Wiebelmama's 2

Hé Ukkie,

Tja, wat heet actief.
Ik denk dat ik ook heel veel zin had om eindelijk eens te kunnen doen wat ik al weken wilde, nl. mijn nestje een beetje op orde brengen.
Tuurlijk heb ik daar nog zeeën van tijd voor, maar ik ben zo'n typje dat alles direct wil doen. Niet zo slim met mijn bekken, maar ik probeer tussendoor wel even te gaan zitten/ liggen hoor. Het gaat nog aardig tot nu toe, maar ja... meestal krijg ik ook pas last wanneer ik al te ver ben gegaan.

Ik heb net het bedje van de kleine toch nog maar even opgemaakt.
Het lijkt zo gezellig. Tegen de tijd dat 'ie is geboren slaapt hij/ zij toch nog eerst in de kinderwagenbak, dus kan het beddengoed nog snel genoeg weer even verschoond worden.
Ook mijn eigen beddengoed heb ik eens even kritisch bekeken en ik heb weggedaan wat niet meer helemaal "je van het" was.
Ik heb nu nog 2 goede setjes (laken, hoeslaken, molton) in de huis, maar wil nog wel wat bijhalen voor de bevalling. Hoeveel hadden jullie in huis?
In principe denk ik dat ik aan 3 setjes wel genoeg zal hebben toch?

Wat betreft de bewegingen van de kleine. Vanmorgen in bed voelde ik hem/ haar nog wel lichtjes bewegen in mijn buik toen ik op mijn zij lag, hierna niet meer eigenlijk.
Ik ben natuurlijk ook al wel de hele ochtend in de weer geweest.
Vaak is hij/ zij 's avonds in bed het meest actief.
Ik probeer me maar geen zorgen te maken, de kans dat het niet goed zit is zo klein dat ik daar maar niet vanuit moet gaan denk ik maar.
En net wat jij ook zegt, ik voel hem/ haar wel iedere dag, dus dat zal dan wel goed zijn.

Ik ga nu eerst even een broodje eten en dan even lekker luieren.

Liefs, Twinkel3

Haai Twinkel,

nou, laat ik het zo zeggen: actiever dan ik, haha. Bij mij was de nesteldrang echt verdwenen toen Lise er was (en hij was daarvoor ook al niet zo erg aanwezig)...

Beddengoed: wij hadden ook maar 2 setjes, was genoeg. Ze leggen van die celstofmatjes (ofzo) op je hoeslaken neer als je aan het bevallen bent, die vangen de ergste troep op zeg maar. Toen ik onder de douche hing, heeft de kraamverzorgster snel ons bed verschoond. En de eerste paar dagen elke dag. Ze waste het, stopte 't in de droger en klaar. dus 2 setjes was voor ons genoeg...

Ik had ook het wiegje van Lise gewoon opgemaakt hoor. Af en toe haalde ik 't af, klopte het stof eruit, en weer erop. Dan was het weer aardig stofvrij. Het ziet er inderdaad zo gezellig uit als het is opgemaakt...

Als je de kleine even 'pest' (lees: even een duwtje tegen de kont ofzo), reageert 'ie dan? Dat deed ik nog wel eens als ik vond dat Lise te weinig schopte, haha. Vond ze niet zo leuk, dan kreeg ik een felle trap terug. Maar wist ik dat het goed zat... Je kunt natuurlijk altijd de VK even bellen als je je echt zorgen gaat maken...

Luier ze! Ik moet mijn actieve moment van vandaag nog krijgen, jij hebt 'm al achter de rug...

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Kon het niet laten om toch even snel te kijken of er nieuws was. Tara... meid, ik leef met je mee. Hoop zo dat je nu niet veel langer meer hoeft te wachten.

Meiden, bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Als ik puf heb, vanavond een uitgebreide reactie, maar nu even heel kort.... Ik vind het super weer op mn werk te zijn!! Wie had dat gedacht, ha ha!! Vanochtend was ik in no time hier, totaal niet druk op de weg, maar ja... het is ook bouwvak hé?

Liefs Anoek

Hoi Meiden,

Hehe, eindelijk het is gelukt om boodschappen te doen. Het was ff droog dus we zijn snel gegaan. Lisa de kaplaarsen aan en de regenjas en heerlijk in de plassen stampen, hahaha. Op de terugweg, hoe kan het ook anders ging het keihard regenen. Lisa vond het erg leuk, dus zijn we er maar gewoon doorheen gegaan. We waren kletsnat!!!!

