Hey meiden!
Ben er een paar dagen niet geweest, maar ben ook amper thuis geweest dit weekend! Nu eindelijk weer even tijd!
@Iris, balen meis, toch de rd's! Ik had nog wel zo goede hoop voor je! Was wel saai voor jou dit weekend op het forum of niet? Normaal ben ik er wel wat meer, dit was echt een heel druk weekend! Als ik je verhaal eerder had gelezen, had ik je mijn ervaring al vast kunnen vertellen. Mijn vorige ongi verliep namelijk zo ongeveer hetzelfde als die van jou nu. Mijn NOD viel op een woensdag, maar die zaterdag ervoor had ik ineens met afvegen wat licht roze aan het papier. Ik balen, dacht dus dat ik ongi ging worden. Hoewel, mijn ongi begint altijd met bruinig (sorry! ), dus dit herkende ik niet. Verder die zaterdag en zondag helemaal niets meer! Dus ik ging aan een innestelingsbloeding denken. Had ook geen krampen die ik normaal wel heb als ik ongi ben. Maar die maandag een klein beetje bruinig met afvegen en op het inlegkruisje. Weg was m'n hoop, dacht dat het nu echt ging doorzetten. Alleen die dag en de dinsdag bleef het zo! Het zette maar niet door en omdat het nog steeds een heel klein beetje was en bruinig, dacht ik weer aan een innestelingsbloeding. Maar een dag later, op m'n NOD zette het dan toch door, grr!!!! Ik heb al vaak gelezen dat je nieuwe cyclus pas begint op de dag dat je ongi echt goed doorzet, dus dat je helder rood bloedverlies hebt. Dus daar zou ik maar vanuit gaan. Echt balen voor je meis! Op naar de volgende ronde...
Je vroeg nog naar m'n ei. Afgelopen zaterdagavond tijdens het eten, kreeg ik ineens heel erge steken onder in m'n buik. Zo pijnlijk! Was bij m'n schoonouders en moest echt moeite doen om niks te laten merken. Duurde ongeveer een minuutje. Twee uur later weer precies hetzelfde! Alsof er met een naald in m'n buik geprikt werd, zo'n scherpe pijn. Nu vraag ik me dus af of dat niet m'n ei geweest is. De steken die ik namelijk eerder deze week voelde, waren niets vergeleken met dit! Maar als dat zo is, dan schuift mijn NOD ook twee dagen op. Toch laat ik het maar even staan zo. Verder moet ik zeggen dat ik er niet zoveel mee bezig ben als vorige maand. Heb zelfs afgelopen weekend twee toastjes met filet americain op zonder dat ik er erg in had! Vorige maand had ik daar echt wel bij stil gestaan. Baalde er achteraf wel van dat ik er niet aan gedacht had, maar het kan nu gelukkig nog niet zoveel kwaad. Voor mij wel een goed teken dat ik er niet meer 24 uur per dag aan denk. Vorige maand was het echt een obsessie! Ik maakte mezelf helemaal gek met alles wat ik voelde. Nu voel ik ook van alles in m'n buik, maar kan nu denken: dat was vorige maand ook zo en toen was ik niet zwanger, dus waarom nu wel? Ik hecht er dus geen waarde meer aan en wacht het rustig af...
@MaikeSanne, wat fijn dat je het weekend toch nog 'goed' bent doorgekomen! 3 Uur slaap is niet veel, haha! Hoe voel je je nu? Begint de misselijkheid al wat minder te worden? Wat fijn dat jullie de beruchte 6 weken en 3 dagen voorbij zijn! Komt helemaal goed meis!
@Ik1978, ik hoop voor jullie dat het niet weer 2 jaar gaat duren. Mocht je straks een paar maanden verder zijn, dan zijn de ovutesten misschien idd wel handig. Wij gebruiken ze ook nog niet. Maar mocht het ons te lang duren, dan ga ik er zeker aan denken!
@Sonica, ik vind 31 jaar eigenlijk een hele normale leeftijd om nog kinderen te krijgen hoor! Mijn vriend is nu 32 en in de vriendengroep die ik via hem ken, waren de meeste stellen (ook de vrouw dus) rond de 30 toen ze aan kinderen begonnen! Volg gewoon je hart en negeer de negatieve reacties van je omgeving! Je vroeg nog naar onze achtergrond. Op dit moment ben ik dus aan het afstuderen en wil eind oktober m'n scriptie helemaal af inleveren. Ik ga straks solliciteren voor een parttime job. Mijn vriend werkt fulltime en voor hem is het niet mogelijk om straks te minderen. Als we eenmaal een beeb hebben, wil ik maximaal 3 dagen gaan werken, dus het lijkt mij makkelijker om maar meteen naar een parttime baan op zoek te gaan. Op die manier heb ik ook minder kans ontslagen te worden als ik zo een fulltime baan vind, snel zwanger blijk en na m'n verlof ineens minder wil gaan werken. Mijn vriend heeft de ene week late dienst en de andere week vroeg. Dus hij is of de ochtend of de middag lekker thuis. We hebben straks dus voor drie dagen (dagdelen) oppas nodig. Mijn vader woont helaas te ver weg. Ik denk dat mijn moeder het helemaal geweldig zou vinden om 1 dag op te passen. Mijn schoonouders passen al op twee kleinkinderen, dus kan me voorstellen dat zij er geen behoefte aan hebben. Dan wordt het dus twee dagen kdv. Tenzij m'n moeder vaker op wil passen. Daarnaast denkt mijn vriend erover om eens in de vier weken een dag vrij te nemen zodat in die week een dag minder oppas nodig is. Ik las dat laats hier op het forum dat een stel dat zo deed (was dat hier)? Een geweldige oplossing!
@Leentje, dat zeggen mensen ook vaak tegen ons: meis, geniet er straks eerst maar lekker van. Nou, ik heb zoiets van: ik geniet pas echt als we een kleintje hebben! Dat kan toch ook? Ach weet je, iedereen bedoelt het natuurlijk goed. Ik laat ze lekker.
@Potjeongeduld, hoe is het met jouw misselijkheid? Hopelijk al wat minder!
@Sannie, leuk je weer te lezen! Jullie hebben mooi op tijd geklust, daar kan het niet aan liggen! Ik duim voor je hoor! Voor iedereen natuurlijk. Wat een leuk weekend hebben jullie in het vooruitzicht. Met wie gaan jullie?
De NOD's komen er bijna aan, spannend!!
Liefs, ikke
Zwanger willen worden
Wanneer
Hoeveelste kindje
Toppertje
November
3e
Ik1978
November
2e
OD