Hoi allemaal,
Gelukkig zijn er meer mensen die geen vakantie hebben (wij in september pas).
Ik moet even hetvolgende met jullie delen. Al eerder heb ik berichten hier geplaatst. Wij zijn nu ruim 1.5 jaar bezig en bij onderzoek bleek het zaad matig van kwaliteit (maar niet slecht) en mijn cyclus was gestoord (31-60 dagen). Met clomid is mijn cyclus weer keurig 28 of 29 dagen. Ondertussen waren we 3 IUI behandelingen verder zonder succes. In juni evaluatiegesprek gehad. Alles zag er toch goed uit, maar clomid kan ongunstig effect op kwaliteit baarmoederslijmvlies hebben wat weer onhandig is bij innesteling. Idee was om in augustus (na de zomerstop in het ziekenhuis) op andere hormonen over te gaan (spuiten van puregon) om nog meer kans te hebben, het zou echt moeten gaan lukken. Dat gaf toch wel hoop moet ik zeggen. En, vooral juni en juli blijven oefenen, het kan ook echt natuurlijk met deze kwalitiet en regelmaat, was de mededeling. Toch heel positief gingen we naar huis en we spraken af de komende 2 maanden te proberen zo min mogelijk te denken aan alle onderzoeken om de stress te verminderen, dat kan nooit kwaad. Even rust en dan in augustus opnieuw er tegenaan. En iedereen zegt......je ziet het zo vaak dat het dan ineens wel lukt. Jajaja, dat dachten wij ook 1.5 jaar geleden!
En toch...................zou het wel eens echt waar kunnen zijn!!!!!! Ik had wel gewoon de clomid doorgebruikt om de cyclus regelmatig te houden en rond de 26 dagen kreeg ik gevoelige borsten en zeurende buikpijn zoals ik altijd een dag of 3 voor de ongi heb. Maar ik had nu ook hele zware benen en kramp in mijn kuiten en nog gekker: ontzettende honger de hele dag. Vreemd toch? Toen na dag 29 nog geen ongi was, ging ik denken, zou het echt??? Ik was bang op negatief resultaat bij een test, maar heb het uiteindelijk toch gedaan op dag 29 en................ZWANGER!!!!!!! Heel onwerkelijk..........na 4 dagen nog eens herhaald..........en nog steeds zwanger......! Ik zit nu op 5.5 week, dus nog heel pril en heb vooral erg gevoelige en wat grotere borsten, af en toe wat buikpijn en nog wat zware benen, verder niets.........Zoals een ieder ben ik natuurlijk heel onzeker nu....zou het allemaal wel goed zijn?? Ik heb besloten eind van deze week toch het ziekenhuis te bellen, weet namelijk niet wat de bedoeling is bij een positief resultaat. Moet ik nog een keer naar gyneacoloog voor eerste controle of naar huisarts of verloskundige?? Geen idee. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk (week 7 of 8?) naar gynaecoloog mag voor 1 controle en dan de rest gewoon bij huisarts en verloskundige...............oooooh spannend!!!!!
Dus kop op dames, ook ik had de moed na 3IUI al opgegeven en zag met angst uit naar evt IVF, maar dan dit.......................het is nog pril dus er kan nog van alles misgaan, maar in elk geval, lijkt het toch te kunnen!!!!
Ik duim net zo hard voor jullie als voor mezelf dat het allemaal snel in orde komt/blijft.En ik blijf gewoon met jullie meelezen!!
Liefs Hanneke