Wiebelmama's 2

Hee meiden,

Weer heel wat afgekletst vandaag!!

Tara nog steeds geen baby... Hoop zo voor je dat het niet lang meer zal duren. Snap  dat je het zat  bent. Heb je ook  veel  last van je buik.. Dat ie in de weg zit?    Wanneer moet je weer naar de verloskundige? Bedankt voor je uitleg, Er is ook wel al naar gevraagt maar ik heb gezegt dat ik het nog niet weet, zal het na me vakantie wel vertellen al er naar gevraagt wordt. Nog een vraagje voor jou... Stel dat ik straks om de 1 of andere reden niet meer kan werken (door me zwangerschap) Kunnen ze me dan nog wat maken?? Als ze van me af willen?

Ukkie ja het is echt heel leuk om het nieuws aan iedereen te vertellen en om er dan lekker over te praten.
Je hebt al heel wat ideetjes voor je keuken gekregen, dus dat moet wel goed komen!
Heb je nog wat in huis gedaan of kon je er je niet toe zetten? Ach nou een luie dag op ze'n tijd is best lekker.

Anoek gelukkig heb je het meteen weer  naar je zin op je werk! Je hoort het vaak hè dat vrouwen na hun verlof een dubbel gevoel hebben om weer te gaan werken en als ze er dan zijn dat het reuze  meevalt... Gelukkig geld dit ook voor jou!
Heb je wel wat kunnen doen of was het voornamelijk met iedereen bijklesten?
Naar Friesland op vakantie leuk!!! Goeie keus hoor:) Lekker een luxe huisje heerlijk, dan  hoef je idd geen lekker weer te hebben, maar ik hoop wel voor je dat het lekker weer wordt!
Jahoor gelukkig laat iedereen elkaar hier in elkaars waarde! Ik vind het juist leuk dat we allemaal zo verschillend zijn en het allemaal op onze eigen mannier doen. En zo ie zo iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt en dan is  het goed!  Een ander heeft daar helemaal  niets mee te maken.

Vlinder ik ben nu toch ook wel erg benieuwd naar je crea bea uitspatting!?! Hoe is het verder met je?

Twinkel lekker in huis bezig geweest! Lekker goevoel altijd hè als alles weer aan kant is?! Ga je morgen wat leuks doen? Of heb ik dat gemist? Er wordt ook zo veel geschreven hier..

Patricia leuk morgen naar de dierentuin! Ga je in Rotterdam? Daar ben ik vroeger heel vaak geweest... me opa en oma woonden er vlak bij.

Hier  alles goed! Nog 3 weken werken en dan heb ik eindelijk vakantie!!!! Ben er wel aan toe hoor, maar dat ben ik altijd zo vlak voor me vakantie.

Liefs bo

Hallo,

Ik ben er ook weer even. Heb net mijn creabeawerk opgehangen dus zal er zo wat foto's van maken en doormailen.

Bo, lekker vakantie over 3 weken! Hebben jullie plannen om weg te gaan? Ik zag ook dat je straks wil gaan stoppen met werken. Je hebt groot gelijk als  jullie er  samen achter staan.

Ukkie, Volgens mij heb je ook afwasbare verf speciaal voor in de keuken...dus als je toch wilt gaan verven kun je dat misschien navragen.

Anoek, Jij bent weer thuis zie ik. Fijn dat de eerste dag goed gegaan is. Was je mannetje thuis met Benthe? Wat vond hij ervan? Ben heel nieuwsgierig.

Twinkel, Jij bent de dag dus ook goed doorgekomen! Het is zo lekker om vrij te zijn merk ik en even je eigen tijd in te kunnen delen.

Ik ga even foto's maken en jullie zien ze op de mail.

Doei.

x-vlinder

Hey meiden,

Daar ben ik dan! Was rond 16.45 thuis. Mooi op tijd voor de eerstvolgende fles rond half 6!! Ohhh wat heerlijk om mn meissie weer te zien en te knuffelen! De dag is me echt heel erg meegevallen, maar dat hadden jullie vast wel al begrepen, ha ha!! Moet echt veel info inhalen (zitten middenin een reorganisatie), maar dat komt wel goed. Ik heb alleen vannacht echt heel erg slecht geslapen en stond er vanochtend om 6.15 naast, dus ben nu wel beetje moe, maar ach.... ook wel erg opgelucht dat die eerste dag achter de rug is! Kon meteen baby kijken, want een collega kwam haar zoontje van 2 weken showen. En wat is Benthe dan al groot zeg!

