wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Hallo iedereen
Ik hoor hier niet echt thuis maar toch ..
Mijn kinderwens is heel erg groot & ook onze situatie is ernaar alleen wil mijn vriend graag nog even wachten ... extreem moeilijk vind ik dat, zeker nu er om me heen een ware babyboom aan de gang is.   Pijnlijk
Maar goed, hij gaf de voorbije week wel aan dat " het niet zo lang meer zou duren " en daar trek ik me dan maar aan op, misschien stom maar ik kan het niet laten
Mag ik in tussentijd wat met jullie meekletsen?

@Rayne, welkom op het forum. Jammer dat je nog moet wachten op je vriend, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je er allebei helemaal achter staat!
Bij mij begonnen de kriebels ook al wat eerder dan bij mijn vriend. Dat leverde soms best wel wat frustraties bij mij op! De reden dat mijn vriend wilde wachten, is dat we eerst willen trouwen. En dat gaat gelukkig over 6 weekjes gebeuren! :)
Hopelijk is je vriend er ook snel klaar voor en kunnen jullie ervoor gaan!

@ Rayne : Ik weet heel goed in wat voor situatie je zit. Nog geen twee maanden terug zat ik in hetzelfde schuitje. We zitten in een ware babyboom, mijn beste vriendin is wederom ( van haar derde) zwanger, mijn ene nichtje is net bevallen, eentje gaat in juni bevallen en de volgende in augustus. Een ware hel als je zelf ook kinderen wilt.

Ondanks dat ik als een half jaar loop te grappen over kinderen, is het sinds 2 jaren the real deal. Mijn vriend had dit nog totaal niet. Hij is gek op kinderen en wilde ze ooit wel hebben, maar niet op korte termijn. Het was voor mij heel moeilijk om te wachten en loop sindsdien ook bij een psycholoog om het "een plekje" te geven en mijzelf niet helemaal gek te maken.

Ondanks dat ik er zelf heel erg mee bezig was en mij ei kwijt kon bij mijn moeder en vriendinnen, hield ik mij stil bij mijn vriend en probeerde ik af en toe meer de praktische zaken aan te kaarten (hoe zit het met werk? redden we het financieel? wat komt er allemaal bij kijken)

Nu twee maanden later is het 180 graden omgedraaid. We gaan vanaf augustus (of iets eerder) er 100% voor. Hij heeft uiteindelijk het inititatief genomen en ik kan alleen maar ja knikken.

Geef het rust, probeer er achter te komen wat zijn bezwaren zijn en probeer eventuele praktische zaken op een kalme en rustige manier weg te nemen. Geef jouw visie erop, maar laat het eerst een beetje rusten. Ik denk dat ik in het algemeen mag spreken dat stampen en pushen bij mannen zinloos is.

ik wens je veel succes hiermee en klets gewoon lekker mee!

groetjes
kristel

Bedankt
Pushen doe ik niet hoor, ik zou het rot vinden als hij "toegeeft" omdat ik hem onder druk zet.   Ik wil net dat hij ook een kindje wilt snap je
Ik praat er dus zo weinig mogelijk over, heb hem tijd terug duidelijk gemaakt dat ik erg graag een kindje wil en dat hij maar moet aangeven wanneer hij er klaar voor is.   Verder bijt ik op mijn tanden om het er niet over te hebben.   Maar, zoals ik al zei, babyboom hier & dan was het voor mij wel een enorme opluchting dat hij zelf merkte dat ik het moeilijk had (maar me sterk hield) en uit zichzelf aangaf dat het dus "niet meer zolang zou duren".
Maar wat is nu precies niet meer zolang hé
Erover praten met familie en vrienden lukt echt niet aangezien ik -echt waar- de enige ben in deze situatie & het bovendien ook een beetje genant vind (dat hij nog geen kind van me wil en dat dat aan mij ligt of zo?).
Wat zijn bezwaren zijn?
Eigenlijk gewoon dat we Tiiiiiiiiiiiiiijjjjjjd genoeg hebben (oh wat heb ik een hekel aan dat woord) .. niks ergs dus maar ja wat moet ik met mijn gevoel hé

hoi rayne,

welkom,leuk dat je meekletst!
kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt,ik heb ook in een soort gelijke situatie gezeten.bij mij begonnen de babykriebels een tijdje geleden en mijn vriend wilde ooit wel kinderen maar toen nog niet...veel over gepraat en net zoals jij aangegeven dat hij maar   moet zeggen wanneer hij wel wilde!en eigenlijk heel snel begon hij er uit zichzelf over!hij zei ik heb er over nagedacht en waarom zullen we eigenlijk wachten??laten we er nu voor gaan!!en dus had ik 30 mrt me laatste pil en wachten we nu tot ik ongesteld word   (of dat ik al in 1 keer zwanger ben) morgen dag 28 van cyclus maar merk nog helemaal niks.we wachten af! dus ik hoop voor je dat je vriend er snel over begint en dat jullie er voor gaan!

