Wie ook IUI ?

Hanneke: Hei meis, wat jammer dat de derde IUI ook weer niet is mogen lukken: ik weet helaas hoe dat voelt, zwaar..........
Ook hebben een gesprek gehad hoe verder na de derde IUI ik moet nu Fostimon (follikel stimulerend )spuiten vanaf dag 3. Gelukkig had onze arts dit gesprek ingepland voor dat we wisten dat IUI-3 was mislukt zodat we meteen door kunnen. En in ons ziekenhuis is geen vakans, dus we kunnen gewoon door gaan. Maandag weten we of IUI-4 is gelukt.
Ergens jammer dat jullie nu een tijdje moeten wachten maar van de andere kant is het misschien ook wel fijn: ff rust en je lichaam kan op adem komen en je kunt bijtanken.
En wie weet........doet de natuur wel goed zijn werk: de wonderen zijn de wereld nog niet uit en je hoort het best vaak dat het in een rustperiode gewoon lukt. Ik hoop het voor jullie ! Ga voor jullie duimen !!! Geniet lekker van jullie vakans !!!

Linda: Gelukkig zijn wij uitgebreid verzekerd en wordt alles vergoed. Begreep van de arts dat als we dit niet hadden de spuiten die ik nu moet zetten me  â‚¬ 25 per spuit kosten !! Ze had wel een voorraad liggen van dames die zwanger zijn en ampullen over hebben en deze doneren voor dames welke niet verzekerd zijn.
Wel jammer dat jullie nu zo lang moeten wachten. Tja als ze het zelf zou betalen, dat loopt natuurlijk flink op: daarvan heb je veel leuke spulletjes als je zwanger bent !
Ik hoop dat het half jaar snel voor jullie voorbij schiet zodat jullie verder kunnen.
Heel veel sterkte & succes !

Moon: Waaaaaaaaaaauuuuuuwww !!! Meid wat super !!!! Onwijs gefeliciteeeeeeerd !!!
Stiekem ben ik wel een beetje jaloers natuurlijk: zwanger en ook nog met de eerste IUI maar het is jullie meer dan van harte gegund !!!!! Ga er samen met je man heeeel erg van genieten en op naar de eerste echo !
Voel & zie je trouwens veranderingen ???

Hier nog volop in spanning; ben behoorlijk  zenuwachtig !
Heb net een paar dagen achter de rug waarin ik niet lekker was: mega moe, ongi-buikpijn & voelde me erg raar:  voelde me niet  echt mezelf. Maar dat doet het weer: was erg benauwd en nachten slecht geslapen en wat veel gedaan.
Vanacht was het lekker fris en eindelijk weer eens goed geslapen en uitgerust: zit nu weer lekkerder in mijn vel, ben mezelf weer.
Sinds vandaag heb ik jeukende borsten en af en toe een war raar gevoel: of dit pijn is.....in ieder geval ik voel dat ik bosten heb: hahahahahaha. Volgens mij heb ik dat ooit wel eens eerder gehad toen we nog gewoon aan het proberen waren zwanger te raken. Mijn buikpijn is weg,  alleen als ik last heb van mijn darmen.
Al met al tekenen van hoop, maar helaas weet ik maar al te goed dat je lijf je enorm voor de gek kan houden zeker nu met al die hormoon spuiten.
Stiekem heb ik een beetje hoop en verheug ik me erop, maar aan de andere kant ga ik maar uit van een nee en probeer me daarop voor te bereiden: op naar poging 5 met waarschijnlijk een hogere dosis aan spuiten ( grrrr ). Gelukkig dat ik wel wat fitter ben nu: dan kan je het wat beter aan allemaal...............hoop ik.
Weet wel dat als het weer nee is, ik mijn lijf dat helemaaaaaal nooit meer vertrouw ! Steeds weer andere vage klachten en nu iets wat ik niet echt goed herken. Dus als dat ook weer in het rijtje erbij komt......dan heb ik alles wel gehad. Dan zit er voor de volgende keren echt niks anders op dan afwachten tot de dag dat ik mag gaan bloedprikken.

Gisteren trouwens nog naar de huisartsenpost geweest. Had me iets gestoken in een voet en die was erug dik. Had net die dag een klant gehad wiens dochter dit ook had en jawel hoor een bacterie die zo het bot in kan gaan: ze moest aan het infuus en daar blijven. Ik had het er niet op en just in case toch maar ff laten checken: was gelukkig goed.

