Wat spannend allemaal deze maand. Het lijkt wel of er heel veel raak is in de maand mei! Er zijn er nu een paar van jullie die in de NOD zitten lees ik!
Wij hebben deze maand nog even moeten laten gaan...Ik heb 2 antibioticakuren achter de rug en daarna ook nog (logisch na al die antibiotica) antischimmel bolletjes gehad...
Ik baal enorm van al die medicijnen, vooral omdat de testen waarvoor ik slik allemaal wat tegenstrijdig zijn... Is het nou een gewone blaasontsteking (meest logisch) of zit er toch weer een steriele ontsteking bij mijn eierstokken... dat heb ik 3 jaar geleden ook gehad

Meestal komen die instekingen van bacterien of virussen buitenaf, maar bij een steriele onsteking begint het vanuit je eigen lichaam. Schimmel, virussen...het hangt allemaal samen. Uitingsvorm vaak: blaasontstekingen (heb er nu 3 in 2 maanden gehad! En ik weet dat ik meteen moet plassen na het klussen...niet zo handig als je voor het eggie gaat!).
Je begrijpt...ik voel nu de hele tijd weer mijn eierstok links... Natuurlijk enorm psychologisch. Vervelend genoeg wordt je in nederland pas echt goed onderzocht als je meer sympstomen hebt: steken in de buik, verhoging of koorts. De vorige keer had ik dat ook nauwelijks, maar mijn eierstokken voelde niet goed...geen echte steken, maar krampen... Vorige keer dan dus ook 1 jaar mee rondgelopen, tot het veel erger werd en koorts inderdaad volgde... Jammer dus als je bij die 15% zit met een steriele-sluimerende ontsteking... Na dus 1 een jaar sluimerende ontsteking te hebben gehad, vroeg ik bezorgd 'hoe zit dat nu dan met verklevingen van de eierstok?'. Ze willen niet bekijken of er geen verklevingen zitten, dat doen ze pas als je na 1 jaar niet zwanger bent geworden!
Uiteraard ben ik nu ook nog eens veeeel gevoeliger voor alle issues die ik kan hebben in de baarmoeder/eierstok omgeving...Het helpt wel in 1 ding heel goed: mijn twijfel wordt hierdoor wel minder. Ik zou het zo vreselijk vinden als ik maar bleef uitstellen en uitstellen, terwijl uiteindelijk zou blijken dat het nog een heel medisch proces moet worden om zwanger te worden.
Nicky