Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Hoi meiden

@sannie volgens mij heb je nu vakantie of niet, lekker hoor!!
Ga je nog weg??

@Mart je komt ook al dichterbij het NOD lijstje, eind september geloof ik of niet??
Ik ga woensdag op kraambezoek bij een vriendin van mij, haar zoontje is dan 1,5 week oud. Als ik hem straks zie wordt het gevoel om zelf een kindje te krijgen nooooog groter hihi!!

@Toppertje het is niet leuk om je kinderen te moeten missen,  maar zo schiet het met jullie huis eerder op en kun je inderdaad weer tijd doorbrengen met je kinderen. Kan me goed voorstellen dat je hart brak. Beterschap!!

@Ikke hoe is het afgelopen met je scriptie??

@Connie lekker zo'n verwendag met je zoontje. Gezellig. Vind het ook altijd lekker om samen een filmpje of boekje te lezen op de bank. Wat je vertelde over je vrienden tja dat scheidt je echte vrienden van de  vrienden die doen als of.

@Jazzie zo zie je maar dat ovulatitesten soms best handig kunnen zijn.
Hoe gaat het ?? je bent de eerste met NOD, spannend!!

@maikesanne jammer dat je test niet positiever wordt, als straks je mannetje maar niet te ziek is om te klussen, tja wij zien dat toch als een verloren maand hé.
Maar voor je mannetje beterschap.

Liefs Mama2006

Hallo allemaal,

Lekker rustig aan gedaan vandaag en dat voelt goed. Kids liggen ietwat laat op bed, maar slapen net. Nu nog even de tweede helft van GTST kijken en even jullie krabbels lezen.

MamaJB:  Mijn oudste was in de aanloop naar de bevalling behoorlijk vervelend(mag een moeder dat zeggen). Voor mijn gevoel kwam dat ook vooral omdat iedereen steeds tegen  hem zei:"je krijgt straks een broertje of zusje he"     " vind je dat ook leuk?" "wat wil jij graag een broertje of een zusje?".    Lief bedoeld, maar ik kan me voorstellen dat een kind van nog geen twee daar niet echt om zit te springen. Die wil graag gewoon lekker spelen en genieten van alle aandacht voor hem.
In de laatste paar weken(ik liep nog twee weken langer door. 42 weken in totaal) hadden we een cadeau in de gang neergezet. Hij wist dat hij het pas open mocht maken wanneer de baby geboren was. En dat vond hij echt super. Hij kreeg van ons een keukentje. Voor de rest hebben we gewoon heel goed gekeken naar wat hij wilde. Als hij wilde helpen bij onze jongste dan mocht dat waar het kon natuurlijk, maar wanneer ik zag dat hij lekker aan het spelen was stoorde ik hem vooral niet. Hij was echt vanaf het eerste moment dol op hem. We hebben gelijk leuke foto's van hun twee gemaakt en die stond vanaf week 1 in de kamer te pronken. Ik denk dat je vooral ook moet laten zien dat het babytje ook van hem is. En niet bij elke poging die hij doet om even te knuffel hem afstraft omdat je bang bent dat hij iets verkeerd doet. We hebben  Sven uitgelegd dat hij bijv niet  te hard moet aaien, maar heel zachtjes en hij mocht elke dag wel even zijn broertje op zijn schoot. Ik legde dan een kussen op zijn benen en de baby daar weer boven op. En dan zat ik voor de bank  en hij trots met z'n broertje op de bank.  
En Stijn die was vanaf het begin dol  op hem. Na drie weken kon hij al lachen. En toen het lukte om een beetje om zich  heen te kijken, zag je gewoon dat hij altijd naar  zijn broer zocht.  
Echt het is zo leuk. Ik hoop dat jij/jullie dit ook zo gaan ervaren. Ik kan natuurlijk alleen maar spreken uit ervaring bij mezelf.  

Nou alweer een heel verhaal.  

Heb niet zoveel nieuws te vertellen. Nog  drie weken en dan hoop ik te gaan verhuizen. De eerste week van oktober gaat onze eigen huisje weg en dan zitten we er dus zeker. Ik heb er zo n zin in. Weg stress en zorgen en weer lekker genieten en ons voorbereiden op een nieuwe zwangerschap.  

Dames ga even kijken naar  so you think you can dance.... Ben dol op dansen dus denk ik wel een programma voor mij.  Tot snel    

Hallo laydies,

Ja ja het is zover de vakantie is voor mij officieel begonnen! Jeetje wat heb ik hier lang naar uitgekeken zeg! Man-lief moet mogen nog een dienst draaien en dan is ook voor hem de vakantie een feit! Heerlijk! Komende woensdag gaan we vliegen naar Kreta!
Even wat ogen uitsteken: het is daar nog zo'n 29 graden!

Ik las een vraag over hoe dat gaat als er een tweede kindje bij komt. Ik was zelf een beetje bang dat ik van een tweede onmogelijk net zoveel kon gaa houden als van de eerste maar neem van mij aan de hoeveelheid liefde voor je kind verdubbeld zich gewoon en op de tweede ben je gelijk net zo verliefd als op de eerste! Ik wel in ieder geval en ik ga er ook vanuit dat dat met een derde net zo zal zijn!

Kirsten vond het wel heel spannend en toen Jarkko geboren was kam ze gelijk met mijn ouders naar het ziekenhuis. Daar mocht ze zo'n grote ballon uitzoeken en dat vond ze echt geweldig. Er is in de kraamweek een keer een moment geweest dat ze het even niet zo leuk vond en dat ze zich achter een gordijn ging verstoppen, dat brak echt mijn hart en toen schoot er even door me heen van waar zijn we aan begonnen en wat doen we haar aan...Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat dit gelijk viel met mijn kraamtranen dus op dat moment kon ik om alles huilen...

