wie wil er kletsen over kindjes van ongeveer 3,5 jaar???

Goedemorgen Ladies,

Allereerst even over het sealen. Mijn schoonzus vertelde dat de tandarts dat bij haar dochtertje had gedaan. Het is een laagje dat op de kiezen wordt aangebracht. Zie het als een coating. Het aanbrengen is zo gebeurt. Het zorgt er voor dat er geen gaatjes kunnen komen. Poetsen moet natuurlijk wel blijven gebeuren. Wij moeten begin juli naar de tandarts en ik zal hem er eens naar vragen. Het is niet zo'n moderne tandarts dus hij zal het wel niets vinden.
Leeglopen op de tandarts? Kinderen zijn toch tot hen 12e of zo verzekerd voor de tandarts?

Zeg Monique waar ga je naar toe op vakantie (of had ik dat moeten lezen). En dat is toch met z'n tweeen? En de kids waar gaan die dan naar toe? Ik vond het heerlijk weer eens een weekje met z'n tweeen. Weer eens een boek lezen zonder gezeur rond je hoofd en even niet de hele tijd over je kind praten.
Maar het is ook weer heerlijk het ventje rond je te hebben lopen.

Gisteren zijn we naar het Dolfinarium geweest. Ondanks de kleine regenbuitjes een groot succes. Het was niet zo heel druk (ik moet er niet aan denken om er in juli/augustus rond te lopen). Er waren geen wachttijden, alle shows bekeken. Lars vond de kleine haaitjes en de roggen het allerleukste. Die mag je eten geven en aaien. En natuurlijk na afloop een naar de cadeauwinkel. Dat is altijd een drama. Hij is helemaal gek van knuffeldieren. We hebben hem weten te overtuigen dat een opblaashaai voor in het zwembad veel leuker is. De haai ligt nu in de huiskamer en hij speelt er al vanaf 7 uur mee. Gelukkig past de haai niet onder de douche. Dus bleef hij voor de douchedeur liggen en Lars maar praten tegen de haai.

Verder heb ik niet veel beleefd. Straks gaan we zwemmen. Vorige week heeft Lars 'proef' gezwommen voor zijn zilveren teddybeer. Volgende week is het 'diplomazwemmen'. Vandaag veel oefenen.

Nou dat was het weer, kom van de week nog wel een keer terug.
Groetjes van Ingrid
 
hoi hoi

van dat sealen heb ik niet gehoord ik wist ook niet dat het bestond.ook nu je het hebt uitgelegd komt het me niet bekend voor dus die tandarts in amsterdam zal het ook niet doen anders hadden ze het wel gemeld denk ik
en met leeglopen bedoelde ik dat je de rekeningen toch eerst zelf moet voorschieten voordat je een deel terugkrijgt.en mijn man is sinds twee jaar particulier verzekerd dus valt de tandarts nog onder het eigen risico.

we gaan een weekje naar mallorca!weet niet meer of ik het ergens al geschreven heb maar ja dat is heel gewoon bij mij sinds ik zwanger ben geweest!heb echt briefjes nodig anders kom ik maar met de helft thuis byv.hen er echt zin in even een weekje lekker niks doen.en inderdaad een boek lezen zonder te hoeven opletten of vragen beantwoorden!
de meiden gaan naar mijn schoonouders toe.als het mooi weer is gaan ze naar de camping en anders blijven ze thuis en gaat davina gewoon naar de psz.dus hoop voor ze dat het lekker weer word want dan kunnen ze lekker naar buiten toe!ik ga een kalender maken met davina waar ze iedere ochtend een Dora sticker op kan plakken!ga volgende week samen een mooie kleur uitzoeken en samen de kalender maken.heb ook een paar kleinigheidjes voor mijn schoonmoeder in de kast voor als ze zich niet meer kan vermaken.(kralen en een stempelsetje en een schrijfsetje van dora).

leuk lijkt me ja het dolfinarium.maar het is redelijk ver rijden voor ons dus dat doe je ook niet zomaar even.wel goed dat je hem hebt weten te overtuigen met die opblaashaai!!en dat ie er dan ook zo gek mee is!geweldig!!
ik heb wat dat betreft een echte meid want die praat de hele dag met d'r pop(pen).ik heb net bijna alle knuffels weggedaan want we hadden er wel twintig ondertussen.dus nu heeft ze er nog tien!!meer dan genoeg.

ze ligt vannacht voor het eerst zonder bedhekje!zal mijn benieuwen of ze er nog uitvalt.bij mijn schoonouders ligt ze ook in een gewoon bed en ze valt er nooit uit dus zal vast wel goed gaan maar ze wilde zelf niet en vanavond ineens wel!!dus gelijk weggehaald en ze ging zonder zeuren slapen!

een vriendin van ons is 1,5 week geleden bevallen van een eeneiige tweeling(twee meisjes).ze was pas 29 weken zwanger dus was nog even spannend maar alles gaat geweldig met die twee!ze liggen nog wel in de couveuse maar ze hebben geen beademing nodig alleen af en toe een pufje zuurstof.zijn wel twee vechtertjes!!was wel even schrikken hoor als je zo'n berichtje op je mobiel krijgt!kan niet wachten tot ik kan kijken.ze wil nog even wachten met bezoek tot ze in de buurt in het ziekenhuis liggen want dan hebben ze ook iets minder zorg nodig.(ze liggen nu nog in amsterdam)

zo is weer een lang verhaal geworden dus ga weer stoppen voor jullie zere ogen krijgen

tot horens(schrijvens)
groetjes
monique
 

Hoi Meiden,

Even tijd voor mezelf. Justin ligt in bed en Sander is met mijn man in de tuin bezig. Ik heb net al de badkamer schoongemaakt en wil eigenlijk zo nog even de ramen doen.  