Nog een dag en dan is het weekend: heerlijk ! Wij hebben echt een feestweekend voor de boed: leuk maar wel druk.
Morgen lekker vrij: naar de kapper; yoepie, heb ik ff zin in.

Gr. en een fijne dag allemaal, xxxx Syl.

Goedemorgen dames,

Wat een mooi begin van het weekend. Vanochtend mocht ik eindelijk testen. En JAAAA, ik ben zwanger!!!!!!!!!!!!

Sandra: op welk zwangere forum kan ik je vinden?

Sylvia: ga lekker feesten die weekend en lekker even nergens aan denken. Wanneer mag jij ook al weer testen?

De rest van de dames: heel veel succes en ik hoop jullie snel tegen te komen op het zwangere forum

groetjes,
Martine

Hey Martine,

Onwijs gefeliciteerd ! Wat een super nieuws !
Tof zeg meteen weer opnieuw zwanger met de 1ste IVF.
Heb je ook al klachtjes of merk je niks ?
Ik moet maandag bloed late prikken en dan kan ik 's middags bellen voor de uitslag.
Hoop dat vandaag de testjes  in de bus vallen: Ga ik stiekem testen.

Hopelijk tot gauw, maar ik denk het niet.........helaas.

Gr. Syl.

Hallo Meiden,
Zojuist ff een zwangerschaptestje gedaan....negatief.
Helaas dus weer niet gelukt deze keer. Op naar IUI nummer 5: nog maar twee keer....ik weet bijna niet meer waar ik het moet zoeken.
Maandag mag ik laten bloedprikken en dan krijg ik de uitslag van het bloed, maar ja je kunt 4 dagen voor je nod testen en deze is alles behalve positief. Shit shit shit.
Meestal wordt ik de dag na de uitslag of de dag daarna ongesteld, dus in dit geval dinsdag of woensdag, dus vandaar dat ik vandaag al ff teste.
Ach ja, ben ik er wel op voorbereid maandag....komt de klap hopelijk wat minder hard aan.
Ik baal wel als een stekker dat ik weer moet gaan spuiten en nu met meer hormonen.
Ik wil nu eindelijk ook o zo graag een zwanger zijn....mijn geduld is al aardig op de proef gesteld. Ben bang dat we door moeten gaan voor ICSI, maar ja dat bied ook geen garantie.
Pppffff.....soms is positief blijven en moed houden ff wat moeilijk.
Gr. Syl

Hoi meiden!

Martine: Wat super!!!!!! Echt geweldig!!!!! Wat gaat dat super snel bij jou zeg! Van harte gefeliciteerd! En nu maar hopen dat het niet een tweeling is....????? Dan heb je er ineens 4.... Hoe voel je je? Had je al een beetje een voorgevoel? Ga er lekker van genieten! Ik ben even op het forum geweest van zwanger zijn, maart 2009 forum is er nog niet. Maar ik ben nog wel een beetje terug houdend nu want ik ben nog wel wat onzeker over het verdere verloop.... Even de eerste echo afwachten, ben toch bang dat het nog in een miskraam kan eindigen....... Wanneer is jouw uitgerekende datum? De mijne op 10 maart. Spreek je dan wel weer op het zwanger forum!

Sylvia: Geef de moed nog niet op meid! 4 dagen van te voren zegt nog niks toch? Ik had een dag van te voren getest en toen kon ik nog niet veel maken van de test. Er stond toen wel een 2e streepje maar misschien stond ie er ook   wel omdat ik hem wou zien... Ik wens je veel succes meid! Ik zal af en toe nog even komen kijken hier hoe het met je gaat!

Groetjes Sandra

HEY HEY

Martine@

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!!

Sylvia@

Wat Kl*TE zeg dat je waarschijnlijk weer niet zwanger bent!Maar zolang je nog niet ongi bent is er nog hoop!!

Hier gaat het redelijk, al 6 dagen bloedverlies is best lang voor mijn doen.Maar ja ....me lichaam zit zo raar in elkaar!!

