Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Hallo dames,

Zo hier eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ik heb net ff bij gelezen en ik zag enorm veel nieuwe namen langskomen; dames allemaal van harte welkom hier!

Ik heb het de afgelopen weken zo enorm druk gehad dat eht schrijven hier er totaal bij ingeschoten is. De eerste week na onze vakantie druk geweest met de voorbereidingen van de bruiloft van mijn vriendin waar mijn dochter bruidsmeisje mocht zijn. Nou het was echt super geweldig! Ze waren zo mooi! Ik ga zo ff kijken of ik een fotootje kan plaatsen...De bruiloft was op vrijdag en aangezien wij wat verder weg wonen hebben we er maar gelijk een weekeindje weg van gemaakt met mijn ouders, was echt super gezellig allemaal. Afgelopen week ook weer druk geweest met hier in huis weer alles op orde maken en me door bergen wasgoed heen te worstelen, dat is aardig gelukt moet ik zeggen. Afgelopen woensdag mijn ei gevoeld(als het goed is) en we hadden de avond ervoor geklust dus goede hoop dat het gelukt is deze maand. En dan nu het afwachten he! Maar veel tijd om daar mee bezig te zijn hebben we niet want komend weekeinde gaan we naar Euro Disney en ik moet ook nog gewoon werken, druk, druk druk dus allemaal. Ik zal dan ook niet super veel online zijn maar ik probeer alles wel te blijven volgen hoor!

Ik zag op de lijst dat de eerst Nod-dagen er weer aan zitten te komen dus ik hoop dat we dan weer wat zwangeren erbij krijgen hier!

Nou spreek jullie allemaal later!

Groetjes Sannie

Hoi hoi,

Sonica, ik vind 31 jaar helemaal niet te oud hoor om moeder te worden. Maar ik ben er nu ook wel echt klaar voor. En wij vrouwen kunnen niet maar eeuwig kinderen krijgen he?! Vanaf je 35e of 36e  worden de kansen wel minder en sta je ook meer onder controle maar ook dan zijn er nog heel veel vrouwen die gezonde kinderen krijgen. En ik denk dat je dan als mama heus nog wel weet wat 'in' is of niet. Ze zeggen juist ook wel eens dat kinderen je jong houden. Je moet je gewoon niet teveel van je omgeving aantrekken (is misschien wel moeilijk) maar doen wat voor jou/jullie goed voelt. Kan ook heel pijnlijk zijn als je omgeving er steeds opmerkingen over maakt. Stel je voor dat jullie al jaren bezig zijn met proberen een kindje te krijgen en het wil maar niet lukken.

En over je vraag inzake werken... ik werk nu 4 dagen in de week en mijn vriend 5 dagen maar als er een kleintje mag komen dan wil ik sowieso minder werken. Ik denk dat ik dan 3 dagen zou gaan werken en mijn vriend wil ook graag een dag minder werken.

Leentje jij hebt ook helemaal gelijk. Ook raar toch dat mensen dan tegen jullie gaan zeggen dat je er eerst nog even van moet genieten. Net alsof dat niet meer kan als je kinderen hebt!!!

Maike Sanne... heb je inmiddels weer een beetje bij kunnen slapen?? Vind het mooi voor je dat je toch nog hebt kunnen genieten van het weekendje weg. De zetpillen hebben dus geholpen??
En je komt dus ook uit Friesland. Leuk! We kennen elkaar vast niet maar ja Friesland is natuurlijk ook best groot... hihihi. Dacht dat er voornamelijk mensen uit het zuiden en westen op dit forum aanwezig waren maar dus toch ook wel uit het hoge noorden.
Morgen heb je je echo he? Heel mooi vooruitzicht!

Sannie....jullie hebben het idd maar druk maar wel met allemaal leuke dingen. Komend weekend lekker naar eurodisney. Daar wil ik ook nog graag een keer naar toe. Plaats je nog een fotootje van de bruiloft? Ben wel benieuwd naar je dochtertje.

