Wie ook voor het eggie in mei???

He cjpt,

Heb tot nu toe nog geen test kunnen doen (was tot voor kort aan de pil) maar ik denk dat ik het ook de eerste keer alleen zou doen, zodat het, mocht het raak zijn, nog héééél even mijn geheimpje is! Maar hoe moet je het dan doen met z'n tweeen? Je zit toch alleen op de wc? Of doe je het in een potje en hou je dan de test erin en kijkt er samen naar...  ?  

Groetjes Lien.  

Hey anouk,

Als de test strax positief is zul je zien dat het stoppen met roken ineens veel makkelijker is omdat je het dan niet meer voor je zelf doet maar voor dat kleine hummeltje in je buik.
bij mijn eerste kindje was ik in 1 keer zwanger dus heb toen niet hoeven wachten, dit keer ben ik al een poos met de pil gestopt maar moet nog 1 keer ongie afwachten ong. over 3 weken want anders zit de uitgerekende datum veel te dicht bij de verjaardag van mijn dochter en dat willen we liever niet maar dat is wel heel moeilijk hoor nu we besloten hebben om er nog een kindje bij te nemen wil ik het ook eigenlijk wel gelijk, maar ja nog ff geduld dus..

Hoi cjpt,

Ik heb de test de eerste keer samen met mijn partner gedaan, gewoon naar de wc en dan samen wachten op de uitslag, maar zoiets is heel persoonlijk maar kan me voorstellen dat je partner ook dit spannende moment samen wil delen. suc6

groetjes natascha

Hoi meiden,
Ik heb nooit gerookt, dus hoefde ook niet te stoppen, maar manlief rookte al vanaf zijn 12e. Toen het niet lukte om de 1e keer zwanger te raken, is hij een tijdje gestopt, maar toen ik na 9 maanden zwanger was is hij weer begonnen. Voor de 2e is hij niet gestopt geweest, toen raakte ik spontaan na 3 maanden zwanger. Nu voor de 3e is hij in januari met roken gestopt en houdt het nog steeds vol.

De testen hebben wij altijd samen gedaan. Ik ving de  urine  op, dan het staafje er in en dan samen maar afwachten.  Toen ik van de oudste zwanger was is dit trouwens niet door een test geconstateerd, maar door een echo bij de gynaecoloog. Omdat ik heel onregelmatige cyclus heb, was ik voor mijn gevoel nog niet overtijd, maar wel 6 weken zwanger bleek dus.   Bij de 2e herkende mijn man de symptonen van de 1e zwangerschap dus toen hebben we wel getest.

Dit weekend was mijn ongie over, en hebben we dus voor het eerst zonder condoom gedaan. Best vreemd weer, al kan ik nog niet zwanger raken omdat ik net ongie ben geweest. Maar toch, je weet maar nooit.

Nog even een tip voor Stefys: je hoeft niet elke avond te klussen, om de dag is zelfs beter omdat de sperma dan van betere kwaliteit zou zijn. (maar als je wil mag het natuurlijk wel !)

groetjes Melanie,
mama van 2 meiden en in oefening voor nr 3

Stoppen met roken is natuurlijk altijd beter, niet alleen voor het kindje maar ook voor jezelf! Kan me voorstellen dat het moeilijk is hoor, maar denk inderdaad dat als je eenmaal zwanger bent het wel makkelijker gaat, als je maar oppast met de stress.......

Succes in ieder geval!

Liefs, Susanne

ps: nog een vraagje, wanneer kun je zo'n banner maken? ik ben nu voor de 1e keer weer ongesteld na gestopt te zijn met de pil en wil ook zo'n banner!! En hoe doe ik dat dan? Ben echt dom met de computer hoor.....

Hey hallo!

Ik heb vorige week 2 testen gedaan. Ik vang de urine op, doe het staafje erin en leg het dan weg. Ga na de genoemde tijd pas kijken en mijn mannetje was de eerste keer in de buurt. De tweede keer niet, maar eigenlijk hadden we het idee dat ik niet zwanger was.. Snap het heel goed dat je het in je eentje wilt doen. Ik had het romantische idee om afgelopen vrijdag een test te doen (hoefde alleen niet, want was de dag ervoor ongi geworden) en als ie positief zou zijn, dan zou ik in de stad een boekje voor papa's-in-spe of iets voor de baby kopen en als cadeautje geven! Hij was werken en ik vrij die dag namelijk!!! Ik houd het in gedachte voor de volgende keer, ha ha!!

Wezijn nu bezig met het bedenken wat we in de zomervakantie gaan doen. We willen sinds jaren weer gaan kamperen en zij nu op het internet allerlei tenten aan het bekijken. Hier houden we al rekening met toekomstige gezinsuitbreiding. Ook bij de aanschaf van onze nieuwe auto paar weken geleden, hebben we gelet op veiligheid voor evt kids... je gaat toch heel anders tegen dingen aan kijken. Niet alleen ik, maar hij ook!! Zo lief!!

@Mel: welkom bij de mei-meiden (of had ik dat al gedaan??!!)

Een banner kan je altijd maken (kan ff niet terugkijken wie het vroeg....). Als je net van de pil af bent, weet je nog niet precies wat je cyclus is, dus dan wordt het n beetje gokken en zijn de aangegeven vruchtbare dagen niet heel betrouwbaar, maar je lichaam geeft ook signalen af, dus daar kan je zelf nog opletten! Succes!

Weltrusten voor straks!

Liefs Anoek

Hey Anouk,

Ik zou ook alleen die test doen denk ik, en als het positief is ook een kadootje voor mn vriend maken!

Ennuh ik vroeg dat van die banner, ik heb er nu wel een gemaakt maar hoe krijg ik hem dan hier op?? Snap er niets van hoor, ben niet bepaald een computergenie

@ Mel30: haha elke avond klussen, zou voor mij niet hoeven.. Maar in mn vruchtbare periode wil ik geen enkel risico nemen.. Als de periode voorbij is klussen we nog ff om de dag door, je weet maar nooit!!

@ Anoek: Vind het goed van je dat je gaat stoppen met roken  als je zwanger bent. Ik denk dat er vast een knop in je gedachten om gaat dat je zegt, nu ben ik zwanger en wil ik het beste voor mn kindje en stop je wel.. Lijkt me echt zo'n moederinstinct die je zou krijgen..

Fijne dag vandaag allemaal!!

Terug
Bovenaan