Wie ook IUI ?

Jemig sylvia, dit is wel heel heftig allemaal.

Balen dat je weer niet zwanger bent, maar als ik de rest goed lees, moet ik eerlijk zeggen dat het misschien even beter is zo. Mij lijkt dat je eerst even alles op een rijtje moet krijgen voordat je verder kunt. Je relatie is nu belangrijker dan wel/niet zwanger zijn, hoe gek dat ook klinkt. Wel zwanger, maar van een man met wie je misschien toch niet oud wilt worden is ook geen optie. Dan wordt het kind een "lijmpoging".

Ik vind het heel moeilijk om een goed advies te geven. Natuurlijk is er in elke relatie wel wat en is het (bijna) nooit zo mooi als je leest / hoort. Heus, volgens mij is er geen enkel stel waar na een x aantal jaar de vonken nog vanaf springen. Langzaam wordt alles een beetje gewoon en lijkt het misschien een sleur.......klinkt lullig. Ook al doe je leuke dingen samen en is het heus gezellig, de verliefdheid is gewoon weg en het is een ander gevoel geworden. Dan zou de komst van een kind een welkome nieuw impuls kunnen geven, maar toch, dat mag niet de reden zijn.
Ik snap dat je baalt dat hij er volgens jou onvoldoende aan doet e.e.a. te veranderen. Dat probeer je wel voor elkaar, maar toch. Je bent inmiddels beide waarschijnlijk ruim 30 jaar op deze aardbodem en dan zijn sommige eigenschappen niet zo makkelijk meer omkeerbaar. Ik heb die discussies ook al best vaak gehad en nog wel eens met mijn man. En als we allebei heel diep van binnen kijken, willen we graag voor de ander veranderen, maar weten ook dat dat eigenlijk ook niet zla gaan. Je doet je best zo goed mogelijk aan te passen, maar de eigenschap gaat er nooit helemaal uit, je valt er steeds op terug. De enige oplossing is dus ook dat de andere het accepteert, of in elk geval mee om weet te gaan. Dat is moeilijk hoor!!!!!!! Je moet kunnen denken, als je je weer eens ergert, "het is nu eenmaal zo, geen aandacht aan schenken". Simpel Voorbeeldje: mijn man wil en doet best wat in het huishouden. Echter, hij ziet uit zichzelf niet echt het werk. Dan moet ik hem dus alsnog vragen bepaalde dingen te doen....dat is irritant.
Dat je dus af en toe denkt, ik heb er genoeg van, dat snap ik. Ik heb het ook wel eens: ik heb een man die, in tegenstelling tot mij zelf, medisch gezien nog al eens wat mankeert. Van heeeeel vaak griep, ooronstekingen tot hartafwijking waarvoor pacemaker aan toe. Ik ben zelf, gelukkig, eigenlijk nooit ziek en kan dus moeilijk omgaan met zijn zwaktes. Ik maak me dan erg veel zorgen en weet niet wat te doen. Maar het verpest natuurlijk ook nogal vaak een lekker weekend of wat dan ook waarin we leuke dingen konden doen. Dan dnek ik wel eens........wil ik dit nog wel? En ook nu hij voor een groot deel de oorzaak van ons vruchtbaarheidsprobleem is........waarom kies ik hiervoor? (ook hij heeft iets of wat overgewicht en zou beter moeten sporten, maar komt er niet altijd van ivm vaak ziek enz).
Dat jullie al jaren geen zin in sex meer hebben, is wel wat zorgelijker. Tuurlijk gaat door alle problemen ook de zin er wel af. Het moet op bepaalde tijden / momenten en daar ben je toch mee bezig....dan is het spontane er al snel af. Onze afdeling fertilitiet heeft daar speciaal ook maatschappelijk werk / psychologische begeleiding voor. Ik moet zelf ook mijn best doen hoor, om echt spontaan ervoor te gaan en ook om ervan te genieten. En toch, als het me lukt, voelt het echt goed en geeft het me zelfs meer vertrouwen in de vraag of we ooit zwanger zullen worden. Het is toch veel fijner als dit lukt met ECHT GEMEENDE liefde.

