Wiebelmama's 2

Hoi Meiden,

Allemaal een leuk weekend gehad. Er word lekker wat afgeklets. Helaas heb ik iets minder tijd nu Lisa vakantie heeft. Moet die meid natuurlijk wel een beetje bezig houden, hihihi.

Morgen ga ik dnek ik naar de dierentuin, heb wel ff zin om wat te gaan doen buitenshuis. Hopelijk regent het morgen wat minder en kunnen we gwoon lekker weg.

@Tara, Kan me voorstellen dat je het nu eenbeetje zat word en dat je teleurgesteld ben als je s'ochtends wakker word en er is niks gebeurt. Hoop echt voor je dat de kleine snel komt. Kan je niet vragen of de VK je wilt strippen?? Misschien helpt het wel. Mijn duimen blijven draaien voor je.

@Anoek, Succes vandaag met je 1ste werkdag. Hopelijk heb je het toch ondanks dat je Benthe mist naar je zin. Succes!!!

Liefs xxx

@Twinkel, Leuk hoor een crea beadag ringen maken. Is weer is wat anders met een vrijgezellendag, erg leuk!!

@Bo, Als het kan en je voelt je er goed bij moet je het gewoon doen stoppen met werken. Toen ik zwanger was van Lisa ben ik oproepkracht geworden. Ik werk dus heel weinig. Ben ook pas gan werken toen lisa 6mnd was. Ik wilde gewoon niks missen. Nu ga ik helmaal stoppen, dus ook geen oproepkracht meer. Heb het nog niet besproken op mijn werk en dat doe ik ook voorlopig nog niet. Financieel was/is het gelukkig haalbaar. Ja ik eb wel wat moeten inleveren, maar als ik dan naar Lisa keek kon me dt niks schelen. Ik kon dat kleine hummeltje gewoon niet achter laten, hihi. En als je over een tijdje zegt nou dit is het niet dat thuis zitten dan kan je altijd nog een baan zoeken.
Ik het begin vond ik het echt super leuk om thuis te zitten, maar op een gegeven moment ging ik me eigen eenbeetje eenzaam voelen.   Iedereen om mij heen werkte, hihihi. Na een tijdje had ik helemaal mijn draai gevonden als huismoeder. Als er gevraagt word wat ik voor werk doe zeg ik ook met trots nou ik ben huismama.

Liefs xxx

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise ...

10 juli: 6755 gram en 63,5 cm (855) gram en 3,5 cm gegroeid in 5 wk).
4 augustus weer werken...

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

14 juli (3 mnd): 6370 gram en 62,5 cm.  Afspraak kinderfysio:  21 juli.  Volgende afspraak CB:  15 aug (w.v. en inentingen). Eerste dag werken: 21 juli. Eerste dag KDV: 18 augustus.

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  22 juli weer naar de verloskundige. 31 juli Echo!

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Ik heb de banners dr maar weer eens bijgepakt!

Patricia, bij ons willen ze pas strippen met 41+3 dit is voor mij zaterdag a.s. Reden dat ze het niet eerder doen is dat het vaak niet het gewenste effect heeft als ze het te vroeg doen. Grote kans dat ze dan de boel dan wel flink irriteren, maar dat de bevalling dan alsnog niet doorzet. En omdat ze de vliezen dus maar 1x los kunnen maken wachten ze hier zo lang mogelijk mee.

Leuk, morgen naar de dierentuin ! Volgens de voorspellingen wordt het morgen eindeljik weer eens droog! En eind vd week eindelijk weer eens zomerweer :)

Twinkel, dat was wel origineel zeg.. ringen maken op een vrijgezellenparty! Ben je blij met het resultaat? Vandaag je 1e officiele verlofdag, geniet ervan!

Bo, met een vast contract is er niets aan de hand hoor. Ook al zal je baas van je af willen, dan lukt dat niet. Hij moet dan nl een ontslag ontvraag indienen bij cwi, en moet hier een goede reden voor hebben, en dit ook kunnen onderbouwen met  een dossier. In dit dossier moet aangetoont worden dat jij dan meerdere keren op je fouten bent gewezen, bv in een functioneringsgesprek  wat je dan ook hebt moeten tekenen dat dat heeft plaatsgevonden. En bij zwangerschap zal  cwi nooit accoord gaan, behalve in hele uitzonderlijke gevallen.  

