Wie stoort zich ook aan kinderen die de hele dag met een speen lopen?

ik snap niet waarom sommige mensen zich persoonlijk aangevallen voelen! Ing vraagt hoe andere mensen hierover denken dus ook degene die het wel doen!

Enne Ing lijkt me lekker!! Moet je me wel ff vertellen waar je woont enz!

Ik wil even reageren over het eigenlijk onderwerp.

Baby's hebben vaak veel zuigbehoefte, dan is een speen prettig. Maar op een gegeven moment neemt die zuigbehoefte af. Joshua heeft daarom alleen in het begin een speentje gehad. Ik zie ook vaak kinderen die al 2 zijn bijv. die heel de tijd een speen in mond hebben. Ik vind dat geen gezicht zeg en waarom is het nodig? Net zoiets als dat kinderen van 4 nog in de buggy zitten! Ik kan me voorstellen dat een kind een speentje fijn vind om in slaap te vallen of als ze echt ziek zijn. Maar om nou heel de dag met een speen in de mond te lopen....

Hallo,

ik vind het voor mijn kind ook niet nodig dat die de hele dag een speen in de mond heeft. De spenen zijn voor in bed en daar bewaren we ze. Als de kleine wakker is haalt die zelf de spenen uit de mond en legt die in bed. Dan gaat de slaapzak los en wil die uit bed.

Misschien ben ik een hele gemene ouder maar zelfs bij doorkomende tandjes of ziekte geven we geen speen overdag. En ik moet zeggen dat de kleine daar ook niet om vraagt.

Groetjes

hoi hoi

ik persoonlijk vind het ook geen gezicht en al helemaal niet als ze ermee gaan praten.. dus daarom heeft djesslyn vanaf haar eerste verjaardag geen speen meer gehad.. en ze heeft er ook nooit meer om gevraag en mijn zoontje jay van 5 maanden wil helemaal geen speen dus dat is helemaal makkelijk.

maar ja ieder voor zich toch.. zou wat zijn als we allemaal onze kindjes het zelfde opvoeden!

groetjes jess

Hoi hoi,

Dylano had al geen tut meer vanaf dat ie 3mnd was. Toen had ie zn duimpje uitgevonden. Met Sylvan is het idem dito. Ben wel blij hoor, duimpje hebben ze altijd bij, ook een nadeel, begrijp me niet verkeerd. Maar mijn zus moet er geregeld uit snachts om haar zoontje zn tutje te geven. Dat probleem hebben wij niet.
En Dylano duimt nooit meer, dus zo slecht voor zn tandjes was het niet hoor, haha!

Liefs Deb.

hier gebruiken we de speen ook alleen bij het slapen.maar vaak als ik kijk bij anouk ligt die er al weer uit.dan pakt ze hem snachts zelf weer.

als we naar beneden gaan laten we de speen boven op haar slaapkamer.

gr petra

Dames,

Ik heb de koptekst van deze discussie aangepast. Die ging te ver en na klachten is die veranderd. Jullie mogen natuurlijk verder gaan met deze discussie maar ik hou dit topic in de gaten!

Groetjes,

JGmom05

Terug
Bovenaan