Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

He meiden,

fijn dat jullie hebben kunnen genieten van de vakantie, Anne. Gelukkig maar, :) kan me voorstellen dat je nog even niet af durft te bouwen hoor... Liever met medicatie goed dan zonder toch weer meer aan het kotsen...

Jacoline: wat een naar nieuws! Kan me helemaal voorstellen dat je nu wilt weten wat het wordt, om het toch met je moeder te kunnen delen nog. Alhoewel ik natuurlijk ook voor je hoop dat ze de geboorte nog mee zal maken...

Hier gaat het wisselend. Dan weer een paar goede dagen, dan weer minder. Laatste keer kotsen was 2 weken geleden, dat wel. Maar elke keer dat ik voorzichtig begin te roepen dat het nu op lijkt te gaan knappen, val ik weer terug. Durf dus niks meer te roepen :-(. M'n moeder was altijd tot en met 5 maanden misselijk, dus ik hoop maar dat ik gewoon erfelijk belast ben. Zit er tenminste nog een einde aan, :)

Hallo dames,

Qua misselijkheid gaat het hier nog steeds best goed. Ik moet zeggen dat ik vaker niet dan wel misselijk ben. Ik heb het idee dat er nog steeds een stijgende lijn in zit. Als ik wil kan ik zelfs 's avonds weg!! Dit had ik echt nooit verwacht. Eigenlijk kan ik gewoon zeggen dat ik me best goed voel. Tuurlijk heb ik wel momenten dat ik me niet zo lekker voel, maar dat is niets vergeleken met hoe het geweest is. Ik kan nu echt vollop van alles genieten. Ik heb soms zelfs al een beetje het idee dat het op begint te schieten (gek hè). Omdat ik (hoogstwaarschijnlijk) weer een keizersnede krijg, wordt dit kindje tussen de 38 en 39 weken gehaald. Ik hoef dus in principe nog maar zo'n 16 weken en voor mijn gevoel is de zwangerschap pas net begonnen. Maar goed, nog 16 weekjes genieten van die friemels in mijn buik.

Ik wens jullie een heel fijn weekend zonder al te veel spugen.

Groetjes,
Jacoline

Hoi dames,

Nadat ik de bruiloft en manlief zijn verjaardag kotsvrij heb overleefd ben ik vandaag rigoreus met de emesafene gestopt (uiteraard hou ik ze bij de hand) tot op heden gaat dat ook goed! Eens kijken of dat zo blijft als het helemaal uit mijn lijf is verdwenen. Tenslotte als ik met emesafene een beetje blijf kotsen... wie weet blijft het zonder wel precies hetzelfde!

Vrijdag een pretecho gehad! Geweldig zeg... zo'n 4D echo waarop je echt al stiekum 't gezichtje kunt bewonderen. Zoals we het nu hebben kunnen zien duidelijk de neus van d'r pa. Ook gaat de groei goed en op sommige punten zelfs boven gemiddeld goed. Ze heeft bolle wangetjes en een bol buikje de echoscopiste zei dat kinderen met een bolbuikje vaak een goede weerstand hebben, da's altijd leuk om te horen! Ook doet d'r hartje 't mooi regelmatig! Eigenlijk alleen maar goed nieuws.
Ze woog al ruim 750 gram, gewoon ruim 300 gram aangekomen in 2,5 week tijd en was ongeveer 32 cm groot al, onvoorstelbaar dat zoiets groots in mijn toch nog best kleine buikje kan zitten.

Misschien dat je het ooit verteld hebt hoor jaccoline, maar waarom krijg jij een keizersnede?

Ennuh... nu het qua overgeven beter gaat met jullie.. werken jullie dan ook alweer?

Groetjes,
Anne

Hoi iedereen,

Leuk Anne om te lezen dat het zo goed gaat met jullie kindje. Ik heb nog nooit een 4D echo gezien, maar het lijkt me echt heel bijzonder. Toevallig hebben wij gisteren een pretecho laten maken. Wij wilden eigenlijk het geslacht van het kindje niet weten, maar nu de situatie met mijn moeder is gewijzigd, hebben we toch maar besloten om te kijken wat het geslacht van het kindje is en we hebben het gisteren aan haar verteld. Verder houden we het geheim, de kinderen weten het ook nog niet.

Ik krijg weer een keizersnede omdat ik al twee keer eerder een keizersnede heb gehad ivm stuitliggingen. Onze beide kinderen lagen met de billen naar beneden en je raadt het al, deze spruit ligt nu ook al met de billen naar beneden. De echoscopist zei gisteren dat twee keer stuitligging geen toeval kan zijn en dat de kans groot is dat het dit keer weer een stuitligging is. Ik vind het helemaal niet erg hoor. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk een beetje  hoop. Ik heb zelf goede ervaringen met een keizersnede dus een derde keer zou ik echt niet erg vinden. Tegen de bevalling zie ik dus helemaal niet op. Vanochtend sprak ik mijn schoonzusje die volgende week is uitgerekend van de derde. Zij ziet echt weer vreselijk tegen de bevalling op. Maar goed, je weet van te voren gelukkig nooit hoe het zal gaan.

Anne, ik hoop voor je dat de misselijkheid zonder de emesafene hetzelfde blijft of zelfs minder wordt. Ik werd naar mijn idee nog meer misselijk van die pillen, maar dat is bij iedereen weer anders natuurlijk. Ik hoop voor iedereen dat de laatste maandjes nog goede maandjes mogen worden zonder al te veel spugerij.

Groetjes,
Jacoline

Heyhey dames!

Gisteren een goede controle gehad weer bij de VK!
Bloeddruk nog steeds wel hoog, maar ik hoef nog niet door de naar de gyn :) daar ben ik wel erg blij mee, je hebt tenslotte al best wel een band opgebouwd met de VK.
Uiteraard blijft het rustig aandoen verhaal wel van toepassing, waar ik niet erg blij mee ben omdat het niet echt in mijn aard zit, maar ja zal wel moeten.
Ik moet nu om de 2 weken op controle komen waarbij ze dan ook steeds de eiwitten in mijn urine weer controleren.

't overgeven is tot op heden zonder de emesafene niet erger geworden.... :)
Mijn energiepeil is wel wat meer... dussss :) hopelijk zet dit verder door!

Verder geen echte bijzonderheden!

Groetjes,
Anne

He meiden,

nou, ik ben gestopt met zeggen dat het nu vast de goede kant opgaat: elke keer als ik dat doe, komt de misselijkheid weer opnieuw opzetten... :-(
Ben gisteren begonnen aan een ijzerkuurtje, zat wat laag met m'n ijzer en heb daar altijd snel klachten van... De huisarts deed gelukkig niet moeilijk....
Maar goed, ik ben dus, naast misselijk, ook keimoe. Niet normaal meer en het benauwde weer van vandaag doet daar geen goed aan. Kruip dus zo maar op bed en ga van de week eens overleggen met m'n baas, want m'n volledige uren werken is gewoon te heftig... Zeker omdat ik steeds crisissen tussendoor heb, (automutilatie, overdosissen, nu eentje die suicidaal is... Pff, heb wel wat anders aan m'n hoofd :-(

Jacoline: wel gaaf dat je nu weet wat het is! Wij gaan woensdag voor de 20-weken echo (alhoewel ik denk toch echt op 22,5 week te zitten dan), maar we zullen zien. Gaan dus kijken wat het wordt, m'n man vindt het goed, :) Weet ik met een paar dagen tenminste waarvoor ik nou zo hard aan het werk ben, :)
Anne, gaaf dat je misselijkheid zonder de pillen stabiel blijft! Heerlijk moet dat zijn, :)

heyhey dames!

Vervelend he Rozemarijke dat die misselijkheid zo blijft hangen en dat het steeds als het goed lijkt te gaan, weer minder  wordt  ...Ik  leefde altijd van moment tot moment "met 16 weken moet 't beter gaan"     "met 24 weken moet het beter gaan"  ik zit inmiddels bijna op 25 weken en het gaat hier denk ik net als bij jou, vandaag erg goed (tot op heden... moet ik dat nog ergens afkloppen?) 0 keer, gisteren weer wat minder ,2 keer en daarbij ontzettend duf en chaggie enzo (arme man af en toe).
Daarnaast heb ik ook die vermoeidheid, gepaard soms met koppijn en duizelingen, maar ja dat komt allemaal bij de bloeddruk vandaan.
Als men vraagt hoe het graag zeg ik meestal "beter dan een paar weken geleden" of dingen als "ik mag niet klagen" en dat meen ik ook wel oprecht.
Voelde ik me in het begin bovenal ziek, nu voel ik me toch vooral zwanger !!! En ik moet zeggen dat is toch een prettiger gevoel.

We  (toch helaas vooral manlief) hebben vandaag het verf werk op de baby kamer afgerond en de lamp opgehangen. Nu moeten we nog behangen en over 5 weekjes komen de meubeltjes!! Het begint echt op te schieten!! :)

Hou 't hoofd koel in de warmte!

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan