succes met de eerste IVF, wanneer kun je beginnen?

Groetjes Sandra

Hoi Sandra,

Ik vind het helemaal niet erg om al je vragen te beantwoorden, anders zou ik niet op dit forum zitten.

Onze situatie is iets anders dan die van de meeste dames hier. Ik vind namelijk getrouwd met een vrouw. Het is dus überhaupt voor ons onmogelijk om een kind van ons samen te krijgen.

We zijn gedurende alle trajecten altijd heel open geweest waar we mee bezig waren/zijn. Maar ik kan me voorstellen dat voor  anderen dat minder gemakkelijk vinden. Het belangrijkste is dat jullie samen jullie gevoel hierin volgen. En bedenk dat je niet direct alles aan iedereen hoeft te vertellen, alles op zijn tijd.

Ondanks dat de tweeling dus biologisch (en ook niet helemaal juridisch) van mijn vrouw zijn, is zij op en top moeder van die twee. Een van de twee lijkt zelfs meer op haar dan op mij, qua uiterlijk en qua gedrag!   Vanaf het moment dat je kindje voor het eerst ziet en vasthoudt, zijn die kinderen van je, of je nou de biologische ouder bent of niet. De natuur regelt dat  goed.  

Wij zijn in Zwolle geweest (en daar zijn we nu weer). Wij hebben daar zeer goede ervaringen. Vandaag moet ik weer voor een echo om te kijken hoeveel eitjes ik heb en hoe groot ze zijn. Ik verwacht eind volgende week in de wachtweken te komen zitten.

groetjes,
Martine

Hey Allemaal,
Hier helaas geen goed nieuws, de derde IUI is mislukt. Ik was er al erg bang voor. Vorige week vrijdag begon ik al met buikpijnklachten. Eerst had ik nog stilletjes de hoop dat dit van een zwangerschap zou zijn maar toen verdere kwaaltjes/tekenen uitbleven wist ik wel weer genoeg. Mijn gevoel zei weer nee. Vanaf vanmorgen heb ik al wat geringe bruine afscheiding dus toen wist ik het helemaal.
Nu is het wachten dat de ongesteldheid door gaat zetten zodat ik op dag 3 kan gaan starten met Fostimon en weer kan gaan bellen voor nieuwe afspraken. Het zal (hopelijk) wel niet lang meer duren nu ik al bruine afscheiding heb en al twee dagen mega buikpijn.
Ik heb het er deze keer erg zwaar mee. Tranen biggelen over mijn wangen. Hou ik het nog wel vol allemaal ?
Ik had me er deze keer mega op verheugt. We hadden goeie hoop met zo'n goed zaadaantal en bij mij was alles perfect. Maar het mag weer niet zo zijn. Het doet o zo zeer.
Ik zie er als een berg tegenop om Fostimon te gaan gebruiken.
Heeft iemand ervaring met een follikelstimulerend hormoon ?
De komende dagen maar weer dit alles een plaatsje geven en hopelijk dat ik snel weer de moed en de kracht en de positiviteit vind om weer vol goeie moed door te gaan.
Maar langzaam verlies ik wel een beetje het geloof dat het nog goed gaat komen met IUI. Nog maar 3 keer te gaan, ik word er wel een beetje bang van.
Deze keer waren de wachtweken slopend en de pijn vele malen sterker als de vorige twee keren: toen was de hoop niet zo groot.
Ik verheug me zo erg op het binnenlopen van baby-zaken en het zien groeien van mijn buik. Bah als ik anderen nu zie lopen met hun mooie dikke buik wordt ik er gewoon helemaal naar van.
Ik kijk erna en denk: wanneer mag ik eindelijk eens aan de beurt zijn ? Waarom gaat het bij toch steeds mis ?
Hoop snel weer een wat positiever berichtje te kunnen sturen.
Liefs, Syl.

Hoi Sylvia,

Ooooh, weer geen goed nieuws. K.......
Ik heb al even niet meer mee geschreven (beetje afstand) maar wel met je verhalen meegelezen. Wij lopen namelijk steeds precies gelijk.

Ook ik heb 31 mei de 3e IUI gehad en de andere 2 behandelingen waren we ook precies gelijk, grappig. Deze keer was ik aan het begin echt heel positief.......voor het eerst heb ik de eisprong gevoeld een paar uur NA de IUI, terwijk ik de andere twee keer steeds de nacht ervoor dit voelde. Dat leek me goed en dus had ik de eerste week echt goede hoop. Echter deze 2e week is rot.....ik heb weer een negatief gevoel, weet niet waarom en ben bang dat zaterdag of zondag ook ik weer teleurgesteld wordt. Heb sinds vandaag weer wat gevoelige borsten zoals altijd een paar dagen voor de ongi. Het enig verschil is dat ik een beetje stramme benen heb deze keer en 's ochtends erg moe ben bij het op staan. Maar verder niks, nada, noppes, dus ik ben bang dat 3x hier ook geen scheepsrecht zal zijn.

En net als jij dnek ik...........waarom niet...................? Laat ons ook eens geluk hebben.

Odat ik pas 23juni een evaluatie met de arts heb over de eerste 3x en plan voor vervolg, heb ik besloten om wel gewoon de clomid straks op dag 3-7 te nemen. als ik bij de dokter ben zal het namelijk al rond dag 10 zijn en als ik deze maand helemaal moet laten gaan, lig ik 2 maanden stil, want half juli-begin aug is zomerstop in ons ziekenhuis, dat wil ik toch ook weer niet. Maar ik wordt wel angstig nu..........wat als de volgende 3x ook niet lukt??? IVF? Daar zie ik al tegenop, maar stel (worst scenario) dat dat ook niet lukt........dat kan ik echt niet aan voorlopig.

Nou ik hoop stiekem toch nog positief nieuws te kunnen brengen zondag of zo, maar ik ben er bang voor.............dan ga ik maar op zoek naar positiviteit wat op dit moment zie ook ik het niet meer zitten........

Sterkte,

Han

Terug
Bovenaan