Zo trouwens ik heb energie voor 10 vandaag. Wat een lekker gevoel zeg is dat, na wk van luiheid en moeheid. Vanmorgen werd ik uit mijzelf wakker om half 8 en ben me eigen gaan wassen en aankleden. Lisa lag nog in dromenland, om 9uur werd ze wakker. Mijn huisje lekker weer aan kant. Heb zelfs mijn keukenkastje aan de binnenkant gedaan en mijn vriezer. Alles is weer schoon en fris.Moet eigenlijk nu nog ff dweilen en strijken, maar dat bewaar ik voor vanavond of morgen. Heb namelijk een beetje last van mijn banden en onderrug. Moet uitkijken, want bij Lisa heb ik bekkeninstabiliteit gehad, dus doe het nu ff rustig aan de rest van de dag.

@Anoek, Fijn dat je het super vind om op je werk te zijn. Gelukkig geen file gehad vanmorgen.

Liefs xxx

Oohh Anoek, wat ontzettend fijn dat het werk je bevalt! Je weet maar nooit he...Gelukkig maar. Hoop echt dat ik over 2 weken een soortgelijk berichtje typ!!! Zal wel vermoeiend zijn, zo'n eerste dagje. En wel lekker dat je snel op werk was, bouwvak scheelt een hoop drukte op de weg...

Patricia, jeetje, jij hebt inderdaad veel energie. Ik heb vandaag alleen maar een afwasje gedaan en een wasje opgevouwen. En het is hier eigenlijk best een bende, maar 'k heb geen zin om op te ruimen. Is dom, want het schijnt woensdag (en verder deze week) beter weer te worden en dan heb ik natuurlijk helemaal geen zin meer...eens kijken of er nog iets uit mn handen kan komen...

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hallo,

Oooooo wat kunnen jullie kletsen zeg. Ik weet niet of ik dit tempo bij kan houden.

Anoek, wat fijn dat je het weer naar je zin hebt op je werk!

Tara, jouw geduld wordt wel op de proef gesteld hoor. Ik kan me voorstellen dat dat af en toe lastig is!

Twinkel, het is normaal dat je vanaf de 32 weken de beeb minder vaak voelt omdat je steeds minder plaats hebt daarbinnen. Heb het laatst toevallig gelezen maar ik herken jouw ongerustheid. Als ik de beeb weinig voel ga ik ook echt opletten en bijhouden wanneer de laatste schopjes waren.

Patricia, ooo leuk hoor de dierentuin in. Vind het ook altijd leuk om naar toe te gaan. De Beekse Bergen is leuk en voor ons niet ver weg.

Hier verder alles goed. Vandaag weer crea geweest dus ik zal snel weer wat foto's mailen als alles op zijn plaatsje hangt. Volgens mij ga ik me straks vervelen (haha).

Tot de volgende keer weer...

x-vlinder

Hoi meiden,

Vanmiddag is er nog een collegaatje van mij op de koffie geweest.
Dat was wel gezellig.
Net nog even boodschappen gedaan en nu dus aan het koken.

Vanavond het bed maar weer eens opmaken en de bovenboel aan kant maken, maar daar kan mijn man goed bij helpen.

@Anoek, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad op je werk!

@Vlinder, ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar jouw creatieve uitspattingen.

@Patrica, gezellig zeg - samen met je dochtertje je kletsnat laten regenen.
Ach, als je toch eenmaal nat bent dan maakt het niet meer uit.

@Ukkie, die luie dagen ken ik ook hoor, dus ik profiteer maar van de dagen dat ik wel zin heb om wat te doen. Aan het eind van de week hoop ik ook in mijn tuinstoel te kunnen liggen hoor!

Ik ga nog snel even verder met koken.

Morgen ben ik dus een dagje uit, dus wie weet is het pas weer woensdag dat ik hier te vinden ben.

Liefs, Twinkel3

Hey meiden,

Gezellig druk hier weer!
Heb wel alles gelezen, maar heb even weinig puf   om zelf lang te reageren.
Ben dr even een beetje zat van...

liefs Tara

Terug
Bovenaan