wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

hey meiden

wat leuk dat we nu al een echt groepje gaan vormen. dan kunnen we elkaar steunen met de mannen hahaha alle mannen zijn over het algemeen wel het zelfde en moet je ze horen als je bevallen bent dan zijn zij vaak de eerste die over een tweede beginnen !!!

Ik kan ook bijna niet wachten hoor, al ben ik van de week heel ziek geweest en moest even niet denken aan een tweede maar nu het beter gaat wil ik heel graag!! maar ja al ben je niet zwanger denk je ook hoe zou dat gaan met een kleintje en dat gaat bij mij super, het is net of Tijn weet o mama is ziek dus zal me super lief gedragen   DE SCHAT.

Meiden verwacht niet dat je na het ontpillen meteen zwanger bent, bij mij was het echt onwijs geluk hebben, ga er van uit dat je minimaal een half jaar bezig bent voor je zwanger bent dan ben je ook niet snel teleur gesteld. (ik wil niet bedweterig over komen hoor, als jullie of 1 van jullie dat vinden zeg het dan alsjeblieft!!!!)

groetjes quinta

Nee inderdaad... Ik hoop dat het in die periode dan ook snel gaat lukken, omdat je er toch een beetje naar toe leeft. Maarja zoals je dus vaak hoort, duurt het vaak wat langer voordat je zwanger raakt.
In mijn kennissen kring zijn er ook heel aantal mensen bezig met IVF, niet leuk dus...

hoi meiden,

leuk kletsgroepje hebben we zo he
ik vind je helemaal niet betweterig hoor,vind het juist fijn dat je dat soort dingen zegt.
jij hebt al ervaring en dat is voor ons alleen maar handig.
ik verwacht ook niet dat ik al binnen 4 maanden ofzo zwanger ben (zou te mooi voor woorden zijn)maar als je er dan mee bezig bent is het wel fijn als het niet een jaar duurt..
en dat hoor je idd best vaak.
eerst maar eens ontpillen en dan zien we wel verder!

groetjes,
zonnetje

Hallo Dames,

Ik zal ook weer eens reageren!
Gezellig zo kletsen over van alles en nog wat.

Ik heb jaren lang Microgynon 30 geslikt totdat de apotheek op een ander (zelfde bestanddelen) artikel overging. Ik heb nooit iets gemerkt aan de pil en het gaat al 11 jaar goed. Mij lichaam reageert gelukkig niet zo heftig op veranderingen.

Wat betreft mannen, tja ik heb er nog niet zo last van, moet ook eerlijk zeggen dat ik er zelf wel in mijn hoofd mee bezig ben maar nog niet met namen enzo, maar dat komt misschien ook wel omdat ik nog erg druk ben mijn mijn trouwdag en daar veel moet regelen, dat is ook wel leuk om te doen. Maar mijn vriend is ook wel redelijk nuchter en ik hoef daar ook nu nog niet met dit soort dingen aan te komen.

hey meiden

even een tipje van mij, het is erg handig om nu alvast duidelijk in je agenda op te schrijven wanneer je menstruatie begint en eindigd dan kan je als je aan het klussen slaat je vruchtbaarste dagen uitrekenen. Dan heb je een gemiddelde van je cyclus. Er zijn hier hele handige programmatjes voor bijv. ook op deze site (volgens mij).

En nog iets dat doe ik namelijk nu. Ik schrijf op wat ik nu voel als ik tegen me menstruatie tijd aan loop en het ben want als je stopt met de pil of spiraal (of wat dan ook) dan kunnen je symptonen erger worden omdat je er erg mee bezig bent dan ben je wat minder snel, zo van zal ik zwanger zijn of niet (iets minder onzeker dus ).

Kleine tip maar helpt wel!!!

groetjes quinta

Ik slik de pil vaak door, naja niet altijd. Maar zeker altijd wel 2 strips achter elkaar. Dus volgens mij klopt van mijn cyclus niets meer?
Wie van jullie weet hier iets vanaf?

Mijn vraag is eigenlijk: duurt het ontpillen langer, als je de pil vaak doorslikt?

quote: Marije2121 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-03-2009 10:30:14'));

Mijn vraag is eigenlijk: duurt het ontpillen langer, als je de pil vaak doorslikt?

Hoi Marije,

Volgens mij maakt het feit dat je de pil wel eens vaker doorslikt niet uit voor het 'ontpillen'. In de pil zitten hormonen die je eigen cyclus  stil leggen, waardoor je geen eisprong meer hebt. Wanneer je met de pil stopt moet je eigen cyclus weer op gang komen en hoe lang  dat duurt is voor iedereen verschillend. Ze zeggen wel eens dat mensen die meer dan een paar jaar de pil hebben geslikt er wat langer over kunnen doen voordat alles weer  op gang komt en de menstruatiecyclus regelmatig is, maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat het doorslikken van de pil hier ook een negatief effect op heeft.

Ik slik al  12 jaar de  pil,  daarom stop ik ook al eerder met de pil om alvast 3 maanden te kunnen ontpillen voordat we gaan proberen zwanger te worden.

Liefs,
Daffy  

Terug
Bovenaan