En hoe is het met de andere meiden?? Hier zijn helaas de rd's  toch echt gekomen. Had gisteren beste buikpijn en ook vandaag nog en er kwam ook steeds wel wat meer bloed alleen bleef het bruin, oud bloed dus. Maar sinds vanochtend is het toch weer zoals een menstruatie echt hoort te zijn. Maar ja vanaf wanneer ben ik dan nu eigenlijk ongi geworden? Vrijdagavond en zaterdag stelde het nog helemaal niks voor, gistermiddag al wat meer maar bruin maar sinds vandaag pas helderrood. Ik denk dat ik maar gisteren aanhoud en ik hou mijn cyclus eerst ook maar op 28 dagen. Hij was nu wat korter maar ja mijn lichaam is misschien ook nog wel wat herstellende en in de war. Dus dan is mijn volgende NOD 9 november!
Nou tot zover even mijn onsmakelijke verhaal!

Liefs Iris

Hey meiden!

Ben er een paar dagen niet geweest, maar ben ook amper thuis geweest dit weekend! Nu eindelijk weer even tijd!

@Iris, balen meis, toch de rd's! Ik had nog wel zo goede hoop voor je! Was wel saai voor jou dit weekend op het forum of niet? Normaal ben ik er wel wat meer, dit was echt een heel druk weekend! Als ik je verhaal eerder had gelezen, had ik je mijn ervaring al vast kunnen vertellen. Mijn vorige ongi verliep namelijk zo ongeveer hetzelfde als die van jou nu. Mijn NOD viel op een woensdag, maar die zaterdag ervoor had ik ineens met afvegen wat licht roze aan het papier. Ik balen, dacht dus dat ik ongi ging worden. Hoewel, mijn ongi begint altijd met bruinig (sorry! ), dus dit herkende ik niet. Verder die zaterdag en zondag helemaal niets meer! Dus ik ging aan een innestelingsbloeding denken. Had ook geen krampen die ik normaal wel heb als ik ongi ben. Maar die maandag een klein beetje bruinig met afvegen en op het inlegkruisje. Weg was m'n hoop, dacht dat het nu echt ging doorzetten. Alleen die dag en de dinsdag bleef het zo! Het zette maar niet door en omdat het nog steeds een heel klein beetje was en bruinig, dacht ik weer aan een innestelingsbloeding. Maar een dag later, op m'n NOD zette het dan toch door, grr!!!! Ik heb al vaak gelezen dat je nieuwe cyclus pas begint op de dag dat je ongi echt goed doorzet, dus dat je helder rood bloedverlies hebt. Dus daar zou ik maar vanuit gaan. Echt balen voor je meis! Op naar de volgende ronde...
Je vroeg nog naar m'n ei. Afgelopen zaterdagavond tijdens het eten, kreeg ik ineens heel erge steken onder in m'n buik. Zo pijnlijk! Was bij m'n schoonouders en moest echt moeite doen om niks te laten merken. Duurde ongeveer een minuutje. Twee uur later weer precies hetzelfde! Alsof er met een naald in m'n buik geprikt werd, zo'n scherpe pijn. Nu vraag ik me dus af of dat niet m'n ei geweest is. De steken die ik namelijk eerder deze week voelde, waren niets vergeleken met dit! Maar als dat zo is, dan schuift mijn NOD ook twee dagen op. Toch laat ik het maar even staan zo. Verder moet ik zeggen dat ik er niet zoveel mee bezig ben als vorige maand. Heb zelfs afgelopen weekend twee toastjes met filet americain op zonder dat ik er erg in had! Vorige maand had ik daar echt wel bij stil gestaan. Baalde er achteraf wel van dat ik er niet aan gedacht had, maar het kan nu gelukkig nog niet zoveel kwaad. Voor mij wel een goed teken dat ik er niet meer 24 uur per dag aan denk. Vorige maand was het echt een obsessie! Ik maakte mezelf helemaal gek met alles wat ik voelde. Nu voel ik ook van alles in m'n buik, maar kan nu denken: dat was vorige maand ook zo en toen was ik niet zwanger, dus waarom nu wel? Ik hecht er dus geen waarde meer aan en wacht het rustig af...

@MaikeSanne, wat fijn dat je het weekend toch nog 'goed' bent doorgekomen! 3 Uur slaap is niet veel, haha! Hoe voel je je nu? Begint de misselijkheid al wat minder te worden? Wat fijn dat jullie de beruchte 6 weken en 3 dagen voorbij zijn! Komt helemaal goed meis!

