wie wil er kletsen over kindjes van ongeveer 3,5 jaar???

Hoi dames,

Nog even op de valreep, koffers gepakt. Kind heeft grote tas + fiets + strandspullen + binnenspeelgoed. Pa + ma 1 tas samen.
Monique: mijn moeder zegt altijd "aan alle vervelende dingen" komt een einde. Het is vast een sprongetje geweest. Ze zat zichzelf vast in de weg. Heeft Lars ook wel eens last van. Ben helemaal blij dat hij z'n grote boodschap op de wc doet en de luier heeft afgezworen. Ben er zeker van dat hij zichzelf daarmee ook in de weg heeft gezeten. Het is sinds vorige week een heel gezellig ventje geworden.
Over theater gesproken. In de week tussen kerst en oud en nieuw (mega ver weg) komt Sesamstraat bij ons in het theater, ga zeker kaartjes regelen. Ome Willem staat ook op het program. Leuk he, zo jong en dan al naar de film en het theater. Had ik niet hoor toen ik 3 was.
Lekker doorschrijven jullie, ik probeer a.s. week in Singapore ook een keer het internetcafe te bezoeken en jullie te schrijven.
Gezellige week met de kindjes.
Tot gauw
Ingrid
 
hoi hoi

alles goed bij jullie?
Ingrid,geniet van de vakantie en hopelijk hebben jullie lekker weer!

ja ik denk ook dat davina zichzelf in de weg zat.ze is nu weer helemaal vrolijk en ze kan nu ook ineens zelf d'r jas aan doen!!zelfs d'r rits kan ze zelf helemaal zelf dichtdoen.dit was altijd een reden voor driftbuien omdat het niet lukte en nu lukt het wel dus is ze helemaal trots!
op de psz gaat het ook weer lekker,ze brult niet meer met het zwaaien dus ze is weer lekker in d,r hum!
en nu moet ze vrijdag weer naar de tandarts dus beginnen we weer van voren af aan!

verder niet veel gebeurt hier maar ik kom af en toe wel weer even kijken!

doei doei
 

Hoi Hoi,

Zo eindelijk ook weer eens een berichtje van mij. Het is alweer een poosje geleden, maar heb het druk druk......pffff druk met de kleinste dingen.

Ik ben nu ff alleen, want de kids zijn bij mijn ouders. Ze hebben er twee nachten geslapen, zodat ik ff bij kon tanken. Als de 1 niet wakker is, dan de andere wel, dus ik had al heel lang niet meer doorgeslapen. Overdag moest ik toch werken en zou mijn moeder anders ook oppassen. Meestal komt ze dan bij ons, maar ik had ff gevraagd of ze daar een nachtje mochten slapen. Mijn moeder stelde voor om dan maar 2 te doen. Wel even lekker hoor, maar ik ben wel blij dat ik ze zo weer ga ophalen.
Vind jij dat niet vervelend Ingrid? een weekje zonder Lars? Maar de kans om mee te gaan op zakenreis is natuurlijk ook wel heerlijk.
Mijn mannetje is nu volop bezig met ander werk, wat ik ook wel weer spannend vind. Heel veel waar hij gesolliciteerd heeft is wat verder van huis. Wij wonen in Drenthe. Dat houd in dat we misschien op den duur wel moeten gaan verhuizen. We hebben nu een mooi vrijstaand huisje, wat we net verbouwd hebben.......waar vinden we dan zoiets weer? Pffffff moeilijk hoor. Waar wonen jullie eigenlijk, als ik vragen mag......?

Ik ga stoppen, want ga zo m'n kids ophalen. Ik spreek jullie snel en dan zal ik een wat langer verhaal typen.