Dus ja, wat moet ik je adviseren? Er zijn nog al wat dingen door elkaar heen. MAar is het niet zo, dat de weg naar het zwanger worden nu zo'n grote stempel drukt op jouw gevoel of je dit allemaal wel wilt??? Wil je met deze man oud worden?? Probeer eens of je zijn zwakheden kunt afzetten tegen zijn positieve kanten. Zou een gezinnetje dan genoeg zijn om jullie gelukkig te maken?? Als dat zo is, zou ik via zkh roberen hulp te zoeken. Dan is de huidige weg even te zwaar en moeten jullie wat steun krijgen. Blijf je heel erg twijfelen?? Mmmm, dan zou ik het zwanger worden toch heel even op een laag pitje zetten en kijken of jullie met de aandacht op andere dingen, weer wat moed krijgen. En in het uiterste geval: ik zou niet in 1x beslissen uit elkaar te gaan. Mijn vrinedin zat vorig jaar ook met die vraag en zij hebben besloten ieder een paar maanden apart te wonen, hun eigen dingen te doen en te voelen en inzien of ze nu liever met of zonder elkaar door willen. Bij hen liep het goed af en kwam het besef dat ondanks sleur en negatieve punten, ze toch ook gelukkig waren samen. Misschien is zo'n pauze van een paar maanden niet gek. Je gaat nu de zomer in. De een zou even tijdelijk op een cmping kunnen gaan wonen. Als je dan tot jezelf komt en met je vrienden en collega's verder gaat, ontstaat er vanzelf een gevoel van wel/niet samen door.......

Ik hoop dat je er iets aan hebt!!!!!!!
Suc6!

Liefs Hanneke

Hallo lieve meiden,
Allereerst allemaal heel erg bedankt voor jullie super steun en lieve berichtjes !! Dat doet een mens erg goed !! Het voelt hier als een warm bad; heerlijk.
Mijn man en ik hebben het besluit genomen om even een pauze te nemen tot na onze vakantie: wat betekend de 3 maanden pauze. Begin oktober gaan we dan voor IUI poging 5.
In deze tijd kunnen we even tot onszelf komen en tot elkaar en genieten van een welverdiende vakantie. We hebben er beide geen trek ik om het risico te lopen dat we op vakantie de teleurstelling krijgen dat de 6de en laatste keer is mislukt en willen ook niet weg met de gedachten dat we nog maar één kans hebben. Nu hebben we er nog twee en daarbij 3 maanden rust is nu wel ff wenselijk: even geen ziekenhuis en even niet bezig zijn met zwanger raken.
Uiteraard gaan we wel ons best doen   .....wie weet een wonder der natuur.......als dat eens waar kon zijn.
Gelukkig gaat het vandaag wel weer, al branden af en toe wel nog de tranen achter mijn ogen.
Gisteren alleen maar gehuild. We hebben samen goed gepraat en dit moeilijke doch wijze besluit genomen.
Ik ben zo blij met de verschillende herkenbare verhalen waar ik erg veel steun heb uitgehaald. Het is inderdaad zo dat door dit toch wel zware traject je leven af en toe met je aan de haal gaat: je wordt echt geleefd. Daarbij spelen de hormonen een grote rol en ga je al het negatieve door een heel erg groot vergrootglas zien.
Ik moet zeggen dat ik een onwijs lieve man heb. Hij doet werkelijk echt alles voor me: ik kan me geen lievere en betere man wensen.
Oke, ons sexleven is ff niet meer toppie sinds onze kinderwens, maar een lieve vriendin van me vertelde dat dat bij ook niet zo was toen zij voor kinderen gingen. Ze vertelde me dat de romantiek er bij hun van af was en ze het toen meer zagen als een verplichting en dat het zeker een druk geeft op je relatie.
En ach ja.....wie plakt niet zo van tijd tot tijd zijn partner eens graag achter het behang ? Hahaha...:lol:
3 maanden rust, betekend nu ook echt rust. Ik neem dan ook even afstand van alle forums waarop ik klets. Zal zo nu en dan wel ff meelezen want het is wel erg gezellig en ik blijf nieuwsgierig, maar neem even gas terug.
Nogmaals, allemaal heel erg bedankt en allemaal een fijne zomer !!
Zo nu en dan breek ik zeker af en toe ff in.....zeker als ik iemand kan steunen of liever nog feliciteren !!!
Heel veel liefs en allemaal onwijs veel sterkte, succes, moed en kracht.
Een enorme dikke kus, Syl.

