Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

He meiden,

nou, vanochtend de 20-weken-echo gehad en alles in orde, (had ook niet anders verwacht na de vorige echo die er al erg goed uitzag).
En, we krijgen een meid! Super, daar hoopte ik al een beetje op. M'n man had in eerste instantie het gevoel dat het een jongetje zou worden, dus die zei al: Shit, heb je toch gelijk gekregen, :) Wel grappig: we hadden al namen bedacht, maar ik had bij de jongensnaam toch zoiets van: Hmm, vind hem toch niet zo leuk... Maar we hadden geen andere naam die we samen leuk vonden, dus toen zei ik al: nog zo'n voorteken! :)
Ook wij hebben het overgrote deel aan spullen al in huis, alleen moeten we nog behang en verf uit gaan zoeken... Ik ga dan behangen, dus dat moet over niet al te lange tijd wel gaan gebeuren! Gelukkig zit m'n buik niet echt in de weg: paar vrouwen vanochtend die echt zaten te kijken van: o, die gaat voor de termijn-echo... NOT! :) Zijn zelfs mensen die het helemaal over het hoofd zien dat ik zwanger ben...
Maar de kinderkamer hebben we in huis, kast en kommode dan, ledikantje volgt na de zomer: dochtertje van onze vrienden gaat dan over naar een peuterbed.
En van het weekend hebben m'n ouders de wieg meegenomen, dus die staat ook klaar. Moet alleen nog weer even in elkaar en nieuw matrasje bestellen. En nog even nieuwe bekleding erin, dus daar ook nog even stof voor uitzoeken...
Kinderwagen en wandelwagen plus maxicosi zijn ook allemaal in huis, laatst met 20% korting bij prenatal, (de verkoopster was zo lief geweest ons een uitnodiging voor vrienden/familie-koopavond te geven).

M'n misselijkheid blijft hetzelfde. Vanochtend bij de tandarts was dat dus weer minder grappig, heb echt zitten vrezen dat ik ter plekke zou gaan kotsen. dat is gelukkig niet gebeurd, :) Alhoewel die tandarts het wel verdiende, :-D Nee, gekheid, aardige man, maar het deed wel flink pijn vanochtend...

Anne, gaaf dat je weer wat aan het werk bent! Heerlijk!

Hoihoi!

Hejjjjjjjj leuk rozemarijke, ook een meid! Wij hadden juist alleen een jongensnaam waar we al uit waren en over de meiden naam twijfelden we heel sterk. Toen eenmaal duidelijk was wat het was, waren we d'r uiteindelijk gelukkig toch ook nog best wel snel uit! Nu staat de naam wel redelijk vast, hoewel.... als we iets leukers horen.... kan dat natuurlijk altijd nog wisselen.
Ook bij mij zie je nog niet zo goed dat ik zwanger ben, ik pas ook nog steeds wel in mijn oude kleding. Shirtjes beginnen wat te kort te worden, maar dat heeft m.i. meer te maken met de boezem dan met 't buikje. Broeken lukt nog zonder probleem, alleen t dragen van een riem vind ik niet prettig, gelukkig blijven de broeken inmiddels wel een beetje hangen op 't buikje. T zal een kwestie van tijd zijn eer niemand d'r meer omheen kan, i think...

Ik ben vanmorgen ook zo heldhaftig geweest om de tandarts te bellen! Ik moet het toch regelen voor mijn verlof ... en zeker voordat die kleine d'r is... dus begin juli mag ik d'r ook aan geloven.
En idd.... m onderkotsen... hihi.... zou stiekum wel eens "leuk"   (genant ook) zijn na alle leuke momentjes die we samen hebben beleefd ;-)

Fijne dag!

