Wie ook IUI ?

Hoi allemaal,

Nou vandaag heb ik me 1e echo voor IUI 2, heel erg spannend!!!Als deze niet lukt, is de afdeling 2 maanden dicht dus dan kunnen we niet gelijk verder, dat vind ik wel heel erg jammer, maarja tis niet anders!Han: Toevalligig misschien hetzelfde ziekenhuis???BREDA???

En Sylvia was een rot nieuws zeg!Maar spoot jij nog niet met hormonen??Ik wel en heb er eigenlijk geen last van, want het zijn nog te weinig eenheden om er last van te hebben, ik spuit purgegon 50 eenheden.
Nou Sylvia ik hoop dat je snel de moed weer kunt herpakken en op naar de volgende behandeling!!

Groetjes Trieske

Hoi Meiden,

Sylvia, wat een domper zeg! Echt balen voor je! Ik leef echt met je mee. Maar kop op hé! schouders eronder en positief de volgende IUI in! Ik wens je sterkte!

Martine, Ja zo kan het natuurlijk ook! Wat fijn dat jullie kindje zo op je vrouw lijkt, daar hoop ik stiekem ook een beetje op natuurlijk. Het is toch ook grappig als mensen gaan zeggen "goh, hij lijkt sprekend op z'n vader".
Wij zijn ook in Zwolle geweest, maar de wachttijd daar was 2-3 jaar. Dat duurde ons veel te lang. We zijn nu in Belgie, UZ Gent in behandeling. De ervaringen tot nu toe zijn prima daar, het is alleen een eind rijden. Maar dat hebben we er wel voor over!!
Ik wens je veel succes deze week!

Han, ik zal voor je duimen. Ik hoop dat je nog positief nieuws mag brengen dit weekend!

Trieske, dat is echt balen dat het ziekenhuis 2 maanden dicht is zeg! Dat is best een hele tijd. Ik heb daar bij ons ziekenhuis niks van gehoord dus ik geloof dat we gewoon door kunnen in de zomer. Ik zal voor je duimen dat het dan met de 2e IUI maar lukken moet, dan hoef je helemaal niet meer heen!!!!

En nu mijn verhaal, ik ben gister weer voor een follikelmeting bij de gyn geweest. Helaas was de grootste ei maar 14mm. Dit was eigenlijk een beetje te klein voor  het moment in de  cyclus. De dikte van het baarmoederslijmvlies was wel goed, beetje vreemd dus. Ik moet nu maandag weer heen voor een echo en ik moest dit weekend beginnen met urinetestjes. Als die maandag nog niet positief is moet ik bloedprikken. Ik ben benieuwd wat ze dan willen doen als hij nog niet positief is......!
Mijn gyn hier vermoed dat ik een soort van PCO heb, in hele lichte mate. Het gevolg hiervan is is dat de eitjes niet voldoende tot ontwikkeling komen of heel langzaam, daardoor heb  ik een onregelmatige cyclus. Het verschilt bij mij tegenwoordig tussen de 25 en 32 dagen. Deze maand gaan we het gewoon zo proberen en dan wil ze volgende maand beginnen met hormonen,Clomifeen-citraat, iemand bekend? Er is dan wel kans dat er meer eiblaasjes rijpen (dit vinden we natuurlijk niet erg aangezien de kans op een tweeling ook groter is).
Ben dus benieuwd hoe het nu verder gaat.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Sandra

hey meiden wat een spanning weer allemaal he!!

ik heb afgelopen donderdag mijn 4de IUI gehad!! en hopelijk de laatste, mijn man had goede productie haha, 32,9 miljoen!!   maar ja als ze niet op zoek gaan naar een eitje dat zit te wachten ja dan heb je er ook niks aan he!! hahaha

nu gaan we weer de spannende weken in!! poeh poeh , ik vind de eerste week nog wel gaan , maar dan die tweede lijkt wel 4 weken!!

meiden allemaal heel veel succes, en we horen elkaar weer snel,

dikke kus van wendy

Hoi Wendy,

We gaan beetje gelijk op deze maand, ook 33mljn zaadcellen en woe iui gehad. Onze eerste iui, ben niet meer zo actief hier, maar kom dus bij je op de bank zitten...

liefs Mickey

Hoi hoi,

Nou morgen krijg ik de 2e IUI!Spannend hoor!

En meiden houd moed want ook ik ben vorige IUI zwanger geworden, en het zaad was toen net voldoende om de IUI door te laten gaan, dus dat zegt allemaal niks, er hoeft er maar 1 zijn werk te doen.Mijn zwangerschap is helaas bij 6 weken fout gegaan.Maar we gaan gewoon door!
Ook ik zie het soms niet meer zitten, soms is misschien ook wel heel vaak.Zeker als het dan niet willen lukken denk je waarom wij!!!
Ook ik denk voor morgen weer heel negatief, dat het toch niet lukt!Maar das misschien wel een bescherming voor mezelf dan kan het in ieder geval niet tegen vallen over 2 weken.Ik weet wel dat je positief moet denken en dat doe ik dan ook wel een klein  beetje maar niet teveel anders valt het straks toch weer tegen.