groetjes,zonnetje

quote: Bloemsie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-04-2009 13:36:29'));

@Rayne, welkom op het forum. Jammer dat je nog moet wachten op je vriend, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je er allebei helemaal achter staat!
Bij mij begonnen de kriebels ook al wat eerder dan bij mijn vriend. Dat leverde soms best wel wat frustraties bij mij op! De reden dat mijn vriend wilde wachten, is dat we eerst willen trouwen. En dat gaat gelukkig over 6 weekjes gebeuren! :)
Hopelijk is je vriend er ook snel klaar voor en kunnen jullie ervoor gaan!

Hoi Bloemsie
Wat leuk dat je over 6 weken gaat trouwen spannend! Ben je al zenuwachtig?
Wij zijn afgelopen september getrouwd en hebben echt een superdag gehad! Geniet maar lekker van alle voorbereidingen.. Moet je nog veel regelen?
Ook een leuk vooruitzicht daarna dat jullie samen voor een kleintje gaan... Mijn man wilde hierna nog even wachten en nog wat sparen... Kost allemaal genoeg he zo n dag?
Gelukkig gaan we er deze zomer voor!   Nu moet ik alleen nog stoppen met roken..

Groetjes!

Hai iedereen en welkom Rayne,

Het lijkt wel of de kinderwens bij alle dames eerder speelt dan bij de mannen.
Bij ons is dat een heeel klein beetje zo. We hebben samen ervoor gekozen dat we gaan beginnen met proberen, maar mijn vriend vind het niet heel vervelend als het de eerste paar maanden nog niet raak is.

Wij zijn er ook wel van uit gegaan dat het een half jaar duurt om zwanger te worden en dat je daarna nog negen maanden op de baby moet wachten. Tijd om te wennen is er dus genoeg. Bovendien is het huis af en hebben we allebei een baan, dus in principe is alles geregeld. Om ons heen zijn ook al wat baby's dus zo wennen we er ook aan.

Dus Rayne, ik hoop dat je vriend rekening houdt met de wachttijd en dat hij weet dat hij   morgen nog geen papa is als hij nu ja zegt... Misschien kun je eens peilen of er iets is wat hij heel graag nog wil doen voordat hij aan kinderen begint, een grote reis ofzo?
Ik kan me je situatie wel heel goed voorstellen en het lijkt me heel vervelend. Het gevoel om een baby te willen kan heel sterk zijn en als iemand waarvan je zoveel   houdt dat (tijdelijk) tegenhoudt kan dat heel dubbel voelen lijkt me... Maar ja, wat je zegt, je wilt hem ook niet gaan overhalen.

Wel moeilijk om er niet de hele dag aan te denken zeg. Hebben jullie daar ook zo'n last van? Om me heen allemaal zwangeren. Bovendien heb ik nu 2 weken vakantie wat ook niet echt voor afleiding zorgt... En dan duurt het wachten heel lang. :-(

Jullie nog babynieuws? Hebben jullie ook al een namenlijstje? Hihi!

Martine

Hey dames,

Deze maand heb ik voor het eerst de pil laten staan om te 'ontpillen'. Ik ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn! Precies na 30 dagen. Op dit forum genoeg gelezen over cycli die niet op gang komen na pilgebruik, ben dus blij dat het ok is

@ Rayne. Ik begrijp dat het moeilijk is om op je man te wachten en ik vind het super hoe je het doet. Bedenk als je het er moeilijk mee hebt, hoe belangijk het is om er samen 100% achter te staan. Een kindje krijgen is een hele heftige gebeurtenis, ook als alles goed gaat. Ik hoop dat je man het 'licht' snel ziet en jullie samen kunnen genieten van wat komen  gaat .

Taraneh

Terug
Bovenaan