Groetjes Renate
 
Daar is ze weer.
Heerlijk zo'n weekje relaxen, met een boek aan het zwembad. Het is lang geleden dat ik 2 dikke boeken achter elkaar heb gelezen. Manlief overdag aan het werk en ik in de hitte. Zo'n 32 graden en een luchtvochtigheid van ruim 80%. Ik was in Singapore. Een leuke stad om te shoppen. De kinderkleding is er super goedkoop. Ook was die week de grote Singapore Sale begonnen met elke dag andere hoge kortingen. Ik heb voor Lars 2 tshirts, een overhemd en een korte broek van Jeep gekocht. Omgerekend €45,--, totaal, hier betaal je alleen voor een korte broek al meer dan €45,-- errug duur. Voor mezelf heb ik alleen een leuke tas gekocht. De kleding is berekend op de superslanke chinese vrouwtjes met maat extrasmall. Nou daar pas ik al jaren niet meer in. En de schoenmaat gaat tot 41 en ook weer smalle leest. Nou heb ik niet maat 41, maar wel een brede voet met een hoge wreef. Trouwens, ik heb de hele week op slippers moeten lopen. Direct de eerste dag op instappers gelopen in de hitte en dan niet een klein tochtje, nee, lang, lang, lang. Gevolg op alle bij de voeten boven op m'n tenen en voor m'n wreef, juist ja, superblaren. Ze zijn nog steeds niet geheeld.
Een dagje een sightsee-ing met de bus gedaan en een dagje een kookles chinees gevolgd. Errug leuk, na afloop lekker opgegeten. Al met al een heerlijk weekje. Door het tijdsverschil (het is daar 6 uur later dan bij ons) 's avonds laat naar Lars bellen. Hij heeft het heerlijk gehad. Een lekker gekleurd mannetje. Hij was bij mijn schoonzus in Zeeland.De afgelopen dagen was het prima strandweer, hij heeft zelfs bruine billen want hij wilde geen zwembroek  aan, dat is niet lekker met zand er in. Ik kan merken dat hij een sprongetje heeft gemaakt. Hij is  weer wat ouder en wijzer geworden. Kan je  goed merken als je hem een weekje niet hebt gezien.  De grote boodschap op de wc heeft daar zeker toe bijgedragen. Hij vindt het nog steeds reuze  interessant. Elke plas op de wc probeert hij ook te poepen.
Vanmorgen lekker gaan zwemmen, daarna mama strijken en hij fijn spelen. Ook weer een plus, hij speelt heerlijk zelf. We hadden een setje meegenomen met alles wat met een vliegveld en vliegtuig te maken heeft, een piloot, stewardess, bagagewagentje, trap voor het vliegtuig enz. Geweldig succes en dat voor  â‚¬5,--.

 Renate: ik woon in het zuidwesten van Nederland.

Monique: Lars kan ook opeens z'n eigen jas aandoen, knoopjes dicht. Zelf schoenen aantrekken, met klittenband helemaal goed, alleen de veters nog niet (logisch). Z'n kleren zelf aan en uittrekken gaat ook goed. Een compliment voor m'n schoonzus heeft ze goed voor elkaar gekregen.
Ook leuk dat hij opeens andere dingen doet en zegt. Gezichtje insmeren na het douchen, sorry zeggen uit zichzelf, iets niet goed doen en dan foutje zeggen.

Hoe ging het bij de tandarts met Davina? Was het een drama of vond ze het interessant? En een tandenborstel gekregen na afloop?

Nou dat was het weer, ga zo eens eten klaarmaken. Dat is lang geleden zeg. Ook wel weer leuk hoor. We eten lekker asperges, kan je hier bijna op elke hoek elke dag vers krijgen, zo van het land en verse aardbeien toe. Ook Lars vindt asperges heerlijk, met een gekookt aardappeltje, een beetje boterjus en een plakje ham, eieren lust hij niet.
Tot gauw
Ingrid
 
hallo dames

zo eindelijk ben ik er weer even.ik kwam een week lang deze pagina niet op waarom weet ik niet maar ben blij dat ie het weer doet.

zo ingrid lekker genoten van je vakantie dus.hoe was een week lang zonder je mannetje?
vond je het niet erg stil?wij gaan over drie weken en ben benieuwd hoe ik het zal vinden)

ja renate is best lekker he af en toe even bijtanken.heb je ook echt rustig aan gedaan?anders heb je er nog niks aan gehad.heb je wat leuks gedaan of alleen maar geslapen?
ik woon in nieuw vennep(noordholland)

zaterdag is megan 1jaar geworden!!en ze heeft echt veel kleertjes gehad.ik geloof wel 9complete setjes!dus kan voorlopig weer vooruit.
we hadden wel geluk dat het lekker weer was dus konden we lekker in de tuin zitten(scheelt een hoop rommel in je huis!)

davina kan nu d'r jas helemaal zelf an doen ook d'r rits!dus dat scheelt al een hoop gezeur want ze wilde het perse zelf doen maar als het dan niet lukte.....
en bij de tandatrs was geen feest want er moest weer een kies gevuld worden! en deze vrijdag moet ze weer maar dan als het goed is voorlopig voor de laatste keer.er moet dan ook weer een kies gevuld of zelfs getrokken maar dat zie ik vrijdag wel weer.ze gaat naar een speciale tandarts voor bange kindjes in amsterdam en ze krijgt na afloop twee stuiterballen uit zo'n grote soort snoepautomaat.dus ik heb geloof ik al acht stuiterballen hier in huis!!erg leuk hoor maar je word er een beetje gestuitert van!

zo ik ga zo mijn bedje weer opzoeken heb vandaag gewerkt dus heb een paar moeie voeten

ik kom vandeweek wel weer kijken

groetjes en tot schrijvens

monique
 
Hoi,

Zeg Monique is het geen idee om haar kiesjes te laten sealen. De tandarts bij ons doet dat om te voorkomen dat er gaatjes in de melkkiesjes komen.
Lijkt me geen pretje om als kleintje een kies te moeten laten trekken. En hoe zit dat dan met de 'grote' kies die er onder zit. Is die dan ook aangetast?

