Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Dag dames,

Even een tijdje afwezig geweest door de drukte van ons nieuwe huis. Lees wel regelmatig even jullie berichtjes, maar heb dan weinig tijd om te schrijven. Nu ga ik er heel even voor zitten. Ben vandaag wel naar het werk gegaan, maar in overleg met de directeur toch weer naar huis gegaan. De drukte wordt me allemaal even te veel heb ik het idee. Was vanmorgen weer goed broert(lijkt wel of ik zwanger ben, maar dat kan niet, dat weet ik zeker). Hoofdpijn, slap misselijk.... Dinsdag en woensdag ook al ziek. ben er wel klaar mee, maar mijn lichaam zegt van niet. Heb zo'n zin in half oktober. Herfstvakantie. Een hele week vrij en samen met mijn kids genieten van ons nieuwe optrekje. Maar zo ver is het nog niet. Nog anderhalve maand.......pfff das lang.

Sven (de oudste) heeft geen zin meer om elke keer naar zijn nichtje te moeten. Hij doet op zich niet moeilijk, maar ligt er af en toe wel over te dromen. Hij werd vanacht huilend wakker. Ik wil thuis blijven......zei hij een paar keer.....niet weg.
Moeders hartje brak even......slik.....ja het is niet leuk als je je kindje steeds weg moet brengen. Alle uurtjes die je niet hoeft te werken gaan op dit moment even naar ons nieuwe huis. Dat is heel even nodig, maar het voelt niet altijd goed. Straks in oktober ga ik het weer helemaal goed maken.

Jullie zijn druk met hele andere dingen(de reden waarom we hier natuurlijk samen zitten te schrijven). Ovulatietesten....spannend hoor. Wie zal de eerste zijn?? Ik vast niet.... Ik moet nog beginnen met alles. Slik nog gewoon de pil(en dat vind ik nu even niet zo erg). Nog twee weekjes en dan gaat die de kast in. Ik heb bij de eerst twee nooit van die testen gebruikt. Maar zoals ik het nu lees is het misschien best wel eens leuk om te proberen straks. Ik voel mijn ei nooit. Mijn zussen wel en das best handig. Ik zou niet weten wat ik moet voelen. Wij moeten maar gewoon vaak klussen en dan komt het vast wel goed straks, haha.  

Het verhaal over je vrienden die allemaal nog  geen kinderen hebben  en daar ook nog niet aan toe zijn..... is voor mij ook heel herkenbaar. De enige in mijn  familie / vriendenkring die  wel een kindje had en ook toevallig zwanger was, was mijn eigen zus. En dat vond ik wel super. Ik kon alles mooi met haar bespreken en haar vragen. En ik krijg heel veel  kleren van haar. Haar eerste, nu 5 jaar, is ook een jongen. Dus Sven die krijgt de  kleren die Maarten te klein zijn geworden. Echt ideaal.  
Mijn vriendinnen gingen  allemaal nog op stap en waren nog vrijgezel. We hebben hier samen goed over gepraat en ze zijn altijd heel betrokken geweest. Nu passen ze wel eens op mijn kinderen en soms ga ik samen met mijn vriendinnen en de kids een dagje wat leuks doen. Ik vind het heel belangrijk dat de kinderen weten wie  onze vrienden zijn.  
Wat ik wel weer grappig vind, is dat iedereen die nu in mijn vrienden/familie kring zwanger  is  of die een kindje hebben, heel vaak mij bellen  voor advies. Ik  krijg regelmatig te horen, dat wij zo goed met onze kids om gaan en dat het van die schatten zijn, enz. Nou wat wil je nog meer.  Ik zie me helemaal niet als een  hele goede moeder hoor. Voel me soms  zo rot als ik boos ben geweest op een van mijn  kinderen... Maar goed dat hoort ook bij het op voeden he. Een ding weet ik wel, de kinderen krijgen bij ons heel veel liefde. Mijn vriend en ik vinden het zo lekker om met ze te knuffelen en te stoeien. We zijn  normaal gesproken heel veel bij ze. Mijn zoontje zei gisteren nog tegen me  .... Mama ik ben verliefd op je. Je bent een knappe meid.    In  mezelf moest ik zo lachen.. Hoe komt hij hierbij dacht ik. Maar ach weer zo'n moment om nooit te vergeten. Heerlijk die knulletjes.

Nou ik duik mijn nest in. Ben duf en ziekjes. De kids zijn bij oma, dus even een middag voor mezelf.

Nou KLUSTEAM ... Succes he

We duimen voor jullie!!!

Liefs mij

Hi ladies!!!

Hier ben ik weer! Had gisteravond geen tijd meer om wat te schrijven!

@Mamarafael, hoe is het met je zoontje? Voelt hij zich alweer wat beter?

@Jazzie, voor jou is het wachten nu aangebroken he, zo spannend!! Heb je er een goed gevoel bij?