hey sylvia, wat knap van jullie dat jullie dit besluit hebben kunnen nemen!! ik heb nu wel de 5 de keer doorgezet, en dit is ook de laatste keer!! als deze niet aanslaat dan moeten we door voor ivf en dat is dan niet meer in het zkh waar ik nu loop maar in een kliniek hier in de buurt,
en daar gaan we dan starten in oktober ongeveer, na de verjaardag van mijn dochtertje,

ik vind het ontzettend moedig en knap van je dat je deze knoop hebt door kunnen kappen!!!

ga lekker van jullie vakantie genieten en van jullie samen,

en idd ons sexleven was ook niet meer geweldig hoor toen het allemaal moest en nu  vind ik dat het weer op begint te bloeien zeg maar, maar ik zou ook wel willen dat het net zo is als ''vroeger'' maar ja we hebben een hoop meegemaakt intussen en al die hormonen gaan ook echt niet meehelpen,

meid succes met alles, ik hoop dat je dit nog leest!!

dikke kus van wendy

Hey Sylvia

Weet niet goed wat ik moet zeggen!het is gewoon Kl*TE!Je wilt zo graag zwanger worden en het mag gewoon niet lukken op een of andere manier.
Misschien is het wel goed dat je even rust neem, misschien dat moeder natuur haar werk doet.Je weet maar nooit!!
Eerst je relatie weer op poten krijgen want zwanger worden moet je samen doen en niet alleen.

Ik heb het soms ook weleens zwaar maar dan trekt mijn vriend mij erdoorheen en dan ga ik weer denken en dan denk ik meestal aan hem zijn woorden dat het wel een keer moet gaan lukken!En dat houd ik dan maar ik mijn achterhoofd anders word ik gek.

Maar goed ik ga ook pas in augustus verder met IUI 3 en dan zien we wel hoe het loopt.
Ik wens jou in ieder geval veel sterkte de komende tijd!

Groetjes en tot over een paar maanden hoop ik.

Trieske

Hey Lieve Meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik zal zo nu en dan inloggen om te leze hoe het met jullie gaat. Jullie kunnen zeker rekenen op mijn steun indien nodig en als er reden is om te feeten ben ik van de partij !!
Ik zal alleen zelf niet meer zo actief mjn verhaaltje doen op zwanger raken gebid: ff rust op dat gebied.
Het is anders met jullie: we zitten in hezelfde schuitje en dat schept een band.
Dus, ik ben zeker niet weg, alleen een beetje naar de achtergrond !

Ga nu werken en vanmiddag met mijn neus in de vakantieboeken. We twijfelen tussen een rondreis in Cuba, Mexico of Amerika....iemand ervaring ?

Liefs, Syl

Hoi Sylvia,

ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik denk dat het goed is dat je besluit voor je relatie te gaan. Dat moet eerst goed zijn, voordat je een gezinnetje wordt. Geniet van je vakantie (waar je dan ook heen gaat). Een stukje ontspannen en tijd voor elkaar kan wonderen doen.

De rest van de dames wil ik heel veel sterkte wensen.

groetjes,
Martine

hey meiden zijn jullie allemaal lekker op vakantie of zo??? hihi

wij gaan pas over 9 weken naar turkije dus ik moet nog even wachten.... maar ja wachten zijn we wel gewend he

hoe is het verder met iedereen???

hoop snel weer iemand te horen....
dikke kus van mij...

Hallo mag ik met jullie meekletsen?

Wij zijn 2,5 jaar bezig en een half jaar geleden begonnen met alle onderzoeken.
Bij ons is helemaal niets gevonden, het zaad is goed, mijn cyclus redelijk regelmatig (25 tot 28 dagen) en mijn eisprong is goed.
Na de HSG moesten we 4 maanden zelf proberen, maar helaas geen resultaat..

Nu moeten we er toch echt aan geloven en de MMM in.
Volgende maand starten wij met IUI.

Zodra ik ongesteld wordt (nod 31 Juli) moet ik bellen en dan op dag 9 m'n eerste follikelmeting.
Ik vind het ergens heel erg spannend en ook eng, maar aan de andere kant ben ik wel echt toe aan de volgende stap.

Ik vind het erg fijn om er af en toe eens over te praten en hoop hier wat steun te vinden.

Terug
Bovenaan