Wie ook IUI ?

hoi dames,

de punctie is goed: 19 eitjes! Mijn buik is nu een beetje beurs, tenminste zo voelt het, maar verder alles goed. Morgen horen we hoeveel er terug geplaatst worden.

@Sandra: hoe was het in het ziekenhuis? Alles goed?
Wij wonen in Friesland, dus we konden kiezen tussen Groningen en Zwolle. Op aanraden van onze gyn. zijn we naar Zwolle gegaan, hoewel dat iets verder weg is. De resultaten zouden in Zwolle beter zijn. Dat hebben we gemerkt....De tweeling is nu 16 maanden.

groetjes,
Martine

Dag meiden,

Nou het is goed gegaan hoor met de inseminatie!
Ik voelde er helemaal niks van en binnen 5 minuten stonden we weer buiten....
Ik had wel het gevoel dat zodra ik opstond alles er weer uit liep, dit kan helemaal niet dat weet ik wel maar het voelde zo. Toen ik naar de wc ging had ik een hele dikke klodder wit slijm. (sorry voor de details) Dit zal wel los gekomen zijn door die eendenbek ofzo.....???? Jullie enig idee?
Ik vind het wel een raar idee nu hoor dat er nu eindelijk iets in mijn buik kan gaan gebeuren wat ms over 9 maanden een kindje zal zijn..... Het worden 2 spannende weken!

Martine, wat veel eitjes zeg! Heb je erg last gehad? Kan het zijn dat jij in leeuwarden woont? Dus morgen ook weer een spannende dag?
Ik duim voor je!

Groetjes Sandra

Martine: Jee zeg wat veel eitjes ! Knap werk; hihi !!! Nu wachten hoeveel er bevrucht worden en bruikbaar zijn. Wanneer krijgen jullie hiervan wat te horen ?
Gaat het wel weer met je ? Heb je veel pijn gehad ? Na de hoeveelste IVF is het de vorige keer gelukt ?

Moon: Waauw jullie eerste IUI achter de rug. En nu wachten....spannend ! Het valt inderdaad erg mee he die IUI......het wachten vind ik veeeeel erger en vooral als het antwoord nee is. Dat is emotioneel zwaar, de IUI op zich vind ik niks voorstellen.
En toch nog zonder pregnyl. Ik zag eerst heel erg tegen die prikken op maar het valt reuze mee. Maar wie weet is het bij jou niet meer nodig en is het in een keer raak: ik hoop het voor jullie !!

Trieske: Hoe gaat het op het wachtbankje ?

Hier gaat het wel weer na een vreselijke week ! BAH !!! Hoop dit noooooooooiiiiit meer te krijgen.
Vorige week woensdag wist ik gewoon dat het weer niet was gelukt terwijl we zoveel hoop hadden en ons er echt op hadden verheugd. 's Morgens hadden we het gesprek over hoe en wat verder en dat is me koud op het dak gevallen. 4 dagen lang heb ik alleen maar gehuild en zag het even helemaal niet meer zitten. Zondag ben ik begonnen met de nieuwe spuiten en na een dag voelde ik me niet lekker in mijn vel zitten: afschuwelijk ! Ik was mezelf niet meer. Ik heb maar weer gehuild en alles eruit gegooid en iedereen verteld hoe de vlag er hier bij hangt......en dat lucht me heeeel erg op ! Ik was bang dat mijn slechte zin aanvallen van die spuiten kwamen maar ik denk dat het van de spanning was en het verdriet, de angst en de grote teleurstelling. Ik merk dat het emotioneel zwaarder begin te worden: zeker als je dan ook nog hoort dat mijn overbuurmeisje zwanger is....zucht....
Maar goed, sinds gisteren gaat het wel weer en ik ga er maar weer met volle moed tegenaan. Wel hebben we heel erg sterk het idee dat het de komende 3 keer ook niet gaat lukken ondanks de extra hormonen. We denken erg sterk dat het ICSI gaat worden....hoop het natuurlijk van niet want das erg heftig en duurt lang voordat het zo ver is.
Soms hebben we goeie moed en hoop, maar soms ook niet, zeker als we steeds korter bij de 6de IUI komen........
Het blijft een moeilijk iets, wat we ons vooraf niet zo gerealiseerd hadden maar wat nu toch echt werkelijk is.
Helaas kunnen we niks doen als alleen maar afwachten en hopen dat we ons goed door alles heen kunnen slaan.
Maar gelukkig zijn er ook nog leuke dingen en proberen we ons op te focussen en vooral veel afleiding te zoeken.
Gr. Syl.

goedemorgen dames,

Gisteren hebben we gehoord dat er 16 eitjes bevrucht zijn. Dat zijn er heel veel volgens de vrouw van het ziekenhuis die ik aan de telefoon had. Dat is meestal ook een teken van overstimulatie. Om te voorkomen dat ik er last van ga krijgen (je kan er erg ziek van worden), moet ik rustig aandoen en heel veel water drinken. In beide ben ik absoluut niet goed, maar ik ga goed mijn best doen.