Ukkie, hoop dat mijn verhaal jou een beetje geruststelt! Wat ik van jou gelezen heb hoe je over werken en zo denkt, denk ik dat het bij jou net zo zal zijn en je hoeft net als ik Lise niet al naar het KDV te brengen. Dat scheelt echt enorm denk ik.
Benthe past ook niet echt lekker meer in het badje en moet zeggen dat ik het zelf ook steeds belastender voor mn rug vind, maar voorlopig zal het nog even zo moeten. Van het weekend is ze voor het eerst met mn mannetje onder de douche geweest, dat vond ze ook prachtig. Bad hebben we ook, maar afvoer moet nog even gemaakt worden!

Twinkel, het is idd normaal dat je minder leven voelt aan het einde van de zwangerschap, maar wil je wel op je hart drukken dat als jij ongerust bent je de vk moet bellen. Ik heb nl eens een hele dag niks gevoeld,   s avonds laat in bed pas  en toen kreeg ik een beetje op mn kop van de vk. Dus als het afwijkt van wat je gewend bent, dan bellen hoor! Natuurlijk wordt het minder en minder heftig, maar denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Overigens gold dat allemaal niet voor Benthe, ze bleef druk tot een paar dagen voor de bevalling. Vooral met kontje tegen mn rib aan duwen, ha ha!
Fijn dat je nu verlof hebt hé? Ook ik had heel erg last van nesteldrang. Twee dagen voor de bevalling heb ik om 21 uur s avonds nog uitgereid en op mn knieën (zie je het voor je) de badkamer staan boenen.... was op zich al een teken, ha ha!! Maar ook bij mij is die poetsdrang na de geboorte van Benthe ver te zoeken..... helaas....

Patricia, naar welke dierentuin ga je? Leuk hoor!
Babyzwemmen ga ikniet doen, maar op vakantie gaan we wel zwemmen! Zwemluiers, zwembroekje en bootje hebben we al in huis!! Ben benieuwd hoe ze het zal vinden. Overigens raden ze wel aan pas te gaan zwemmen als de baby de eerste inentingen heeft gehad.

Nou mn meissie is net weer wakker en heeft honger, dus ik ga even lekker tutten!

X

Heb net een mailtje verstuurd naar jullie. Van mijn zwangere buik van toen met Lisa. Niet schrikken, ben behoorlijk rond. Oja heb er ook een paar foto's bij gedaan van mijn kinderwagen.

Lisa lag al om half 7 te slapen en nu is ze er net weer uit, want ze hoorde de papa thuis komen. Ze had hem de hele dag nog niet gezien, want hij moest de hele dag werken. Ze zitten nu ff  saampjes te kletsen en te kroelen en dan gaat ze zo weer lekker naar haar bedje toe.

Meiden ik ga heerlijk op de bank. Tot morgen
Liefs xxx

Goedemorgen,

Beeb zit er nog steeds hoor  Inmiddels 40+6!!!!!! Hij/zij heeft nog 1 week en anders, moet ik naar het ziekenhuis, hoop toch echt dat dat niet nodig is. Een ingeleide bevalling schijnt toch iets minder fijn te zijn zeg maar

Leuk, leuk, leuk al die foto's!!!!

Vlinder, echt mooi geworden, je bent wel een creatief talentje hoor!

Patricia, lekker buikie vorige keer! Groeit ie nu al een beetje? Is deze zwangerschap trouwens ook anders als de vorige keer? Vandaag ging je naar de dierentuin toch? Nou hoop voor je dat het daar beter is als hier...het regent!

Anoek, fijn dat je 1e werkdag leuk was! En hoe vond je mannetje het om hele dag alleen te zij met zn dochter? Kan me voorstellen dat je normaal als mama toch snel geneigd bent de verzorging op je te nemen ;) Nog een paar daagjes en dan heb je alweer vakantie! Ga je gelijk de 1e week weg?

Ukkie, mogelijkheden genoeg hè  met zo'n keuken, heb je de offerte al? Wij hebben een kunstof blad, en op de achterwand hetzelfde kunstof, alleen zit  het dan natuurlijk op een veel dunnere plaat. In ons vorige huis hadden we rvs op de achterwand dat vond ik ook erg mooi, achter de kookplaat hadden we hetzelfde als het keukenblad. In die moderne hoogglans keukens zie je ook wel vaak gekleurde glasplaten....vind ik ook  erg mooi, maar past niet zo in ons huis.  

