Wie ook voor het eggie in mei???

Hoi Anouk,

Ik rook zelf gelukkig niet, maar ik heb gehoord dat het in sommige gevallen ook schadelijk voor het kindje kan zijn als je wel stopt, dit kan namelijk bij zwaar verslaafden stress opleveren.... Je kunt als je echt niet kunt stoppen ook proberen om te minderen, dan rook je een halve sigaret ipv een hele bijvoorbeeld, 1 van mijn collega's deed het zo en mn schoonzus ook en ze hebben allebei een hele gezonde dochter!

Succes!

Liefs, susanne

Hoi meiden,

Ik ben Natascha 24 jaar en heb al een dochter van 2 jaar, wij willen er graag een tweede kindje bij en gaan voor een eggie in juni,
Anouk jouw vraag over het roken zit bij mij ook in mijn maag ben de eerste keer gestopt toen ik wist dat ik zwanger was en wilde nu graag eerder stoppen maar dat wil nog niet erg lukken omdat je idd. niet weet wanneer je precies zwanger gaat worden. Het schijnt wel beter te zijn om te stoppen voor je begint... suc6

Hoi Anouk!

Heb helaas in mijn familie niet zo'n goede ervaring met zwanger en roken. Mijn tante heeft tijdens haar tweede zwangerschap aan een stuk door flink gerookt, en haar man ook. Mijn neefje is is geestelijk licht gehandicapt, en altijd ziek. Ik heb wel eens gelezen dat het nooit bewezen is dat kinderen gehandicapt worden als de moeder rookt, maar een feit is wel dat ze vaak een lager geboortegewicht hebben dan andere kinderen, over het algemeen kleiner zijn en een hele lage weerstand hebben. Ik zou als ik jou was zowieso al voor begin van de zw.schap stoppen, zodat je je kindje een optimale start kan geven in een gezond lichaam.

Je hoeft je geen zorgen te maken over dat uitstrijkje, je voelt er  niks van. Wat wel onprettig is is dat koude apparaat in je binnenste, het voelt een beetje vreemd. Doet je huisarts dat of moet je naar een gynaecoloog? Het moet wel iemand zijn waar je je prettig bij voelt. Normaal gesproken ga ik  1 keer per jaar naar de gyn, ook voor een uitstrijkje. Een hele aardige man. Maar in maart moest ik naar het ziekenhuis voor een hpv-test. Het uitstrijkje deed wel mijn gyn maar er stonden 6 andere artsen bij en dat vond ik echt niet leuk! Moet in juni weer...

Nou ja, veel sterkte in ieder geval, en laat nog even weten hoe het was!

Liefs Lien

kan iemand me please nog effe vertellen hoe ik nou precies zo'n banner maak? Ik ben naar babybrabbel.nl gegaan, en gekopieerd. Maar als ik het dan in een nieuw bericht hier plak, komt niet de banner maar een rare tekst. Wat doe ik fout?

Liefs Lien.

Het is me gelukt, de cyclusbanner te plaatsen! Ben toch niet zo ontechnisch als ik dacht....

Lien.

Hoi meiden,

Even voor de duidelijkheid; ik ben niet van plan om tijdens de zwangerschap te roken!! Ik zou dit niet over mn hart kunnen verkrijgen. Ik weet dat roken ook je vruchtbaarheid vermindert, las ik vandaag ook in het boek van Marielle Croon, en daar werd ik niet echt blij van. Heb nu voor mezelf besloten dat ik eerst een paar maanden aan kijk, als het zwanger worden niet lukt, dan stop ik. Het is denk ik ook heel moeilijk om een niet-roker uit te leggen wat n dilemma dit is... Je weet dondersgoed dat het niet goed is, maar het is écht moeilijk..... Ik stop echt zodra de test positief is. Wel ga ik toewerken naar het stoppen met roken, want het is sowieso niet goed. Zwanger of niet....

Maar goed, genoeg daarover...

@Stefys: ik denk er dus hetzelfde over als jij; niet roken tijdens de zwangerschap!
@Susanne: ja ik heb ook gehoord dat de stress die stoppen met roken met zich meebrengt, meer schade aanricht. Ik heb weleens geprobeerd om te minderen, maar dat werkt helaas bij mij niet. Voor mij alles of niets...
@Natascha: welkom bij de mei-meiden! Ik herken me in jouw verhaal over het roken, maar dat zal andersom ook wel zo zijn! Leuk, nu voor het tweede ukkie. Ga je nu voor de eerste ronde? Hoe lang duurde het bij de eerste voor je zwanger was?
@Jessica: welkom bij de mei-meiden!!
@Lien: Ik moet het uitstrijkje bij de huisarts laten doen, maar waarschijnlijk doet de assistente het, tenzij je daar bezwaar tegen maakt. Ik heb eigenlijk niks met mn ha, dus of zij het doet of de assistent maakt me niet uit. Ik vind het niet erg om te laten doen, maar ik moet nu echt goed plannen ivm onze "klus-plannen"! Zo'n ijzerding, een eendenbek heet dat geloof ik, ken ik... vond het niet vervelend... beetje koud alleen

Vandaag hebben we n lekkere luie dag. Beetje dvdtjes gekeken en zo lekker samen koken! Morgen begint de werkweek weer
Mn ongi loopt ook op z'n einde... Ik kan niet wachten tot we in mn vruchtbare dagen zitten en kunnen beginnen!! Hadden of hebben jullie dat ook? En dan het liefste in 1 keer raak, maar ja.... probeer me in te stellen dat het langer kan duren, maar ik wil zó graag...

Liefs Anoek

Ha ha ja dat ken ik! Ga er wel vanuit dat het langer zal duren, maar hoop toch stiekum dat het volgende week gelijk raak is! Maar dat zal wel heeeel bijzonder zijn gelijk na de eerste keer... Ik snap helemaal wat je voelt. Zit ook telkens de denken 'als ik dan gelijk zwanger ben, komt het kindje in februari etc...'

Sterkte met het minderen van het roken! Je hebt gelijk, het is moeilijk uit te leggen aan niet-rokers... Maar ik hoop dat het je lukt zonder problemen!

Goed begin van de werkweek morgen!

Liefs Lien

Hoi Anoek,

Tis inderdaad heel lastig, en niet goed uit te leggen.  Ik ben  in september vorig jaar gestopt (en mijn vriend ook), en zonder enige moeite  deze keer. Heb het boek van Allen Carr gelezen. Zal niet voor iedereen werken, maar bij mij hielp het.

Doe waar je je goed bij voelt. Stress is ook niet goed natuurlijk.

Wilde trouwens nog even zeggen dat ik met veel plezier dit hele onderwerp heb gelezen... wat herkenbaar allemaal zeg! Ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden!

Nog 1 vraagje: doen jullie je testen samen met je vriend/man? Ik heb hem de afgelopen maanden 2 keer alleen gedaan en toen hij daarachter kwam vond hij dat niet zo leuk (begrijpelijk ;o)   Ik heb gewoon alleen behoefte om mijn eigen gevoel eerst even alleen te laten bezinken als ik er net 1 heb gedaan...

Terug
Bovenaan