@Ik1978, ik hoop voor jullie dat het niet weer 2 jaar gaat duren. Mocht je straks een paar maanden verder zijn, dan zijn de ovutesten misschien idd wel handig. Wij gebruiken ze ook nog niet. Maar mocht het ons te lang duren, dan ga ik er zeker aan denken!

@Sonica, ik vind 31 jaar eigenlijk een hele normale leeftijd om nog kinderen te krijgen hoor! Mijn vriend is nu 32 en in de vriendengroep die ik via hem ken, waren de meeste stellen (ook de vrouw dus) rond de 30 toen ze aan kinderen begonnen! Volg gewoon je hart en negeer de negatieve reacties van je omgeving! Je vroeg nog naar onze achtergrond. Op dit moment ben ik dus aan het afstuderen en wil eind oktober m'n scriptie helemaal af inleveren. Ik ga straks solliciteren voor een parttime job. Mijn vriend werkt fulltime en voor hem is het niet mogelijk om straks te minderen. Als we eenmaal een beeb hebben, wil ik maximaal 3 dagen gaan werken, dus het lijkt mij makkelijker om maar meteen naar een parttime baan op zoek te gaan. Op die manier heb ik ook minder kans ontslagen te worden als ik zo een fulltime baan vind, snel zwanger blijk en na m'n verlof ineens minder wil gaan werken. Mijn vriend heeft de ene week late dienst en de andere week vroeg. Dus hij is of de ochtend of de middag lekker thuis. We hebben straks dus voor drie dagen (dagdelen) oppas nodig. Mijn vader woont helaas te ver weg. Ik denk dat mijn moeder het helemaal geweldig zou vinden om 1 dag op te passen. Mijn schoonouders passen al op twee kleinkinderen, dus kan me voorstellen dat zij er geen behoefte aan hebben. Dan wordt het dus twee dagen kdv. Tenzij m'n moeder vaker op wil passen. Daarnaast denkt mijn vriend erover om eens in de vier weken een dag vrij te nemen zodat in die week een dag minder oppas nodig is. Ik las dat laats hier op het forum dat een stel dat zo deed (was dat hier)? Een geweldige oplossing!

@Leentje, dat zeggen mensen ook vaak tegen ons: meis, geniet er straks eerst maar lekker van. Nou, ik heb zoiets van: ik geniet pas echt als we een kleintje hebben! Dat kan toch ook? Ach weet je, iedereen bedoelt het natuurlijk goed. Ik laat ze lekker.

@Potjeongeduld, hoe is het met jouw misselijkheid? Hopelijk al wat minder!

@Sannie, leuk je weer te lezen! Jullie hebben mooi op tijd geklust, daar kan het niet aan liggen! Ik duim voor je hoor! Voor iedereen natuurlijk. Wat een leuk weekend hebben jullie in het vooruitzicht. Met wie gaan jullie?

De NOD's komen er bijna aan, spannend!!

Liefs, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 september

Toppertje
29
20 oktober

Leentje
22
27 oktober

NOD                                

Leeftijd                      

Kindje                

Ronde                      

NOD Oktober

Ernie
26
1e
1e
15

Baby77
31
3e
1e
15

Oeps
28
2e
1e
18

Ikke
24
1e
2e
23

Mama2006
28
2e
5e
23

Sannie 75
33
3e
3e
24

Potjeongeduld
23
1e
1e
25

Mart
23
1e
1e
26

MMWS
24
1e
2e
31

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Connie
30
2
2
6

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
21 oktober
1e
11.30

MaikeSanne
14 oktober
1e
14.45

Hoiii

Hier weer helemaal uitgeslapen ! vandaag lekker vrij dus heb 13 uren geslapen !!
Jeee echt heerlijk !!   Mocht ook wel na een nachtje van 3 uren.. dus heb t nu weer ingehaald :)
Idd was mn weekend super ! Alleen hielpen de zetpillen niet zoals ik gehoopt had..
Ben echt gister giga misselijk geweest !! En nu vandaag weer..
Heb echt nog helemaal niks gedaan en lig dan ook weer op bed..
Gelukkig heb k vandaag ook helemaal geen verplichtingen dus kan lekker nu
Morgen idd de echo !! Ben zo benieuwd !