Leuk is het Dolfinarium he Ingrid? Wij zijn geweest een paar jaar geleden, nog net voor Sander geboren was. Ik wil er ook wel graag een keertje weer naar toe. Maar dat zal misschien nog wel, want mijn man heeft een andere baan gevonden. En dat is in Putten (ligt vlak bij harderwijk) Hij heeft dan waarschijnlijk geen vakantie, omdat hij nu eerst weer dagen op moet bouwen. Ik heb wel vakantie en we zitten er aan te denken om dan een huisje daar in de buurt te huren. Voor mijn man is het straks 1,5 uur rijden, dus als wij daar in een huisje zitten, dan scheelt hem dat ook weer en wij zijn er dan toch wel lekker uit.
Begin juli gaan wij nog 3 dagen in een caravan op ponypark slagharen. Dus nog genoeg uitjes voor de kids in het verschiet.
Afgelopen zondag zijn wij naar Hellendoorn geweest. Dat ging nog uit van mijn man zijn werk (personeelsvereniging) Daar is het ook echt heel leuk voor kleine kinderen. Genoeg atrakkties om zich te vermaken. Sander is wel een beetje angstig voor heel veel dingen, maar hier durfde hij overal in en wilde zelfs niet naar huis.

Wel lekker monique...vakantie. Kan even niet terug kijken, maar wanneer gaan jullie? Ik ben nog nooit zonder de kids op vakantie geweest. Nu is mijn man ook niet zo'n vakantieganger hoor. Ze  zijn ook nog nooit meer dan 2  nachtjes achter elkaar uit logeren geweest.

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Alleen ik heb met Sander een probleempje. Hij was helemaal zindelijk, maar sinds 2 weken heeft hij elke keer ongelukjes. Hij vergeet om te gaan plassen ofzo. In eerste instantie werd ik wel boos, maar dacht toen dat is beter van niet, dus maar negeren. Ondertussen is hij nog steeds nat en  ik weet even niet meer hoe ik het nu aan moet pakken. Gisteren bij mijn schoonmoeder een droge broek aangekregen en we gaan naar huis. Toen we thuis waren had hij alweer zijn broek nat, er zat ongeveer 1,5 uur tussen. Ik zat al te denken dat hij misschien wel blaasontsteking heeft ofzo. Ik heb hem al gevraagd of het plassen zeer doet, maar hij zegt van niet.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij??

Nou   ik ga stoppen en snel even mijn ramen wassen, voordat Justin er weer uit moet. Want dan is het weer gebeurt met de rust.
Oh ja...Monique. Hoe gaat het nu met Daviana en Megan samen? Is het alweer een beetje rustiger?
Ik spreek jullie snel,
Groetjes Renate
 
hoi hoi dames

renate ik zou als ik jou was inderdaad laten testen op blaasontstekind.kinderen hebben een hoge pijngrens en geven het niet altijd aan.en anders weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt.als het niet zo is kan je mischien tijdelijk weer een beloningssysteem invoeren?dit werkte bij davina perfect.gewoon stickers plakken en ze was er helemaal wauws mee!sterkte ermee in ieder geval

we gaan de 17e op vakantie dus over negen dagen!heb vandaag de tickets gehaald en we vliegen om vijf uur sochtends!!wel erg vroeg maar gelukkig wonen we vlak bij schiphol dus hoeven we niet echt zo vroeg weg!

tussen davina en megan gaat het beter.nog niet altijd maar ja dat hoort er gewoon bij.we proberen davina nu een beetje bij te sturen dat ze niet altijd zo op d'r hoeft te letten en gewoon zelf gaat spelen en dat gaat ook al beter.gelukkig

davina had vannacht zonder bedplankje geslapen en was goed gegaan maar vanavond moest ie er toch weer op!ach we houden gewoon vol en mischien volgende week weer een keer en dan steeds meer.we zien het wel.

ik ga douchen(heb net gesport)en lekker mijn bed in

doei doei
groetjes monique
 
Hoi dames,

Had ik net een heel stuk geschreven en hup alles weg. Nog maar een keer.
Ondanks de weersberichten is het lekker weer. Heerlijk in de tuin spelen. We hebben vorige week voor Lars Aquaplay gekocht. Het is wel duur speelgoed, maar de winkel waar we het gekocht hebben gaf 20% korting omdat ze er mee ophielden. En als het goed is kan hij er nog jaren mee spelen. Hij vindt het nu super om de bootjes te laten varen. We nemen het ook mee op vakantie. Kan ie fijn in de tuin spelen met z'n neefje.