Die zwangerschapsuitkering kijg je dus gewoon. Kost je baas ook niet zoveel hoor, want deze wordt door het uwv betaald, hij blijft alleen met wat overige kosten (pensioen, verzuimverzekering   etc))zitten, maar dit is niet zoveel hoor.    
Ik denk dat je gewoon in de loop (nog tijd zat) van je zwangerschap kunt  melden dat je na je verlof wilt stoppen. Denk trouwens dat ze je zowiezo wel vragen wat je wilt. Ik doe dat tenminste wel, als ze  zelf niks zeggen.   Je neemt dan dus ontslag per een datum ergens helemaal aan het eind ,of net  na je verlof. Vaak kun je alleen per het einde van een mnd  stoppen.  Zal een en ander gewoon met je baas overleggen. je kunt na die tijd ook nog vakantiedagen opnemen  (deze bouw je ook tijdens je verlof gewoon nog op)  
Ik hoop dat ik je zo een beetje gerust heb kunnen stellen. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

Tara

Goedemorgen!

Oohh Tara, nog (steeds) geen beeb voor jullie! Ik kijk elke ochtend toch een beetje met spanning...ik zag dat jij als laatste had gereageerd en dacht: het zal toch niet?! Maar nee, jammer, jammer, jammer. Kan me voorstellen dat je baalt hoor, je leeft toch toe naar de uitgerekende datum ook al is het maar een richtlijn. Maar weer de schrale troost: jullie beeb komt echt!

Anoek, succes op je eerste werkdag! Had je veel file? Dat lijkt me irritant: ben je eenmaal weg van huis op weg naar werk en dan sta je in de file. Dan kun je (lees: kan ik en ga ik) zo piekeren, bah. Op werk heb je wel weer afleiding...
Niet té hard rijden he, als je vanmiddag weer naar huis gaat...

Leuk hoor, dat jullie in een luxe Landal-huisje gaan. Zijn altijd mooie parken (vind ik). En een luxe huisje voor jullie. Lekker relaxen dus. Toch hoop ik ff op wat beter weer...
Willen jullie ook gaan zwemmen met Benthe? In ons nieuwe huis hebben we een bad: ik kan niet wachten om daar met Lise in te gaan zitten. Zo'n babybadje is toch een beetje behelpen (ze pas er eigenlijk al niet meer goed in).

Oja, over de keuken: een RVS-achterwand is inderdaad ook een idee. Zal mn mannetje eens vragen wat hij daarvan vindt...

Patricia, ik kijk nu zo naar buiten en vraag me af of je met Lisa in de
dierentuin loopt. Als het bij jullie net zo regent als hier, hoop ik
het niet hoor. Dan zijn jullie allebei zeiknat...

Tsja, dat ontzwangeren: mn oude figuur komt beetje bij beetje terug (heb nogal een blubberbuik overgehouden: beetje te veel vel zeg maar). maar die hormonen...brr. Voordat ik verlof had moest ik er niet aan denken om 5 maanden thuis te zitten en nu vind ik het toch wel een beetje lastig weer te moeten gaan werken. Die vriendin van me die 2 kleintjes binnen 13 maanden krijgt (nr 2 over 1 maandje ongeveer) die zei dat ook: de hormonen zitten nog in je lijf, en hoppa, nog een dosis erbij. Haar 2e zwangerschap was ook veel zwaarder, veel last van rug en bekken enzo.

Ik wil eerst minimaal die 9 maanden ontzwangeren hoor. Alhoewel mn mannetje gisteren vroeg wanneer we voor de tweede gingen. Hij was redelijk serieus. Heb 't maar even afgewimpeld, weet er zo geen goed antwoord op. Eerst maar weer werken en daaraan wennen, verhuizen, nieuwe financiële situatie. En dan maar eens verder kijken...

Meiden, Lise wordt wakker. Ga haar badderen (spetter, spieter, spater) en dan ff voeden.

Tot later!

Liefs, Ukkie26

@Anoek, Lekker hoor ff ertussen uit met zijn 3tjes. Wij gaan ook altijd 1a2 keer per jaar naar Landal. Lisa vind het helemaal geweldig daar. Ga nu in november met mijn beste vriendin en Lisa een weekje. Heerlijk ff weg!!!

@Ukkie, Nee ik loop gelukkig niet in de dierentuin, hahaha. Ben wel van plan om morgen te gaan, maar volgens mij gaat dat hem niet worden. Wilde net boodschappen gaan doen, nou het komt met bakken uit de hemel zetten. We wachten dus nog maar ff.