Iris.. balen dat je nu echt ongi bent geworden !! Wel lekker dat je een cyclus hebt van 28 dagen... voor je t weet heb je je ei alweer !

Sannie.. Dus mooie bruiloft gehad? Super dat je dochtertje bruidsmeisje was.. lief !!
Heb je tijdens en na je ei niet meer geklust??
Maar wel voor je ei.. dus komt goed !!!   K duimvoor je !

Sonica Ik begrijp je reactie. Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop
hoe krijg je t in hemelsnaam in je kop om te vragen wanneer er een kindje bij jullie komt?   Misschien ben je er idd al jaren mee bezig of willen jullie geen kids
Hebben anderen niks mee nodig !!
Maar 30 (of was het 31) is toch een mooie leeftijd ??
Echt meis niet te veel druk om maken wat anderen zeggen en vragen!!
Laat ze maar lekker lullen !   En als ze idd weer vragen dan idzegge dat t hun geen ene ruk aan gaat !! **&@&@***

Ikke/miss X.. Lukt het wat met je scriptie??   En over dat gevoel dat t niet raak was deze ronde.. dat had ik ook !! echt wist het vor 100 % zeker..maar naar mate mn nod dichterbij kwam begon ik toch te hopen en te twijfelen en t was raak!!
Dus die gedachten van jou zeggen niks :p
K duim voor je !!!

K hoop dat ik zo overal op gereageerd heb..     Sorry als ik iemand(of meerdern) en vergeten !! xxx

he hallo!

Ja met mijn misselijkheid gaat het redelijk. heb het nu een beetje met vlagen, , maar vooral na het eten heb ik het, niet dat ik te veel eet of zo... ik laat nu juist dingen staan, als ik me wat bedacht heb om te koken, vind ik het savonds nix aan en vraag ik me zelf af waarom ik dat uitgekozen heb, gister feest gehad van mijn schoonvader, was echt super gezellig, maar ik laat nu echt dingen staan die ik normaal wel eet.... ben ook gestopt met alcohol, maar had gister dus mooi de smoes dat ik de bob was! hihihi

X

hai meiden,

rustig hier!
deze maand weet ik het echt niet met mn cyclus! als ik een cyclus zou hebben van 28 dagen, dan had ik afgelopen weekend mn vruchtbare dagen. maar ik heb helemaal niet veel afscheiding gehad  (nu nog steeds niet)  en ook geen andere opmerkelijke dingen. voor mn gevoel heb ik nog steeds geen eisprong gehad. wie heeft hier ook ´ervaring ´ mee. (het is ook de eerste cyclus na het stoppen met de pil)

maikesanne, wat erg dat je je zo beroerd voelt! hoe was je echo, ben zo benieuwd

sonica, ook welkom op dit forum! ik vind jou leeftijd ook zeker niet te oud hoor. niks van aantrekken. ik weet ook als ik straks zwanger ben, dat mensen tegen mij ook over mn ´jonge ´ leeftijd kritiek zullen hebben. ik ben 23 en  mn vriend 26.  ik vond die gedachte in het begin heel vervelend, maar ik sta nu zo achter mn besluit om moeder te willen worden, dat het me niks meer interesseert.

ik blijf ook gewoon werken. ik werk nu 34 uur en wil straks tussen de 24 a 28 uur blijven werken. financieel hebben wij het ook gewoon nodig dus.

ohja, ik zei dat ik nu al gebruik zou maken van ovulatietesten, maar ik wacht er toch nog ff mee. ik wil eerst ook ff paar  maanden het op de normale manier doen.

fijne avond!
liefs mart

Heee dames!!!!

Vandaag een zware dag gehad. Hele tijd heel erge buikpijn, alsof ik ongi moest worden.... maar dat is pas 25 oct.

X

@maikesanne hoe was de echo..... ik hoop goed Ik had nog niets gelezen

Verder potjeongeduld wel vreemd allemaal hoor hoe je je voelt en zo.
Ik kan wel zeggen dat lijkt zwanger maar eerlijk gezegd zou ik het niet weten.
ik hoop het wel voor je en dit is de eerste ronde toch???
we zullen het zien succes met wachten.

nou heb verder geen nieuws

groetjes...

Terug
Bovenaan