Anne

Wat dacht je: als ik er voor ga weer, ga ik er gelijk maar goed voor? :) Dapper hoor, die tandarts... ik zat best wel in spanning, maar dan idd echt van: Ojee, straks kots ik hem onder! Nouja, had ik wel weer een geweldig verhaal op alle komende verjaardagen te vertellen gehad, :-D
Gisteren de komst van onze kleine meid nog even gevierd met een eerste pakje, creme met nijntje in limegroen erop, :) Echt superschattig... en zo klein he? Dat dat straks gewoon uit mij gaat komen! Die echo heeft me echt wel even goed gedaan: de rest van de dag heb ik me eigenlijk erg fantastisch gevoeld, :) De feromonen waren even sterker dan alle andere hormonen,
Vandaag nog even een paar uurtjes werken, zit ik trouwens ongemerkt alweer in de overuren deze week. Nouja: die plak ik straks allemaal achter m'n verlof aan, :) Scheelt dat ik een hoop aan verslaglegging lekker hier thuis kan doen: is wel werk, maar voelt toch anders dan weg zijn voor het werk...
Ik ga na m'n verlof trouwens toch terug naar 24 uur, waarbij de uren vanuit m'n 32-uurcontract netjes opgemaakt gaan worden aan ouderschapsverlof, (helft doorbetaald!). Heb ik in die tussenperiode mooi tijd om eens te kijken of het opzetten van een eigen praktijk gaat lukken, :-D Die wil ik op den duur dan graag aan huis hebben, lijkt me heerlijk!

Jacoline, hoe is het met jou? Jij bent echt helemaal de misselijkheidshormonen kwijt?
En hoe gaat het met je moeder?

Hello ladies,

Hier weer een berichtje van mij. Hier gaat het nog steeds best wel goed.  Ik begin alweer behoorlijk dik te worden, maarja wat wil je hè bij een derde. Ik moet je zeggen dat ik ook weer behoorlijk aan het snoepen ben geslagen. Ik heb deze week in ieder geval al twee zakken m&m's achter elkaar leeggegeten. Snoepen doe ik momenteel de hele dag. Ook de flessen cola vliegen de koelkast uit. Ik was pas  4 kilo aangekomen in een paar weken tijd. Ik zat drie weken geleden alweer op mijn begin gewicht. Kortom, het gaat hier eigenlijk best goed. Het is niet zo dat de misselijkheid weg is hoor, maar het eten blijft er allemaal in en het smaakt me ook weer goed. Ik begin nu wel weer wat last van verstopping te krijgen. Ik merk dat als ik een dag niet gepoept heb, ik last krijg van mijn buik en dus ook weer wat meer misselijk ben. Ik probeer dus ook echt elke dag te gaan. Ik werk momenteel één ochtend in de week, maar eigenlijk zou dat wel  uitgebreid kunnen worden naar twee. Ik moet 9 juli naar de bedrijfsarts dus tot die tijd houd ik het nog even bij één ochtend. Ik ben wel gebroken als ik een ochtendje gewerkt heb, maar ik vind het wel weer leuk om even wat afwisseling te hebben.
Met mijn moeder gaat het heel langzaam wat minder. Met name het lopen gaat steeds minder. Ze kan nog net de trap op en af (samen met mijn vader), maar ik ben bang dat het niet meer zo lang gaat duren voordat er een bed in de huiskamer moet komen. Is wel heel moeilijk hoor om je moeder zo te zien aftakelen, maar ik ben toch echt heel blij dat ik de zwangerschap nog met haar heb kunnen delen. Anderhalf jaar geleden  is mijn schoonmoeder (57 jaar) overleden dus het is al heel raar dat je dit niet meer met haar kunt delen. We hopen nog steeds dat mijn moeder de bevalling nog mee mag maken. Ze weet in ieder geval het geslacht en de naam en volgens mij vindt ze dat wel heel erg leuk.

Ik vind het voor jullie wel rot dat jullie nog steeds moeten overgeven. Ik hoop dat jullie nu toch wel een beetje kunnen genieten van jullie kleine meisjes in je buik. Vanmiddag was ik even bij vrienden op kraamvisite. Als je dan zo'n kleine worm ziet, kan je je toch niet voorstellen dat dat in je buik zit!! Echt geweldig, daar doe je het toch allemaal voor. Bij het zien van zo'n lief klein babietje ben je alle narigheid heel snel vergeten.