Ja das echt lekker hoor in het ligbad. Wij hebben er ook 1 en Lisa gaat geregeld met haar papa lekker badderen. Maar Lisa zit bij mijn moeder nog steeds in haar babybadje en het past nog goed hoor. Als ze zit heeft ze nog gewoon ruimte, ze zit niet met haar benen in haar nek. Ik had dan ook wel een groot badje hoor. Ik had/heb er 1tje van bebe jou (sleepy).

Wow begint manlief al over een 2de, hahaha. Zou ook niet weten wat ik zou moeten zeggen hoor zo snel, hahaha. Zou idd maar eerst lekker gaan genieten van jullie kleine meid!!

Trouwens gaan jullie ook met kleine naar zwemles. Wij hebben hier in Rotterdam babyzwemles. Ik ben daar met Lisa heen geweest toen ze 2mnd was. Nou ze vond het helemaal leuk, ze had het echt naar haar zin in het water. Ik ben naar zwemles gegaan tot haar 2de verjaardag en toen had ik niet zo'n zin meer. Iedereen van het ploegje waar ik zat stopte ermee, vandaar. Moet wel zeggen dat ik denk dat ze door baby zwemmen echt een voorsprong krijgen. Lisa is echt een waterrat en een durfal in het water. Zonder erbij na te denken springt ze en maakt ze gelijk een koprol als ze in het water komt (soort van salto). Zelf vind ik het echt een aanrader om te gaan doen met de beebs, het is echt super.

Nou ga zo ff een poging doen om boodschappen te doen. Tot later!!

Liefs xxx

Hoi meiden,

Hier nu mijn eerste verlofdag. Wat voelt dat raar zeg, maar ook heerlijk vrij.
Ik heb vanmorgen nog tot 8.45 uur kunnen slapen (voor mij best lang) en hierna heb ik lekker op mijn gemak ons bed afgehaald, stofgezogen en gedweild.
Tja, die nesteldrang...
Ik doe het nu nog wel even wat rustiger aan hoor, maar wil vanmiddag nog wel even naar de Appie om boodschappen te halen. Verder weinig op de planning voor vandaag.

Morgen ga ik met mijn moeder en zusje nog naar Prenatal en Ikea om nog wat inkopen te doen. Hierna de stad nog in en dan kunnen we nog lekker wat shoppen en hopenlijk ook een terrasje pakken.

@Patrica, jij gaat morgen naar de dierentuin dus. Leuk hoor, niet alleen voor je dochtertje, maar ook voor jezelf hoor. Naar welke dierentuin ga jij heen?

@Vlinder, jij bent dus lekker crea aan de slag. Waar ben je eigenlijk mee bezig dan? Ik ben wel erg nieuwsgierig.

@Tara, jouw geduld wordt wel op de proef gesteld hoor. Ik kan me voorstellen dat je er soms echt wel even van baalt. Mag best hoor, even flink uithuilen, soms lucht dat eventjes heerlijk op.
Ik hoorde gisteren trouwens dat de 1e van mijn zwangerschapsgymclubje al is bevallen.
Zij is 4 dagen na mij uitgerekend, dus dat was echt wel te vroeg (33+2).
Hopenlijk gaat het goed met haar kindje en haarzelf.
De ring die ik heb gemaakt is wel mooi geworden hoor, maar ik had niet echt behoefte aan een nieuwe ring omdat ik er al 3 draag die ik geen van allen wil missen (trouwring, vriendschapsring en 1e ringetje wat ik heb gekregen van mijn man).
Ik heb hem op pinkformaat gemaakt, dus wie weet maak ik mijn nichtje er wel blij mee. Ik denk niet dat ik hem veel zal gaan dragen, want vind dat net te vol aan mijn handen.

@Anoek, jouw eerste werkdag vandaag. Wel vreemd hoor, je was hier anders ook veel te vinden. Hopenlijk heb je het vandaag wel weer naar je zin en de toekomst zal idd uitwijzen of dit is wat werkelijk bij je past.
Je klonk in ieder geval wel positief in je berichtje.
Succes meid en tot vanavond!

@Ukkie, als ik jouw verhalen zo lees over Lise dan klinkt het voor mij nog zo onwerkelijk dat er bij ons binnenkort ook een kleintje zal zijn. Gek hoor, de uitgerekende datum komt nu echt snel dichterbij.
Is jouw man al wel toe aan een tweede Ukkie, of wilde hij alleen peilen hoe jij er tegenaan kijkt?
Ik denk nu dat ik ook niet voordat de eerste een jaar is voor een tweede zal gaan.
Ik wil eerst ook heerlijk kunnen genieten van onze kleine spruit voordat we aan een tweede gaan denken.