@MaikeSanne, hihi, ik word ook best afgeleid af en toe hoor!! Maar probeer me toch zoveel mogelijk op m'n scriptie te concentreren en af en toe beloon ik mezelf met een bezoekje op dit forum! Je ei zit eraan te komen, fijn!! Ben je al druk aan de klus?

@Mama2006, hoop zo dat we straks allebei goed nieuws krijgen! Wie weet op dezelfde dag!

@Connie, er is dus een kans dat je deze ronde ook zwanger bent, wat leuk!!! Raar he, om niet meer aan een nieuwe strip te beginnen!? Fijn dat het op je werk weer wat beter gaat. Ik zie idd ook overal om me heen zwangere vrouwen (inclusief drie vriendinnen) en vrouwen met kinderwagens...

@Sannie, ik ga nog geen ovulatietesten gebruiken. Denk dat ik dat ga doen als het na een aantal rondes nog niet raak is. Tot nu toe heb ik best een regelmatige cyclus, maar kan me goed voorstellen dat als dat niet het geval is, zo'n test een uitkomst biedt! Trouwens helemaal geen rare vraag hoor!

@Mart, heel herkenbaar wat je schrijft... Ik ben 24 en mijn vriend is 32. In zijn vriendengroep (waar ik nu natuurlijk ook bij hoor), zijn wij het laatste stel dat nog geen kinderen heeft of zwanger is. Een aantal heeft al 2 of 3 kinderen zelfs en er zijn er nu 3 zwanger. We zijn met 9 stellen in die groep. Maar mijn vriendinnen zijn er nog helemaal niet mee bezig. Een woont er samen, twee op zichzelf maar zonder vriend en de rest woont nog thuis. M'n beste vriendin weet van onze plannen en vindt het helemaal geweldig. Denk dat de rest het ook super zal vinden, maar ben soms toch best bang dat de vriendschap zal veranderen. Maar goed, dat is natuurlijk logisch als je eenmaal een kind hebt met de daarbij behorende verantwoordelijkheden. Als vriendinnen dat niet begrijpen dan hebben ze pech, zo zie ik het! En ik ben echt wel van plan om leuke dingen met ze te blijven doen. Ergens blijven slapen na het stappen zal er niet meer in zitten, dan maar een taxi terug naar huis en 30 euro meer kwijt. Tja... Verder zou het voor mijn ouder het eerste kleinkind worden, vind ik zo leuk!! Mijn schoonouders hebben nu twee kleinkinderen van m'n schoonzus.

Nou meiden, ik heb zo een afspraak met m'n scriptie begeleidsters, dus ben pleite.
Wish me luck!!

Liefs, ikke

Zwanger willen worden :
Mart:                        voor het echie vanaf eind september 2008, 1e kindje
Toppertje:         voor het echie vanaf  nov 2008, 3e kindje

OD:
Toppertje:         29 jaar, 22 september
Mart:                       23 jaar, ..........

NOD:
Jazzie:                           25 jaar           17 september         1e ronde                            2e kindje
Ikke:                               24 jaar            24 september         1e ronde                            1e kindje
Mama2006:            27  jaar         24 september         3e ronde                         2e kindje
Connie:                          30 jaar           28 september         1e ronde                            2e kindje
Sannie75:                 33 jaar             27 september          2e ronde                           3e kindje
MaikeSanne:         24 jaar           ... september           1e ronde na mk.     1e kindje

Moeders:
Jazzie:                 een zoontje van anderhalf jaar
Connie:                een zoontje van 2
Toppertje:         twee zoontjes (de oudste is 3 en een half jaar, de jongste  13 maanden)
Mama2006:    een dochtertje van  2
Sannie75:         een dochter van 4 en een zoon van 2

Zwanger:
Nog niemand!!

Hey Toppertje,

Ik lees je verhaal met ontroering! Wat schrijf je mooi! Vind het helemaal geweldig om te lezen over je zoontje. Zo lief wat hij zei! Dat zijn echt zulke mooie momenten ja, die moet je koesteren... Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is zo, met de verbouwing. En dat het je raakt als je zoontje niet meer weg wil. Maar jullie krijgen er straks wat moois voor terug en als ik dit zo lees, komt je zoontje echt geen liefde tekort! Nog even meis en dan kun je met ons meedoen. Ondertussen lekker hier blijven kletsen over alle andere dingen die je bezig houden! Voor ons ook wel eens fijn om niet alleen maar aan zwanger worden te denken, haha!

Nu moet ik echt verder... Beterschap meis!

Liefs, ikke

Hoi

Ikke succes met je scriptie!!!!!

Toppertje wat is je zoon een schatje, zo smelt je direct hihi

Weet niet meer wie het vroeg, maar in onze vriendgroep, is bijna iedereen bezig met zwanger worden of kinderen!!

hoi hoi
hoe gaat het met jullie.
@ ikke met me zoontje gaat het goed. heel lief dat je het vraag bedankt.
hij heeft lekker uitgeslapen tot 8 uur heerlijk.hier krijg ik al last van hormonen ha ha.
gisteren zag ik alleen maar dikke buikenhii hi hi .
maar ja komt weg goed.
groetjes mamarafael

Hallo allemaal!

