Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Hallo allemaal,

Ik ben een newbie op deze site, dus ik stel me graag even voor. Mijn man en ik hebben net besloten (echt, een paar dagen geleden) om te stoppen met de pil. We gaan dus ook vanaf oktober 'aan het werk'.

Hoewel, aan het werk, ik weet nog niet precies hoe we het gaan doen hoor. Gewoon veel intiem zijn en hopen dat er wat komt was mijn eerste gedachte, maar als ik jullie posts lees, lijkt het wel of iedereen er inderdaad werk van maakt. Het staat me zo bij dat een onderzoek eens uitwees dat stellen die bewust bezig zijn met ovulatie, voorraad aanleggen, temperaturen  etcetera er even lang over deden al stellen die gewoon niet aan anticonceptie deden en verder niets veranderden aan hun slaapkamergewoonten.

Wij zijn dus duidelijk starters als het gaat om baby's, en daarom ben ik wel erg nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn. Ik heb wel een sterke behoefte om er relaxt mee om te gaan, maar als het resultaat er dan niet is, zou ik me op den duur ook minder relaxt voelen!

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

ja plaats me inderdaad maar onder od, de bedoeling is dan dat ik dan toch wel ongesteld word....
de trouwdag was geweldig, ik had het me niet beter kunnen voorstellen, er gingen wel hier en daar wat dingen fout, maar dat heeft het wel gemaakt tot de dag die het geworden is..
wij zijn inderdaad ook nog jong, we zijn in december al wel 7,5 jaar bij elkaar, we hebben alles goed voor elkaar, allebei een goed baan met zekerheid, een huis, we houden van elkaar... nou wat ons betreft zijn we er helemaal klaar voor..
als je mij een paar jaar geleden had gezegd dat ik er op mijn 22e klaar voor zou zijn, had ik diegene ook voor gek verklaard, maar ja dat zij ik ook over trouwen...
het leven kan soms anders gaan dan je in eerste instantie gedacht had.. :)

Hoi hoii

Sonica welkom en leuk dat jullie er ook voor gaan !!

K kan niet op iedereen reageren want ben nu al weer vergeten watik gelezen heb en heb geen fut...
Ben echt ontzettend misselijk ! En dit gaat helaas een hele dag zo door
Tis sinds gister zelfs zo erg dat ik geen avond eten heb gegeten, 8 uur op bed ben gegaan met een afwasteiltje. Gelukkig niet hoeven overgeven maar kreeg telkens de kriebel in mn keel en dan weer kokhalzen.
K slaap altijd op mn linkerzij, maar dit voel (nu al niet !!) meer prettig aan en andersom wil me maar niet lukken !! Werd telkens misselijk wakker en dan maar weer kokhalzen etc...   Heb echt een **** nacht gehad.. en vanochtend telkens haze slaapjes van een kwartiertje.. uiteindelijk to half 11 op bed gelegen..
en nu... Weer misselijk !!
Tis toch wat.. zo zijn we bezig om zwanger te worden en hebben we alles voor over om "kwalen"   te krijgen en dan ben je zwanger... hihih
T zal vast wel snel afzakken (hoop ik!)
Alleen zaterdag gaan we met manlief zn werk nacht weg.. we gaan op een boot naar eiland. Er zijn allemaal leuke activiteiten gepland, maar ik kijk er dus nu echt tegenop!     Wat nu als ik telkens zo misselijk ben??
We gaan fietsen, stappen, lekker uit eten (bah moet er niet aan denken!)
en nog meer leuke activiteiten ! Maar als ik nu eten ruik dan begin ik al te kokhalzen en daar ist tafelgrillen geloof ik !! Help !!

Verder gaat het goed hoor hahah. Ben nu 6 weken en 1 dag alweer !
Dinsdagmiddag de eerste echo, hoop zooo dat er wat te zien valt !!

Nou ik zal me aan de was storten.. er valt nog zoo te doen hier voor dat we weg gaan ! En k wil t hele huis aan kant hebben... dus zal snel beginnen
(kijken of  t wil)    

Sorry voor dit ego berichtje..xxx

Komen er al weer wat nods aan???