Geniet van je vakantie Monique. Ben benieuwd hoe het bevalt zo zonder kids.

En Renate hoe gaat het met Sander? Ben je nog naar de ha geweest om te laten checken of het blaasontsteking is of iets anders.

Veel heb ik niet te schrijven de afgelopen week is het rustig geweest.
Morgenochtend zwemmen met Lars. Hij mag 'diploma' zwemmen voor de zilveren teddybeer.

Nou dat was het weer tot de volgende keer
Groetjes van Ingrid
 
hoi hoi
alles goed dames?
BIJNA VAKANTIE!!!
heb er echt zin in.zal mij benieuwen hoe het gaat zonder de kids maar dat zien we dan wel weer.ik heb nu alleen maar heel veel zin om even lekker met zijn tweetjes even eruit te zijn.

en renate alles goed bij de ha?had ie blaasontsteking of gaat het al iets beter?ik hoop voor je van wel want het is niet leuk voor beide partijen!

ingrid hoe ging het afzwemmen?is ie geslaagd?zal vast wel!
wij zijn zondag met de meiden gaan zwemmen was erg leuk al moest megan even wenne aan de drukte.ze is nog niet zo vaak geweest(mama heeft een hekel aan zwemmen)maar ze vond het wel erg leuk.ze heeft ook erg goed geslapen vannacht ze lag er vroeg in en werd later wakker dan normaal!dus was wel lekker.

nou ik ga mijn bedje in en de komende dagen alle kleren wassen en klaarleggen om mee te nemen.en morgen samen met davina een kalender maken waar ze elke dag een sticker op kan plakken van Dora zodat ze precies kan zien wanneer we d'r weer op komen halen!

groetjes en tot na de vakantie

monique
 

Hoi meiden,

Ook weer even een stukje van mij, want het is alweer een poosje geleden.

Hier gaat alles goed. Heb het urine van Sander laten controleren, en alles was goed. Gelukkig wel natuurlijk, maar nu nog het plassen. De stikkerbeloning werkt op het moment niet. Toen hij net zindelijk begon te worden werkte het wel. Ik wil ook niet te negatief overkomen, maar ik ben er wel een beetje hopeloos van. Maar we gaan nu de druppels maar negeren en alleen als hij helemaal droog is de hemel in prijzen. Kijken hoe het gaat duimen jullie voor me?

Heerlijk Monique....nog een paar daagjes en dan vakantie. Jullie vliegen echt wel vroeg. Gelukkig maar dat je dichtbij woont dan. Vanaf hier is het toch wel 2 uur naar schiphol. Jeetje dan had je vroeg weg gemoeten hahaha.
Ik wil je een hele fijne vakantie toewensen en geniet er maar lekker van.

En Ingrid? Heeft Lars zijn zilveren teddybeer diploma gehaald? Zwem je al van kleins af aan met hem? Ik had dat toen met Sander ook willen doen, maar dat is er nooit van gekomen. Ik mag zelf ook wel heel graag zwemmen (doe dat ook 1x in de week) Wij gaan nu ook af en toe met de kinderen zwemmen....ze vinden het geweldig.   Ik denk dat we woensdag morgen nog even gaan. Mijn man heeft een andere baan en heeft deze week middagdienst, dus dan hebben we er s'morgens mooi even tijd voor.

Verder geen nieuws van hier. Ik spreek jullie snel weer.

Groetjes Renate
 
Goedemorgen,

Ja, Lars heeft z'n zilveren teddybeer gehaald. Helemaal trots. Hij moest bellen blazen hangend aan de rand van het zwembad, 2 banen door het water getrokken worden (1 op de buik en 1 op de rug, met z'n handjes onder z'n hoofd) vanaf 2 meter zonder hulp naar de kant komen en onder water een rondje draaien. Dat laatste vindt hij het allermooiste. En alles zonder bandjes of kurken.
Ik ben pas begin dit jaar begonnen vooral om hem wat meer te laten bewegen. Voor peutergym vond ik hem nog te klein (en ik ben er zelf niet zo weg van). Ik probeer nog door te gaan tot aan zijn 4e verjaardag misschien dat hij nog zijn gouden beer kan halen.
's Middags was een vriendin van mij op de koffie en die stelde aan Lars voor om het plaatje wat hij had gekregen op z'n zwembroek te maken. Vond ik niet zo'n goed plan maar hij heeft het er steeds over. En wat hij in zijn hoofd heeft.............pffft.

Wat verveldend voor jou (en Sander) van dat plassen. Is het niet dat hij het 'gewoon' vergeet om te gaan plassen, te druk in z'n spel? En hoe gaat het 's nachts, ook weer mis?

Heerlijk he dat het mooie weer er aankomt. Dat wordt lekker kliederen met water in de tuin.
Ik ga gauw even boven de rommel opruimen en bedden verschonen. Kan ik vanmiddag in de zon zitten.
Tot gauw
Ingrid
 
Terug
Bovenaan