Wie ook voor het eggie in mei???

Nou wij kunnen deze maand ook voor het eggie gaan!!
Was op 23 maart met de pil gestopt, en ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden na m'n laatste stopweek, dus anderhalve week te laat.....
Na m'n menstruatie beginnen wij dus aan onze eerste ronde!!

Mijn vriend weet wel dat ik hier op het forum zit, maar vind het helemaal niet erg, hij weet dat ik er graag over wil praten maar we hebben besloten dat we het niet aan onze familie en vrienden zouden vertellen, omdat we willen dat het een verrassing blijft en dat als het niet mocht lukken we niet elke keer daarover aangesproken worden enzo, dus hij begrijpt wel dat ik hier ben, hier kun je in alle anonimiteit met lotgenoten praten!!

Iedereen succes met klussen,
Susanne

@ Anoek:
Ik denk dat je je vergist hebt in de naam. Maar mijn man weet dat ik hier dagelijks zit te kijken en praten. Vind hij alleen maar leuk voor me... Dat ik er met andere vrouwen over kan praten, die hetzelfde mee maken op het moment..
Alleen mn omgeving weet nog niet dat we er mee bezig zijn. Dat willen we nog ff houden zo.. Geen zin in elke maand de vraag, of het al lukt

Vandaag voel ik me weer erg moe (helaas zijn de omstandigheden ook zo) en al een paar dagen hoofdpijn en opgeblazen gevoel (heb ook een spatische darm), dus wat het nou is....
Heb mn banner er bij gezet op het ander stukje!!

Hallo,

Ik zal me even voorstellen:

Mijn naam is Ria en ben 25 jaar. Mijn vriend/man zijn bijna 5 jaar bij elkaar. En zijn vanaf half april bezig met zwanger worden. Dit is mijn eerste ronde. Ik moet 8 mei ongesteld worden, dus spannend.

Ik heb 3 jaar lang een staafje in mijn arm gehad die ervoor zorgde dat ik niet zwanger zou worden. Dit staafje is er nu iets meer dan 3 maanden uit. Een collega had al eens tegen mij gezegt dat je er eerst voor moest zorgen dat je regelmatig ongesteld moet zijn voordat je voor het "eggie" kon gaan. Dit hebben we  nu 3 keer gedaan. Maar vorige maand hebben we besloten om voor het "eggie" te gaan.  

Toevallig kreeg ik van een hele lieve/leuke collega te horen dat zij nu 6 weken zwanger was. Ik wist niet eens dat zij ermee bezig waren. Toen kon ik het ook niet meer achter houden om het te vertellen dat mijn man  en ik ook bezig zijn.  Het zou wel leuk zijn dat we ongeveer rond de zelfde tijd zwanger zijn.

Ik vind het heel leuk om te lezen dat iedereen zo ongeduldig is......

Groetjes Ria

@ Stefys, sorry was inderdaad niet jouw stukje, maar dat van Sas. Komt denk ik doordat je als je met je reactie bezig bent, niet kan terugkijken op de stukjes van anderen...

Ik vind het ook fijn om hier lekker met "lotgenoten" te kletsen over wat me bezighoudt. Ik heb alleen 2 hele goeie vriendinnen verteld dat we bezig gaan. Dat voelde me gewoon goed om te doen.

@Ria: welkom bij de mei-meiden!

Hey meiden!
Gelukkig is mn ongi na 2 heftige dagen weer een stuk minder. Wat had ik n last zeg, buikpijn en hoofdpijn... heb ik normaal helemaal niet. Nog een paar dagen en dan kunnen we aan de slag, ha ha!!
Wel irritant, moet n afspraak maken voor een uitstrijkje (bevolkingsonderzoek), maar dat mag je niet laten doen als je ongi of zwanger bent, dus veel dagen blijven er niet over... Heb ook geen zin om zoiets te laten doen als ik in mn vruchtbare dagen zit... en na die tijd kan ik mogelijk zwanger zijn en dan wil ik absoluut geen risico lopen. Nu maar hopen dat de ha n beetje meewerkt, want ze doen daar altijd nogal moeilijk met afspraken maken... zucht.

