Wie ook IUI ?

quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-06-2008 18:42:45'));

MamaTT: Nog bedankt voor je lieve berichtje. Wat leuk zeg dat jullie een tweeling hebben en nu gaan voor een  volgende kindje of misschien wel weer kindjes.
Las dat jullie IVF hebben gedaan voor jullie eerste kinderen. Hoop zo erg dat me dat bespaart gaat blijven want schijnt echt heel erg zwaar te zijn.

Wel leuk trouwens dat je hier met ons mee kletst !
Hebben jullie een twee of een een-eiige tweeling ?

Gr. Syl.

Hallo dames,

Iedereen goed het weekend doorgekomen?

IVF is inderdaad ingrijpender, vooral fysiek. Maar na 12x van het IUI wachtbankje te zijn afgevallen, vind ik dat IUI ook best ingrijpend is, maar dan vooral psychisch. De laatste twee IUI pogingen was ik er echt van overtuigd dat ik niet zwanger zou zijn (helaas was dat ook zo). Terwijl ik altijd het vertrouwen heb gehad dat ik (ooit) zwanger zou worden.

Vooraf heb ik ook heel hard geroepen dat ik nooit IVF zou gaan doen. Maar je gaat je grenzen verleggen is mijn ervaring. En nu zijn we "vrijwillig" weer met IVF bezig. We mochten namelijk ook weer eerst IUI doen, maar daar heb ik persoonlijk geen vertrouwen meer in door onze voorgeschiedenis.

Morgen heb ik mijn punctie (eitjes eruit halen) en dan (als alles goed gaat) vrijdag of zaterdag de terugplaatsing van 1 embryo. Dit om de kans op een tweeling zo klein mogelijk te maken. De "normale" kans op een tweeling is iets groter dan 1%. Dus die kans is vrij klein.

De eerste keer hebben we er bewust voor gekozen om er twee terug te plaatsen, om de kans op zwangerschap te vergroten. Het is dan ook een twee-eiige tweeling (jongen&meisje).

groetjes,
Martine

Hoi allemaal,

Wat een rot dag is dit geworden zeg!
vanochtend moest mijn ventje zijn zaadjes inleveren, dat is allemaal goed gegaan gelukkig!
Maar toen moesten we het om half 12 ophalen, en toen moesten we ons aanmelden, stonden we niet op de lijst, maar ja dat gingen ze wel gelijk regelen!
Nou toen waren er nog 2 stelletjes voor ons, dat kan natuurlijk we zijn niet de enige!!!
Nou toen was het 12.15 uur. toen mochten wij naar binnen, tot overmaat van ramp zat daar de assistente van de dokter van afgelopen vrijdag die mij al pijn had gedaan bij de echo, ja kan gebeuren iedereen moet het leren toch....
Nou toen ging het dan eindelijk gebeuren!En wat heb ik het gevoeld zeg!Jeetje!Wat deed het pijn.Toen lukte het die assistente in opleiding niet, kreeg ik de arts zelf, nou die deed het met nog meer PIJN!Toen op een gegeven moment schrok ik zo van de pijn dat ik me zo aanspande dat de eendebek eruit ging, ik dacht nou daar gaat het zaad!Maar ja ze zei nee het zit er gelukkig in!Ik vroeg echt zo van weet je het zeker!
En ik vroeg nog van te voren vertel even wat je gaat doen, maar nee hoor, Hup zo dat ding erin en niet zachtjes nee keihard!
De assistente die hielp zeg maar die vond het ook niet echt normaal volgens mij.
Maar ja ik zie het echt niet zitten op het moment ik denk echt dat IUI 2 voor ons mislukt is, maar ja over 2 weken zullen we het echt weten.probeer wel een klein beetje positief te blijven maar is best moeilijk.
Heb vanmiddag de assistente nog gebeld zo van je weet toch wel zeker dat het zaad goed in gebracht is he!Ze zei ik weet het zeker, dus daar moeten dan maar op vertrouwen.

Ik ga nu lekker even liggen want ben zo moe.

Sylvia: Hoe gaat het met spuiten?Valt het een beetje mee of heb je er veel last van?
Ik hoop dat het beter met je gaat nu!

En voor de rest hier:Als je op het wachtbankje zit hoop ik dat het allemaal raak mag zijn bij iedereen!En als iemand nog de IUI in moet gaan veel succes!

Trieske

Hey Trieske: Jeeminee zeg wat een verhaal ! Mijn haren staan helemaal recht overeind. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je twijfelt of het wel goed is gegaan en goed van je dat je toch nog ff gebeld hebt. Ik zou precies hetzelfde hebben gevoeld en ook hebben gebeld. Ik vind het heel erg vervelend voor je dat het zo vervelend is gegaan vandaag. Laten we hopen dat het de laatste keer zal zijn !!!!
Gelukkig moet ik zeggen dat ik de drie keer goed heb doorstaan. Een keer had ik van te voren geplast ( ik hield het echt niet meer ) en toen heb ik wel wat last gehad, maar viel op zich nog wel mee.
De andere twee keren heb ik er niks van af geweten en beide artsen zeiden dat het wel heel erg gemakkelijk ging bij mij en dat ik super ontspannen was.
Ik heb voor de eerste IUI de tip gekregen met de tenen te wiebelen als de eendenbek wordt ingeschoven en om mijn blaas niet leeg te maken. Ik vraag overigens wel altijd om de kleine eendenbek.

De spuit ging gisteren goed: ik wordt helemaal ervaren: haha een junk is niks bij: hihih, laat ons er maar een beetje om lachen ........met kiespijn.
Het is wel meer inhoud dan de pregnyl dus het duurt langer voordat de spuit leeg is en op een gegeven moment werd ik wel een beetje slecht van. Pregnyl spuiten gaat sneller, maar daarvan voel ik wel de vloeistof: dat brand eventjes.
Gelukkig heb ik nog geen opvliegers of andere verschijnselen: laten we hopen dat het zo blijft !!

