wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

hoi quinta,

heeft dat dan ook nut als je aan de pil bent??
omdat je dan eigenlijk geen eisprong hebt?
ik word bijv.pas 5 dagen na me laatste pil ongesteld,betekend dat dan dat me cyclus langer is?wat een vragen he..soms vind ik het best ingewikkeld allemaal..

ik slik al 8 jaar de pil en slik soms de pil door maar niet vaak.
volgens mij maakt het niet uit ivm met je cyclus hoor.word allemaal geregeld door de pil..
dan wel niet natuurlijk..lastig blijft het.

liefs,
zonnetje

Zonnetje

Ik denk niet dat dat zin heeft.
Wat je al zegt de pil regeld dat allemaal, maar ik heb begrepen dat de meeste willen stoppen met de pil om te ontpillen.
Met spiraal heeft dat wel zin want die onderdrukt de eisprong niet.

Als je zwanger wilt worden moet je, uiteraard, stoppen met de pil. In principe kun je meteen na het stoppen proberen om zwanger te raken. Mocht je zeer snel na het stoppen met zwanger raken dan kan dat geen kwaad voor de baby of de moeder.

Beter is echter om te stoppen met de pil, en vervolgens een aantal menstruaties afwachten. Ten eerste kun je dan beter bepalen hoelang je al zwanger bent, aangezien dat getelt wordt vanaf de laatste menstruatie.
 Wel kan het langer duren voor je zwanger word als je de pil hebt gebruikt, dit komt omdat de hormomen van de pil nog enige tijd werkzaam blijven. Normaal gesproken is je lichaam na 6 tot 10 weken helemaal schoon qua pil.  

Dit heb ik van een site die over zwangerschappen en anticonseptie gaat hoop dat jullie er wat aan hebben.

groetjes Quinta
(sorry me letter type is verkleint door het invoegen van de tekst)

hoi quinta,

bedankt voor je reactie!
dan weet ik het nu zeker,twijfelde daarover!

groetjes
zonnetje

Hallo allemaal,

Ik gebruikte triodeen als pil en volgend de bijsluiten op apotheek.nl zijn de hormonen na twee dagen uit mijn lichaam. Weet iemand of dit gevolgen heeft voor de snelheid waarmee je zwanger raakt of je cyclus?
Groetjes Stefanie

hey baby

ja dat is en blijft moeilijk te zeggen iedereen zn lichaam reageerd anders en wanneer je zwanger word/bent is afhankelijk van luchy shot, maar laten we hopen dat we allemaal snel zwanger zijn.

succes en welkom trouwens
groetjes quinta

hey meiden

wat zijn we stil, geen schrijf inspiratie meer???!!!

groetjes quinta

Hoi Meiden!

Hier even een snel berichtje, ben erg druk vandaag!

Wij willen in mei voor een kindje gaan. Ik ben al getopt met de pil omdat ik wou ontpillen. Nou ik ben nog aan het tobben.

Eind juli 08 heb ik de pil de deur uit gedaan. Om te ontpillen maar ook om mijn cyclus te weten. Ik ben in november ongi geworden (d.m.v provera) en daarne niet meer. Ik ga binnenkort stappen ondernemen want dit duurt me te lang.   Ik moet wel zeggen dat mijn cyclus helemaal in de war is door verschillende dingen. 2 bevallingen, 3 miskramen en de laatste tijd een hoop stress. Dit allemaal binnen 5 jaar! Aan de ene kant is het niet zo vreemd dus.

Ik ben overigens nu van de stress af dus ik hoop dat mijn lichaam alles zlef hersteld.

Ik ben wel al begonnen met zwanger worden pillen voor het geval dat!

Hey Quinta,

We zijn inderdaad allemaal een beetje stil de afgelopen week he? Beetje druk misschien, of inderdaad geen inspiratie.
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest, ik ging voor iets anders maar het gesprek kwam uiteindelijk ook nog even op het zwanger worden. Ik slik namelijk sinds ik met de laatste pilstrip ben begonnen de multivitamine "materna" van Centrum voor het foliumzuur. Maar ik twijfelde of dit wel voldoende was. Hier zit namelijk  0,4 mg foliumzuur in terwijl je overal op internet leest dat je  0,5 mg  moet slikken. De huisarts heeft me kunnen geruststellen en gaf aan dat 0,4 mg ruim voldoende is. Ik had trouwens eerst de 'zwanger worden' pillen van de etos maar dat zijn zulke joekels van capsules, die kreeg ik bijna niet weg. Deze pillen  kun je gelukkig doormidden breken.

@ hoping for a miracle soon:
Welkom! En wat  vervelend dat je cyclus niet goed op gang  wil komen. Dat lijkt me erg frustrerend. Ik duim voor je dat je lichaam zich nu het weer wat rustiger is qua stress weer vanzelf hersteld. Anders moet je zeker stappen gaan ondernemen, het duurt wel erg lang zo.

Groetjes,
Daffy

Terug
Bovenaan