Bo, ook als je ziek wordt ivm met zwangerschap kan je baas je niets maken hoor. Je moet alleen bij ziekmelding wel even vermelden dat het met de zwangerschap te maken heeft. Deze kosten krijgt je baas nl ook van het uwv. Je had het laast ook over onregelmtige diensten, maar als je zwanger bent hoef je geen nachtdiensten meer te doen als dit te zwaar wordt hoor. Kwestie van goed overleggen, je baas heeft er natuurlijk meer aan als je aangepaste tijden of werkzaamheden verricht dan wanneer je ziek thuis zit.

Twinkel, doe je wel een beetje rustig met die nesteldrang van je

groetjes Tara

@Tara, Ik zag je naam staan en dacht Jaaaa, maar helaas die beeb heeft het wel erg naar zijn/haar zin zeg. Hoop echt dat de beeb zich snel aankondigd en dat je gewoon thuis kan bevallen. Lijkt me idd niet fijn om ingeleid te worden. Nou ik duim nog steeds hard door dat de beeb snel komt!!

Ik zou idd naar de dierentuin gaan (blijdorp) maar Lisa is erg moe en voelt een beetje warm aan, kijk het dus ff aan en als ze niet ziek word gaan we een donderdag. Denk dat het komt omdat ze gewoon uit haar ritme is. Ze gaat veels te laat naar bed, ben elke avond een uur bezig, maar ze blijft eruit komen. Word er gek van, maar ja gaat ook wel weer over.

Ja mijn buik was vorige keer echt gigantisch. Was toen ook ruim 30kilo aangekomen. Mijn buik groeit nu ook weer zo snel ja. Ik was in 5wk tijd maar 1,2 kilo aangekomen, maar als je naar mijn buik kijk geloof je dat niet. Deze zwangerschap is niet hetzelfde als de andere. Bij Lisa ben ik de 1ste wk echt ziek geweest en nu was ik alleen maar moe. Merk wel dat het nu wel een beetje op mijn zwangerschap van Lisa gaat lijken. Mijn buik is hetzelfde. Hij groeit weer zo snel en weer draag ik rond. Zal zo snel mogelijk ff foto's maken van mijn buik nu en die opsturen, wil ook met mijn buik showen.

Liefs xxx

Goedemorgen!

Tara, jeetje, 40+6 alweer. Eigenlijk gun je dit niemand, zo lang moeten wachten totdat je beeb komt. Ik snap helemaal dat je 't zat bent hoor, je stelt je (misschien onbewust?!) toch in op de uitgerekende datum ook al weet je wel dat het langer kan duren. En nu zit je gewoon echt te wachten...bah. Meid, sterkte. En ook mijn duimen draaien!

Anoek, wat fijn, wat fijn, wat fijn te lezen dat het goed is bevallen, je eerste werkdag. stelt me toch wel wat gerust. Ik heb de mazzel dat ik BV geef en daar een kwart (jaaj) van mijn werktijd aan mag besteden. Aan kolven dus, in mijn geval. Maar de eerste dagen als ik werk denk ik dat ik daar voornamelijk gebruik van maak door lekker op tijd naar huis te gaan. Kan ik rustig wennen...en als ik thuiskom Lise rond half 6 of 6 uur zelf voeden... Succes, nog 3 daagjes en dan alweer vakantie...

Patricia, wat een buik had jij zeg, bij Lisa. Poe. Wel leuk hoor, kun je er snel mee pronken. Bij mij was het vanaf een week of 25 ook voor de buitenwereld te zien, daarvoor was het gewoon een heeeel klein rondinkje (ik zelf zag het natuurlijk wel). Ben benieuwd hoe je zwangerschap deze keer verloopt!

Vlinder, jij bent wel een crea bea hoor, ik vind het echt onwijs leuk! Ziet er ook mooi uit. Ook een strakke kamer dus, mooi hoor.

Twinkel, doe je wel rustig aan? Je hebt nog een paar weekjes hoor, om je nestje goed op orde te krijgen. Ik weet het: voor je gevoel moet het NU, maar...spaar jezelf maar een beetje.

Met de rest ook alles goed?

VS, wanneer kom je naar NL? En heb je al leuke zwangerschapskleding gekocht? Ik kocht bijna al mn truitjes bij H&M, die hebben jullie toch ook? Misschien hebben ze daar wat voor je...

Pippie, hoe gaat het met jou? Balen hoor, dat je internet het niet doet...

Bo, fijn te horen dat Tara zo veel weet over verlof en ontslag en dat het lijkt alsof je baas je niets kan maken en je je verlof nog lekker doorbetaald krijgt. Scheelt toch weer.

Meiden, Lise begint wakker te worden en moppert wat: ik pluk haar uit bed.

Fijne dag en tot later!

Liefs, Ukkie26

Oja, misschien is een glazen plaat achter de keuken ook wel mooi...

Terug
Bovenaan