Verder rustig aan proberen er niet teveel mee bezig te zijn, maar is best moeilijk.
In augustus kunnen we weer verder met IUI 3.Soms zie ik het niet meer zitten en denk ik echt van ik word nooit zwanger.Ik weet dat je niet negatief moet denken, maar iedereen om mij heen word maar zwanger en zegt dat wanneer komt er bij jou een kleine.Helaas heb je dat niet in de hand in het leven.

Ik ga nu lekker naar me bedje.Iedereen veel succes met de behandelingen en de zwangerschappen en het wachten.

Trieske

Hoi dames,

@Sylvia: hopelijk heb je gewoon te vroeg getest en was dat de reden van de negatieve test. Ik hoop dat je vandaag een positief resultaat hebt met je bloedtest. Sterkte.

@Sandra: ik geloof dat ik op 9 maart ben uitgerekend. Verder alles ok hier.

groetjes,
Martine

Helaas geen goed nieuws. Gisteren bij het afvegen al wat bruin tussen het slijm.
Ben vanmorgen geen bloed laten prikken. Ik wacht nu gewoon op mijn nod.
Vannacht heb ik besloten dat ik met alles ga stoppen. De hele strijd om zwanger te raken is zwaar. Daarbij weet ik momenteel niet of ik nog wel verder wil mijn huwelijk.
Mijn man is heel lief, leuk en aardig: hij is bij iedereen meer dan zeer geliefd. Maar ik heb zoooo genoeg van een aantal dingen.
Het ligt bij hem dat we niet zwanger kunnen raken en vervolgens doet hij er niks aan. Hij is me al maaaanden aan het beloven dat hij gaat sporten daar dit het zaad schijnt te beinvloeden. Maar hij doet helemaal niks.
Ik doe er wel alles aan, terwijl het ook nog niet eens aan mij ligt.
Daarbij is hij niet daadkrachtig als het gaat om het nemen van eigen beslissingen: hij volgt mij steeds en zet niet zelf een stap of staat achter zijn eigen mening. Af en toe voelt dat als een zware ballast op mijn schouders.
Als ik niet dingen voor hem regel of doe dan blijft het allemaal liggen en komt het nooit van de grond, maar ik hoor wel steeds: Ja, ik wil dat zoooo graag en ga ervoor, maar daar blijft het bij. Geen echte acties.
Betreft de steun in deze hele situatie: ik weet het niet. Hij is vaak heel erg negatief. Heb niet het gevoel dat ik eens op hem kan leunen. Ik vind in hem geen sterke man met brede schouders.
Ik ben zijn eerste liefde en hij is helemaal gek op mij, maar bij mij knaagt het al jaren. We hebben het er heel erg vaak over gehad, maar steeds denk ik maar weer dat het gras elders ook niet groener zal zijn. Hij belooft steeds weer beterschap, maar toch....we leven min of meer als broer en zus. Er is geen echte fysieke match meer. Hij geeft aan dat sex niet het belangrijkste is in een relatie, maar ja....we zijn nog erg jong en al jaren is er niks meer: hij onderneemt niks en ik ook niet daar ik me niet echt tot dat onderwerp voel aangetrokken tot hem.
Ik weet het gewoon ff niet meer. Het is de stap om te gaan scheiden wat me afschrikt: er komt dan heel wat bij kijken natuurlijk.
Maar soms denk ik dat ik maar gewoon ff door de zure appel heen moet.
Het kost me veel energie onze relatie. We hebben het onwijs leuk en gezellig samen: doen veel leuke dingen en kunnen goed lachen. Knuffelen vinden we fijn, maar meer dan dat is er niet.
Ik vraag me vaak af hoe dit bij andere stellen zou zijn. Is dit normaal of toch niet ?
Ik heb helaas niemand waarmee ik hierover kan praten en heb jammer genoeg geen contact meer met mijn familie.
Poeh, een heel verhaal. Shit allemaal.
Over twee dagen denk ik vast en zeker weer: ach, ik blijf gewoon bij hem. Ik vind nooit meer zo'n goedzak. Er zijn genoeg mannen die vreemd gaan, foute dingen doen of je slecht behandelen etc etc. En we hebben het zo goed samen, maar ja.......
Ik ben zo verdrietig en ongelukkig. Mis mijn familie nu heel erg: hiervoor heb ik al therapie gehad en het is beter zo ondanks het gemis en de pijn.
Wat vind jiullie ?
Liefs, Syl.

Terug
Bovenaan