wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Hoi Zonnetje, ik slik nu 20 jr de pil (oei wat klinkt dat lang!) Ik ben al van verschillende pillen gewisseld. Maar voornl omdat ze te licht waren. Ik ben ook al een keer zwanger geweest (door de pil heen) maar dat werd na 8 wk een miskraam. Dat was ongeveer 7 jr geleden. (en oei wat was ik daar ziek van) Nu hebben we eindelijk na lang wikken en wegen besloten ertoch maar voor te gaan. Sinds die beslissing is gevallen ben ik in een soort jubelstemming. Terwijl ik een half jaar geleden toch nog echt niet wist of ik wel kinderen wilde. Raar dat dat zo snel kan veranderen. Nu het echt  is, gaat het me natuurlijk veel te langzaam. Maar ik wil perse eerst de 4 weken foliumzuur volmaken.
Alle risico's (voor zover mogelijk) uitsluiten want ik ben de jongste niet meer
Eerst bedacht ik me dat ik nog niet in april wilde beginnen want ik vind januari geen leuke maand om in te bevallen maar wie weet duurt het 8 mnd tot een jaar voordat ik aantel (als het uberhaubt lukt) en dan denk ik achteraf was ik maar eerder begonnen.
Maar goed de natuur beslist zelf dus ik wacht rustig af. Ik moet nog 2 pillen van mijn strip en dan nog 1 hele strip (ik slik de pil bijna altijd door) dus nog 23 dagen slikken en dan............. afwachten maar.
Ik vind het wel leuk om hier al met anderen erover te kunnen kletsen. Mijn vriend wil het het liefste stil houden tot ik 6 mnd zwanger ben hahaha. Dat gaat niet lukken. Ik ben accoord gegaan met het stil houden tot 12 wk maar ik vind het nu al moeilijk om er niet tegen iemand al over te beginnen. Dus dit forum is een uitkomst.

hoi BB10,

20 jaar de pil is idd best een tijd..mag ik vragen hoe oud je bent?
gek he hoe snel je kan omschakelen van wel/niet een kind.
ik heb altijd al een kinderwens gehad maar sinds een paar maanden word de drang om nu te beginnen steeds groter,en wat je zegt,alles duurt nu te lang haha.
maar ach nog even geduld!je weet idd nooit hoelang het duurt voor je zwanger bent,ik ga toch zeker uit van een maand of 8.als het eerder is ,is het natuurlijk alleen maar fijn!

groetjes,
zonnetje

inderdaad een leuk idee zo'n lijstje, en ja t zijn er al aardig wat

Misschien ook leuk om er leeftijden bij te zetten??

Ik zelf ben op dit moment 22, bijna 23

Ik slik de pil meestal 3 strips achter elkaar en hou dan een stopweek. Maar in mijn 2e strip ben ik halverwege 1 pil 'vergeten' heb hem ongeveer na 12 uur geslikt.
Ik heb aan het eind van die strip een zwangerschapstestje gedaan, omdat ik wat last had van me buik en het niet vertrouwde.
Die was negatief.

Toen heb ik gewoon mijn 3e strip er achteraan geslikt. Nu ben ik dus gestopt met die strip voor een stopweek.
Meestal word ik vrijdag of zaterdag ochtend ongesteld. Het is nu alweer maandag eind van de middag. En ik  ben nog steeds niet ongesteld.

Ik moet woensdag volgens schema weer starten met de pil, maar dat doe ik natuurlijk niet als ik nog niet ongesteld ben.

Omdat ik laatst al eens zo'n zwangerschaps test heb gedaan. Wil ik eigenlijk niet nu direct al een test gaan doen. Wacht zeker nog af tot woensdag...

Achteraf gezien had ik natuurlijk gewoon een stopweek moeten houden na die 2e strip omdat ik daar niet zeker was.
Ik voelde me vandaag wel 'wat' misselijk. Maar ik weet ook niet of het komt omdat ik twijfel of ik zwanger ben. Mijn buik voelt ook anders dan anders...

Stress heb ik niet, wel een drukke baan, maar heb geen stress...

Ik weet het niet??? :S

goed idee welkom kindje om de leeftijden erbij te zetten,misschien wil quinta dit doen,want ik weet niet hoe dat moet..
ik ben 25.

marije2121:wel een beetje raar dan he als ik je verhaal zo lees,was misschien beter geweest om te stoppen na je 2de strip maar ja..ik zou idd nog even afwachten tot woe en dan een test doen en anders even naar de huisarts.
zou wel leuk zijn he als je nu al zwanger bent!!   toch??!
hou ons maar op de hoogte!

groetjes,
zonnetje

Hmm ik typ dit bericht al ondertussen voor de 3e keer, omdat deze internetpagina raar doet.

Maar ik begin wel te twijfelen over WAT ALS ik nu echt zwanger ben:

- Heb nog geen vastcontract
- Huisje waar we nu wonen is niet ideaal, klein extra slaapkamertje en onhandige bouw voor gezin.
- foliumzuur

Als iemand tips heeft over testen (wanneer ik dat het beste kan doen), pilgebruik en foliumzuur hoor ik het graag...

hoi marije

dat doe je goed dat je toch even wacht met de pil tot je menstruatie toch komt en dat je woensdag dan een test gaat doen als dat niet zo is.

Spannend zeg, maar het kan ook psygisch zijn, dat je zo graag zwanger wilt worden en dat je menstruatie langer op zich laat wachten, je zal niet de enigste zijn die dat over komt.

Maar laat je het ons wel weten of je menstruatie is gekomen of niet.

groetjes quinta

Terug
Bovenaan