Verder zijn het nu echt broer en grote zus. Af en toe slaan ze elkaar de hersens in (bij wijze van spreken dan he)en af en toe kunnen ze heerlijk samen spelen al is dat samen nog wel erg moeilijk op deze leeftijd.

Nou dames ik ga mijn mandje maar eens opzoeken.

Doei doei,

Sannie

Dag dames,

Kan een van jullie mij eens vertellen/uitleggen hoe die ovulatietesten werken. Hoeveel van die testen zitten er in een doosje. Zag dat je bijv. voor zo'n test van het merk clearblue 34,00 euro moet betalen. Is dat dan eenmalig gebruik. Heb je voor elke dag een nieuwe test nodig of kun je hem elke dag opnieuw gebruiken ofzo. Ik heb nog nooit zo'n test gebruikt en weet ook niet of ik hem straks in november ga gebruiken, maar ben in elk geval even nieuwsgierig. En welk merk gebruiken jullie dan?

Nou mijn kleinste ligt lekker te slapen. Ik ga even een spoor bouwen met de oudste. Vanmiddag moet hij naar de peuterspeelzaal dus dan hebben we daar geen tijd voor.

Liefs mij

Clear blue is hartstikke duur..
Kijk maar eens op sensitest.nl.. Pakket voor 27 euro 24 ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten.
je gebruikt iedere test een nieuwe.

Ik hou het kort.. laterrr!

Hey toppertje

Inderdaad niet die van clear blue gebruiken is erg duur.
Ik heb eerst die van matcare gebruikt en die zijn erg goed, en nu heb ik die van sensitest erg goedkoop en ze werken goed.
Allebei via internet te bestellen en discreet in een witte envelop thuis bezorgt!!

Liefs Mama2006

O, lees nu dat je ook vraagt hoe ze werken.
Als je een cyclus van 28 dagen hebt begin je te testen op dag 11 ( hoe langer de cyclus des te later beginnen met testen, dus heb je een cyclus van 30 dagen begin je op dag13).
Als je ei eraan komt krijg je een 2e streepje, eerst licht en naarmate je eisprong dichterbij komt wordt ie al donkerder.
Als ie net zo donker of donkerder is dan het controle streepje komt je ei binnen 24 tot 36 uur!! en weet je dat je snel moet gaan klussen hihi!!

Liefs Mama2006

Hey meiden!!

Nou, heb  gistermiddag m'n scriptiebegeleidsters weer gezien en het gesprek verliep super! Ze zijn hartstikke tevreden en vinden dat ik de lat veel te hoog leg voor mezelf. Ben namelijk nogal onzeker en niet gauw tevreden. Ze stelden zelfs voor om het te publiceren als het af is in een psychologisch tijdschrift!! Wist niet wat ik hoorde en dacht eerst dat ze een grapje maakten, maar  ze waren heel serieus!  Maar goed, laten we eerst de scriptie zelf maar eens afmaken en dan zien we wel verder. We hebben nu als deadline eind oktober gepland. Wist stiekem al wel dat het iets uit ging lopen, dus kwam niet echt als een verrassing. Maar die vier weken uitloop daar kan ik wel mee leven, ook als blijkt dat ik in de eerste ronde (eind september) al zwanger blijk te zijn. Dat is dan maar zo. Het einde is in zicht, joepie!!!! Wordt de aankomende weken wel flink aanpezen, maar komt goed.

@Mamarafael, ik ken dat, dat je overal zwangere vrouwen ziet en moeders... zucht...
Fijn dat het met je knulletje weer beter gaat!

@Connie, wat leuk dat jullie ook al over namen aan het nadenken zijn! Zo leuk om te doen he!? Idd nog tijd genoeg!

@Jazzie, alweer een dagje dichter bij je NOD!! Voel je al iets?? Ben zo benieuwd! En hoe is het met jouw zoontje?? Niet echt veel gebruik kunnen maken van de zandbak he, deze zomer...

@MaikeSanne, en, konden jullie (lees: je man) nog klussen?  Hoop dat je ei er snel aankomt meis! Wachten duurt lang he...

@Toppertje, wat leuk om je verhaal te lezen. Kan me heel erg goed voorstellen dat het voor een eerste kindje best moeilijk is als er een tweede bijkomt. Ineens moet alle aandacht verdeeld worden! Echt goed hoe jullie ermee omgegaan zijn. Denk dat het idd heel belangrijk is dat een eerste niet het idee krijgt 'vervangen' te worden en ook z'n eigen momentjes met papa en mama nodig heeft. Dat zijn altijd lastige dingen he. Maar denk  dat je als ouders zijnde goed aanvoelt wat er in je kleintje omgaat.

@Sannie, vakantie!!! Toe maar, 29 graden, bah!!  Ook leuk om te lezen dat het zo goed gaat tussen jullie kids!

Nou, ik ben gisteravond lekker wezen stappen met een vriendin. Heerlijk wijntjes gedronken en om 5 uur pas in bed. Moest het er even van nemen nu het nog kan, haha!! Maar ben wel behoorlijk moe nu. Ik denk dat ik vandaag of morgen voor het eerst vruchtbaar ben, aangezien in dinsdag m'n ei verwacht. Vind het zo spannend!!! Denk dat we flink aan de klus gaan dit weekend!

Liefs, ikke

Terug
Bovenaan