Ik ben nu lekker aan het genieten van mijn vrije dag, was ook wel even nodig!
Net  een dvd tje van Brum gekocht voor mijn kleine ventje, hij vindt  het de laatste tijd helemaal geweldig als Brum op tv komt,  dus heb ik hem  net maar even verwend, gelijk een lekker ijsje gehaald samen...mmmm

Jazzie, nu  moeten jullie  wachten hé....we duimen allemaal!
ik heb ook zó vaak van die momenten dat ik hem wel op kan vreten, ´t is ook zo ´n lekker manneke. Hij praat  en zingt ook de hele dag, hij fietst mooi mee op zijn driewieler als we de eendjes gaan voeren en hij knuffelt ook zo graag. Gisteren ging hij met zijn hoofdje op mijn schoot liggen en zei hij: mama is lief....en papa ook (wat een scheet hé). Op zulke momenten wil ik ook graag een tweede maar komt daarna gelijk de gedachte of ik ze allebei wel genoeg aandacht kan geven en of hij het wel leuk zal vinden....

Moeders 2 kinderen, hoe hebben jullie de eerste tijd met jullie tweede ervaren....hoe vonden jullie eerste kindjes het dat er ineens een kleine baby bij is die alle aandacht ook nodig heeft. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Dames, we hebben al een meisjesnaam, snel hé
Volgens mij zijn we er helemaal uit, alleen de jongensnaam weten we nog niet maar ik geloof dat we daar ook wel uitkomen...tijd zat!

Mart, ik herken jouw verhaal wel maar in onze familie waren al 3 kleine kinderen toen mijn zoontje geboren zou worden.
Ik was  vooral onzeker over hoe het zou gaan met mijn vrienden, achteraf viel het tegen.  
Wij hebben  bijvoorbeeld vrienden (mét een kind) die toch een heel ander leven leiden dan ons. Hun zijn veel vrijer met alles, ze hebben nog een heel druk sociaal leven en nemen hun kind overal mee naartoe. Dat kon met onze kleine niet hoor, dat wou hij niet, hij kon teveel prikkels niet verwerken en dan had ik er alleen maar problemen mee. Die van onze vrienden is heel gemakkelijk dus het ligt niet alleen aan het aanpassingsvermogen van je vrienden maar  vooral aan die van je kind!
Nu gaat het allemaal makkelijker nu hij 2 jaar is maar nog zitten wij nu vast aan zijn middagslaapje en die doet hij vast nergens anders dan in zijn eigen bedje. Dus een hele dag weg zit er nog niet in, onze vrienden zonder kinderen die  konden dat soms niet snappen, dan zeiden ze, hij kan toch wel een keertje zonder slaap? (ze hebben dan niet in de gaten dat wij dan met een kind zitten die niets meer wil omdat hij te moe is)
Die vrienden zijn dus nu geen vrienden meer.

hee Toppertje,
Veel beterschap!!!
Nog anderhalve maand  voordat het huis klaar is is wel lang, vooral voor een klein kind maar hij  is in goede handen neem ik aan. Ik  snap best, dat je hartje even brak maar hij zal zich toch best wel vermaken daar?
Je zult hem zelf ook wel missen.....ach, nog even en dan krijgt hij weer alle aandacht van zijn eigen mammie!

Nou dames, ik stop weer even maar ik ben wel benieuwd naar jullie berichten!
liefs Connie

Hier idd nu wachten..
Ik heb bij mijn zoontje ook geen ovutest gebruikt..
Maar dacht nu ach waarom niet.. vooral omdat toen ook de eerste maanden rommelig waren.. en maar goed ook.. anders had ik nu misschien toch gemist. Mijn ei was later dan ik had verwacht. (een dag maar goed hihihihi)

Toppertje! Beterschap.. en het komt allemaal wel goed.. Ook wel heerlijk om te weten dat je kids zo aan je gehecht zijn!

Ikke Hoe is het gegaan?
Ik hoop dat je gauw inzicht heb in wanneer je klaar bent.

Mama JB.. nu ga je ervoor he? Wat een lekkere verhalen hebben jullie!
Die van mij is ook wel heerlijk maar kan dat NOG niet zeggen.
Hij was vandaag trouwens minder.. GRRR. maar ja hoort er ook bij he?
Btje pieperig..

Maike Sanne.. is ie al positief?!

Laters..

Liefs Jazzie

Hoi hoiii

Zonet weer ovutest gedaan en weer zon heeeeeeeel vaaaaag tweede streepje.. en ik maar hopen dat ie vandaag echt wat donkerder zou zijn.. niet dus !!
Duurt nog wel paar dagen dus...
Maar hij moet snel komen, want manlief is niet helemaal fit..hoop niet dat t erger met m word want dan wil/kan ie vast niet klussen :(

Ff kort berichtje moet eten nu...Tot vanavond dan reageer ik op jullie allemaal :)

Liefs Maike Sanne

Terug
Bovenaan