He meiden,

Baby77, ik ben blij dat het goed gaat op je werk, gewoon heel langzaam opbouwen dat is het beste. Ik hoop niet dat ze teveel van je verlangen op je werk.
Ik ben blij dat je mannetje weer wat beter is.
Mijn zoontje is inderdaad blij met zn nieuwe kamertje. Hij wil er alleen nog niet slapen, steeds als ik vraag of hij in zijn nieuwe bedje wil slapen dan zegt hij; nou niet.
Hij speelt er wel met zijn houten treintje en de blokjes....hij gaat ook wel lekker bij mij liggen als ik op zijn bedje lig, maar echt slapen wil hij nog niet. Ik hoop wel dat hij er slaapt voordat ik (hopelijk) een buikje krijg.<<BR>Dank je dat je het lijstje voor mij hebt aangepast.
Oh, trouwens wij klussen na de vruchtbare periode ook minder hoor!

Mart, dus je bent lekker aan de klus, mooi zo!
Wel even met de billen omhoog blijven liggen hé (na het klussen natuurlijk)
Tuurlijk is het even slikken als je ongi wordt maar dat hoort erbij, ook al ben je er nog niet zo serieus mee bezig....
Maar wat je tegen potjeongeduld zei over dat stoppen met de pil voor meer opwinding zorgt, dat is helemaal waar. ik heb dat hier ook aangegeven maar ik het is me nu zelf ook opgevallen.....ik ben niet alleen meer opgewonden,  ik kijk ook meer  naar andere mannen.....meer flirten en zo (bijvoorbeeld in de auto en op het werk) het is schandalig hé..maar ik kan er niets aan doen. Ik heb de hele dag blosjes op mijn wangen hihihi!

Potjeongeduld, wat raar dat je zo misselijk bent, heb je er nu nog last van?
Kan het geen buikgriep zijn, want dat heerst ook hé?

Ikke, inderdaad, dat maandje overslaan heeft te maken met mijn cyclus en ik ben er niet zo blij mee maar voor hetzelfde geldt is hij deze maand korter. Ik haal deze maand nog geen ovulatietesten maar wacht nog eerst een maandje af. Ik heb geduld.
We klussen gewoon lekker veel komende maand en we zien het wel.
Fijn dat het goed gaat met je scriptie, nog maar vier weken hard werken en dan genieten van de rust meid!!
Vandaag je ei!!
Lekker klussen

mama2006, suc6 met klussen en ik zal heel veel voor je en.

Leentje, welkom hier!
Je bent hier soms eerst een kwartier aan het lezen voordat je zelf kunt reageren...vooral als je niet elke dag komt. Het is handig om twee schermen te openen, zo kun je elke keer teruglezen want anders ben je het allemaal weer kwijt!
Deze tip heb ik hier ook gekregen...
Leuk dat jullie voor het eerste kindje gaan en nog lekker jong, dat is alleen maar goed!
Ik ben zelf 30 jaar oud, mijn man is 32  en wij zijn 9 jaar getrouwd (in totaal bijna 13 jaar bij elkaar), mijn zoontje is 2,5 jaar oud en  ik ben  26 augustus gestopt met de pil om voor ons 2e kindje te gaan.

Sonica, Ook jij welkom hier!
Gezellig al die nieuwe meiden, nou ja bij Leentje heb ik mij al voorgesteld dus dat doe ik nu niet meer. Mag ik wel vragen hoe oud je bent?
Volgens mij maakt het ook niet veel uit hoeveel je ermee bezig bent om zwanger te worden, bij mijn eerste waren wij er ook niet zo druk mee en was het de tweede ronde raak. Nu ben ik wel veel hier maar dat is meer omdat ik het leuk vind om ervaringen uit te wisselen en omdat ik in  het begin veel twijfelde.
Bij mijn eerste was ik helemaal niet op de hoogte van deze site.
Nou, lees en praat gezellig mee en je bent er vanzelf al ietsjes meer mee bezig, het is ook een beetje voorbereiding hé....slik je trouwens al foliumzuur?

Arme MaikeSanne,
Misselijk, misselijk, misselijk, bah.
Ik hoop dat je je wat beter voelt als jullie straks dat feestje hebben....dit is ook niks.

liefs van mij!

Hey allemaal!

@MaikeSanne, wat kl#te meis, vind het zo vervelend voor je! Pff en dan met zo'n leuk weekend in het vooruitzicht. Dan zit je hier echt niet op te wachten! Kan de ha niets tegen de misselijkheid voorschrijven? Dinsdag je echo, leuk leuk!

@Potjeongeduld, wat heerlijk dat jullie huisje af is joh! Wij zijn ook vrij snel gaan samenwonen, na 11 maanden al. Ach ja, het loopt zoals het loopt. Als je vindt dat je ergens klaar voor bent, moet je het doen, das mijn mening!