Nou groetjes en tot snel, hopelijk met goed nieuws van iedereen hier!

Trieske

Hey Meiden,

Han: Wat grappig inderdaad dat we precies samen op gaan......als we dan ook nog eens samen zwanger zouden kunnen raken.....dat zou geweldig zijn !!
Weet je al iets of het deze keer is gelukt ?

Trieske: De wachtweken breken weer voor je aan. Laten we hopen dat het weer mag slagen deze keer maar dat het dan wel mooi blijft zitten. Ik ga heel erg hard voor je duimen. Veel succes morgen !!!

Moon: He dat schiet niet lekker op met dat groeien bij jou, maar wie weet hoe groot ze morgen zijn: ze kunnen ook vaak ineens een spurt krijgen.
Ik ben nu aan een extra hormoon waardoor ook bij ons de kans op een meerling groter is: nou laat maar komen zou ik zeggen. Jij ook veel succes morgen !
Ik hoop op goed nieuws !!

Depri: Het wachtbankje is weer bezet. Ja erg he die 2 weken: die zijn echt slopend ! Dat maakt de IUI zo zwaar vind ik zelf. Nou onwijs veel sterkte en we kletsen die twee weken lekker door hier met zijn allen.

Hier gaat het weer een beetje. De afgelopen 4 dagen heb ik het heel erg zwaar gehad. Ik heb 4 dagen alleen maar gehuild (zeg maar gebruld) en me mega down gevoeld, ik zag het echt helemaal niet meer zitten allemaal. De verjaardag gisteren van mijn man was alles behalve leuk. Dit alles heb ik nog niet eerder gehad, het was echt
mega K-U-T met vette !!!!!!!
Maar vandaag gaat het wel weer. We hebben lekker tot ver in de middag in bed gelegen en lopen nu nog steeds rond in de pyjama: ff niks doen, ff goed uitrusten.
Veel mensen ( artsen en ervareren ) zeiden me vooraf dat zwaar is allemaal maar dat vond ik best wel meevallen tot nu dan. Het komt waarschijnlijk ook omdat onze hoop zo groot was de afgelopen keer en dat ik er nu genoeg van heb allemaal en ook eens eindelijk zwanger wil zijn. Nu probeer ik voor de volgende keer me er maar op in te stellen dat het wel weer niet zal lukken ondanks de extra hormonen en ook al zal (hopelijk) het zaadaantal weer goed zijn: het wil toch niks zeggen allemaal. Ik zie het net zoals Trieske maar als een soort van zelfbescherming.

Efin, zojuist heb ik mijn prik Fostimon75 gezet: dit is een follikelstimulerend hormoon om de kansen op een zwangerschap te vergroten. De kans op een meerling is wel groter, maar ik zou zeggen.....laat maar komen !!! Alles is meer dan welkom !!!!!!
Tot nu toe spoot ik alleen pregnyl, maar nu dus vanaf dag 3 Fostimon.
Volgende week vrijdag mag ik weer laten bloedprikken en dan hoor ik hoe verder.
De arts heeft me gezegd dat de eitjes sneller zullen rijpen dus dat alles wat sneller zal gaan. Best kans dus dat ergens begin/medio volgende week alweer de volgende IUI is. Mits er teveel eitjes rijpen dan wordt de IUI niet gedaan; hoop niet dat me dat te wachten staat !
Hoop wel dat ik geen-nauwelijks klachten ga krijgen van die Fostimon want het wordt gemaakt van dames in de overgang.....met alle verschijnselen dus erbij: opvliegers en een niet zo'n heel erg leuk en vrolijk humeur: snel aangebrand enzo....zucht.....

Nou ja, we zien het wel allemaal. Hoop heel erg dat het de 4de keer wel zil gaan lukken en nogmaals dat ik niet al te veel last krijg van die Fostimon.
Dinsdag  ga ik naar een soort van medium: niet dat ik zo zweverig ben hoor....helemaal niet, maar gewoon uit nieuwsgierigheid....just for fun.
Wie weet heeft ze leuk nieuws in petto.

Groetjes en nog een fijne zondagavond en allemaal onwijs veel succes; ik hoop dat we heel erg snel allemaal leuk nieuws aan elkaar mogen brengen zodat we gezellig kunnen kletsen over onze groeiende buik en baby-uitzet !!

Liefs, Sylvia

MamaTT: Nog bedankt voor je lieve berichtje. Wat leuk zeg dat jullie een tweeling hebben en nu gaan voor een  volgende kindje of misschien wel weer kindjes.
Las dat jullie IVF hebben gedaan voor jullie eerste kinderen. Hoop zo erg dat me dat bespaart gaat blijven want schijnt echt heel erg zwaar te zijn.

Wel leuk trouwens dat je hier met ons mee kletst !
Hebben jullie een twee of een een-eiige tweeling ?

Gr. Syl.

Terug
Bovenaan