Nou dames, een hele fijne avond en tot snel.

groetjes,
Jacoline

Hoihoi,

Ik geniet volop van die kleine meid in mijn buik! Ze is het allemaal meer dan waard, denk ik. Van de week weer 2 van die hummeltjes in de vriendenkring d'r bij gekomen, onvoorstelbaar dat zoiets ook in mijn buik zit!

Gisteren weer controle gehad (ik mag nu 1 x in de 2 weken) bloeddruk was een stuk lager, waarschijnlijk komt dat door het stoppen met de emesafene.
Kotsen wordt zonder pillen ook niet meer, minder ook niet maar goed... alles went... en ja, zelfs dat!
Ik werk nu 3 keer in de week 2 uur en da's voorlopig meer dan genoeg! Ik ga d'r ook niet vanuit dat dat nog veel meer zal worden, 't verlof eind augustus...in aantocht...  begint echt al op te schieten.

Binnekort een afspraak maken voor de groeiecho... met 30-32 weken.... leuk leuk :)

Verder eigenlijk weinig bijzonders, da's ook wel eens fijn!

Liefs,
Anne

Hoi allemaal,
ik heb net 'even' jullie verhalen gelezen...........wat erg, zo ziek zijn tijdens je zwangerschap! Ik ben ook de eerste weken zoooo misselijk geweest. Ook aan de emesefene en hielt niets binnen. Ik kon ook niet tegen geluiden, licht en had zo veel speeksel, dat ik niet wist waar ik het moest laten. Gelukkig gaat het nu goed. wel moe en ik moet niet al te veel doen, want anders moet ik de volgende dag toch weer spugen.
Ik was ook zo ziek bij mijn 1e en zag de bui al weer hangen! (maanden ziek) Bij mijn 2e en 3e geen last gehad en nu dus weer wel (tweeling trouwens).
Veel groetjes en hoop dat het allemaal goed gaat met jullie.
Anne.

hey naamgenootje :)

Een tweeling! gaaf! Is je buikje nu vast ook dikker al dan bij voorgaande zwangerschappen?! Ik hoorde trouwens ook dat extreme misselijkheid bij tweelingen sowieso vaker voorkomt, daarom hebben ze bij mij ook gedubbelcheckt of het echt geen tweeling was.

"Even" onze verhalen gelezen... hihi.. dan ben je wel een lekker tijdje zoet geweest!

Fijn om van je te lezen dat het niet perse bij een volgende zwangerschap weer zo hoeft te zijn, want momenteel sta ik nog niet te juichen voor een 2e ... al geloof ik dat als ik m'n hummeltje in m'n armen heb, en zoals ik d'r nu al vaak voel, dat ze het allemaal waard is. Gelukkig begint het genieten steeds meer en meer de zwangerschaps-kwalen te overheersen :)

Rust en regelmaat is denk voor ons allemaal nu t beste medicijn, als je 'gewoon' zwanger bent is dat denk ik al zo, voor de zwangere-kneusjes dus helemaal.
Ik merk dat ook hoor, als ik me te druk maak ga ik weer meer overgeven, dus ik hou me lekker rustig zeker met die warmte!

Liefs,
Anne

Hoi Anne,
nou inderdaad...mijn buik is echt al een stuk dikker dan bij de vorige zwangerschappen! En het voelt toch zo raar, al de bewegingen overal.

Toen ik trouwens zo ziek was tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook niet het idee om het nog een keer te proberen (zwanger worden). We dachten: 'Een broertje of zusje halen we wel uit China!' Maar toch (echt.. je vergeet het wel een beetje) begon het vrij snel weer je kriebelen hoor. En echt geen problemen. En wat ik toen steeds dacht: 'Het zal toch wel goed gaan. Niet misselijk, dat kan toch niet?'
Ik had er dit keer ook echt geen rekening mee gehouden dat ik weer zo ziek zou kunnen worden.
Groetejs Anne

Oh ja: De zwangerschappen waar ik dus geen last had (buiten de 'normale' kwaaltjes) dat waren jongens...........

Terug
Bovenaan