Vandaag hele dag bezoek gehad en nu eindelijk weer beetje rust in huis... zometeen lekker op de bank en beetje tv kijken... morgen lekker uitslapen, want dat lukte vandaag niet echt...

Hoe gaat het verder met jullie allemaal???

Liefs Anoek

Hier gaat alles zn gangetje wel. Nog steeds vreselijk moe, en opgezette buik, maar verder goed. Ben Cold Case aan t kijken..

@ Anoek: Beter dat je pijntjes nu een beetje zijn afgenomen..Hopelijk word je cyclus een beetje regelmatig zodat je snel zwanger mag zijn!
Lijkt me ook niet erg fijn om een uitstrijkje te moeten laten doen. Gelukkig heb ik dat nog niet gehad. Ben nu 25 jaar..Gezellig die visite,  maar  van te voren  al dat schoonmaken enzo vind ik wat minder.. Wij zitten sinds februari in een koophuis, dus de klusspullen en verf liggen nog overal

@ Ria, leuk dat je er ook bij komt.. Ongeduldig ben ik zeker weten hoor!!! Kan niet wachten.. Zoals de meesten hier haha..

@Stefys: ja visite is altijd leuk, maar inderdaad dat poetsen voor die tijd, ha ha!! Ergste is nog dat wanneer de visite weg is, je weer overnieuw kan beginnen... Overal kruimels, tafel vies... maar ja, maakt niet uit zolang het maar gezellig is!
Dit wordt mn eerste uitstrijkje. Was ff zuur, want het onderzoek is voor vrouwen vanaf 30 jaar... en dat ben ik nog niet. Ik vind het maar niks dat ik 30 wordt en dan wordt er zo lekker mee geconfronteerd. Maar ik vind het wel goed om het te laten doen nu, anders is het pas over 5 jaar en dan ben ik alweer bijna 35.

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd of er meiden zijn die roken of gerookt hebben... Ik rook zelf en weet eigenlijk niet zo goed of ik ga stoppen nu of als ik weet dat ik zwanger ben. Heb begrepen dat het dan nog zo pril is, dat er geen band is tussen moeder en toekomstig kind. Ik vind het heel moeilijk om te stoppen en een zwangerschap kan nog n tijd op zich laten wachten..... Wie heeft dit ook??

Liefs Anoek

Haha visite, ik weet precies wat je bedoelt..
Ik heb jaren lang gerookt, maar ben er bijna 3 jaar geleden mee gestopt.. Echt verslaafd was ik niet, Meer een gezelligheids roker.. Kon het prima een dag laten staan.. Dan maar ineens gestopt. Voelde me er beter bij..

Ik heb vriendinnen die wel roken. 1 vriendin stopte zodra ze wist dat ze zwanger was, en had geen enkel probleem ermee. Toen ze bavallen was begon ze wel weer meteen. Niet in het bijzijn van het kindje..
Andere vriendin heeft al die tijd doorgerookt.. Zelf ben ik hier natuurlijk geen voorstander van.. Iedereen weet eigelijk dat het niet goed voor de vrucht is. Misschien omdat je zo graag een kindje wil, dat zodra je dan zwanger bent, je meteen wil stoppen... Meer kan ik er verder niet over zeggen...

Verder voel ik me nu wel ok. Gister avond nog erg last van opgezwollen buik gehad, veel hoofdpijn en een beetje last van mn buik.. Mn afscheiding ziet er nu lichter uit dan de vorige dagen. Dus ik denk natuurlijk meteen aan een te late eisprong.. Nou ik neem geen risico....

Wens iedereen een fijne dag toe!!

Hoi ,

Wij gaan ook deze maand al voor het eggie.
Ik ben vandaag ongesteld geworden dus ik ben tussen 17 mei en 21 mei vruchtbaar.
Ik ben benieuwd.

Groetjes jessica

Terug
Bovenaan