Zaterdag wordt er 1 terug geplaatst. En dan.... wachten.....Dat wachten is het ergste wat er is, zowel bij IUI als bij IVF. Die twee weken duren zolang. Aan de kwaaltjes die ik de komende weken ga krijgen (en deels al heb), kan ik ook niets afleiden. Mijn lichaam reageert gewoon op de hormonen.

Sylvia: wat vervelend om te horen dat het niet goed is gegaan. Hoe gaat het nu met je? Het is altijd lastig om te zien dat andere vrouwen wel zwanger worden. Toen wij voor de eerste keer bezig waren, toen waren 2 van mijn schoonzusjes zwanger. Nu zijn beide dames ook al weer zwanger. Ik gun het ze natuurlijk van harte en vind het leuk om weer neefjes/nichtjes te krijgen, maar soms zou ik wel willen dat het bij ons ook wat makkelijker zou gaan.

Trieske: hoe is het op het wachtbankje?

Sandra: zaterdag kom ik naast je zitten op het wachtbankje. We wonen niet in Leeuwarden, maar in Gorredijk. Woon jij in Leeuwarden? En dan helemaal naar Gent rijden? Voor onze IUI-pogingen met donorzaad  konden wij gewoon in Heerenveen terecht. We moesten alleen zelf zorgen voor donorzaad.

Heb je trouwens geen last van kwaaltjes door de pregnyl. Ik kreeg namelijk altijd "zwangerschapskwaaltjes" van de pregnyl (gezwollen borsten, last van mijn rug enz). Die hormonen kunnen je goed in de maling nemen.  

Goeiemorgen allemaal,

Hoe gaat het met de wachtenden?? Wat een goed resultaat zeg, 16 bevruchte eitjes! Kun je dan nu na de punctie nog last krijgen van de overstimulatie? Ik hoop dat je dat bespaard blijft!!!! Spannend hoor zaterdag...

Ik zit in mijn laatste wachtweek, woensdag is mijn NOD en hopelijk wordt het ook echt een NOD!!!! Ook hier allemaal kwaaltjes, buikkrampjes, zere borsten en zelfs misselijk bij tijden, maar ja, dat kan gewoon 2 kanten op gaan he??

Nog 5 nachtjes... hoewel mijn lichaam me ook gerust nog wat langer kan laten wachten..

Succes allemaal, Trieske hoe gaat het met jou? Is je gevoel al wat beter?

liefs Mick

Hoi allemaal,

Nou hier gaat het wachten redelijk!Ben wel zenuwachtig!
Voel van alles maar ja dat heeft iedereen denk ik.
Ik ga maar niet meer van me gevoel uit want dat was vorige keer ook niet juist.
Heb erg veel last van me borsten en van de week werd ik snachts wakker omdat ik zo misselijk was en moest ook echt overgeven. Maar ja probeer mezelf niet gek te maken.
1 Juli weten we of IUI 2 gelukt is.Hte lijkt me sterk dat IUI poging 2 ook lukt, maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!

Verders iedereen veel geluk met wachten en met de behandelingen!
Ik hoop op goed nieuws hier voor iedereen.

Trieske

MamaTT: Jeeeeeeeeee zeg wat een super kwaliteit !!! Goed zeg !
Doe nu maar leker rustig aan en laat je lekker verwennen !!
Heel veel succes zaterdag !

En twee dames volop in spanning te wachten met allerlei kwaaltjes. Vreselijk is dat he. Ondanks dat ik me iedere keer uchter probeer op te stellen en in mijn hoofd te prenten dat het wel weer zal zijn van een naderende ongeseteldheid hoop ik toch steeds weer op iets anders. Ik meen iedere keer ook weer iets anders te voelen, maar ja dat zal wel zijn omdat je het graag wilt. Zeker met de pregnyl wordt je dubbel voor de ek gehouden.
Maaaaaar wie weet wie weet.....zijn het stiekem de juiste klachjes...oooo ik hoop het zo voor jullie !!!! Ik ga duimen !!!

Vandaag ff gebeld voor bloeduitslag. Maadag mag ik terug voor de echo. Woe of Do zal dan wel de IU zijn.....spannend.
Ik ben eens benieuwd hoeveel eitjes er zijn gegroeid
Ben ook wel weer beniewd naar het zaadaantal deze keer, maar ja de vorige keer was het goed.....wil dus niks zeggen.

Vind het nu al spannend en het duurt me nu al te lang.......zucht wat moet dat geven met die twe wachtweken ? HELP !!!!

Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend ?
EK kijken.....?

Heel fijn weekend allemaal!!!

Gr. Syl.

hey hey,  

hier gaan de laatste wachtdaagjes in!! donderdag is mijn nod???

ik voel me op dit moment wel goed, heb van de week wel efffe buikpijn gehad maar nu bijna niks meer???
vind het zo spannend , zou de 4de keer gelukt zijn???

ik duim voor jullie allemaal en laat jullie snel iets horen,

dikke kus van mij,

Terug
Bovenaan