Wie ook voor het eggie in mei???

Hai hai!!!

ZO dan schrijf ik hier ook verder..
Ik ben in maart begonnen, maar tot op heden niks.. Ben op dit moment dus bezig met de 3e ronde.. We gaan voor ons 1e kindje en we zijn beiden 25 jaar....

Wens jullie veel succes!!!

Leuk! Het wordt al lekker gezellig hier! Iedereen welkom!!

Mijn idee was ook omde spanning hier met elkaar te kunnen delen. Ik heb het alleen aan een goede vriendin verteld en voor de rest vertellen we het niemand. Hebben geen zin in vragende ogen; "En? Al zwanger? " elke keer als je elkaar ziet.

Ik zal ook nog even kort wat over mezelf vertellen;
Ik ben 29 jaar, ruim n half jaar getrouwd en woon in Brabant. We gaan nu in mei voor het eggie, dus ronde 1, voor ons eerste kindje. Nu dus wachten tot ik ongi wordt, dan kan ik eindelijk gaan rekenen wanneer mijn ei is... zucht.... inderdaad nog steeds geen RD. Ook voor mij is wachten moeilijk. We hebben het al een tijdje over kinderen. We wisten allang dat we graag kinderen wilden,maar niet wanneer.... Nu denk ik echt dat we er klaar voor zijn! Dus als mijn "foutje" van begin april alsnog resulteert in een dikke streepbenik helemaal blij, maar ik ga er maar vanuit dat ik gewoon ongi ga worden. We zullen zien. Ik houd jullie op de hoogte!

@Stefys, leuk dat je ook hier aansluit, dan laten we het andere topic voor wat het is!

Meiden,succes allemaal!!

Groetjes Anoek

Hoi Kleintje!

Heb een vraagje, je schreef dat je volgende week ongi moet worden, en eind mei komt het ei. Hoe werkt dat? Ik dacht dat je eisprong ongeveer een week na je menstruatie is. Of heb ik dat mis? Echt geen idee hoe dat met mij zit, moet je eerst 'ontpillen' nadat je gestopt bent? m.a.w. kun je gelijk daarna nog niet eens zwanger worden?

Groetjes,
Lien.

Hoi Lien

De eerste dag van je cylcus begint op de eerste dag van je menstruatie 14 dagen erna heb je als het goed is je eisprong. De een is iets eerder de ander later. 14 dagen daarna word je weer ongi of niet natuurlijk. Je kunt direct na het stoppen van je pil zwanger raken. Het kan soms heel lang duren voordat je ontpilt bent. Ik ben gelijk begonnen na het stoppen van mijn pil.

Groetjes Sharine

Hoi Lien,

Het is bij iedereen anders wanneer de eisprong plaats vindt. Dat is afhankelijk van de duur van je cyclus. Het staat wel zo goed als vast dat 2 weken na je eisprong je menstruatie begint. Dus bij een cyclus van 28 dagen, heb je 2 weken na je eerste menstruatiedag je eisprong. Duurt je cyclus korter of langer, dan is je eisprong respectievelijk eerder of later. Het is dus handig om je eigen cyclus n beetje in beeld te hebben, dan kan je het voor jezelf goed nagaan! En ja, zoals Sharine ook al zegt, je kan direct na het stoppen met de pil zwanger worden. Enig minpuntje is dat je dan niet precies weet, hoe lang je zwanger bent als het gelijk raak is. Maar daar heb je weer de inwendig echo voor! Dus ik zou zeggen; ga ervoor!!

Verder moet ik nog ff wat kwijt........... Ik word helemaal gek........Nog steeds niet ongi ARGGGGHHHHHHH  Op mn NOD 27e en gisteren heb ik een test gedaan en die waren beide negatief. Ik heb nu al 2 dagen krampen/ zeurderige pijn in mn onderbuik, maar er komt niks. Normaal heb ik dit echt maar een paar uur vlak voor ik ongi moet worden.... Snap er niks van.... Zou het kunnen dat ik toch zwanger ben??? Ik weet het ff niet meer, snap niks van mn lichaam.... zucht.... Wordt vervolgd, ha ha!!

Liefs Anoek

Hey Sharine en Anouk!

Bedankt voor jullie reacties! Mocht het echt raak zijn binnenkort dan zal mijn gyn vast wel kunnen vertellen wanneer de bevruchting zo ongeveer plaatsvond, maar ik ga er niet vanuit dat het zo snel lukt!

Jee balen Anouk ,die onzekerheid! Maar weet je wat gek is, ik was vorige week een weekje in Nederland bij m'n ouders en toen had ik precies hetzelfde! Was net de week daarvoor ongesteld geweest maar kreeg maandag menstruatiepijnen 2 dagen lang en er kwam niks! Wist ook niet wat er met me aan de hand was...

Ga nu het bed opzoeken, heb vandaag vroege dienst gehad...

Tot gauw,
Lien.

Lien, dat kon weleens je eisprong geweest zijn meid!!
Ik voel dan altijd wat steken/ pijn in mn onderbuik. Let er maar eens op de volgende keer. Als je dat voelt, terwijl je niet ongi hoeft te worden, dan is het je eisprong en moet je zsm klussen!!

Weltrusten!

Liefs Anoek

Hoi,

Ik heb op een site uitgerekend wanneer mijn eisprong is dus ik ga er vanuit dat dat wel zo ongeveer klopt. Ik moest inderdaad invullen hoelang mijn cyclus was. Dus ik ben er vanuit gegegaan dat dat wel klopt. Maar ja als ik zorg dat ik extra klus rond de tijd dat het schema'tje zei dan moet het goed komen,
Wat me wel opvalt dat het bij best veel meiden lang duurt voordat her raak is. Daar heb ik voor heen niet zo bij stil gestaan. Maar ja, mijn zus heeft ook heel lang moeten klussen tot ze zwanger was van de eerste en heeft nu ook al 2 miskramen achter de rug. Ik hoop dat het allemaal goed gaat lopen. Niet alleen bij mij maar ook bij jullie.

Groetjes Kleintje83.

Terug
Bovenaan