@Sonica, wat leuk dat jullie er ook voor gaan! Ben je al een beetje aan het idee gewend? Het is wel heel erg belangrijk om nu meteen te beginnen met het slikken van foliumzuur, maar misschien wist je dat al? Wel een goede instelling om er lekker relaxed mee om te gaan hoor! Ik wil dat ook wel, maar doordat ik er nu zoveel over gelezen heb en hier allemaal dingen lees, weet je ook meer waar je rekening mee zou kunnen houden. Ik vind het heel moeilijk om dat nu te negeren, juist omdat we het zo graag willen. Zijn ons er dus wel van bewust wanneer de vruchtbare dagen zijn en doen dan toch extra vaak ons best, haha! Maar ik probeer wel om het niet m'n dag te laten beheersen.

@Leentje, jeetje 7,5 jaar samen al, wat een eind! Dan zit het zeker goed tussen jullie! Hoe oud is je man?

Nou, ik denk dat hier langzaam aan het wachten kan beginnen. Volgens de berekeningen zou ik vandaag m'n ei moeten hebben. Maar ik had de nacht van dinsdag op woensdag wat steken in m'n buik en gisteravond ook nog. Dus kan maar zo zijn dat het al geweest is. We hebben best veel geklust. Zondagavond, maandagavond, woensdagochtend en vanmorgen. Daar zal het niet aan liggen! Ook al heeft het geen 'nut' meer, wij gaan lekker door met klussen!

Ik ga weer verder meiden. Tot snel!

Kus, ikke

Hallo iedereen,
@mamaJB dank je voor je reactie fijn dat ik alles kan vragen. Wij  zijn een stel van 29 en 31 jaar oud en hebben zoveel te leren. Eerst heb ik veel te leren van mijn cyclus. Die heb ik namelijk niet. Ik bedoel ik slik van 11jaar oud al de pil vanwege hevige bloedingen en krampen. Werd er ziek van. Maar goed ik ben nu ongesteld en kijken wat dat brengt. Ik zal zeker hier een krabbeltje zetten als ik iets wil weten. Geeft een goed gevoel. Het is ook even wennen waar je een stukje tekst gezet hebt hihi maar voor iedereen alvast suc6 met alles en zeker met klussen.
Lieve groetjes Karoliene

Hoi meiden,

Hoe gaat het met iedereen.

Sorry dat ik al een aantal dagen niets van me heb laten horen ( heb wel meegelezen), maar helaas niet de fut om te reageren.

Ik zie dat er weer wat nieuwe meiden bij zijn gekomen.
Welkom Sonica, Leentje en potjeongeduld.

Ik ben hier ook net nieuw en nu al verslaafd..
Geweldig dit forum!!!

Baby77. Kan me er iets bij voorstellen dat je er op die leeftijd misschien nog niet aan wilde denken. Tegenwoordig is de leeftijd toch wat veranderd ten opzichte van vroeger.
Vrouwen gaan ook werken en studeren...
Ik ben nu net 24 geworden, maar wilde echt al vanaf mijn 20ste kinderen. Helaas was mijn man er destijds nog niet aan toe, dus heb ik 3 jaar moeten wachten. Mijn man is nu 25 en het is eindelijk ook bij hem gaan kriebelen...

Sonica, Ik ben zelf ook van mening om het gewoon te doen, en niet mijn temp ed bij te gaan houden. Nu gaan we ook pas net de tweede ronde in... Misschien als het over een alf jaar nog nie is gelukt dat we dan ovulatietesten gaan gebruiken.
Maar het is wel fijn om te lezen waar je een beetje op kunt letten...

Leentje, Wat leuk dat je een mooie trouwdag hebt gehad. Die kleine dingetjes die mis gaan horen er nu eenmaal bij... Als je er maar mooi op terug kunt kijken.

Wij zijn zelf 6 juni getrouwd en ook bij ons ging het een en ander mis. Maar al met al een geweldige dag.

MaaikeSanne, Nog gefeliciteerd met jullie verloving. Ik hoop dat jullie ook prachtige dagen zullen hebben...Geniet vooral ook van de voorbereidingen... De dag zelf is zo snel voorbij!!!

Ik hoop dat ik zo even niemand vergeten ben...
Ik wens iedereen wel veel klusplezier... ook wij kunnen er deze week weer lekker tegenaan. Als het goed is heb ik volgende week vrijdag mij ei..

xxx M

hahahhah sorry,

volgens mij haal ik alles door elkaar...

MaaikeSanne, ging jij nu trouwen in nov. of heb ik dat gelezen in een andere topic... hahahhah ben helemaal de kluts kwijt... Ik kan er namelijk niks meer van terug vinden...

Sorry.....!!!

Kus M

Terug
Bovenaan