Herkennen jullie trouwens ook dat je de kleine rond deze tijd (34 weken) een stuk minder voelt?
Ik voel onze uk nog wel iedere dag hoor, maar wel minder vaak en ook niet meer zo heftig als een paar weekjes terug. Ik weet niet of ik me hier zorgen over moet maken hoor, maar ben wel blij met iedere beweging die ik voel.
Woensdag moet ik weer naar de VK, dus ik zal het ook eens met haar bespreken.
Waarschijnlijk is het allemaal wel normaal hoor, maar ik merk dat ik er soms toch over aan het piekeren kom.

Nou, tot later meiden!

Liefs, Twinkel3

Haai!

Ben ik weer. Lise ligt, na een bad, voeding en ff spelen in de box, weer in bed. En nu maar slapen, haha. Moe is ze wel, dus het moet wel lukken.

Patries, gelukkig loop je nu niet in de dierentuin. Bah, vieze regen. Boodschappen al gelukt? Hier regent het aan 1 stuk door en flink ook. Ik hoop dat wij geen boodschappen nodig hebben: mn mannetje heeft altijd de auto mee naar zn werk en om nou, met kinderwagen, me nat te laten regenen: nou, nee.

Lise kan ook nog wel in het babybadje hoor, maar ze kan natuurlijk nog niet zitten. En languit is het wel wat krapjes. Ze is nogal beweeglijk in bad en als ze hard met haar voetjes trapt, trapt ze tegen de achterkant en knalt ze met haar koppie tegen de andere kant. Niet hard, maar ach...ik vind het zo zielig (zelf heeft ze nergens last van, ze gaat gewoon door met trappelen).

Twinkel, raar he, verlof. En nu vind ik het weer raar om binnenkort weer te gaan werken. Ach, het zal wel wennen. Jij bent trouwens al wel actief op de (vroege?) morgen. En dat uitslapen: gaat steeds beter kan ik je zeggen. Toen ik vanochtend om 6 uur wakker werd, had ik er echt moeite mee. En toen ik nog werkte was dat mn normale opsta-tijd...

Oh leuk, inkopen doen! Vind het echt nog steeds zo leuk om kleertjes voor Lise te kopen! Elke keer als ik in de stad ben, neem ik wel weer wat mee. Wat dat betreft maar goed dat ik binnenkort weer aan 't werk moet...

Jee, dat kindje van de zw.gym is echt vroeg geboren! Ik hoop ook maar dat het goed gaat. Lijkt me wel schrikken. Ik was gewoon nog aan het werk met 33 weken (moest er nog 3) en dan heb je ineens een kindje in je armen. Denk dat je er best aan moet wennen, want je stelt je er natuurlijk niet op in dat je uk meer dan 6 weken te vroeg komt...

Oh, het went zoooo snel, een kleintje. Ik kan me nu moeilijk voorstellen dat ik met een dikke buik liep en het getrappel voelde. Dat vergeet je zo snel! Natuurlijk weet ik dat het zo was, maar toch...pff. Twinkel, je zult merken dat binnen een paar dagen de uk er helemaal bijhoort en dat het is alsof 'ie er altijd al was! Zo'n rare gewaarwording!

Tsja, of mn man echt al een tweede ukkie wil? Ik denk dat hij er al wel aan toe is ja. Lise is ook zo makkelijk en vrolijk! Slaapt goed, drinkt goed, groeit goed, is gezond. Dus wat dat betreft snap ik het wel (vanuit zijn oogpunt). Aan de andere kant is het nu ook makkelijk omdat ik nog elke dag thuis ben, dus nog geen gedoe met KDV enzo. En ik kook, doe de was, stofzuig, poets. Ik ben gewoon een (tijdelijke) huismama en dat vind hij wel mooi, hoeft hij geen huishouden meer te doen. Ben benieuwd hoe het is als ik weer werk...
Ik wil ook eerst eens kijken hoe het gaat, en als Lise 1 is zien we wel verder (zeg ik nu). Maar ik mis het zwanger zijn wel hoor! Zouden dat ook de hormonen zijn?

Volgens mij voelde ik Lise constant wel bewegen. Alleen op het eind (vanaf een week of 36) niet meer echt schoppen, dat paste niet meer. Ik voelde dan haar handjes onderin zeg maar. Toch denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Als je je uk 1 keer per dag voelt is het goed (zeggen ze). En ach, hij/zij krijgt toch een stuk minder ruimte daarbinnen...

Nou, ik ga (zoals van mij wordt verwacht, haha) even de huismama spelen.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan