Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

Whoehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee  eindelijk weer eens goed nieuws!

Gisteren huisbezoek gehad van de VK, bloeddruk was inmiddels 95, uiteraard nog steeds veel te hoog. Na overleg met de gyn hoef ik niet 't zkh in.. en ook niet aan de medicatie...    en mag ik als ik beloof rustig aan te doen, zelfs morgen op vakantie! Rustig aandoen zal sowieso wel moeten, ik voelde me de laatste tijd behoorlijk moe en dizzy... dat komt dus door de bloeddruk en ik schijn oververmoeid te zijn.... Dat oververmoeide.. terwijl ik toch zo weinig doe, vind ik nog steeds verbazingwekkend... en frustrerend want ik wil zo graag meer...
Na de vakantie wordt alles opnieuw gecheckt, en zal d'r waarschijnlijk wel wat moeten gebeuren... tenzij de vakantie wonderen verricht !

Gisteren de 20 weken echo gehad! En alles ziet er goed uit voor onze kleine meid! Na alle tegenslagen van de afgelopen weken was ik daar ook een beetje bang voor...ik had zoiets gekregen van dat kan d'r ook nog wel bij.. maar gelukkig!  En daarbij als de kleine te klein was, had ik toch aan de medicatie gemoeten of t ziekenhuis in. Maar ze was zelfs aan de grote kant! 430 gram en een cm of 28. En uiteraard weer lekker bewegelijk waardoor de echo foto's weer niet echt toppie zijn... maar de DVD is zeker de moeite waard

Qua overgeven blijf ik hangen op een keer of 3, ik heb dus voor de vakantie ook een mega voorraad emesafene. Maarrrr.. de VK zegt dat het best zou kunnen dat door het doorbreken van 't cirkeltje met je vakantie, het zou kunnen dat het beter gaat... laten we het hopen!

Ik ben uiterlijk 12 juni weer terug, maar als t niet al te lekker gaat, kan dit natuurlijk eerder zijn!

Heel veel plezier jullie en tot dan!

Groet,
Anne

Fijn te horen dat je in ieder geval met vakantie kunt. Heb je nu toch echt wel verdiend of niet dan!!! Ook fijn dat de 20 weken echo goed was. Wat je zegt, als alles al tegenzit, ben je bang voor van alles. Ik ben echt heel blij voor jullie. Probeer ook een beetje te genieten van jullie vakantie hè. We horen wel hoe het allemaal gegaan is.

Groetjes,
Jacoline

He, super om te horen! Fijn dat je vakantie toch door kan gaan...
Die bloeddruk, is dat dan je onderdruk? Ik zit namelijk qua bloeddruk op 95/65, erg laag dus, (en dus ook duizelig en moe). Voordeel is wel dat ik ongegeneerd aan de chips, friet en zoute drop kan, :-D
We horen je na je vakantie weer!

hoi ik voel met je mee. Ook ik ben verschrikkelijk misselijk geweest. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. De zetpillen heb ik ook gebruikt, maar ik kan niet zeggen dat het zo goed hielp. Ik ben toen op een dag zón gezondheidswinkel binnen gestapt en daar hebben ze allemaal goeie middeltjes hiervoor.
succes.

He meiden,

rustig hier, :) Teken dat het aan het opknappen is bij jullie? Anne is natuurlijk nog op vakantie... hopen maar dat ze een goeie tijd heeft, :-D
Hier wisselt het wat af. Dan een paar dagen vrijwel nergens last van, dan weer een paar dagen wel. Van het weekend was het weer goed raak: m'n ontbijt teruggegeven aan de wc en middageten hoefde is zaterdag ook niet zo. Knapte uiteindelijk op van een kiwi...
Gister weer beter, vandaag weer minder, en er is eigenlijk niet zoveel peil op te trekken hoe dat nou komt. Van het weekend dacht ik wel: ben ik nou zo beroerd omdat de baby een groeispurt gehad heeft? herkennen jullie dat? M'n buik groeide namelijk ineens een eindje vorige week...
Inmiddels voel ik de kleine ook, vorige week voor het eerst dat ik dacht: OK, dit zijn zeker weten niet mijn darmen, :) Da's dan wel weer gaaf en blij toe dat het zo vroeg is... Pept weer op en dan herinnert het je even weer aan: Oja, daar doe ik het voor...
Wel vroeg, want volgens de echo ben ik nog maar 17 weken... (als ik de allerlaatste datum die ze aanhouden volg, zelfs nog maar 16,5, dus dan zou ik die kleine met 15 weken al gevoeld hebben...) Maar goed, zelf denken we nog altijd 19 weken nu, :-D

Omdat die echoscopist zo eigenwijs was om echt de allerlaatste datum te nemen, (want de eerste echo kwam daar ook op uit... Ja, die was mislukt, hadden ze toch gezegd? Zucht...), hebben we wel pas over 3 weken onze 20-weken-echo... Hopelijk heeft de baby dan een lekkere groeispurt gemaakt en komen we op een vroegere datum uit... We zullen zien, :)

Heyheyhey :)

Daar zijn we weer.....

Fijn dat jij je ukkie nu ook voelt bewegen rozemarijke, zoiets kan vind ik een hele geruststelling zijn. Hoewel ik me soms ook wel weer zorgen maak als ze minder beweegt dan normaal .... maar ja ..... dat schijnt normaal te zijn.

Onze vakantie was bijzonder! Op sommige dagen voel ik me 80 plus... op andere dagen 18 jaar daar hebben we dus ook ons schema op aangepast. We zijn in duitsland, luxemburg en limburg geweest. En hebben gelukkig vrijwel alleen mooi weer gehad. Een graad of 25 en alleen 's nachts regen. Oorspronkelijk zouden we naar italie gaan, en daar was het pestweer... gnagnagna.. daar hebben we wel lol om gehad :)

Qua overgeven is dat toch ook wel weer een belevenis op zo'n camping. Hoewel het maar 1 keertje echt mis is gegaan... en ik het hele toilet dus ondergekotst heb.

Ik zit nu op een keer of 2 per dag, met als grote verschil dat ik de klok d'r redelijk op gelijk kan zetten. Ontbijt en avondeten....... Soms gaat het beter, soms iets minder al met al mag ik niet klagen!

We hebben vele geniet momentjes gehad met die kleine. Ze schopt... stompt en hikt nu zo hard dat je mijn hele buik ziet bewegen. We kunnen dus ook soms echt haar voetje (of zou 't toch een handje zijn?) grijpen en d'r een aai over d'r bol geven (of wellicht is dat d'r kont? hihih)

Hoe is 't met jullie?

Groetjes,

Anne

Hallo dames,

Fijn te horen dat het goed met jullie gaat. Hier gaat het lichamelijk best wel goed. Het is nu volgens mij al een maandje geleden dat ik voor het laatst gespuugd heb. Dat is dus wel een goed teken. De misselijkheid is nog niet helemaal weg, maar het is goed te doen. De kleine schopt nu gelukkig ook regelmatig dus dat is wel fijn. Morgen weer naar de VK dus dan kunnen we het hartje weer horen, ook altijd weer bijzonder.

Vorige week hebben we te horen gekregen dat mijn moeder is uitbehandeld en dat er niets meer voor haar gedaan kan worden. Dit was natuurlijk een hele schok. We hopen dat ze de bevalling nog mee mag maken, maar ik ben er bang voor....
Met de 20 weken echo wilden we het geslacht niet weten, maar na de slechte berichten omtrent mijn moeder, hebben we toch maar besloten om nog een pretecho te laten maken, zodat we haar in ieder geval nog kunnen vertellen of ze een kleinzoon of kleindochter krijgt. Zijn wel hele dubbele momenten, maar we proberen zoveel mogelijk alles te doen waarvan we denken dat het goed is.

Anne, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad en dat het toch wel wat beter gaat met de misselijkheid. Gebruik je de emesafene nog??

Verder alle dames, ik hoop dat het met jullie ook beter gaat en dat het nu toch echt genieten is. Het is toch wel weer iets heel bijzonders als er een klein mensje in je buik groeit.

Liefs,
Jacoline

morguhhh.....

Jeetje jaccoline.... uitbehandeld.... dat klinkt zo definitief, helaas is dat het uiteraard ook vaak, hoewel mijn oma nog 2 maanden zou hebben en gewoon 7 jaar verder geleefd heeft. Uiteraard verhalen uit een ouwe doos waar jij nu niks aan hebt.
Ik snap dat je nu het geslacht wel wilt weten, maar hoop uiteraard dat je moeder de geboorte nog mee mag maken en haar kleinkind nog kan bewonderen. Zoiets wil je uiteraard juist met haar graag delen.

Wel fijn dat je al zo lang niet hebt overgegeven!! Ik wou dat ik met je mee kon praten. Ik tel momenteel 3 kotsvrije dagen sinds februari.
Ik gebruik nog steeds 3 emasefene per dag, in de vakantie durfde ik niet echt te proberen of ik af kon bouwen en eigenlijk vond ik er ook niet echt een goeie reden voor. Na het weekend wil ik een poging wagen om naar 2 te gaan (vandaag is manlief jarig en morgen hebben we een bruiloft, 't weekend allemaal visite...  dus ik wil geen risico's lopen) en dan eens kijken of ik kan gaan gebruiken 1 a 2 uur voor de momenten dat het nu meestal mis gaat. Ik neem aan jaccoline dat als het met jou zo goed gaat, dat jij ze niet meer gebruikt?

Vrijdag gaan wij ook voor een pretecho .... in de stille hoop dat ons kleintje nu eindelijk eens  goed voor ons op de foto wil. Maar we vrezen dat het weer een beetje zal tegenvallen, ze verkeerd zal liggen... of niet stil wil liggen... ze draait zich echt een ongeluk, soms vind ik het jammer dat ik niet via een ruitje naar binnen kijken wat ze daar allemaal uitspookt ons kleine dondersteentje :)

Fijne dag dames!

Groetjes,
Anne

Terug
Bovenaan