Wie ook NOD dit weekend?

Hoi Go,

ja, ik was best bang om weer zwanger te worden. Na de 1e miskraam had ik zoiets van: ach, een windei ofzo. Puur pech, volgende keer beter. Ja, en toen werd ik dus vrij snel weer zwanger (binnen 4 maand) en toen voelde ik mij anders dan de 1e keer. was misselijk enzo. De 1e keer had ik heel erg last van suikertekort, liep de hele dag Dextro te vreten. (dat mogen we geen eten meer noemen). De 2e zwangerschap had ik hier geen last van. Mijn gevoel zei dat  het deze keer wel goed zou gaan. In de 7e week vol goede moed een echo laten maken. Er zat een vruchtje! (de eerste keer zat er alleen een lege vruchtzak) wat waren we blij. 1 week later nog maar weer heen voor een echo om te kijken of alles goed was. Bleek dus helemaal niet zo te zijn. Er klopte geen hartje. Dat deed het bij de 1e echo ook niet. Wisten wij ook veel dat dat na 7 weken al te zien zou zijn op een echo (inwendige). Grote teleurstelling dus. Weer geen baby. Toch kon ik er nog geen afscheid van nemen en ben eerst gewoon weer naar huis gegaan. Had ik dat maar nooit gedaan. Ik ben zo ontzettend ziek geweest, heb 1,5 week alleen maar lopen overgeven. Viel in 1 week tijd 8 kilo af (dat was niet zo erg, mocht ook wel). Als ik met iemand gebeld had hing ik alweer boven de emmer. Ik was gesloopt. Kon helemaal niks. Lag alleen maar op de bank. Even naar de wc en ik was doodop. Mijn man waste mij in bad, zelf was ik uitgeput. Uiteindelijk maar weer naar het ziekenhuis alles weg laten halen.

Met dit alles voor ogen had ik het er nog niet aan toe om weer zwanger te worden. Nou, wel weer om zwanger te worden, maar ik kon het gewoon nog niet aan om weer een miskraam te krijgen. Ja, en toen bleek ik toch weer zwanger, en alles bleek goed te zijn, wat waren we blij! En nu hebben we een dochter van 13 maanden.

Maar toch blijft de angst om weer een miskraam te krijgen. We willen heel graag een 2e kindje, maar toch blijft het spannend. Een onbezorgde zwangerschap zullen we wel nooit meer hebben. We gaan er nog steeds vanuit dat we beide keren gewoon heel veel pech gehad hebben, en we houden de moed erin. We hebben tenslotte al bewezen dat we het wel kunnen!

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je ook al een miskraam gehad hebt. Heb je wel al een kindje of wordt dit voor jou (jullie) de eerste?

Veel succes en ik duim voor je dat je test de volgende keer een hele dikke paarse streep heeft (2 strepen eigenlijk hè!)

Groetjes,

Ingrid

ps. jee, wat weer een verhaal

Jey Ingrid, wat een verhaal. Dat je het zo twee keer na elkaar meemaakt, ik zou echt denken dat ik dat niet aankan. Het doet je zoveel pijn.
Gelukkig heb je nu wel een gezond kind van 13 maanden. Heerlijk.
Ikzelf heb ook een miskraam gehad, zoals je zelf al had begrepen.
Op 1 september 2005 gingen we voor de 1e echo, was toen 10 weken zwanger.
Eerst uitwendig (gewoon op de buik) en toen vond ze het ook nodig om een inwendige echo te maken. Wat bleek nou, mijn vruchtje was goed ingenesteld enzo, maar is bij de 7e week gestopt met leven. Het duurde ook nog eens 1 1/5 week voordat ik gecurrateerd kon worden. Nou, dat is ook niet fijn om zolang met een vruchtje in je buik te zitten wat niet meer leeft. Nou, toen gecurrateerd. Veel verdriet, maar ja, dat heeft iedereen natuurlijk na een miskraam.
Wat me opviel uit je verhaal was dat je al bij de 7e week een echo kon laten maken, was dit op je eigen verzoek of boden ze je dit aan bij de verloskundige?
Eigenlijk zou ik mijn 1e echo pas in week 11 / 12 hebben.
Verder ben ik 24 jaar, wordt 7 december 25 (zou dus een mooi verjaardagscadeau zijn). Het zou misschien mijn eerste kindje kunnen worden.
Ik vind het zo spannend. Het liefst zou ik vanavond weer een test doen ipv zaterdag.
Maar ja, ik moet gewoon geduld hebben.
Bedankt dat ik er met je over kan hebben.

Liefs, Go

Hoi, Go, (is dat je echte naam?)  dat was een snelle reactie zeg! Na de 1e miskraam kwam ik voor nacontrole terug bij de gyn en die zei tegen dat als ik weer zwanger was gerust kon bellen voor een echo, want dat hadden we wat eerder zekerheid, dan hoefden we niet zolang te wachten. Dat hebben we dus ook gedaan. En bij de 3e zwangerschap heb ik ook gewoon weer gebeld. Was geen probleem. Verder stond ik wel gewoon onder controle van een verloskundige. De echo's stonden er helemaal los van. Misschien een idee voor jullie? Je kunt altijd informeren bij je gyn. Dan hoeven jullie ook niet zo lang te wachten. En wachten duurt lang, heeeeeel lang. (daar weet je alles van)

Succes met wachten!

Ingrid

Oh, ik ben trouwens 27 jaar. Ik was 24 toen ik voor het eerst zwanger was.

Hoi Ingrid,

Snel he!!!   Ha Ha
Fijn dat we tegelijk op het forum zitten, schiet het wat sneller op met de reacties.
Mijn naam is Margot van Uden-Holleboom.
Ben in mei 2005  getrouwd en daarna meteen zwanger geworden. Helaas niet voor lang.
Hoe oud of jong natuurlijk ben je zelf?

Wat je zegt, misschien wel een idee om eerder te gaan voor een echo als dit kan.
Moet je het dan zelf betalen, want volgens mij vergoed het ziekenfonds toch alleen de eerste echo?

Liefs, Go ( Is mijn bijnaam, iedereen noemt me zo)

hoi, volgens mij vergoedt het ziekenfonds de echo's. Wij hebben tenmiste nooit een notaatje gehad van het ziekenhuis.  Maar ja, weet natuurlijk niet hoe het volgend jaar zit. (wie wel trouwens?). Vragen kan altijd.

Wij zijn in mei 2002 getrouwd, in oktober daarna was ik zwanger. in mei 2003 weer en in januari 2004 ook weer. Ondanks mijn zeer onregelmatige  cyclus (ik had dus al stoelgang getypt hè) word ik wel snel zwanger. Gelukkig maar.  
Ja, en helaas horen jij en ik en vele anderen bij die 10% van de zwangerschappen wat eindigt in een miskraam. Helaas, maar het is niet anders.

Liefs,

Ingrid

Fijn zeg, dat het allemaal zo snel is gegaan bij je.
Hopelijk gaat dat zo ook bij mij. Je heb ze echt allemaal na elkaar gekregen.
Niet zwaar zo, weer zwanger terwijl je net een kleine hebt gehad?

En wat die echo's betreft, ik ga het gewoon navragen als het zover mocht zijn.
Eerst nog maar eens afwachten of ik inderdaad wel zwanger ben.

Liefs, Go

Geen idee of het zwaar is, ben nog niet zwanger. En dan nog, we zien wel. Voor het zelfde geld duurt het weer 3 keer en dan zijn we zo weer 2 jaar verder. En dan is Emma 3 jaar, nou dan redt ze zich wel al aardig denk ik.

Nou, ik ga even eten. Wie weet tot vanavond

Terug
Bovenaan