Groetjes van Ingrid
 

Hoi Meiden,

Wat vervelend voor Davina dat ze steeds naar de tandarts moet. Wij zijn met Sander vorige maand heengeweest en die had een beginnend gaatje, maar de tandarts deed er nu nog niets aan. Hoe reageerde Davina op het boren dan? Want ik denk dat Sander moord en brand zou schreeuwen en zijn mond niet open zou doen (kan meevallen natuurlijk) Sealen ken ik niet, doen ze dat vaker bij kleine kinderen Ingrid? Want anders is dat wel een idee voor later natuurlijk. Laatst toen wij er waren hadden we Justin ook meegenomen. De tandarts heeft ook heel ff bij hem gekeken, maar alleen de voortandjes. Hij heeft nog geen kies gezien, want Justin deed zijn mond niet open. Maar kreeg wel even een rekening van de volle pond. Belachelijk.......geen wonder dat die tandartsen het zo goed doen pffff.

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Megan. Jullie hadden er idd heel mooi weer bij. Wij zijn zaterdag naar strand Horst geweest. Mijn man gaat waarschijnlijk daar in de buurt werken, dus we hadden daar even rond gekeken.   De kids vonden het heerlijk aan het strand. Wat dat betreft leek het me wel leuk om dicht bij de zee te wonen.
Wel grappig Monique.....een penvriendin van me woont ook in Nieuw Vennep.   We pennen al jaren, maar ik heb haar nog nooit gezien. Toen zij ging trouwen lag bij mij in de planning om er naar toe te gaan, maar twee weken voor haar bruiloft ben ik bevallen van Justin. En het was toen zooooo warm, dat ik het niets vond om daar naar toe te gaan met zo'n kleine spruit in  de warme auto.

Ik ga even stoppen, want ik ga nog even de boel hier stofzuigen. Mijn buurvrouw komt zo ff koffiedrinken. Wij hebben 2 honden en dan ligt er toch hier en daar wat haar. Das wel eens een nadeel, want ik heb niet elke dag zin om te stofzuigen, maar het moet wel.......

Tot latersssss....Groetjes Renate
 
hallo dames

zo hier even een momentje voor mezelf.papa is met davina aan het zwemmen en megan ligt op bed.heb net even schoongemaakt boven en nu had ik geen zin meer het is tenslotte zondag!

davina heeft de tandarts weer doorstaan.er is helaas weer een kiesje uit bovenin nu dus ze mist er nu twee.sealen heb ik idd ook nog nooit van gehoord en ze zijn er ook niet over begonnen dus heb geen flauw idee.het is nog afwachten natuurlijk hoe het met d'r grote gebit is maar ja dat weet je pas als ze door zijn.ik hoop dat we er vroeg genoeg bij zijn en dat het niet doorgeslagen is.
maar ze is nu klaar gelukkig.ze hoeft alleen eind augustus weer voor controle.ze hebben daar trouwens een handig hulpmiddeltje om d'r mond open te houden.dit word tussen d'r tanden gezet(een soort plankje ofzo wat ze omschreef) dus dan hoefde ze dat niet zelf de hele tijd te doen.

we lopen wel leeg op de tandarts op het moment want ik heb ook al zo'n sterk gebit(not) en had een stuk van een kies af en twee verstandskiezen moesten getrokken.die laatst zijn er dinsdag uitgehaald en kan sinds vrijdag weer een beetje normaal eten gelukkig.is wel goed voor de lijn want mijn zwangerschaps kilo's zitten er nog steeds aan) was gelijk een kilo kwijt!

verder gaat alles lekker!!davina is zeer rustig en megan brabbelt altijd de hele dag door!

wel toevallig ja renate dat je een penvriendin hier hebt wonen!jammer dat je d'r nog niet hebt kunnen ontmoeten maar ja wie weet....ooit!zo zie je maar weer hoe klein nl is want je komt altijd overal wel iemand tegen die ook iemand kent die daar woont!(snap je me nog?)

zo ik ga nog even van mijn rust genieten hier en kom snel weer neuzen

ik ga over 1,5 week al op vakantie bendenk ik me netlekker naar de zon!!

groetjes
monique
 
Terug
Bovenaan