Voor jou nu weer twee super spannende weken. Ik zal wel medio/eind volgende week aan de beurt zijn. Probeer me er nu maar op in te stellen dat het wel weer niet zal lukken, of beter gezegd dat het helemaal niet gaat lukken met IUI: ik heb er niet veel hoop meer op cq. vertrouwen in. Het is meer weggelegd voor anderen.
Ja ik weet, klinkt heel negatief, maar misschien is het een soort zelfbescherming, ik weet het niet.
Ach ja, we zien het wel. Probeer me nu op andere dingen te focussen die leuk zijn en me niet meer te verheugen op baby's en shoppen etc etc.

Maar stiekem hoop ik wel op een babyboom komende maand hiero !!!

Liefs, Sylvia

MamaTT: Onwijs veel succes morgen ! Ik zal aan je denken wat zo'n punctie schijnt best wel pijnlijk te zijn.
Wat leuk dat jullie een jongen en een meisje hebben; ik hoop dat ze snel een broertje of een zusje erbij gaan krijgen.
Ik maak nu met het hormoon dat ik spuit grote kans op een tweeling: nou ze zijn meer dan welkom hoor !! Lekker gezellig. Mocht het ooit zo ver komen dat ik eindelijk zwanger mag zijn en het wordt een twins....dan ga ik heeeeel veel vragen: haha.

Gr. Sylvia

hoi dames,

Trieske, wat een nare ervaring voor je, maar helaas wel deels herkenbaar. Ik had ook altijd "ruzie" met die eendenbek. Ze waren mij "vergeten" te vertellen dat ik beter met volle blaas moest komen, vanwege de stand van mijn baarmoeder. En ik altijd netjes uitplassen, want dat ligt toch  echt ff relaxter. Pas toen ik een ander ziekenhuis kwam voor de ivf (dus na ruim anderhalf jaar) hoorde ik dat. Maar die pijn vergeet ik nooit meer.

Sylvia, een punctie is niet heel plezier, maar met voldoende pijnstillers wel goed vol te houden hoor. Ik vind het eigenlijk erger dat ik al heel vroeg in het ziekenhuis moet zijn (ik moet om 6.15 uur de deur uit). De rest van de dag dan lekker rustig aan doen, beetje internetten in bed.

Ik hoop dat de hormonen aanslaan bij je. Het is vaak even zoeken naar de juiste dosering, heb ik begrepen. En dat spuiten went inderdaad, hoewel ik me af en toe een junkie voelde (spuiten en slikken was er niets bij).

Een tweeling is fantastisch, wel soms een beetje druk. Stiekem hebben we ook wel op een tweeling gehoopt, want inderdaad na zo lang bezig zijn, is zelfs een drieling welkom (hoewel ik er niet aan moet denken hoe dik mijn buik dan zou zijn geweest).

Ik hoop dat het inderdaad zover komt dat ik al je tweelingvragen moet beantwoorden.

gr,
Martine

Dag meiden,

Vandaag ben ik weer voor een echo geweest in het ziekenhuis. Het leek in eerste instantie niet zo bijzonder. Het eiblaasje was 2 mm gegroeid, niet echt veel dus. Ook heb ik bloed moeten prikken om het Lh hormoon in m’n bloed te bepalen.
De gyn heeft de gegevens weer naar belgie gefaxt en vanmiddag kregen we een telefoontje dat ik morgenavond een hormoon pregnyl moet spuiten en dat we dan donderdag kunnen komen voor de inseminatie! Goed nieuws dus! Toch een hormoon erbij wat eerst niet de bedoeling was.
De datum is nu dus zo goed als zeker. Dus het worden weer spannende dagen. Ik moet morgenvroeg naar het ziekenhuis voor een prik instructie, ben benieuwd. Heb natuurlijk nog nooit mezelf geprikt……
Hebben jullie enige ervaring? Ik hoop dat ik het kan bij mezelf...

Mama van TT, hoe oud is je tweeling nu? Leuk dat jullie nu voor een derde gaan! Wonen jullie ook in het noorden omdat jullie in Zwolle in behandeling zijn...?
Succes morgen met de punctie!

Groetjes Sandra

Dag meiden,

even een update!
Ik zou dus vanavond pregnyl moeten spuiten en dan donderdad voor de inseminatie heen. Op advies van m'n gyn moest ik vanmiddag toch nog een urinetestje doe. Die deed ik en wat denk je???? Positief!!
Dus ik meteen belgie gebeld. Die zei dat ik nu morgen moest komen en geen pregnyl meer hoef te spuiten! Dus geheel onverwachts gaan we nu morgen heen! Ik ben benieuwd hoor! Ik hoop dat het het goede moment is en dat we niet te laat zijn.... Afwachten dus.....

Groetjes van een beetje zenuwachtige Sandra

Dag allemaal,

hebben jullie mischien nog tips voor mij voor morgen? Ik heb wel al gelezen dat je je blaas een beetje gevuld moet zijn...? Is het erg pijnlijk?
Ik vind het wel spannend!
Hoe voelen jullie je na de inseminatie?
Hoop nog wat te horen vanavond!
Wij gaan morgen om 6 uur weg om op tijd in Gent te zijn. Normaal is het voor ons 3,15 min rijden maar vorige keer hadden we heen en terug file. Toen waren we dus te laat op onze afspraak, terugweg zelfs 5,5 uur over gedaan..... We gaan nu om 6 uur weg en moeten er om 11.45 zijn. Hoop dat we op tijd zijn.....!

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan